Λιγη θεωρια.....

Floyd Maniac

Νέο μέλος
Μηνύματα
120
Πόντοι
16
well , αν και bluesιστας (πεντατονικες , turnarounds κλπ)θελω να μαθω λιιιιιιιιιιγη παραπανω θεωρια....τι εννοω.....

Καταρχην θελω να μαθω οταν π.χ θελω να παιξω κατι σε F major κοκ , να ξερω ποιες συγχορδιες(major , minor) "ταιριαζουν" , ποια ακκορντα κλπ . Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι?το κολπο με το 1ο ακκορντο μερικες φορες δεν πιανει....Αν εχετε κανενα site ωρε παιδια , ευπροσδεκτο  ;D ;D Μη μου πειτε να παω σε δασκαλο γιατι θα βαλω τον fenderiarh να σας κανει graffiti στο σπιτι την λεξη FENDER ;D ;D

p.s αν γινεται , μη μου ποσταρετε sites που εχουν θεωρια σε παρτιτουρα , δεν ξερω να διαβαζω

 
Εν συντομια γιατι παω για υπνο, ολες ταιριαζουν αρκει να σου ακουγονται καλα.

Το κλειδι ειναι η προηγουμενη και η επομενη, και να σου καθεται στο αυτι εσενα. Καμμια συγχορδια δεν υπαρχει μονη της και καμμια δεν ειναι ομορφη ή μη.

- Ενα πολυ καλο κολπο είναι το τελευταιο ακκορντο :D

 
θα πρεπει να ξερεις λιγο απο διαστηματα και κλιμακες. δεν χρειαζεται πολλα πραγματα

Ουτε και εγω ξερω πολυ θεωρια αλλα check this out:

Σε ενα F major ακκορντο παιξε την αντιστοιχη κλιμακα. Η δευτερη νότα μετα το  F είναι G.  Ξεκινώντας απο G και παντα στην F major κλιμακα, η τρίτη νότα μετα το G είναι Bb. Αρα το ακορντο που ""ταιριαζει" είναι G minor (εαν η τριτη ηταν η B τότε παιζεις G major)

Συνεχιζεις να παίζεις την κλιμακα F major και φτάνεις πχ. στην νότα Bb.

Παλι ξεκινωντας σαν 1η νοτα το Bb  αλλα παντα στην κλιμακα F major, η τρίτη νότα είναι D. Αυτο σημαινει οτι κοπανας και ενα Bb major ακορντο.

Οταν ομως εχεις ηδη τα ακορντα , και θελεις να βρεις σε ποια κλιμακα θα παιξεις σολο ασ πουμε, ειναι αντιστροφα.

παιζεις λ.χ. Em, Am, C

Αρα καταρχην εχεις τις νοτες E, A και C. Θα προσθεσεις τις 3ες και 5ες νότες των ακορντων και ετσι θα εχεις μια καλυτερη εικόνα δλδ περισσοτερες νοτες, ώστε να μπορεις να καταλάβεις ποια κλιμακα ταιριάζει. Εαν κάποιες νότες δεν τις έχεις κάνε δοκιμές και παίξε αυτή που ακούγεται καλύτερα. Ετσι δίνεις και μια διαφορετική αίσθηση στο κομμάτι αναλογα δλδ ποιες θα διαλέξεις.

Αμα λεω βλακειες διορθωστε με οι γνωστες

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βλακειες δε λες καθολου, σαν σκεψη εισαι ας το πουμε ορθος. Ουτε γνωστης θα το παιξω.

Απλα να επισημανω οτι αυτη είναι μια ας το πουμε "απλοικη" σκεψη και φυσικα απο τη στιγμη που δεν ξερει ο φιλος θεωρια, καλα εκανες και το πηγες απο κει. Στην ουσια ομως αυτοι ειναι καποιοι περιορισμοι για να αποφυγουν οι αρχαριοι τις ασχήμες σχεσεις, αν μπορουμε να χρησιμοποιησουμε τον όρο. Με τον καιρο, και οταν αποκτησει καποιος εμπειρια στη σχεση των συγχορδιων, θα μπορει να καταρρίπτει τους "κανονες" βγαζωντας πολυ ωραια αποτελεσματα.

