low cut filter αποριες

nik7119

Νέο μέλος
Μηνύματα
85
Πόντοι
6
Γεια χαρα σε ολους,θα χρειαστουμε αποψεις για μια απορια που εχουμε σχετικα με τo φιλτρo low cut.

Eχουμε λοιπον 2 συσκευες οπου η μια εχει 3 επιλογες συχνοτητων με κουμπακι  low cut, η μια 40hz--80hz--150hz και η αλλη συσκευη εχει περιστρεφομενο κουμπι low cut που οταν το γυριζεις απο αριστερα προς δεξια σαρωνει απο 5hz μεχρι και την  150hz.

Κανουν την ιδια δουλεια και τα 2? Τι διαφορες εχει το ενα απο το αλλο?ευχαριστουμε πολυ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
nik7119 είπε:
γεια χαρα σε ολους,θα χρειαστουμε αποψεις για μια αποροια που εχουμε σχετικα με τα φιλτρα low cut και low pass filter,,,εχουμε λοιπον 2 συσκευες οπου η μια εχει 3 επιλογες συχνοτητων με κουμπακι  low cut, η μια 40hz--80hz--150hz,, και, η αλλη συσκευη εχει κουμπι low pass που οταν το περιστρεφεις απο αριστερα προς δεξια σαρωνει 5hz μεχρι και την  150hz,,η ερωτηση ειναι=κανουν την ιδια δουλεια και τα 2?τι διαφορες εχει το ενα απο το αλλο?ευχαριστουμε πολυ.

To low cut και το low pass ειναι συμπληρωματικά και οχι τα ίδια. Το πρώτο κοβει συχνοτητες κατω απο την ονομαστικη και το 2ο κοβει πανω απο την ονομαστικη / αφηνει να περνανε κατω απο την ονομαστικη, οπως λενε και τα ονοματα.

Η συχνοτητα που κοβει το φιλτρο δεν σημαινει μια αποτομη μεταβαση απο το μηδεν στο φουλ. Απλα δηλωνει ενα σημειο στον αξονα των συχνοτητων που το σημα εχει χασει (εν προκειμενω) καποια db απο την ισχυ του. Η αποσβεση της ενεργειας γινεται ομαλα - το ποσο ομαλά εξαρτάται απο την ταξη του φιλτρου. Ενα φιλτρο μεγαλης ταξης (πχ 3ης) κοβει πιο αποτομα συχνοτητες απ οτι ενα φιλτρο 1ης τάξης. Αρα ακομη και δυο low pass φιλτρα στα 70hz δεν ειναι απαραιτητο οτι κανουν την ιδια δουλεια. Συνηθως, και οταν μιλαμε για online φιλτραρισμα χωρις χρονοκαθυστερηση (πχ σε ενα αναλογικο συστημα) μεγαλύτερη ταξη σημαίνει  και περισσότερη παραμόρφωση της φάσης των σημάτων  - οπότε use with care :)

 
AuditoryDriving είπε:
To low cut και το low pass ειναι συμπληρωματικά και οχι τα ίδια. Το πρώτο κοβει συχνοτητες κατω απο την ονομαστικη και το 2ο κοβει πανω απο την ονομαστικη / αφηνει να περνανε κατω απο την ονομαστικη, οπως λενε και τα ονοματα.

Η συχνοτητα που κοβει το φιλτρο δεν σημαινει μια αποτομη μεταβαση απο το μηδεν στο φουλ. Απλα δηλωνει ενα σημειο στον αξονα των συχνοτητων που το σημα εχει χασει (εν προκειμενω) καποια db απο την ισχυ του. Η αποσβεση της ενεργειας γινεται ομαλα - το ποσο ομαλά εξαρτάται απο την ταξη του φιλτρου. Ενα φιλτρο μεγαλης ταξης (πχ 3ης) κοβει πιο αποτομα συχνοτητες απ οτι ενα φιλτρο 1ης τάξης. Αρα ακομη και δυο low pass φιλτρα στα 70hz δεν ειναι απαραιτητο οτι κανουν την ιδια δουλεια. Συνηθως, και οταν μιλαμε για online φιλτραρισμα χωρις χρονοκαθυστερηση (πχ σε ενα αναλογικο συστημα) μεγαλύτερη ταξη σημαίνει  και περισσότερη παραμόρφωση της φάσης των σημάτων  - οπότε use with care :)
φιλε μου σε ευχαριστουμε,,εγινε διορθωση στο post,,μιλαμε αποκλειστικα για περιστρεφομενο low cut εναντιον μη περιστρεφομενου
 
