Λοιπόν, έχω 3 ηλεκτρικές κιθάρες...

cigaret13 είπε:
Καλά τα όργανα βρε παιδιά, όλες οι αναβαθμίσεις τους (σε φθηνά ή ακριβά) για να έρθουν στα μέτρα μας και στα αυτιά μας, καλές οι Gibson, οι Fender, καλές οι 2-3-4-5 κιθάρες-μπάσα ανά ερασιτέχνη μουσικό, αλλά με την μουσική τι γίνεται;;;; 

  Το ξέρω, τετριμένη, βαρετή, παρωχημένη ερώτηση, αλλά μήπως βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος..;



  Sorry εάν μπαίνω σαν τσόντα στο θέμα, αλλά τόσα χρόνια στο Νόιζ βλέπω ότι τα θέματα για μαγνήτες-μπράτσα-ξύλα-brands-κ.τ.λ... υπερτερούν κατά πολύ (μα πάρα πολύ...) των θεμάτων περί "μουσικής"



  Ίσως "φταίνε" τα χρόνια μου (γίνομαι "περίεργος" :-X ), ίσως το ίντερνετ που σε συνάρτηση με το τμήμα μάρκετινγκ των εταιριών περνάνε απόψεις και "γραμμές" στο κοινό..... ή ίσως φταίει ο otto## που μου ανέβασε την λίμπιντο.... :o ;D

Φωτη ζω για τη μερα που θα σε δω να μοστραρεις στο Rig rundown του premier guitar.

 
  Oι κιθάρες πιστεύω ότι είναι το τελευταίο πράγμα στον ήχο έτσι κι αλλιώς. Αν έχεις καλό εξοπλισμό (πετάλια, ενισχυτές, ηχείο ενισχυτή) και, αν μιλάμε για live, καλό P.A., και με squier ακόμα μια χαρά θα το βγάλεις το λάιβ (ειδικά από μια χρονολογία και μετά, η squier και το κάθε φθηνό όργανο, παίζει). Απλά ακούγονται διαφορετικές... (φυσικά δεν ταιριάζουν όλες με όλα τα είδη μουσικής)

  Δεν ξέρω γιατί έχουμε τόσο συναισθηματικό δέσιμο με το όργανα και αντί να είμαστε music tech freaks και να ασχολούμαστε πιο πολύ με τους ενισχυτές , ποιο aftermarket ηχείο / λυχνία είναι καλύτερο, πιο πετάλι, ποιά προενίσχυση, ποιο μικρόφωνο κτλ ασχολούμαστε με ταστιέρες, βερνίκια, νίτρα και είδη ξύλου.

  Μάλλον γιατί μέσα από το όργανο ''εκφράζεσαι'' καλλιτεχνικά και το ''πονάς'' πιο πολύ, ενώ τα μηχανημάτα είναι απλά, ''άψυχα'' κουτιά με κυκλώματα κουμπιά και καλώδια. Όποιου εδώ μέσα του πέσει η κιθάρα κάτω και να κάνει βαθούλωμα θα κλαίει ενώ αν το πάθαινε αυτό ο ενισχυτής του δεν θα το πρόσεχε καν  ;D

  Όσον αφορά τα περί Gibson/Fender, ναι το ομολογώ ότι όταν παίζω live θέλω να αντικρίζω αυτό το λογότυπο στο headstock μου....  ;D  (σπίτι παίζω και με οτιδήποτε έχει χορδές). Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι με πιο φθηνές κιθάρες δεν γίνεται η δουλειά.

Εννοείται πως γίνεται. Μετά από κάτι ...ευτράπελα  ;D που έγιναν σε μέρος που παίζαμε, ο μπασίστας μας μου είπε ''δεν πρόκειται να ξαναδείς αμερικάνικο όργανο εδώ μέσα...''. Όντως έφερνε ένα squier μπάσο (με κάποιες μετατροπές) ή ένα epiphone των 250 ευρώ (όλα μαμίσια) και πράγμματι διαφορά δεν καταλάβαινα (είχε ενισχυτάρα βέβαια, έτσι?).

