Μανώλης Χιώτης & Jimi Hendrix

επισης ενας αλλος μυθος λεει οτι ο Clapton επαιζε σε κάποιο υπογειο στην Δροσοπουλου στα τελη της 10ετιας του 60, να μαζεψει κάνα φραγκο να παει διακοπές στην Ιο.

Και οτι οι Tom Robinson band πριν γινουν γνωστοί (οσο γνωστοί εγιναν τελος παντων) επαιξαν καποιο απογευμα σε μια αλανα στα κατω Πατησια μεταξυ Λιοσιων και Αχαρνων

 
Lord_Goumis είπε:
και μιας και μιλάμε για urban legends ένα αφιέρωμα στους Socrates σε γνωστό ελληνικό rock site αναφέρει ότι όταν βρίσκονταν στο Άμστερνταμ, το κλάμπ στο οποίο έπαιζαν είχε περισσότερο κόσμο από το διπλανο όπου εμφανίζονταν οι pink floyd  ::)
Εγώ αυτό το είχα διαβάσει για τους Aphrodite's Child κάπου στη Γαλλία πριν το '70. Ό,τι νάναι...

 
Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις..... ;D

Παντως με τα μυαλα που κουβαλαμε ως εθνος βλεπω γυρω στο 2090 τις παρακατω συζητησεις στα μουσικα φορα και στις "ενημερωτικες" εκπομπες των Ελληνων δημοσιογραφισκων:

"Πως ο Robbie Williams εσκισε το κυλοτακι του οταν ειδε τον Σακη Ρουβα live"

"Aretha Franklin: η ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ μου αλλαξε τη ζωη!"

"Frank Sinatra:ειμαι ενα μηδενικο μπροστα στον Μπιθικωτση,τα γλεντια του στο ΚΡΥΟΚΟΥΚΙ και η προβατινα στα καρβουνα..."

"Sting:εδωσα το Englishman in NY στον SOTI VOLANIS για να σωθει η καριερα μου"

"O Νick Cave & η αξεχαστη νυχτα που περασε μπεκροπινωντας με τον Θαναση Παπακων/νου,πως εκλεψε τα τραγουδια του Ελληνα δημιουργου"

"Επηρεαστηκε ο Μοτσαρτ απο τον Παπαθανασιου και τον Μικη Θεοδωρακη? "

"METALLICA:Σπασαμε τις κιθαρες μας υποκλινομενοι στο ροκ του Βασιλη...(ενας ειναι ο...Βασιλης και το ροκ του...)"

"Ηταν τα μπλουζ ελληνικα?"

"Πως οι Aphrodite's Child πουλησαν 1 δις.... δισκοι,πηγαν νουμερο ενα και στον...ΑΡΗ?"

"Michael Jackson:Πως λαδωσα το Βillboard ωστε να σπασω το ρεκορ πωλησεων των Aphrodite's Child ,δακρυσε ο Ντεμης Ρουσος..."

"Ο Steve Jordan & τα κλεμμενα beats του Ανδρεα Μουζακη,πως το φανκοτσιφτετελι κατεκτησε την ΝΥ"

"Η Lady Gaga εκλεψε τα χιτ της Δεσποινας Βανδη,μαθετε ολη την ιστορια"

"Ηταν η ΤΑΜΤΑ η πραγματικη τραγουδιστρια των Garbage?"

"Πως oi Radiohead αντεγραψαν τον δισκο των Διαφανων Κρινων"  

"Τολης Βοσκοπουλος και Lenny Kravitz,μια φιλια ετων,μια κρυφη συνεργασια δεκαετιων..."......

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπάρχουν και μύθοι αλλά υπάρχουν και αλήθειες.

Α) Οι Socrates ήταν το πρώτο όνομα στο London και support τους έπαιζαν οι UFO.

Β) Oι APHRODITE’S CHILD αποτελούμενοι από τους Βαγγέλη Παπαθανασίου, Ντέμη Ρούσσο Λουκά Σιδερά και Αργύρη Κουλούρη. Ο Βαγγέλης προερχόταν από τους FORMINX, ο Ντέμης μετά τους IDOLS πήγε στους MINIS, όπου συνάντησε το Λουκά και τον Αργύρη, οι οποίοι έβγαλαν 2 singles (περισσότερα γι’ αυτούς παρακάτω), και μετά προσχώρησε στους WE FIVE, οι οποίοι έβγαλαν επίσης 2 singles. Το Μάιο του ’68 το γκρουπ ετοιμάζει τις βαλίτσες του για το Λονδίνο προς αναζήτηση καλύτερης τύχης χωρίς όμως τον Αργύρη που του είχε έλθει εν τω μεταξύ πρόσκληση για κατάταξη στο στρατό.

