Λάιβ με ακουστικά όργανα

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,017
Λύσεις
1
Πόντοι
2,213
Ο ντραμερ αποχωρησε απο το σχημα, μεχρι να βρεθει καποιος (στα μερη μου ειναι δυσευρετοι), θα συνεχισουμε ο μπασιστας και εγω. Και αναγκαστικα θα παιζουμε ακουστικα και πιο χαλαρα. Και μιλω για προβες και λιγα λάιβ μεσα στο καλοκαιρι, ισα ισα για να ξεδωσουμε (δεν υπαρχειο βιοποριστικη αναγκη, αλλα βαθεια εσωτερικη αναγκη για επικοινωνια μεσω μουσικης).

Εγω παιζω λιγη ακουστικη. Ο μπασιστας παιζει κατι λιγοτερο απο μενα, και επισης παιζει και τυμπανα. Αρα, οι επιλογες μας ειναι δυο ακουστικες ή μια ακουσικη και ενα ελαφρυ σετ τυμπανω/καχον κλπ. Ή και κατι το ενδιαμεσο, με καποιον τροπο.

Το ηδη υπαρχων ροκ προγραμμα θα γινει ακουστικο, και μιας και χαλαρωνουμε τα γκαζια, θα μπορουμε να λεμε και κανα ελληνικο. Το θεωρω ευκαιρια να εκπαιδευτω και σε αυτο το υφος, καθως ειναι κατι το καινουριο για μενα.

Τι λετε? Τι εξοπλισμο θα χρειαστουμε? Θα χρειαστουμε εφε στην ακουστικη (για πιο δημιουργικο παιξιμο) ή το reverb απο την κονσολα θα ειναι αρκετο?

Εχω πολλες αποριες, αλλα ξεκινω με αυτα.

 
Καλή αρχή στο νέο σχήμα.μπορεις να κάνεις λούπες με καχον κλπ.. για να παίζει και ο μπασιστας έγχορδο.

 
Γιατί γελάτε βρε... ένα ακουστικό σχήμα με σωστά επιλεγμένα percussion patterns (όχι rock) στο drum machine ή σε looper, επιτρέπει σε ένα ντουέτο να παίζει έγχορδα (κιθάρες ή μπάσο) και να συμπληρώνεται ρυθμικά αλλά και συχνοτικά. Αρκεί το ρεπερτόριο να είναι προσαρμοσμένο. Ολα παίζονται ακουστικά, αρκεί να πιάσεις την αισθητική.

Έχεις και μεγαλύτερη ευελιξία όταν είστε 2 και συμφωνείτε.

εννοείται πως λόγω διαφορετικών συνθηκών και εντάσεων ένα μικρό P.A. θα χρειαστείτε. Συνήθως το βάθος είναι πολύ καλο στις κονσόλες αλλά θα το μοιράζεσαι με την φωνή. Κάποιοι πάνε σε λύση ειδικού pedalboard για ακουστική, κάτι που δεν σου είναι ξένο μιας και έχεις 2-3, απλά ανάλογα με την κιθάρα ίσως χρειαστείς ένα πετάλι προενίσχυσης. Κατα τα άλλα, chorus, delay, reverb σου περισσεύουν αν δεν κάνω λάθος.

Ζηλεύω!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν καταφέρετε να παίξετε δύο ακουστικές (είτε με λούπες καχον είτε χωρίς) νομίζω είναι το καλύτερο.Μιας που θα μεταφέρετε ηλεκτρικες εκτελεσεις σε ακουστικες πιο καλά γεμίζει όταν ο ένας θα παίζει κάποια leads ο άλλος να παίζει συγχορδίες η rythm parts  παρά μπάσο... με reverb από την κονσολα είσαι οκ αλλά ίσως χρεαστεις και κομπρεσορα....

 
Ευχαριστω για τις απαντησεις.

Θα προτιμουσα να ειμαστε ανεξαρτητοι απο λουπες και ηχογραφημενα μερη τυμπανων. Μια ακουστικη και κρουστα δεν θα ηταν οκ? Ή δυο ακουστικες, χωρις κρουστα?

Πεταλια εχω μπολικα, αλλα λεω να μην μπω κατευθειαν τοσο βαθια. Σε ενα μικρο PA με λιγο reverb θα ειμαι μια χαρα για αρχη, μεχρι να δω τι αλλες αναγκες θα προκυψουν.