 
Όπως και σε άλλους τομείς, καθώς ανεβαίνεις επίπεδα σε ποιοτητα αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι τις διαφορές που υπάρχουν. Ταυτόχρονα έρχεται και η πείρα του τι ζητάς εσύ ακριβώς από ένα όργανο. Τουλάχιστον για μένα, εκτός από όργανα που τα έχω μόνο για δουλειές και αλλιώς δεν θα τα έπαιρνα ποτέ (πχ κλασική χωρίς ηχειο), ο λόγος να αγοράσω μια κιθάρα ήταν είναι και θα είναι πάντα μόνο ενας: αν καλύπτει μια μουσική ανάγκη. Αν μπορώ μ αυτήν να παίξω κάτι που χωρίς δεν γίνεται, η αν με βοηθάει να το παίξω καλύτερα. Αν γινόταν να παίζω αυτά που θέλω με μια μόνο κιθάρα θα είχα μόνο μια, ευτυχής και ελαφρύς. Αλλά.. :( 

Και μου έχει τύχει αρκετές φορές η αγορά ενός οργάνου να ανοίξει ένα ολόκληρο καινούργιο κεφάλαιο στη σχέση μου με την μουσική. Πχ μια καλή Fingerstyle ακουστική με έβαλε στο τρίπ να μελετήσω σοβαρά δάχτυλα πριν μερικά χρόνια. Η ή αγορά μιας καλής κλασικής που με έφτιαξε αρκετά ώστε πήρα και πτυχίο τελικά :) Για την ακρίβεια, επειδή το κάνω χρόνια το σπορ, τώρα πια αν μια κιθάρα δεν μου το κάνει αυτό, φεύγει γρήγορα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Alter είπε:
ο λόγος να αγοράσω μια κιθάρα ήταν είναι και θα είναι πάντα μόνο ενας: αν καλύπτει μια μουσική ανάγκη. Αν μπορώ μ αυτήν να παίξω κάτι που χωρίς δεν γίνεται, η αν με βοηθάει να το παίξω καλύτερα.
Σωστό μου φαίνεται αυτό, εννοώ ότι με καλύπτει.

Για μένα υπάρχει άλλος ένας λόγος.

Αν αυτή η κιθάρα με πάει σε διαφορετικό παίξιμο, ή αλλιώς να παίξω με άλλο τρόπο από τον συνηθισμένο μου ή άλλα πράγματα.

Αισθάνομαι ότι μου ανοίγει ορίζοντες, :)

 
Νομίζω ότι το ίδιο πράγμα λέμε. Αυτο μπορεί άνετα να συμβεί και με ένα όργανο εντελώς ίδιου τύπου με αυτό που ήδη έχεις. Πχ να πάρεις μια πολύ καλύτερη strat απ αυτήν που ήδη έχεις, η έναν καλύτερο ενισχυτή και μετά από λίγο καιρό να ακούς πράγματα στο παίξιμο σου που ούτε καν τα είχες παρατηρήσει πριν. Η αδυναμίες που δεν φαινόταν. Η απλά να σε φτιάχνει τόσο πολύ που να παίζεις όλη μέρα. Φυσικά μπορεί να είσαι σε φάση που να παίζεις ήδη όλη μέρα και να μη σε νοιάζει με τι (το οποίο λέει πολυ), αλλά αν τύχει και σκάσει το καλύτερο όργανο εκεί μπλέκει το πράγμα, ειδικά αν δεν μπορείς να το πάρεις :) (είναι να μην έχεις φίλους με Reyes και khono κλασικές δηλαδή :) )

 
Alter είπε:
Νομίζω ότι το ίδιο πράγμα λέμε.
Να σου πω την διαφορά όπως εγώ την αισθάνομαι.

Αυτό που είπες είναι πχ έχω ακουστική και παίζω gypsy jazz, αν πάρω μια καλή manouche κιθάρα θα παίζω καλύτερα το είδος.

Αυτό που πρόσθεσα είναι πχ έχω Les Paul και παίζω fusion.

Αν πάρω μια Strat που έχει αυτό το ιδιότυπο σκάσιμο και ήχο, θα παίζω πολύ διαφορετικά με αυτήν απ' ότι με την Les Paul (εντελώς διαφορετική απόκριση στην πένα), τα ίδια όμως πράγματα στυλιστικά, ή μπορεί να μου φέρει κι άλλα πράγματα να παίξω απ' ότι η Les Paul.