Ενα παραδειγμα ας πουμε, λες πολυ σωστα οτι η συγχορδία απο την 2η νοτα μιας κλιμακας είναι ελασσονα. Αυτο δημιουργει ενα ωραιο ακουσμα, αφου κινειται μεσα στην κλιμακα. Ομως ειναι επισης πολυ ωραιο να την χρησιμοποιησεις ως μειζωνα (καποιοι την αναφερουν ως 5η της 5ης), με μια χαρακτηριστικη ενταση. Οπως επισης πχ την 4η (στη ντο μειζωνα -> Φα) η οποια ειναι μειζωνα αλλα αν την χρησιμοποιησεις ως ελασσονα πετυχαινεις ενα πολυ απροσδοκητο αποτελεσμα και αν το κανες με μετρο μπορεις να φτιαξεις μια επιβλητικη ατμοσφαιρα.

Φυσικα μετα παει και αλλου το πραγμα. Στις καθυστερησεις και τος διαφορους ξενυς φθόγγους.

Στην χρηση της 7ης η οποια στο μπασσο μπορει να κανει θαυματα, αν λυθει "σωστα" (οχι ακαδημαικως σωστα)

Ολα αυτα τα επισημαινω απλα για να δειξω ενα πραμα, που μαλλον όλοι το ξερετε και τσαμπα γραφω. Οτι δηλαδη δεν υπαρχουν κανονες, ή μαλλον ειναι εκει για να τους καταρρίψεις.

Μαλιστα ακομα δεν εχω καταληξει αν αυτη η γνωση περι θεωριας κτλ με περιοριζει ή όχι.

 
Για το φιλο μας παντως διαστηματα και κλιμακες, τα βασικα ειναι παραπανω απο ΟΚ

Εχει κατι αρθρα στο kithara.gr για αυτα, εαν θυμαμαι καλα. Εδω περα δεν ξερω αν εχει κατι αντιστοιχο.

 
stratocasterakias είπε:
well , αν και bluesιστας (πεντατονικες , turnarounds κλπ)θελω να μαθω λιιιιιιιιιιγη παραπανω θεωρια....τι εννοω.....

Καταρχην θελω να μαθω οταν π.χ θελω να παιξω κατι σε F major κοκ , να ξερω ποιες συγχορδιες(major , minor) "ταιριαζουν" , ποια ακκορντα κλπ . Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι?το κολπο με το 1ο ακκορντο μερικες φορες δεν πιανει....Αν εχετε κανενα site ωρε παιδια , ευπροσδεκτο  ;D ;D Μη μου πειτε να παω σε δασκαλο γιατι θα βαλω τον fenderiarh να σας κανει graffiti στο σπιτι την λεξη FENDER ;D ;D

p.s αν γινεται , μη μου ποσταρετε sites που εχουν θεωρια σε παρτιτουρα , δεν ξερω να διαβαζω
Μάθε βασική θεωρία και μάθε να διαβάζεις. Κάνε τον κόπο. Μόνος σου αν θες. Γίνεται χαμός από υλικό στο νετ. Ο χαμός. Διαφορετικά με τα κόψε απο δώ στρίψε εκεί και χωρίς να έχεις κάποιον δίπλα σου να σου δείξει...δεν.

 
Μάθε τους κανόνες, μάθε την θεωρία. Δεν μπορείς να παραβιάσεις τους κανόνες αν δεν τους έχεις μάθει πρώτα. Επίσης δεν υπάρχει τίποτε καινούργιο. Όλα ανακυκλώνονται και θα συναντήσεις ίδιες συνδέσεις συγχορδιών τόσο σε σύγχρονα κομμάτια όσο και σε "κλασικά".

 
stratocasterakias είπε:
well , αν και bluesιστας (πεντατονικες , turnarounds κλπ)θελω να μαθω λιιιιιιιιιιγη παραπανω θεωρια....τι εννοω.....

