Να κάνω μια ερώτηση; Χωρίς ίχνος ειρωνείας πάντα- απλά για να καταλάβω, ει δυνατόν, πόσο ακραίες είναι οι δυο αντίρροπες απόψεις που εκφράζονται.
Έχουμε ένα μπάσσο με ιδιαίτερα τονικά χαρακτηριστικά- το warwick thumb ας πούμε (που το βλέπω τώρα στα αριστερά μου να παραπονιέται που δεν θα το πάρω στο live απόψε-χαχαχα!).
Αν του βάλω πάνω τους μαγνήτες, την γέφυρα, το nut και το preamp EQ του odyssey μου, θα αποκτήσει τον ήχο του; Ή μάλλον, θα πλησιάσει τον ήχο του; Που είναι ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικός προς το παρόν;
Προσωπικά, πιστεύω πως οι διαφορές θα είναι εξακολουθήσουν να είναι διακριτές, κατά τον τρόπο που τα μοντέλα της Warwick (σε αντίστοιχη τιμή) διαφέρουν κατά βάση στο ξύλο τους...
Θα μου πείτε τώρα πως πρόκεται για δυο διαφορετικά σκάφη- ε, φαντάζομαι πως δεν είναι το σχήμα που παίζει τόσο ρόλο- δεν διαφέρουν και τόσο άλλωστε σε κατασκευαστική νοοτροπία!
Ας εστιάσουμε στον ρόλο του ξύλου και μόνο! Αν κρίνετε το παράδειγμα ατυχές, τότε οκ.
Δεν παίρνω θέση... απλά νομίζω πως το όλο είναι κατά παραπάνω από το σύνολο των (εμφανώς ή μεταποιήσιμων αν προτιμάτε) μερών του (αυτό κάτι από Καντ δεν θυμίζει;!
, και μέσες άκρες υπάρχει τονική διαφοροποιήση...
Έστω ακόμη και αν οι αρμοί στο mechanical joint είναι πιο προσεγμένοι σε ένα όργανο σε σχέση με ένα άλλο... έστω κι αν αυτός που βρίσκεται από κάτω δεν πιάνει την διαφορά, αλλά αυτός που παίζει έχει καλύτερο feeling (ψυχοσωματικά!).
Δεν ξέρω από κιθάρες- μόνο από μπάσσο. Και δέχομαι πως τα περισσότερα παίζονται σε ένα φτηνό όργανο- αλίμονο! Αλλά, από ένα σημείο και μετά, το κάτι παραπάνω κοστίζει γιατί κρίνεται σε λεπτομέρειες και διαφοροποιείται με λεπτές (ακριβές) αποχρώσεις.
Ποιος ξέρει όμως...
Α, μιας που λέτε για αυτοκίνητα... αν βάλετε σε 316 τα μηχανικά μέρη μιας Μ3, θα έχετε όντως μια Μ3; Σε ένα clio του '95 τα μηχανικά μέρη του williams, θα έχετε το williams;
Οκ, μην εστιάσουμε στα αυτοκίνητα, ας μιλήσουμε για ξύλα!