εδιτ : ειδα οτι διορθωσες τη λεξη απο low pass σε low cut για το 2ο μηχανημα - γιατι ημουν ετοιμος να σε ρωτήσω :)

ΑΝ και δε μπορουμε να σου απαντησουμε αν κανουν το ιδιο πραγμα αν τα βαλεις και τα δυο στην ιδια συχνοτητα καθως δεν ξερουμε τον σχεδιασμο τους, πρακτικά κανουν το ιδιο πραγμα (τα φιλτρα ειναι συνηθως το πολυ μεχρι 3ης ταξης σε τετοιες συσκευες). ΑΠλως με το 2ο μπορεις να εισαι πιο ακριβης.

Απο ηλεκτρονικης πλευρας - και καλο θα ηταν να ποσταρει καποιος που να το κατεχει πιο καλα, το 2ο μηχανημα εχει εναν ροοστατη στο knob, δλδ αλλαζει μια αντισταση. Τα αναλογικα φιλτρα ειναι συνδυασμος  αντιστασεων και πυκνωτων (αν ειναι πρωτης ταξης, ειναι ενα κ ενα). Ο συνδυασμος των τιμων τους δινει τη συχνοτητα που κοβει. Οποτε για να αλλαξεις τη συχνοτητα αλλαζεις ειτε το ενα ειτε το αλλο. Βεβαια το τι θα αλλαξεις επηρεαζει την εμπεδηση εισοδου (confirmation needed) οποτε απο πλευρας εμπεδησης τα κυκλωματα δεν ειναι απαραιτητα τα ιδια ακομη και αν ειναι ιδιας ταξης και εχουν ιδια συχνοτητα αποκοπης.

In a nutshell, παρε οποιο σε βολευει καλυτερα δεν νομιζω κανενα απ τα δυο να σου δημιουργησει θεμα. Αλλιως δοκιμασε μηπως καποιο σου επηρεαζει / χρωματιζει εμφανως τον ηχο σου, πχ αν βαλεις και τα δυο στην ιδια συχνοτητα και δεις οτι στο ενα χανεις ΠΡΙΜΑ τοτε προτιμησε το αλλο καθως αυτό δεν θα επρεπε να συμβαινει και ειναι δειγμα mismatch στην εμπεδηση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
AuditoryDriving είπε:
εδιτ : ειδα οτι διορθωσες τη λεξη απο low pass σε low cut για το 2ο μηχανημα - γιατι ημουν ετοιμος να σε ρωτήσω :)

ΑΝ και δε μπορουμε να σου απαντησουμε αν κανουν το ιδιο πραγμα αν τα βαλεις και τα δυο στην ιδια συχνοτητα καθως δεν ξερουμε τον σχεδιασμο τους, πρακτικά κανουν το ιδιο πραγμα (τα φιλτρα ειναι συνηθως το πολυ μεχρι 3ης ταξης σε τετοιες συσκευες). ΑΠλως με το 2ο μπορεις να εισαι πιο ακριβης.

Απο ηλεκτρονικης πλευρας - και καλο θα ηταν να ποσταρει καποιος που να το κατεχει πιο καλα, το 2ο μηχανημα εχει εναν ροοστατη στο knob, δλδ αλλαζει μια αντισταση. Τα αναλογικα φιλτρα ειναι συνδυασμος  αντιστασεων και ενος πυκνωτων (αν ειναι πρωτης ταξης, ειναι ενα κ ενα). Ο συνδυασμος των τιμων τους δινει τη συχνοτητα που κοβει. Οποτε για να αλλαξεις τη συχνοτητα αλλαζεις ειτε το ενα ειτε το αλλο. Βεβαια το τι θα αλλαξεις επηρεαζει την εμπεδηση εισοδου (confirmation needed) οποτε απο πλευρας εμπεδησης τα κυκλωματα δεν ειναι απαραιτητα τα ιδια ακομη και αν ειναι ιδιας ταξης και εχουν ιδια συχνοτητα αποκοπης.