Μπλοκάρονται όμως στο Παρίσι εξ αιτίας των τότε  γνωστών ταραχών και ηχογραφούν εκεί το πρώτο single «Rain and tears». Το κομμάτι κάνει πάταγο μεταδιδόμενο απ’ όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Γαλλίας ξεπερνώντας μόνο στη χώρα αυτή μέσα σε 3 μήνες το 1.000.000 αντίτυπα σε πωλήσεις. Το γκρουπ έβγαλε στα 60’s και άλλα singles, μεταξύ των οποίων και το επίσης μεγάλο σουξέ «It’s 5 o’clock» και δύο LP’s, τα «End of the world» (1968)

Γ) Ο Hendrix είχε τρία τραγούδια στην συλλογή του του Χιώτη (το ένα εξ΄αυτών ήταν το "την έδιωξα κι όμως την αγαπώ") να πώ ότι μάλλον τα μπέρδεψε κάπου η Λίντα? μάλλον όχι διότι τότε ο Χιώτης είχε παίξει ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΛΕΥΚΟ ΟΙΚΟ.(Δηλ δεν ήταν τυχαίος).

Δ) Το όνομα των JUNIORS συνδέθηκε μ’ ένα τραγικό γεγονός. Στις 18.10.65 σκοτώνονται σε τροχαίο δυστύχημα ο μπασσίστας του γκρουπ Θάνος Σογιούλ, ο μάνατζέρ τους και άλλα δύο άτομα, ενώ συγχρόνως τραυματίζεται σοβαρά στο χέρι ο κιθαρίστας τους Αλέκος Καρακαντάς. Την εποχή εκείνη οι JUNIORS με ήδη 2 singles στο ενεργητικό τους (ένα απ’ αυτά ήταν το «Babies yanka» βασισμένο στο γνωστό παιδικό τραγούδι «Δεν περνάς κυρά Μαρία») εμφανίζονταν στο  club Igloo της Φωκίωνος Νέγρη, σαν support τους δε εμφανιζόταν μια παρέα πειναλέων Άγγλων μουσικών που είχαν ξεπέσει στη χώρα μας προς αναζήτηση καλύτερης τύχης. Μετά το δυστύχημα, το Igloo πήγαινε για κλείσιμο. Τότε προσφέρθηκε ο κιθαρίστας του Αγγλικού γκρουπ να αντικαταστήσει τον Καρακαντά στις εμφανίσεις του συγκροτήματος. Ο ιδιοκτήτης του club είχε καταλάβει ότι ο τύπος ήταν πολύ αξιόλογος και δεν ήθελε να τον χάσει με τίποτε. Kαι οι JUNIORS όμως είχαν με τη σειρά τους εκτιμήσει δεόντως τις ικανότητές του και έπεισαν τον ιδιοκτήτη να συμφωνήσει με την πρότασή του. Η δουλειά λοιπόν έκλεισε και ο Άγγλος εμφανιζόταν με το γκρουπ, στις 25.10.65 δε εμφανίστηκαν σε θριαμβευτική συναυλία στη μνήμη του Θάνου Σογιούλ στο σινεμά «Τερψιθέα» του Πειραιά, όπου είχε δημιουργηθεί από νωρίς το αδιαχώρητο. Οι JUNIORS σε ένδειξη πένθους φορούσαν μαύρα περιβραχιόνια και ο Άγγλος μαύρο πουκάμισο. Λίγο αργότερα ο τύπος μαζί με τους συμπατριώτες του θα αναχωρούσαν για την πατρίδα τους. Οι JUNIORS έβγαλαν ένα 3ο single  το 1966 στη μνήμη του χαμένου τους φίλου, το «Lost friend» και αργότερα άλλο ένα, πριν διαλυθούν. Α ναι, θα το ξεχνούσα: τον Άγγλο κιθαρίστα τον έλεγαν……Eric Clapton.

 
Δηλαδή την πραγματική ιστορία με Μπαγιαντέρα και Chuck Berry, δεν την γνωρίζετε ;  :o

 
"Ηταν τα μπλουζ ελληνικα?"
Μπορεί να βγαίνω λίγο off topic αλλά πιστεύω ότι ο ultimate μύθος που μας έχει σφηνωθεί ντε και καλά στη κεφάλα είναι αυτός:

Οτι τα ρεμπέτικα είναι τα μπλουζ του Έλληνα και ότι τα μπλούζ είναι τα ρεμπέτικα του Αμερικάνου.Είναι παγιωμένη αντίληψη στην χώρα μας.Είμαστε απόλυτοι ρε παιδί μου έτσι είναι, παεί και τελείωσε το λένε άλλωστε όλοι.