Αυτό εννοώ "μου ανοίγει ορίζοντες". :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Alter και fusion

Αν ειμασταν πολλοι τοσο ωριμοι σαν κι εσας τοτε ο βιομηχανος θα επεφτε εξω. Αυτοματως θα απελυε κοσμο για να καλυψει τη χασουρα. Θα επεφτε η ποιοτητα διοτι οι εναπομειναντες εργαζομενοι θα φοβοντουσαν μη χασουν κι αυτοι τη θεση τους με αποτελεσμα τελικα να απολυθουν κι αλλοι. Οι τοπικες οικονομιες που στηρίζονταν στα εργοστασια θα καταστρέφονταν, συμπαρασυροντας εθνη  :o :o :o ολοκληρα. Μιζερια, φτωχεια και τελικα .......πολεμος.

Εγω λοιπον σηκωνω το αναστημα μου και λεω οτι θελω μια κοκκινη τελε και τη θελω για να σωσω τον κοσμο απο τα δεινα που περιεγραψα πιο πανω.

 
Με κανένα 250άρι παίρνεις αυτήν.

NOS-Samick-FA2-Electric-Guitar-Transparent-Red-Finish.jpg


Πώς σου φαίνεται?

 
otto## είπε:
ας παμε σε πόλεμο.
Ξεθάβω το κσύλινο τσεκούρι του πολέμου. ;D ;D ;D ;D ;D

 
RayDTutto είπε:
Μέχρι και το κούρδισμα είναι μουσική. Από τη στιγμή που παίρνουμε το όργανο αγκαλιά, κάνουμε μουσική.
Θα μας σκισει η ΑΕΠΙ

 
Μη μασατε παντως, ο Rothery επαιζε με squier και παμπολλα αγαπημενα μας κομματια ειναι γραμμενα με το πρωτο οργανο που βρεθηκε σε απόσταση ανοίγματος χεριων..

 
ez είπε:
Έχω παίξει -κι έχω "φτιάξει"- αμέτρητες κιθάρες.

Πεποίθηση μου είναι πως το υποκείμενο χαρακτηρίζει και αξιολογεί το όργανο. Βλέπουμε σπεκς, χρώματα, σχεδίαση, εξαρτήματα, παρακολουθούμε ντέμος η συγκριτικά τεστ, κάνουμε τη σούμα και πιθανόν όλα μαζί στο μυαλό μας να "φτιάχνουν" μιά ιδανική κιθάρα. Πάμε και δοκιμάζουμε/αγοράζουμε/παίζουμε και διαπιστώνουμε πως δεν...τις πταίει;

Κανείς, λέω εγώ.

Κάθε όργανο δεν είναι για τον καθένα, ανεξαρτήτως τιμής.

Το υποκείμενο λοιπόν, δηλαδή ο κιθαρίστας, είναι ο καταλύτης μέσα απο τον οποίο φιλτράρονται τα επιμέρους στοιχεία και δημιουργείται αποτέλεσμα.

Όσο η εμπειρία αυξάνεται και οι γνώσεις πολλαπλασιάζονται, ο καθένας μας αντιλαμβάνεται πιό καθαρά τι ακριβώς χρειάζεται και τι του "ταιριάζει"...ίσως με λίγες "λοξοδρομήσεις"... ;D

Στα σετ νεκ όργανα, οι επιλογές επεμβάσεων είναι λίγες. Όσο δε ανεβαίνει η ποιότητα κατασκευής/υλικών, πρακτικά ελαχιστοποιούνται.

Τι ν'αλλάξεις σε μιά historic Les Paul;;...άντε, άμα είσαι αρκετά "καμμένος"  ;D να αντικαταστήσεις τους μαγνήτες με ένα σετ Tom Holmes ας πούμε, αλλά εδώ μιλάμε για πολλά λεφτά...