In a nutshell, παρε οποιο σε βολευει καλυτερα δεν νομιζω κανενα απ τα δυο να σου δημιουργησει θεμα. Αλλιως δοκιμασε μηπως καποιο σου επηρεαζει / χρωματιζει εμφανως τον ηχο σου, πχ αν βαλεις και τα δυο στην ιδια συχνοτητα και δεις οτι στο ενα χανεις ΠΡΙΜΑ τοτε προτιμησε το αλλο καθως αυτό δεν θα επρεπε να συμβαινει και ειναι δειγμα mismatch στην εμπεδηση.
σε ευχαριστουμε για την βοηθεια,,ας πουμε αυτες τις συσκευες=http://www.radialeng.com/pzdi-development.php

http://www.radialeng.com/stagedirect.php

 
nik7119 είπε:
σε ευχαριστουμε για την βοηθεια,,ας πουμε αυτες τις συσκευες=

http://www.radialeng.com/pzdi-development.php

http://www.radialeng.com/stagedirect.php
edit : Στο πρώτο δε βγάζει καποιο προιον got it : http://www.radialeng.com/pzdi.php

Αλλά αφου εισαι αναμεσα σε προιοντα της ιδιας εταιρειας, αν αυτη ειναι η μονη διαφορα προχωρα αφοβα (ειδικα μιας και μιλαμε για radial) και παρε οποιο σου κανει πιο καλά δεδομενου του κοστους του. Αλλιώς, εσύ ξέρεις τι θες να κανεις ακριβως - δεν εχω προσωπικη εμπειρια με κανενα. (edit : τα δυο DI που παρεθεσες απέχουν αρκετα)

Παντως αν μιλαμε για  DI η μεγαλη διαφορα ειναι αν θα πας για active ή passive - και εκει η εμπέδηση παιζει ΜΕΓΑΛΟ ρολο :)

Καλή τύχη :)

 
:D Μπραβο Auditory Μπραβο! Φοβερη διατυπωση!!!

Ασχετο: Μονο "μπουνιες" δεν ειχαμε παιξει με τους καθηγητες μου με αυτο το "εμπεδηση" ;D

nik7119 ωραια και τα δυο, εσυ τι ακριβως θες να πετυχεις?

 
AuditoryDriving είπε:
edit : Στο πρώτο δε βγάζει καποιο προιον got it : http://www.radialeng.com/pzdi.php

Αλλά αφου εισαι αναμεσα σε προιοντα της ιδιας εταιρειας, αν αυτη ειναι η μονη διαφορα προχωρα αφοβα (ειδικα μιας και μιλαμε για radial) και παρε οποιο σου κανει πιο καλά δεδομενου του κοστους του. Αλλιώς, εσύ ξέρεις τι θες να κανεις ακριβως - δεν εχω προσωπικη εμπειρια με κανενα. (edit : τα δυο DI που παρεθεσες απέχουν αρκετα)

Παντως αν μιλαμε για  DI η μεγαλη διαφορα ειναι αν θα πας για active ή passive - και εκει η εμπέδηση παιζει ΜΕΓΑΛΟ ρολο :)

Καλή τύχη :)
ευχαριστουμε,,οταν  εχει κουμπι low cut, πχ στην 100hz, ενουμε οτι κοβει την συχνοτητα των 100hz, η, οτι σκουπιζει ολες τις συχνοτητες μεχρι την 100?μηπως ξερεις?
 
AuditoryDriving είπε:
To low cut και το low pass ειναι συμπληρωματικά και οχι τα ίδια. Το πρώτο κοβει συχνοτητες κατω απο την ονομαστικη..
 
digisilence είπε:
:D Μπραβο Auditory Μπραβο! Φοβερη διατυπωση!!!

Ασχετο: Μονο "μπουνιες" δεν ειχαμε παιξει με τους καθηγητες μου με αυτο το "εμπεδηση" ;D

nik7119 ωραια και τα δυο, εσυ τι ακριβως θες να πετυχεις?
θελω να δω ν εχει διαφορα το περιστρεφομενο low cut απο το μη περιστρεφομενο
 
nik7119 είπε:
ευχαριστουμε,,οταν  εχει κουμπι low cut, πχ στην 100hz, ενουμε οτι κοβει την συχνοτητα των 100hz, η, οτι σκουπιζει ολες τις συχνοτητες μεχρι την 100?μηπως ξερεις?
Κόβει όλες τις συχνότητες απο 100 και κάτω.
Δες τους ορισμούς των φίλτρων για να καταλάβεις τι συζητάς:

Βαθυπερατό φίλτρο (Low pass): Το φίλτρο αυτό διαπερνούν χαμηλές συχνότητες, ενώ δεν διαπερνάται από ψηλές. Προσδιορίζεται από μία συχνότητα αποκοπής (αγγλ. cutoff frequency).Υψιπερατό (High pass): Το φίλτρο αυτό διαπερνούν ψηλές συχνότητες, ενώ δεν διαπερνάται από χαμηλές. Προσδιορίζεται από μία συχνότητα αποκοπής.