Καταρχην θελω να μαθω οταν π.χ θελω να παιξω κατι σε F major κοκ , να ξερω ποιες συγχορδιες(major , minor) "ταιριαζουν" , ποια ακκορντα κλπ . Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι?το κολπο με το 1ο ακκορντο μερικες φορες δεν πιανει....Αν εχετε κανενα site ωρε παιδια , ευπροσδεκτο  ;D ;D Μη μου πειτε να παω σε δασκαλο γιατι θα βαλω τον fenderiarh να σας κανει graffiti στο σπιτι την λεξη FENDER ;D ;D

p.s αν γινεται , μη μου ποσταρετε sites που εχουν θεωρια σε παρτιτουρα , δεν ξερω να διαβαζω

Προνηπιακή βασική

Εναρμόνιση της κλίμακας

Tρίφωνες συγχορδίες:

Ιmaj---IImin---IIImin---IVmaj---Vmaj---VImin---VIImb5

Απο C:

C---Dm---Em---F---G---Am---Bmb5

Τετράφωνες συγχορδίες:

Ιmaj7(+Imaj6)---IImin7---IIImin7---IVmaj7(+IVmaj6)---V7---VImin7---VIImin7b5

Από C:

Cmaj7(+Cmaj6)---Dmin7---Emin7---Fmaj7(+Fmaj6)---G7---Am7---Bm7b5

ΜΑΘΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ

H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά (σαν ποιότητα) μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια

Αυτό βέβαια σε συμβατικές μουσικές φόρμες γιατι δεν ισχύει σε καταστάσεις extreme (βλ Allan Holdsworth.........RULZZZZZZZZZZZZ) :) :) :)

Ρώτα ότι θες

I know everyFUCKINGthing από την θεωρία :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

(Τουλάχιστον έτσι νομίζω...άρα έτσι είναι!!!!!!!!!!!!!!!) :) :) :) :) :) :) :) :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
mij είπε:
H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια

Αυτό βέβαια σε συμβατικές μουσικές φόρμες γιατι δεν ισχύει σε καταστάσεις extreme (βλ Allan Holdsworth.........RULZZZZZZZZZZZZ) :) :) :)
Kαι στα blues επίσης όπου πολύ συχνά είναι όλες οι συγχορδίες dominant7...

 
Όντως, δεν χρειάζεται να πάμε στον Holdsworth και στον Diorio (MUTHAF*CKIN RULZZZZZZZ MAAAAAN  :P) για να δώσουμε παραδείγματα μη διατονικής αρμονίας.  :)

 
mij είπε:
H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά (σαν ποιότητα) μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια.
Παιδια, ξερω οτι οι θεωριες που δινετε στο φιλο είναι για αρχαριους, ωστοσο καλο είναι καποια πραματα να μη τα μαθαίνουμε λαθος απο την αρχη.

Η συγκεκριμενη θεωρια εχει αρκετ λαθη στην σκεψη της. Καταρχην δε μπορεις να βρεις την τονικοτητα αν δεν υπαρξει ξεκαθαρη τελεια πτωση. V7 μπορεις να βρεις μεσα σε ενα κομματι απο καθε πιθανη τονικότητα. Πχ V7 της V, προσωρινη "αλλαγη τονικοτητας", η ονομαζομενη τονικοποιηση. Θα βρεις στην περιοδο του ρομαντισμου μια σειρα απο αλυσιδες V-I σε πολλες τονικότητες. Ποια θα διαλεξουμε ως βασικη του κομματιου?

Ναπολιτανικη συγχορδια, III σε μειζωνα μορφη, IV σε ελασσονα (παντα για μια μειζωνα τονικότητα) μας δειχνουν ότι στην ουσια δεν υπαρχει κανενας μα κανενας κανονας περα απο το αυτι. Παιξτο κι αν σ'αρεσει αστο. Το μονο που χρειαζονται αυτα είναι για να διευρυνεις τους ορίζοντες σου απο το τι μπορει να υπαρχει. (Η παρατηρηση αυτη δεν παει για τον stratocasterakia, αλλα σαν κουβεντα με τον mij)

