Κούρδισμα A415 Hz σήμερα

Status
Not open for further replies.
STEFANOS604 είπε:
αυτό μπορεί να δείχνει 440 αλλά στην ουσία να είναι ή να μην είναι 440
Χμμ, καταλαβα, ενδιαφερουσα οπτικη.
 
unbeatable 8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
εγω θα ελεγα να προσεχουμε ολοι τις εκφρασεις μας,ειδικα οταν απευθυνομαστε σε μεγαλυτερους!!!

 
noe13 είπε:
εγω θα ελεγα να προσεχουμε ολοι τις εκφρασεις μας,ειδικα οταν απευθυνομαστε σε μεγαλυτερους!!!
Για το πρώτο μέρος ναι.
Για το δεύτερο, πολύ απλά δε βλέπω το λόγο γιατί η ηλικία θα πρέπει να απαιτεί από μόνη της σεβασμό. Αν ο άλλος λέει μπούρδες, μπούρδες θα λάβει.

Γενικά μιλώντας...

 
noe13 είπε:
εγω θα ελεγα να προσεχουμε ολοι τις εκφρασεις μας,ειδικα οταν απευθυνομαστε σε μεγαλυτερους!!!
1up

 
noe13 είπε:
εγω θα ελεγα να προσεχουμε ολοι τις εκφρασεις μας,ειδικα οταν απευθυνομαστε σε μεγαλυτερους!!!
Αν είναι να αποκομίσετε κάτι - γιατί προσφορά μπορεί να κάνει ο καθένας ακόμα και με την πιο αδαή ερώτηση - (και σίγουρα θα γινόταν αν ο διάλογος ήταν ευπρεπής) δεν θα με πείραζαν έστω και κάποιοι ακραίοι χαρακτηρισμοί αλλά δυστυχώς αποτελώ  το εκτονωτήριο για μια παρέα ολίγων , που έχουν σαν μοναδικό σκοπό την τόνωση της αυταρέσκειας τους  και την εκτόνωση των κόμπλεξ τους επάνω μου.

Θα απαντήσω και σε κάνα δυο ακόμα και θα αποχωρήσω και να σας ευχηθώ καλό καλοκαίρι και η Ελλάδα να βρει το δρόμο της

 
VangelisV είπε:
Χμμ, καταλαβα, ενδιαφερουσα οπτικη.
Μπορεί να καταλάβετε περισσότερα με προσεκτική ανάγνωση των παρακάτω:

Ναι είναι ενδιαφέρον.

Στα μεν πνευστά το LA άντε να γίνει από 440 442 , 439 438 ανάλογα αν το όργανο είναι ζεστό ή κρύο. {Αυτός είναι ο λόγος που έχουμε σταθερά (Α440 +- 2 έως 3 Hz)}

Η εν λόγω φλογέρα έχει τόνο αναφοράς Α415 (εννοείται και οι υπόλοιπες νότες έχουν κατ’ αναλογία άλλες συχνότητες – απ’ ότι αν ήταν στους 440) και δεν ‘’πιάνονται’’ από το κουρδιστήρι - δεν έχει φίλτρο λήψης της 415 ) . Πχ θέτοντας το κατώτερο Α420 στο κουρδιστήρι οι νότες της φλογέρας πλησιάζουν με αρκετή απόκλιση cents γι αυτό και χρησιμοποίησα το κούρδισμα από το προηγούμενο video που σας παρέθεσα

Στα έγχορδα αλλά και στα όργανα με γλωσσίδια (φυσαρμόνικα , ακορντεόν) το LA έχει διαφορετική συχνότητα σε κάθε χορδή/γλωσσίδιο στην ταστιέρα/χτένι. Αλλά για καλύτερη κατανόηση δείτε την παρακάτω  φωτογραφία. {Αυτός είναι ο λόγος που έχουμε ότι κούρδισμα επιθυμούμε (Α πχ από 390 – 465Hz)

Αλλά κι εγώ έχω αλλάξει το κούρδισμα σε πολλές φυσαρμόνικες (Δυτικής Μουσικής Όργανο) να παίζει Χιτζάζ – Ουσάκ (Ανατολικής  Μουσικής Όργανο – όχι με microtones αλλά προσαρμοσμένα όπως αναλυτικά εξηγήσαμε στο προηγούμενο μου topic – για να ‘’ευχαριστήσω’’ και τον ALI BAROUT – πήρα και ‘βραβείο’ από τις Hohner & Lee Oscar εταιρείες για το κούρδισμα αυτό).



nuomicrontaualpha%20LambdaAlpha_zpsfncwusjg.jpg


 
ρε συ κυρστεφανε κατσε να τα λεμε εδω και ασε τα λινκ με τις διδασκαλιες και τα χρωματιστα μωρεεεεεεεεεεεεεεεεεε

 
STEFANOS604 είπε:
Όταν κούρδισα την κιθάρα σε Α=415

τότε η  νότα Α της C key German Fingering φλογέρας πλησίαζε πιο κοντά.

Προτίμησα όμως την κιθάρα σε A=440 με το Tuner απλά για να δείξω ότι δεν υπάρχει συντονισμός με τη φλογέρα.