Ζωνοπερατό (Band pass): Το φίλτρο αυτό διαπερνάται από ένα εύρος συχνοτήτων. Όποια συχνότητα δεν ανήκει σε αυτό το εύρος αποκόπτεται. Προσδιορίζεται από δύο συχνότητες.
 
yameth είπε:
Κόβει όλες τις συχνότητες απο 100 και κάτω.

Δες τους ορισμούς των φίλτρων για να καταλάβεις τι συζητάς:
μαλιστα,,αρα, αν εχουμε κυλιομενο κουμπι low cut, η μη κυλιομενο, την ιδια δουλεια κανουν.
 
nik7119 είπε:
μαλιστα,,αρα, αν εχουμε κυλιομενο κουμπι low cut, η μη κυλιομενο, την ιδια δουλεια κανουν.
κάνουν την ίδια δουλειά, αλλά αυτό με το ποτενσιόμετρο δίνει περισσότερες επιλογές από οτι αυτό με τον διακόπτη.

Eχουμε λοιπον 2 συσκευες οπου η μια εχει 3 επιλογες συχνοτητων με κουμπακι  low cut, η μια 40hz--80hz--150hz και η αλλη συσκευη εχει περιστρεφομενο κουμπι low cut που οταν το γυριζεις απο αριστερα προς δεξια σαρωνει απο 5hz μεχρι και την  150hz.
το 1ο έχει μόνο 3 επιλογές, να κόβεις είτε από 40 και κάτω, είτε από 80 και κάτω, είτε από 150 και κάτω.

το 2ο επιτρέπει να διαλέγεις και ενδιάμεσες τιμές, πχ να κόψεις από 87 και κάτω, από 141 και κάτω, από 15 και κάτω κλπ.

 
όσο πιο απλά λοιπόν μπορεί να τεθεί στο επίπεδο που φαντάζομαι σε ενδιαφέρει κυρίως, συμπερασματικά η συνισταμένη όλων των παραπάνω (που εύστοχα σου ανέλυσαν οι φίλοι μας) είναι ότι, από την στιγμή που ως σημείο αναφοράς θεωρήσουμε την ίδια ηχητική ποιότητα, το δεύτερο θα υπερέχει εμφανώς στον τομέα της εργονομίας...

στην παρακάτω εικόνα φαντάζομαι το καταλαβαίνεις εύκολα...

instruments-knobs-pzdi.jpg


οι τιμές σε αυτήν είναι ενδεικτικές βέβαια... στην πράξη στο όργανο που θα καλεστείς να εξυπηρετήσεις, απλά αναπαρήγαγε σταθερά την χαμηλότερη νότα που μπορεί να σου δώσει και κίνησε αργά το ποτενσιόμετρο από αριστερά προς τα δεξιά μέχρι την στιγμή ακριβώς που θα αντιληφθείς ηχητική διαφορά...

από το σημείο αυτό και κάτω, το φίλτρο (ανάλογα και την ποιότητά του), θα σε "προφυλάξει" κατά το δυνατόν από τα τυχόν artifacts που μπορεί κατά περίπτωση να δημιουργήσει η πέραν της επιθυμητής μουσικής, ηχητική πληροφορία (πχ. θορύβους, μικροφωνισμούς κλπ)...

τέλος σε κάποιες περιπτώσεις θα μπορούσες βέβαια να το χρησιμοποιήσεις και "υπερβατικά" στην προσπάθεια να εξυπηρετήσεις ηχητικά το σύνολο (πχ σε μία μίξη ή μία πυκνή ενορχήστρωση κλπ)...

 
digisilence είπε:
:D Μπραβο Auditory Μπραβο! Φοβερη διατυπωση!!!

Ασχετο: Μονο "μπουνιες" δεν ειχαμε παιξει με τους καθηγητες μου με αυτο το "εμπεδηση" ;D
μπα νεξτ ταιμ θα τα γραψω πιο οργανωμενα δεν την παλευω τελευταια, thanks! ;D ;D ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top