Στα bolt on όργανα όμως (strat-tele και συναφή), οι δοκιμές και αλλαγές μπορεί να είναι "αιώνιες"... ;D

Σαφώς αν τα χώσεις για μιά John Cruz θα δυσκολευτείς να βάλεις χέρι, ακτός κι αν σου περισσεύουν πολλά...όμως, κάποιοι "κανόνες" χοντρικά υφίστανται. Ένα ελαφρύ swamp ash σώμα (τέλε για παράδειγμα) σε συνδυασμό με ένα παχύ maple μπράτσο, σωστό στήσιμο/δέσιμο του οργάνου, καλά ηλεκτρικά κι ένα σετ καλούς μαγνήτες, 99% θα τραγουδήσει υπέροχα. Απο κει και πέρα, αυτό που αληθινά μετράει κατα την άποψη μου, είναι το όργανο να σε φτιάχνει...

Προσωπικά πειραματίζομαι πολύ με κάθε κομμάτι της ηλεκτρικής bolt on κιθάρας, έχω συναρμολογήσει ο ίδιος δεκάδες -δοκιμάζοντας σχεδόν κάθε δυνατό συνδυασμό ξύλων/μαγνητών/hardware- και αληθινά μου αρέσει ιδιαίτερα η διαδικασία. Αν είχα περισσότερα χρήματα, σίγουρα θα είχα εντρυφήσει βαθύτερα στη διαδικασία και ασφαλώς θα είχα περισσότερες κιθάρες...oh well...

Τέλος, για μένα, επειδή γράφω μουσική και στίχους σχεδόν καθημερινά, το απόλυτο χαρακτηρηστικό για το αν θα κρατήσω η όχι μιά κιθάρα, είναι το πόσα τραγούδια έχει μέσα της για πάρτη μου...ακούγεται λίγο μεταφυσικό, όμως η πείρα μου τελικά μου κατέδειξε πως -για μένα, επαναλαμβάνω-  αυτό το χαρακτηρηστικό είναι εκείνο που τελικά θα με κερδίσει και θ'αντέξει στον χρόνο. Έχω δώσει απίστευτα βολικές κιθάρες γιατί δεν "γεννούσαν" τίποτε, κι έχω κρατήσει "προβληματικά" όργανα - με τα οποία ακόμα παιδεύομαι - γιατί κάθε που τα πιάνω στα χέρια μου, μιά νέα ιδέα φυτρώνει, μιά καινούργια φράση ξεπετάγεται.

Ελπίζω να μη σας κούρασα  8)...
Καθε τετοιο.ποστ θα επρεπε να αποτελεί κεφαλαιο βιβλίου - δεν ξέρω αν θα μπορούσε να ειπωθεί καλύτερα.

Πάντως εγω ακομη θυμαμαι την μπλε Nik Hubber που ειχατε καπου το 2003 όταν σας ειδα στην Πατρα.

 
AuditoryDriving είπε:
Πάντως εγω ακομη θυμαμαι την μπλε Nik Hubber που ειχατε καπου το 2003 όταν σας ειδα στην Πατρα.
Ευχαριστώ φίλε μου, ήμουν ιδιαίτερα τυχερός να έχω μιά τέτοια κιθάρα για αρκετό χρόνο. Μιά και τόφερε η κουβέντα, εκείνη ανήκει στην κατηγορία "δεν πειράζω τίποτα".  ;) ;D

 
Εχω μεταξύ άλλων και μια παιδική κλασική 1/2 που κόστισε 30 ευρω. Μερικά θεματακια μου ακουγονται καλα μονο σε αυτη...

Καθε οργανο εχει μια ιστορία να πει.  Σαν τους ανθρώπους...

 
Η πρώτη μου κιθάρα ήταν μια Clear Sound ακουστική 3/4 που, δεν ξέρω για ποιο λόγο είχε ο πατέρας μου σπίτι. Είχε δύο χορδές, μπάσες. Ένας φίλος που έμενε απέναντι και είχε ήδη κιθάρα με 6 χορδές μου έδειξε να παίζω το βασικό blues ριφ. Δεν είχα πένα κι έπαιζα με μια δραχμή. Την πρώτη μου πένα την πήρα από ένα βιβλιοπωλείο εδώ πιο κάτω-υπάρχει ακόμα-και αργότερα την χάρισα στο κορίτσι μου στο λύκειο. Την έχασε.