Αυτό ποτέ δεν το' πιασα όσο και αν προσπάθησα.Το μόνο κοινό που βρήκα σε ένα δίσκο π.χ. του Μάρκου και σ'έναν του R. Johnson είναι το "σκρατς" από το γραμμόφωνο.Στιχούργικα δε, περιπλέκονται πολύ τα πράγματα και απέχει πολύ απ' το να μιλήσεις με βεβαιότητα για παρόμοιες "θεματολογίες του υποκόσμου"

 
kostri είπε:
Τεράστιος παίχτης.  :D

Βέβαια, προσωπικά δεν συμφωνώ με τον ισχυρισμό ότι με τον Χιώτη προόδευσε το μπουζούκι. Σαφώς έπαιξε διαφορετικά απ’ τους μπουζουξήδες της εποχής του αλλά αυτό δεν σημαίνει σώνει και καλά ότι έπαιξε καλύτερη μουσική. Το ότι έκανε το μπουζούκι ηλεκτρικό και τετράχορδο ή το ότι έπαιζε γρήγορα μας κάνει συχνά να  ξεχνάμε ότι πίσω απ’ τον Χιώτη υπάρχει το άφταστο μπουζούκι της δεκαετίας του 30.

Άρα, είναι σπουδαίος μπουζουξής ο Χιώτης(για κάποιους ο σπουδαιότερος) αλλά μην συγχέουμε την τεχνική ή τεχνολογική πρωτοπορία με την πρόοδο και την καλή μουσική.
Εξαρτάται πως αντιλαμβάνεται κανείς το "προόδευσε" .

Το θέμα είναι ότι, με τις τέσσερις χορδές και το "αλά κιθάρα" κούρδισμα, έδωσε στην τεχνική του μπουζουκιού μια νέα μορφή, η οποία έγινε σε συντριπτικό βαθμό αποδεκτή μέχρι τις μέρες μας, σε αντίθεση με την τρίχορδη τεχνική, την οποία κράτησαν όσοι θέλαν να αποδίδουν το παλιότερο ύφος και αισθητική.

Μπορεί κάποιος να μην το αντιλαμβάνεται σαν πρόοδο, αλλά, αντικειμενικά είναι εξέλιξη με όποιον τρόπο κι αν το δει.

 
Άραγε τλκ o Einstein έπαιρνε σημειώσεις από τον Καραθοδωρή για να βγάλει τα συμπεράσματά του ώστε να καταλήξει στην θεωρία της σχετικότητας  ???

 
Stratocaster boy είπε:
Άραγε τλκ o Einstein έπαιρνε σημειώσεις από τον Καραθοδωρή για να βγάλει τα συμπεράσματά του ώστε να καταλήξει στην θεωρία της σχετικότητας  ???
ναι .. ναι .. του πέρναγε τα σκονακια... ;D

 
Μ'αρέσει που από το Γυμνάσιο με μανία όλοι οι καθηγητές προσπαθούσαν να μας το βάλουν αυτό καλά στο μυαλό,ακόμα και στην σχολή έχει γίνει κανα δυο φορές αναφορά!!Τώρα το ότι ο Μαστοράκης ανακάλυψε τον Clapton το '60 τι να πω δεν ξέρω ότι η καρδιά του rock n roll χτυπούσε στην Ελλάδα τότε  :P

Όσο για τον Hendrix εδώ δεν ξέρουμε αν ισχύει αυτό με τον Rory Gallagher και εμείς αχολιόμαστε με την υπόθεση του Χιώτη;  ;D

 
Stratocaster boy είπε:
Άραγε τλκ o Einstein έπαιρνε σημειώσεις από τον Καραθοδωρή για να βγάλει τα συμπεράσματά του ώστε να καταλήξει στην θεωρία της σχετικότητας  ???
ετσι ειναι φιλε μου...ΕΜΕΙΣ τα εχουμε κανει ολα...αλλα βλεπεις υπαρχει ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ εναντιον μας...αλλοιως...ΠΡΩΤΟΙ θα ειμασταν στον πλανητη.... ;D

 
Τα ισοπεδώσατε όλα.....

Και στο φινάλε ρε παιδιά τι παραπάνω έπαιζε ο Hendrix ?

Είχε καλύτερα δάκτυλα ? καρπό ή πένα ?

Μήπως ήξερε περισσότερους "δρόμους" ή ήταν πιό πολύ "διαβασμένος" μουσικά από τον Χιώτη?

Σε τι υπολείπεται ένας Σπάθας ? από τόσους και τόσους (πχ ΙΟΜΜΙ) ?

 
Πάντως για όσους δεν ξέρουν την ιστορία, η αλήθεια είναι ότι ο Chuck Berry μόλις άκουσε τον Μπαγιαντέρα να παίζει τα blues (μπλουζ, rebetika ένα πράμα) έπαθε πλάκα και όσο τον έβλεπε να παίζει, συνεχώς μουρμούραγε το όνομα του Μπαγιαντέρα σα να ήταν σε έκσταση. Go go Mitsos (τo πραγματικό όνομα του Μπαγιαντέρα είναι Γκόγκος), Mitsos you' re good.