Αν καταφέρετε να παίξετε δύο ακουστικές (είτε με λούπες καχον είτε χωρίς) νομίζω είναι το καλύτερο.Μιας που θα μεταφέρετε ηλεκτρικες εκτελεσεις σε ακουστικες πιο καλά γεμίζει όταν ο ένας θα παίζει κάποια leads ο άλλος να παίζει συγχορδίες η rythm parts  παρά μπάσο... με reverb από την κονσολα είσαι οκ αλλά ίσως χρεαστεις και κομπρεσορα....


Αρα, δυο ακουστικες σκετες ειναι καλυτερα. Η απουσια καχον θα ειναι σημαντικη? Δεν θα μπορουσε να χρησιμοποιησει τα ποδια του ο εταιρος κιθαριστας, για καποιου ειδους μποτα ή μικρο πιατινι? 

 
Και οι δύο συνδυασμοί γίνονται αλλά στο συνδυασμό μια κιθάρα - κρουστα θα πρέπει να δουλέψεις λίγο παραπάνω το transpose στα διάφορα μέρη του κομματιού από ηλεκτρικά σε ακουστικά ώστε να μην "αδειάζουν"

Ευχαριστω για τις απαντησεις.

Θα προτιμουσα να ειμαστε ανεξαρτητοι απο λουπες και ηχογραφημενα μερη τυμπανων. Μια ακουστικη και κρουστα δεν θα ηταν οκ? Ή δυο ακουστικες, χωρις κρουστα?

Πεταλια εχω μπολικα, αλλα λεω να μην μπω κατευθειαν τοσο βαθια. Σε ενα μικρο PA με λιγο reverb θα ειμαι μια χαρα για αρχη, μεχρι να δω τι αλλες αναγκες θα προκυψουν.

Αρα, δυο ακουστικες σκετες ειναι καλυτερα. Η απουσια καχον θα ειναι σημαντικη? Δεν θα μπορουσε να χρησιμοποιησει τα ποδια του ο εταιρος κιθαριστας, για καποιου ειδους μποτα ή μικρο πιατινι? 
Εγώ αν είχα να επιλέξω αυτό θα έκανα...αλλά αυτό αφορά τη δική μου αισθητική.Δεν υπάρχει σωστό η λάθος αρκεί να βγει καλό το αποτέλεσμα.Απλα θέλουν διαφορετική προσέγγιση.Βεβαια από την άλλη  το δύο κιθάρες χωρίς κρουστά προϋποθέτει να ξέρετε τα κομμάτια με κλειστά μάτια γιατί δεν θα μπορείς να  "κρέμεσαι" στον ντράμερ όπως συχνά συμβαίνει σε full band καταστάσεις....

 
Όταν παίζω ακουστική, συνηθίζω να κρατώ ένα γκρουβ, ώστε να τρέχει το κομμάτι. Εάν θα πρέπει να διακόψω για κάποιο σολο, θα πρέπει και ο έταιρος κιθαρίστας (ο μπασίστας δλδ) να μπορεί να αναπεξέλθει.  Δεν ξέρω τι μπορεί να κάνει στην ακουστική. Θα πρέπει να βρεθούμε κάποια στιγμή να δοκιμάσουμε...

Προς το παρόν, θα δουλέψω σπίτι τα κομμάτια, και να τα μετατρέψω σε ακουστικά. Θα τα ηχογραφήσω να του τα στείλω, ώστε να τα δουλεύει και αυτός. Και μόλις βρεθούμε, σε κανα μήνα φαντάζομαι, θα έχουμε καλύψει αρκετό έδαφος και τότε θα δούμε που υστερούμε. 

 
Με το καλό το σχήμα!!

Νομίζω πως ο συνδυασμός κρουστά - κιθάρα με εφέ είναι το καλύτερο. (being there done that)

Με δύο κιθάρες κινδυνεύει να εγκλωβιστεί το πράμα (πόσο μάλλον αν η άλλη κιθάρα δεν είναι στο επίπεδό σου) τόσο σαν ποικιλία ήχων αλλά και ηχοχρωμάτων/ρυθμών.

Θεωρώ δεδομένο οτι τα εφέ θα χρησιμοποιηθούν δημιουργικά/υποστηρικτικά για τα κομμάτια και όχι απλά επιδερμικά.......εφετζίδικα (και το εφετζίδικο φυσικά όπου χρειάζεται ευπρόσδεκτο).