Η πρώτη μου ηλεκτρική ήταν μια φτηνή στρατ ρέπλικα. Gerley, 16000 δρχ από τον Αρμάο. Άσπρη, γιατί τέτοια είχε ο Blackmore. Χριστούγεννα 83 ή 84. Θυμάμαι πως έβρεχε, οι δρόμοι χάλια, χαμός. Με πήγε, παρόλα αυτά. Ενισχυτή δεν πήρα, είχα μια ιδιοκατασκευή-από τον ίδιο φίλο-η οποία και όντως δούλεψε, για λίγο. Μετά πήγα και πήρα έναν Sanox. Μιλάμε για ηχάρα. ;D

Το 88 τελείωσα το σχολείο. Με κάτι φράγκα που είχε μου βάλει στην μπάντα ο παππούς και κάτι που μάζεψα δουλεύοντας πήρα την κιθάρα που διακαώς ποθούσα...έβλεπα τον Mclaughlin στο Inner Mounting Flame να κρατάει μία....έβλεπα τον Meola στο Land of Midnight Sun να κρατάει μία....είχα και μια μεγάλη φωτό του Fripp καθήμενο σε μια Harley να κρατάει μία...δεν άντεχα, ήθελα κι εγώ. Les Paul Custom, λοιπόν. Ήταν σχεδόν η μόνη μου κιθάρα για πάνω από 15 χρόνια. Έχει φάει πολύ ξύλο, ιδρώτα, έχει πάει σε μέρη. Έχει αλλάξει -και ξαναλλάξει-τάστα, γέφυρα, έχει γίνει midi.Έχει παίξει στο υπόγειο του Decadance,  στο Παράφωνο, στα πρώτα Indie Free Festivals....και σε δύο δίσκους που έχουν πάρει 4 αστέρια από τον Ζήλο. ;D

Παρέα για μερικά χρόνια της έκανε ένα σκάφος Ibanez που είχα πάρει μεταχειρισμένο από τον Δήμο Αρμάο. Το πιο ωραίο παίξιμο σ΄αυτήν το έχει κάνει ο Στράτος (fusion) μια Κυριακή πρωί, μετά από τρελό ξενύχτι.

Αργότερα, που υπήρχε και μια μεγαλύτερη άνεση, πήρα μια στρατ. Την πήρα Μεξικάνα γιατί την ήθελα midi ready και τότε μόνο σε Μεξικάνα την έβγαζε. Έγινε αμέσως η νούμερο ένα μου-μου είχε λείψει ο μονός μαγνήτης και ο λεβιές. Δεν ακούμπησα την  Les Paul για δύο χρόνια.

Κάποια στιγμή πήρα και μια Godin, πολυεργαλείο με piezo, midi κλπ, και μια ακέφαλη Steinberger-από τη φτηνή σειρά-που την είχα απωθημένο . Αυτή ποτέ δεν μου έκατσε και τελικά την έδωσα σ΄ένα φιλαράκι. Αυτή και η Ibanez είναι οι μόνες που έχω δώσει-για την Ibanez στεναχωρήθηκα, είχε ωραίες ιστορίες.

Ετσι λοιπον, αυτή τη στιγμή στο stand είναι η Les Paul, η Godin, η Fender, η Martin-της οποίας την ιστορία σας την έχω πει αλλού-και μια Dean Hardtail διπλή που μου χάρισε ο Γιάννης Πασσάς  των Beggars, και την οποία έχω κάνει κατά το ήμισυ άταστη.  O0

 
ez είπε:
Ευχαριστώ φίλε μου, ήμουν ιδιαίτερα τυχερός να έχω μιά τέτοια κιθάρα για αρκετό χρόνο. Μιά και τόφερε η κουβέντα, εκείνη ανήκει στην κατηγορία "δεν πειράζω τίποτα".  ;) ;D
Ηταν μια μπλε τελε style με δελφινια στους τσαμπουκαδες; αν ναι σας εχω δει κι εγω live με αυτη. Γιαννενα πιθανοτατα.

 
pipityri είπε:
Η πρώτη μου κιθάρα ήταν μια Clear Sound ακουστική 3/4 που, δεν ξέρω για ποιο λόγο είχε ο πατέρας μου σπίτι. Είχε δύο χορδές, μπάσες. Ένας φίλος που έμενε απέναντι και είχε ήδη κιθάρα με 6 χορδές μου έδειξε να παίζω το βασικό blues ριφ. Δεν είχα πένα κι έπαιζα με μια δραχμή. Την πρώτη μου πένα την πήρα από ένα βιβλιοπωλείο εδώ πιο κάτω-υπάρχει ακόμα-και αργότερα την χάρισα στο κορίτσι μου στο λύκειο. Την έχασε.