Και όπως λένε στο χωριό μου, τα ρέστα είναι Ιστορία και ο ανοών ανοήτω.

 
studio54GR είπε:
Τα ισοπεδώσατε όλα.....

Και στο φινάλε ρε παιδιά τι παραπάνω έπαιζε ο Hendrix ?

Είχε καλύτερα δάκτυλα ? καρπό ή πένα ?

Μήπως ήξερε περισσότερους "δρόμους" ή ήταν πιό πολύ "διαβασμένος" μουσικά από τον Χιώτη?

Σε τι υπολείπεται ένας Σπάθας ? από τόσους και τόσους (πχ ΙΟΜΜΙ) ?
ρε αρχηγε μου,αλλο αυτο που λες και αλλο οι ιστοριες για αγριους....

και ο Καβαφης μπορει να ειναι ο μεγαλυτερος  ποιητης,δεν τον ξερει ομως ΚΑΝΕΙΣ στο εξωτερικο,τον Yeats ομως  τον ξερουν ολοι....και ας μην ειναι τοσο..."καλος" οσο ο Καβαφης....

και ο Δομαζος επαιζε μαμω τις μπαλλες αλλα δεν γυρισε να πει οτι...διδαξε τον..Πελε..... ;D

αυτη η εθνικη ΨΩΝΑΡΑ (η οποια πηγαζει ακριβως απο το γεγονος οτι ειμαστε εξαιρετικα ανασφαλεις ως εθνος) ειναι που ειναι για γελια...

 
crisk είπε:
Μπορεί να βγαίνω λίγο off topic αλλά πιστεύω ότι ο ultimate μύθος που μας έχει σφηνωθεί ντε και καλά στη κεφάλα είναι αυτός:

Οτι τα ρεμπέτικα είναι τα μπλουζ του Έλληνα και ότι τα μπλούζ είναι τα ρεμπέτικα του Αμερικάνου.Είναι παγιωμένη αντίληψη στην χώρα μας.Είμαστε απόλυτοι ρε παιδί μου έτσι είναι, παεί και τελείωσε το λένε άλλωστε όλοι.

Αυτό ποτέ δεν το' πιασα όσο και αν προσπάθησα.Το μόνο κοινό που βρήκα σε ένα δίσκο π.χ. του Μάρκου και σ'έναν του R. Johnson είναι το "σκρατς" από το γραμμόφωνο.Στιχούργικα δε, περιπλέκονται πολύ τα πράγματα και απέχει πολύ απ' το να μιλήσεις με βεβαιότητα για παρόμοιες "θεματολογίες του υποκόσμου"
+ άπειρο

 
qesh είπε:
+ άπειρο
ΣΑΦΩΣ...

τρανη δε αποδειξη ειναι οτι τα μεν μπλουζ ΖΟΥΝ και βασιλευουν (και εξελισονται,ή τελος παντων "αλλαζουν" ),τα δε ρεμπετικα αποτελουν μουσειακο ειδος εδω και πολλες δεκαετιες...

 
Ο μυθος δε, ενισχύθηκε επικίνδυνα οταν ενα βράδυ σε κάποια "γνωστή μουσική" τηλε-εκπομπή εμφανιστηκε ο ez και "κόλλησε" το how dry i am με το "θελω να γινω μπουφετζής"

 
Superfunk είπε:
τρανη δε αποδειξη ειναι οτι τα μεν μπλουζ ΖΟΥΝ και βασιλευουν (και εξελισονται,ή τελος παντων "αλλαζουν" ),τα δε ρεμπετικα αποτελουν μουσειακο ειδος εδω και πολλες δεκαετιες...
Μα τελείως άσχετο.  ;)

Και για να πω και εγώ τη γνώμη μου, δεν θα συμφωνήσω (και το έχω βαρεθεί) με το κολλημένο ρεμπέτικα = blues αλλά ρε παιδιά δεν είναι τόσο άσχετα μεταξύ τους ηχητικά, ή  σαν ύφος μουσικής και παιχτών. Τώρα στιχολογικά, δεν τα θεωρώ αμφότερα το απαύγασμα του ποιητικού λόγου.

Να λέμε και του στραβού το δίκιο δηλαδή.

Ο μυθος δε, ενισχύθηκε επικίνδυνα οταν ενα βράδυ σε κάποια "γνωστή μουσική" τηλε-εκπομπή εμφανιστηκε ο ez και "κόλλησε" το how dry i am με το "θελω να γινω μπουφετζής"
Καλά, κι ο Βαγγέλης Γερμανός το είχε κάνει στα Μπαράκια με τον Απόκληρο.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top