Επαναλαμβανω οτι το "κολπο" με τις περισσοτερες πιθανότητες επιτυχίας είναι η τελευταια συγχορδια που ειναι συνηθως η τονικότητα του κομματιου.

 
neeq είπε:
H πέμπτη συγχορδία της κλίμακας (V7) σου λέει σε ποιά κλίμακα είσαι. Είναι η και συγχορδία που εμφανίζεται μόνο μία φορά (σαν ποιότητα) μέσα στην κλίμακα. Εάν είναι μόνο τρίφωνες συγχορδίες και ξέρεις την εναρμόνιση το καταλαβαίνεις απο το τονικό κέντρο - δηλ από τη συγχορδία που γυρίζουν όλες οι άλλες συνέχεια.
Παιδια, ξερω οτι οι θεωριες που δινετε στο φιλο είναι για αρχαριους, ωστοσο καλο είναι καποια πραματα να μη τα μαθαίνουμε λαθος απο την αρχη.

Η συγκεκριμενη θεωρια εχει αρκετ λαθη στην σκεψη της. Καταρχην δε μπορεις να βρεις την τονικοτητα αν δεν υπαρξει ξεκαθαρη τελεια πτωση. V7 μπορεις να βρεις μεσα σε ενα κομματι απο καθε πιθανη τονικότητα. Πχ V7 της V, προσωρινη "αλλαγη τονικοτητας", η ονομαζομενη τονικοποιηση. Θα βρεις στην περιοδο του ρομαντισμου μια σειρα απο αλυσιδες V-I σε πολλες τονικότητες. Ποια θα διαλεξουμε ως βασικη του κομματιου?

Ναπολιτανικη συγχορδια, III σε μειζωνα μορφη, IV σε ελασσονα (παντα για μια μειζωνα τονικότητα) μας δειχνουν ότι στην ουσια δεν υπαρχει κανενας μα κανενας κανονας περα απο το αυτι. Παιξτο κι αν σ'αρεσει αστο. Το μονο που χρειαζονται αυτα είναι για να διευρυνεις τους ορίζοντες σου απο το τι μπορει να υπαρχει. (Η παρατηρηση αυτη δεν παει για τον stratocasterakia, αλλα σαν κουβεντα με τον mij)

Επαναλαμβανω οτι το "κολπο" με τις περισσοτερες πιθανότητες επιτυχίας είναι η τελευταια συγχορδια που ειναι συνηθως η τονικότητα του κομματιου.
Μάλλον δεν διάβασες καλά τι γράφτηκε φίλε

Ο φίλος έγραψε: "Καταρχην θελω να μαθω οταν π.χ θελω να παιξω κατι σε F major κοκ , να ξερω ποιες συγχορδιες(major , minor) "ταιριαζουν" , ποια ακκορντα κλπ . Επισης πως αναγνωριζουμε σε τι ειναι γραμμενο ενα τραγουδι?"

Πάνω σε αυτό απάντησα και αν αυτή μου την απάντηση την θεωρείς λάθος δεν τα έχεις μάθει καλά.

Αν θεωρείς ότι η σκέψη μου είναι λάθος μάλλον πρέπει να τα ξαναμάθεις από την αρχή. Όσο για την κλασική αρμονία που αναφέρεσαι επειδή έχω πτυχίο φούγκας και έχω φάει τα χρόνια μου στο ειδικό της αρμονίας - μαθητευόμενος αλλά και δάσκαλος - σε πληροφορώ ότι την ξέρω αρκετά καλά

Η πλέον σημαντικότερη συγχορδία είναι η συγχορδία της δεσπόζουσας (το λέει και το όνομά της) . Αν δεν το έχεις μάθει μέχρι τώρα μάλλον είναι καιρός να το μάθεις...

Και για την "σειρα απο αλυσιδες V-I σε πολλες τονικότητες" που έγραψες ακόμα και αυτές ανήκουν σε ενα κομμάτι μουσικής που έχει ΕΝΑ τονικό κέντρο

Και επειδή είμαι jazz μουσικός το real book είναι γεμάτο απο V-I και παραθετικές δεσπόζουσες μέσα σε κάθε standard τα οποία έχουν και αυτά ΕΝΑ τονικό κέντρο (τα περισσότερα)...