Η πρώτη μου ηλεκτρική ήταν μια φτηνή στρατ ρέπλικα. Gerley, 16000 δρχ από τον Αρμάο. Άσπρη, γιατί τέτοια είχε ο Blackmore. Χριστούγεννα 83 ή 84. Θυμάμαι πως έβρεχε, οι δρόμοι χάλια, χαμός. Με πήγε, παρόλα αυτά. Ενισχυτή δεν πήρα, είχα μια ιδιοκατασκευή-από τον ίδιο φίλο-η οποία και όντως δούλεψε, για λίγο. Μετά πήγα και πήρα έναν Sanox. Μιλάμε για ηχάρα. ;D

Το 88 τελείωσα το σχολείο. Με κάτι φράγκα που είχε μου βάλει στην μπάντα ο παππούς και κάτι που μάζεψα δουλεύοντας πήρα την κιθάρα που διακαώς ποθούσα...έβλεπα τον Mclaughlin στο Inner Mounting Flame να κρατάει μία....έβλεπα τον Meola στο Land of Midnight Sun να κρατάει μία....είχα και μια μεγάλη φωτό του Fripp καθήμενο σε μια Harley να κρατάει μία...δεν άντεχα, ήθελα κι εγώ. Les Paul Custom, λοιπόν. Ήταν σχεδόν η μόνη μου κιθάρα για πάνω από 15 χρόνια. Έχει φάει πολύ ξύλο, ιδρώτα, έχει πάει σε μέρη. Έχει αλλάξει -και ξαναλλάξει-τάστα, γέφυρα, έχει γίνει midi.Έχει παίξει στο υπόγειο του Decadance,  στο Παράφωνο, στα πρώτα Indie Free Festivals....και σε δύο δίσκους που έχουν πάρει 4 αστέρια από τον Ζήλο. ;D

Παρέα για μερικά χρόνια της έκανε ένα σκάφος Ibanez που είχα πάρει μεταχειρισμένο από τον Δήμο Αρμάο. Το πιο ωραίο παίξιμο σ΄αυτήν το έχει κάνει ο Στράτος (fusion) μια Κυριακή πρωί, μετά από τρελό ξενύχτι.

Αργότερα, που υπήρχε και μια μεγαλύτερη άνεση, πήρα μια στρατ. Την πήρα Μεξικάνα γιατί την ήθελα midi ready και τότε μόνο σε Μεξικάνα την έβγαζε. Έγινε αμέσως η νούμερο ένα μου-μου είχε λείψει ο μονός μαγνήτης και ο λεβιές. Δεν ακούμπησα την  Les Paul για δύο χρόνια.

Κάποια στιγμή πήρα και μια Godin, πολυεργαλείο με piezo, midi κλπ, και μια ακέφαλη Steinberger-από τη φτηνή σειρά-που την είχα απωθημένο . Αυτή ποτέ δεν μου έκατσε και τελικά την έδωσα σ΄ένα φιλαράκι. Αυτή και η Ibanez είναι οι μόνες που έχω δώσει-για την Ibanez στεναχωρήθηκα, είχε ωραίες ιστορίες.

Ετσι λοιπον, αυτή τη στιγμή στο stand είναι η Les Paul, η Godin, η Fender, η Martin-της οποίας την ιστορία σας την έχω πει αλλού-και μια Dean Hardtail διπλή που μου χάρισε ο Γιάννης Πασσάς  των Beggars, και την οποία έχω κάνει κατά το ήμισυ άταστη.  O0
πραγματικά ωραία αφήγηση....

 
otto## είπε:
Ηταν μια μπλε τελε style με δελφινια στους τσαμπουκαδες; αν ναι σας εχω δει κι εγω live με αυτη. Γιαννενα πιθανοτατα.
Yes  :D...


 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top