Δεν είναι θέμα αυτιού είναι θέμα προειδοποίησης των μελλοντικών ενδιαφερομένων για εκμάθηση φλογέρας ότι δεν θα μπορούν να συμμετέχουν με όργανα σε Α440
Tο βιντεο φτιαχτηκε για να δειξει πως θα ακουγεται ξεκουρδιστη η κιθαρα?

 
Spyros Delta είπε:
Tο βιντεο φτιαχτηκε για να δειξει πως θα ακουγεται ξεκουρδιστη η κιθαρα?
έχω κάνει και εγώ τέτοια...σχεδόν όλα τα κλιπ(ς) που έχω ανεβάσει ;)

 
blue monk είπε:
ρε συ κυρστεφανε κατσε να τα λεμε εδω και ασε τα λινκ με τις διδασκαλιες και τα χρωματιστα μωρεεεεεεεεεεεεεεεεεε
Συμφωνώ πάρα πολύ με αυτή την άποψη.

Γιατί τώρα... Το πινακάκι που μας δείχνει τις αρμονικές ας πούμε κύριε Στέφανε... 0/3

Όσο και να μου τη δίνει η Wikipedia, παραθέτω ακριβώς το λήμμα.

http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic

Η σειρά των αρμονικών είναι εμφανής.

Επίσης, η ΛΑ στο 2ο τάστο στη χορδή ΣΟΛ, και η ΛΑ στο 5ο τάστο στη χορδή ΜΙ, ΔΕΝ είναι αρμονικές της ανοιχτής ΛΑ χορδής. Οκτάβες είναι, και είναι αναμενόμενο οι οκτάβες να έχουν μια σχέση 2/1 οι γειτονικές μεταξύ τους ως συχνότητες.

Αρμονικές της ανοιχτής ΛΑ χορδής μπορούν να υπάρξουν μόνον επάνω... στην ανοιχτή ΛΑ χορδή, στα σημεία που όλοι γνωρίζουν.

Ερώτημα για προβληματισμό:

"Γιατί δεν είναι αρμονικές ρε αλημπαρούτη, αφού ξεκάθαρα είναι πολλαπλάσιες οι συχνότητες. 110, 220, 440. Γκαβός είσαι;" Κι όμως δεν είναι; Γιατίιιι;

Αν μου το απαντήσει αυτό ο κύριος Στέφανος ορκίζομαι να μελετήσω 2 οκτάβες χρωματικές, δέκατα έκτα στο 168, με ένα δάχτυλο, σε μία χορδή, μέχρι να μου βγουν καθαρές. (Παρακαλώ θερμά να μην του το σφυρίξει κανείς επίτηδες και έχω τρεχάματα ;D)

Όπως πάντα, βέβαια, βρέθηκε τρόπος να μπλεχτούν όλα αυτά και να γίνει της Κορέας, ιδιαίτερα δε το "όταν κουρδίζουμε σε ΛΑ=440Hz στην πραγματικότητα κουρδίζουμε στην τρίτη αρμονική" ήταν πραγματικά χρησμός. Όταν κουρδίζω τη Σολ χορδή και το κουρδιστήρι είναι ρυθμισμένο στα 440, σε ποιά αρμονική κουρδίζω; ???

Όσον αφορά στο παρόν thread, θα μπορούσε να έχει τίτλο "Ωχ! Και τώρα;", να βρίσκεται στο Ξεκινώντας και να έλεγε στο OP: "Αφήστε ρε παιδιά, πήρα μια φλογέρα που λέει ότι είναι κουρδισμένη κάπου σε κάτι Hz αλλά ακούγεται ένα ημιτόνιο κάτω η ρημάδα. Ντο της βάνω, Σι μου βγάνει. Τι κάνουμε τώρα;" Απλά, αθώα, κατανοητά, όμορφα και τίμια.

Αλλά όοοοχι... Εκμάθηση φλογέρας, ολισθαίνοντα πληκτρολόγια, τι είναι ο άνθρωπος τι είναι το ζουμί του, τι είναι ο κάβουρας ένα πουφ είναι, αρμονικές, κούρδισμα χιτζαζ στη φυσαρμόνικα, pinch harmonics στο ζουρνά και ό,τι ήθελε προκύψει. ( Αλήθεια, είναι ευκτική το "προκύψει" ή υποτακτική σ' αυτή την πρόταση; )

 
Παιδια εκανα κι εγω μια μακακια, αγορασα καταλαθος για την κιθαρα χορδες 6χορδου μπασου. Θα τις περασω στην κιθαρα και θα ανεβασω ενα βιντεο οπου θα παιζω για να δειτε πως ακουγεται και να μην την πατησετε και εσεις. Ειδικα οσοι θελετε να μαθετε να παιζετε κιθαρα για να μπειτε σε ορχηστρα

 
Ali Barout είπε:
"Γιατί δεν είναι αρμονικές ρε αλημπαρούτη, αφού ξεκάθαρα είναι πολλαπλάσιες οι συχνότητες. 110, 220, 440. Γκαβός είσαι;" Κι όμως δεν είναι; Γιατίιιι;

Αν μου το απαντήσει αυτό ο κύριος Στέφανος ορκίζομαι να μελετήσω..............
Είδα το ποστάρισμα σου αλημπαρούτη αλλά είχα ήδη αποχωρήσει , ενημέρωσα όμως Αμέσως με ΠΜ κάποιο μέλος (ίσως να ήθελε να απαντήσει τότε αντί εμού) με το παρακάτω Link απ’ όπου πήρα ένα μέρος του άρθρου.