Αν θες να κάνεις επίδειξη γνώσεων καντη αλλά μην αναφέρεσι σε "αρκετά λάθη"  γιατί δείχνεις ότι έχεις κατανοήσει λάθος την μουσική

 
Eσείς που τα ξέρετε τόσο καλά, αντί να τρωγεστε, δεν φτίαχνετε κανά αρχειάκι "θεωρία για dummies" για να μπεί και κανένα καινούργιο άρθρο στο νοιζ. Θα είναι πολυ καλή αρχή.

 
neeq είπε:
αλλα σαν κουβεντα με τον mij)
Προφανως δεν εχεις ορεξη για συζητηση πανω στο θεμα γιατι νιωθεις να απειλειται η παντογνωσια που σου εδωσε ενα πτυχιο φουγκας απο ωδειο. Τα πολλα "ειμαι, εχω κανει, εχω τοσα πτυχα" δε μου λενε τιποτα, παρα μονο κομπλεξισμο, ακριβως όπως και η επιθετικη σου σταση απεναντι σε μια κουβεντα που πηγα να ανοιξω.

Επειδη εισαι τζαζ μουσικος και εχεις πολλα χαρτια (ειδικο αρμονιας χαχαχαχα) δεν μπορω να συζητησω μαζι σου, αλλα κανω μια τελευταια προσπαθεια μηπως και διωξεις την ωδειακιλα σου.

Επιμενεις λοιπον οτι με μια V7 βρισκεις την τονικότητα ενος κομματιου. Σε μια Ντο+ κλιμακα συναντας μια Ρε+7 συγχορδια. Μια ωραιοτατη V7 στη Σολ+. Ειναι η τονικότητα του κομματιου η Σολ?

Η τονικότητα ΜΙΑ είναι. Το θεμα είναι αν το αυτι μας μπορει να την αναγνωρισει, οχι αν μας το λενε απο πριν.

Οταν πχ ο Σοπεν σου δινει εισαγωγη 8 μετρα με Ναπολιτανικες (μπαλαντα opus 23 σε σολ-), δεν ειναι μλκς οι μουσικολογοι που τσακωνονται αν πρεπει να το θεωρησουμε αλλο τονικο κεντρο ή απλα ναπολιτανικη την Λαb.

Οι μεν σου λενε οτι ξερεις απο πριν οτι ειναι σε σολ- κι οι δε σου λενε οτι οταν ακους κατι δεν το ξερεις αυτο.

Αλλα να που την παταει η ωδειακη μουσικη μορφωση. Στο οτι διαβαζουν τη μουσικη στο χαρτι.

edit αλλα τωρα το ειδα

Η πλέον σημαντικότερη συγχορδία είναι η συγχορδία της δεσπόζουσας (το λέει και το όνομά της) . Αν δεν το έχεις μάθει μέχρι τώρα μάλλον είναι καιρός να το μάθεις...
Βασικα μην παινευεσαι και πολυ γι αυτη την τοσο πρωτολεια και αναχρονιστικη γνωση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
animae είπε:
Eσείς που τα ξέρετε τόσο καλά, αντί να τρωγεστε, δεν φτίαχνετε κανά αρχειάκι "θεωρία για dummies" για να μπεί και κανένα καινούργιο άρθρο στο νοιζ. Θα είναι πολυ καλή αρχή.
Κατι τετοια μονο οι ωδειακοι μπορουν να το κανουν εμπνευσμενοι απο τον Μανωλη Καλομοιρη και τις θρυλικες φρασεις στα βιβλια τους "οι 5ες παραλληλες αν και χρησιμοποιουνται απαγορευονται".