πχ ένα σήμα (κιθάρας) σπασμένο σε 2 (με A/B pedal) όπου στο Α έχεις δρομολογήσει ένα delay με volume pedal πριν, και το Β μόνο τη κιθάρα σου, είναι μια ωραία περίπτωση του να τροφοδοτείς ελεγχόμενα στο delay πχ μια συγχορδία/φράση η οποία θα σε ακολουθεί ανάλογα τις ρυθμίσεις (και έτσι θα έχεις και πολυρυθμίες αν το επιθυμείτε)

Επίσης, πάλι σε A/B setup, τα freeze πετάλια λειτουργούν πολύ πολύ ωραία αν τα χειριστείς καλά (αυτή τη φορά με volume pedal μετά το freeze) με αποτέλεσμα να έχεις "violin like" swells.

Αν φυσικά βάλεις και octavers στο παιχνίδι το φάσμα του τονικού σου ύψους θα διευρυνθεί κατα πολύ.

Με αυτό το setup φυσικά φεύγεις απο τη travel light φιλοσοφία αλλά......απο εσας εξαρτάται και τις ανάγκες σας.

Ένα επίσης χρήσιμο στοιχείο κατα τη γνώμη μου θα ήταν να υπάρχουν δύο ενεργές φωνές στο σχήμα και όχι μια.
Έτσι προσθέτεις ακόμα περισσότερα layers στη διάθεση σου για να γεμίζει ο ήχος ανάλογα το κομμάτι (δε βλέπω σε τι διαφέρει ένα μονόφωνο string pad απο μια φωνή).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε ευχαριστω πολυ Γιωργο! Μου εδωσες πολλη τροφη για σκεψη. Αυτο με το a/b δεν ειναι πολυ συνθετο. Θα το δοκιμασω.

 
Αναλογα πολυ σε τι χωρους παιζετε. Το δυο κιθαρες/φωνες ειναι πολυ ευχρηστο και ευκολο σχημα, με περισσοτερες δυνατοτητες απο κιθαρα/κρουστα νομιζω. Απο μηχανηματα, μικροι χωροι ειναι μια χαρα και με δυο ενισχυτακια (πχ Bugera AC60 παμφτηνος κλωνος του AER που παιρνει και μικροφωνο.) Εγω εχω κανει απειρα λαιβ ετσι με δυο οργανα, κιθαρες, πνευστα, βιολι,κτλ η/και φωνη. Το πολυ να κουβαλαμε μια μικροσκοπικη κονσολα για να συνδεομαστε ενιοτε στη μικροφωνικη του χωρου πιο ευκολα, αν και οπου χρειαζεται.

Μετα πας σε αγορα φορητου pa, δυο ηχεια με ενσωματωμενη κονσολα συν δυο βασεις. Αν κανεις εστω και μερικα μετριου μεγεθους λαιβ σε χωρους χωρις ηχοσυστημα τα εβγαλες τα λεφτα που εδωσες μεσα στο καλοκαιρι..

Νομιζω οτι γενικα οσο λιγοτερο gear τοσο το καλυτερο. Καλα τα λουπερ, εφφε, μερη κτλ, αλλα θελουν πολυ τριβη για να πεις οτι εισαι ετοιμος να κανεις λαιβ με αυτα, αλλιως καταληγουν να σε ταλαιπωρουν αντι να σε βοηθουν και τελικα σε εμποδιζουν απο αυτο που θελεις να καταφερεις στο λαιβ, που ειναι η επικοινωνια με το κοινο και η μουσικη.. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ειχα σκεφτει ακουστικους ενισχυτες. Νομιζω ταιριζουν περισσοτερο με αυτο που εχουμε στο μυαλο μας. Θα ειναι μικρα τα λαιβ, αλλωστε. Και λιγα.

 
Επειτα απο συννενοηση με τον εταιρο, ξεκιναμε με δυο κιθαρες. Φτιαχνουμε playlist, βγαζουμε τα κομματια, και παραλληλα θα δουμε και για εξοπλισμο. Λογικα, θα ξεκινησουμε πολυ απλα με ενα μικρο PA (ωστε να μας μεινει και για αργοτερα που θα το ξαναγυρισουμε στο ηλεκτρικο). Εφε θα φανει στην πορεια εαν χρειαστει καποιο. Μακαρι να μην χρειαστει.