Anyway, εκανα την τελευταια μου τοποθετηση σε μια κατινιστικη συζήτηση. Αν υπαρξει κανας με διαθεση για νεες ιδεες πανω στην αρμονια και οχι διαμαχη πανω στο ποιος ξερει καλυτερα τη θεωρια του 1750 εδω θα μαι.

 
neeq είπε:
Eσείς που τα ξέρετε τόσο καλά, αντί να τρωγεστε, δεν φτίαχνετε κανά αρχειάκι "θεωρία για dummies" για να μπεί και κανένα καινούργιο άρθρο στο νοιζ. Θα είναι πολυ καλή αρχή.
Κατι τετοια μονο οι ωδειακοι μπορουν να το κανουν εμπνευσμενοι απο τον Μανωλη Καλομοιρη και τις θρυλικες φρασεις στα βιβλια τους "οι 5ες παραλληλες αν και χρησιμοποιουνται απαγορευονται".

Anyway, εκανα την τελευταια μου τοποθετηση σε μια κατινιστικη συζήτηση. Αν υπαρξει κανας με διαθεση για νεες ιδεες πανω στην αρμονια και οχι διαμαχη πανω στο ποιος ξερει καλυτερα τη θεωρια του 1750 εδω θα μαι.
Να στο θέσω διαφορετικά. Κάποτε είχα κάνει την προσπάθεια να κάνω ωδείο. Ηλεκτρική, ο τύπος γαμώ τα παιδιά, όλοι έλεγαν πόσο καλός είναι κλπ. Ξεκινάω και γω. Ακόμα να καταλάβω τις δεσποζουσες τις τονικότητες κλπ. Ισως να μην είχα διάθεση να τα μάθω(που απ ότι έχω καταλάβει είναι και από τα πολύ αρχικά).

Αν μπορούσε κάποιος να τα γράψει με κατανοητό τρόπο(τι εινια και γιατί είναι) σίγουρα θα βοηθήσει αρκετούς dummies σαν εμένα. Η για παράδειγμα πως χρησιμοποιείς τις σκάλες μέσα σε συγχορδίες. (πχ έχεις την τάδε ακολουθία, "1 τροπος είναι ο ταδε, να δεις το ταδε κλπ κλπ").

Γιου γκετ δε ποιντ αι γκιες.

 
animae είπε:
Να στο θέσω διαφορετικά. Κάποτε είχα κάνει την προσπάθεια να κάνω ωδείο. Ηλεκτρική, ο τύπος γαμώ τα παιδιά, όλοι έλεγαν πόσο καλός είναι κλπ. Ξεκινάω και γω. Ακόμα να καταλάβω τις δεσποζουσες τις τονικότητες κλπ. Ισως να μην είχα διάθεση να τα μάθω(που απ ότι έχω καταλάβει είναι και από τα πολύ αρχικά).

Αν μπορούσε κάποιος να τα γράψει με κατανοητό τρόπο(τι εινια και γιατί είναι) σίγουρα θα βοηθήσει αρκετούς dummies σαν εμένα. Η για παράδειγμα πως χρησιμοποιείς τις σκάλες μέσα σε συγχορδίες. (πχ έχεις την τάδε ακολουθία, "1 τροπος είναι ο ταδε, να δεις το ταδε κλπ κλπ").

Γιου γκετ δε ποιντ αι γκιες.
Γιες αη γκοτ ιτ. Ενα τετοιο εγχειρημα απαιτει αρκετη δουλεια, και αν μαζευτουμε καποιοι με βασικες γνωσεις και χωρις βεντετισμο, μπορουμε να ξεκινησουμε να ελπιζουμε :D

Το θεμα ειναι οτι η ολη δουλεια πρεπει να γίνει ακουστικα. Αν δεν ακουει ο μαθητης πως θα μαθει? Αν σου πω εγω οτι η σολ είναι η δεσποζουσα της ντο τι θα καταλαβεις αν δεν το ακουσεις? Και πως θα καταλαβεις το ρολο της αν δεν ακουσεις τη σχεση αυτης της σολ με ολες τις αλλες συγχορδιες, παιγμενες μεσα σε μια τονικότητα ντο πχ.

Το να γραψουμε 5-10 κανονες ειναι ευκολο, και θα γλυτωσετε και τα λεφτα απο τα ωδεια (που κανουν το ιδιο πραμα). Το θεμα είναι οτι το αποτελεσμα θα είναι στειρα γνωση με τα συμπτωματα που ειδαμε. Αν θες τη συμβουλη μου, το λιγοτερο που μπορεις να κανεις ειναι να διαβαζεις και να ακους συνεχεια. Ακουσματα και αναλυση των ακουσματων με στοιχειωδη βοηθεια θα σε κανουν πολυ καλυτερο MOYΣΙΚΟ απο εναν πτυχιουχο αρμονιας που ξερει και φουγκα (κατινια το ξερω, αλλα ακομα να χωνεψω ότι καποιοι παινευονται γι'αυτο  :D )

Για να γινει η δουλεια πιο ευκολα, θες απλα ενα δασκαλο που θελει να διδαξει μουσικη και οχι θεωρια της μουσικης και πίπες μπλε. Και δυστυχως αυτοι οι ανθρωποι σπανιζουν στην Ελλαδα και κοστιζουν. Ελαχιστες εξαιρεσεις ωδειο-καθηγητων αν θες για Θεσ/νικη σου λεω, αλλα δεν ξερω πως ετυχε και βγηκαν αυτοι ετσι. :D

 
Ωραία η κουβέντα και κατά την γνώμη μου η αλήθεια όπως πάντα βρίσκεται στη μέση. Οχι μόνο αυτί, ούτε μόνο χαρτί. Ο γνώστης κατέχει και τα δύο  και αν δει κάτι στο χαρτί ξέρει και πως ακούγεται, δεν χρειάζεται να κάτσει να παίξει κλπ. Ομοίως και από ακοής ξέρει τι παίζεται και θεωρητικά. Κανόνες απόλυτοι δεν υπάρχουν, ειδικά στη μουσική. Και μη ξεχνάμε ότι οι κανόνες στη μουσική, βγήκαν από το αυτί, και όχι το ανάποδο. Πάντως η σωστή γνώση της θεωρίας, αρμονίας, φούγκας κλπ, μάλλον δίνει ελευθερίες. Δεν πρέπει να κολλάμε σε απαγορεύσεις.Ακόμα δηλαδή κι αν κάποιος θέλει να εξηγήσει κάποια πράγματα με την κλασική αρμονία, υπάρχουν πάμπολλα θεωρητικά τερτίπια για να παρακάμψει τις όποιες απαγορεύσεις.

Και θα συμφωνήσω με τον neeq, στο ότι πάντα, πάντα πρέπει να ακούς αυτά που μαθαίνεις. Και από τον δάσκαλο, αν υπάρχει, και να το παίξεις μόνος σου και να τ'ακούσεις σε κάποιο γνωστό έργο.

 
Η κουβεντα δε γίνεται γυρω απο το πως πρεπει να διδασκεται η μουσικη. Εγω εθεσα μια διαφωνια πανω σ'ενα ζήτημα αρμονιας, και αμεσως ειδα μια ευαισθησια που δε δικαιολογειται. Οταν καθηγητες που πραγματικα ξερουν τα παντα και εχουν φαει τη ζωη τους στη μελετη, δεχονται να ακουσουν εναν τελευταιο (βλ Neeq) και την αποψη του για ενα θεμα και προβληματίζονται και συζητανε, μου φαίνεται αδιανόητο να μη σηκωνει μυγα στο σπαθι του καποιος που εχει τελειωσει απλα ενα ωδειο.

Τωρα για τον τροπο διδασκαλιας, το χαρτι δεν είναι τιποτα αλλο παρα ενα βοηθητικο μεσο απομνημόνευσης. Πολυ πολυ χρήσιμο, αλλα ενα απλο μεσο.

Και αυτο για τους κανονες, πιστευω ότι αν τους απομνημονευεις και τους παρατηρεις σ'ενα κομματι, εχει ς ακομα δρόμο για να πεις ότι τους κατεχεις.

Δε θυμαμαι τωρα τον τιτλο του βιβλιου και δεν το βρισκω κιολας, αλλα υπαρχει ενα πολυ ωραιο βιβλιο οπου ο Κορσακοφ ασκει κριτικη στον Τσαικόφσκυ για αυτο το θεμα και υπαρχουν μεσα πολυ καλες αποψεις κι απο τις 2 πλευρες.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top