 
Λογικα, θα ξεκινησουμε πολυ απλα με ενα μικρο PA (ωστε να μας μεινει και για αργοτερα που θα το ξαναγυρισουμε στο ηλεκτρικο).


με πρόλαβες... αυτό είχα ξεκινήσει να σου γράφω συν ένα ειδικό πεταλάκι όπως το πολύ καλό Zoom AC3...?

τώρα γενικά για το performance, προσωπικά πιστεύω ότι έχοντας στο μυαλό σου όλες τις εναλλακτικές που σου πρόσφεραν οι φίλοι μας, μετά την επιλογή του playlist και ξεκινώντας τις πρόβες, τα ίδια τα κομμάτια θα σου δείξουν τον δρόμο...  αντιμετωπίζοντας και κάποια όπου χρειαστεί πέραν του duo ac guit (χωρίς αυτό να γίνεται αυτοσκοπός), θα ανανεώνεται ανά στιγμές το άκουσμα σας τονώνοντας και το ενδιαφέρον του κοινού καθ όλη όλη την διάρκεια της κάθε εμφάνισης...

ξεκινώντας κάποτε από μπουατίστικα σχήματα την σχέση μου με τα live, αυτό που είχα καταλάβει από το feedback με το κοινό, ήταν η σημαντικότητα  των εμβόλιμων εναλλαγών... πχ τότε δεν είχαμε καχόν αλλά χρησιμοποιούσαμε διάφορα κρουστά... πολλές φορές χτυπώντας παράλληλα και ένα ντέφι με το πόδι σε κάποια ρυθμικά... σε άλλα ο ένας έπαιζε ακουστικό μπάσο (τώρα υπάρχει και η ευκολία των ac guitar style μπάσων)... σε άλλα κάποιες εύκολες μελωδίες εισαγωγής με μελόντικα... το αυτόν με απλές φλογέρες... αν παίζεις έστω και λίγο φυσαρμόνικα κι αυτό θαταν μια ευχάριστη νότα στο όλον... τώρα αν προσθέσεις και τα διάφορα σύγχρονα εφφέ και τα seq οι δυνατότητες πολλαπλασιάζονται... η φαντασία σου  παίζει δημιουργικά τον πρώτο ρόλο... δεν θα ξεχάσω ποτέ βέβαια και  τα χαρακτηριστικά ανέκδοτα του φίλου Χρήστου Γιαννόπουλου ή τα σκετσάκια του δευτεροπεθερού μου Θάνου Ανδριανού αλλά αυτά χρειάζονται άλλα τάλαντα...?

anyway... θα το δεις και στην πράξη... καλή τύχη στο εγχείρημα Γιώργο...

ΥΓ. παρεμπιπτόντως ένα "σχετικώς άσχετον" όμως  υπέροχον και διδακτικόν δι όλους μας, βιντεάκι της pixar που θυμήθηκα...




 
Οπως τα λες, Νικο. Ευχαριστω.

όπως το πολύ καλό Zoom AC3


Τωρα τσεκαρω τα πεταλια για ακουστικες. Εχει πολυ πραμα, και εχει ταυτοχρονα και για vocal, οπως το boss VE-8. 

Δεν ειναι, βεβαια, ακομα ωρα για εξοπλισμο, καθως θα φανει στις προβες τι θα χρειαστουμε. 

 
Εν τω μεταξυ, εβαλα δυο γνωστους μου δασκαλους ντραμς, που διδασκουν και στην περιοχη μου (νοτια Κρητη), να μου βρουν ντοπιο ντραμερ. Ηδη βρεθηκε ο πρωτος, προ ολιγου, και αναμενεται αναγνωριστικη επικοινωνια.

Αντε μπας και γλιτωσω την ακουστικη, διοτι τη βαριεμαι αφανταστα....?

Αν και η αληθεια ειναι οτι θελω να κανω καποια λιγα λαιβ με ακουστικο ηχο. Να το εχουμε και αυτο σαν δυνατοτητα. Μου αρεσει πολυ η ιδεα, καθως μπορω να κανω ο,τι ρεπερτοριο και ο,τι διασκευη μου αρεσει. Με τα ηλεκτρικα οργανα, και μια κιθαραν μονο, πολλοι υπαρχουν περιορισμοι.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top