''.......Έτσι όταν δονείται πχ η ανοιχτή χορδή Α=110 είναι σαν να είχαμε μια θεμελιώδη συχνότητα 110Hz από μια γεννήτρια ακουστικών συχνοτήτων.

Αν δονείται η ΛΑ στο 2ο τάστο στη χορδή ΣΟΛ παράγει την Α=220Hz και το Tuner τη μετρά όπως θα μετρούσε τη 2η αρμονική της 110Hz.κ.ο.κ. Αυτό εννοώ με τη φράση ''στην πραγματικότητα κουρδίζουμε στην 3η αρμονική…'' για να δείξω τη λειτουργία του tuner. Εξ' άλλου οι συχνότητες που αναφέρω (110 , 220 ,440.....) παράγονται από  διαφορετικές πηγές (χορδές) και ο πιο αδαής ηλεκτρονικός μπορεί να συμπεράνει ότι δεν είναι αρμονικές στη συγκεκριμένη περίπτωση...''

Τελικά από μη ηλεκτρονικούς μπορεί να θεωρηθεί ασάφεια , όμως έχω κάνει καθηγητής για χρόνια και ξέρω ότι η ''δημιουργική ασάφεια'' κεντρίζει το ενδιαφέρον και δημιουργεί ερωτήματα. Εδώ όμως ΟΛΕΣ τις φορές βρήκα στείρο αρνητισμό και τρολλάρισμα. Ελπίζω κάποτε να σταματήσει και θα είναι για όφελος όλων....

Θα τα ξαναπούμε όταν έχω να προσφέρω πάλι κάτι

Link :Συχνότητα Ανοιχτής Χορδής ΛΑ (Α) Κιθάρας: http://musiciandata.blogspot.gr/2015/03/blog-post_3.html

 
Τα διαστήματα είναι λόγοι συχνοτήτων, κοινώς «συχνότητα Α» : «συχνότητα Β». Στο σύστημα φυσικών αρμονικών τα διαστήματα είναι:

  • Οκτάβα: 2:1
  • Πέμπτη: 3:2
  • Τέταρτη: 4:3
  • 3η Μεγάλη: 5:4


κ.ο.κ.

Για όποιον ενδιαφέρεται, ο Hindemith στο «Σύστημα μουσικής σύνθεσης - θεωρητικό μέρος» έχει φτιάξει όλη τη χρωματική από αρμονικές, είναι ενδιαφέρον.

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά κουρδίσματα, όπως το ανωτέρω, το stretched κούρδισμα με τις διαδοχικές 5ες (που δε σέβεται την οκτάβα!) το «καλά» συγκερασμένο, το ισοσυγκερασμένο (άσχετο από το καλά συγκερασμένο, είναι ένα από τα πιο στάνταρ σήμερα, τουλάχιστον στα πληκτροφόρα, κιθάρες κτλ.) κτλ. Το τελευταίο, καμία σχέση με αρμονικές:

  • Παίρνει για θεμελιώδες διάστημα αναφοράς την οκτάβα, λόγος 2:1.
  • Το κάθε ημιτόνιο είναι ακριβώς ίσο με κάθε άλλο.
  • 12 ημιτόνια στη σειρά κάνουν ακριβώς μία οκτάβα.


Αν 0,1,...,12 οι 12 νότες της οκτάβας, και f(x) η συχνότητα της νότας x, τότε:

ημιτόνιο = f(x+1)/f(x)

κοινώς, ημιτόνιο είναι ο λόγος συχνοτήτων δύο γειτονικών νοτών από τις 12 της οκτάβας. Και μετά έχουμε:

Τόνος = f(x+2)/f(x),

κοινώς, τόνος είναι ο λόγος συχνοτήτων δύο νοτών με μία παρεμβαλλόμενη νότα ανάμεσά τους. Τότε όμως:

Τόνος= f(x+2)/f(x) = f(x+2)/f(x+1) X f(x+1)/f(x) = ημιτόνιο Χ ημιτόνιο = ημιτόνιο^2

όπου «X» είναι το γνωστό «επί» και ^2 είναι «εις τη δευτέρα» .

Όμοια, ο λόγος συχνοτήτων δύο νοτών που απέχουν ν ημιτόνια είναι ακριβώς «ημιτόνιο^ν». Φυσικά, το ημιτόνιο ακόμη δεν το ξέρουμε. Όμως:

Οκτάβα = 12 ημιτόνια = «ημιτόνιο»^12, αλλά

Οκτάβα = 2:1 = 2 ως λόγος συχνοτήτων.

Άρα:

ημιτόνιο^12 = 2, και άρα ημιτόνιο = 2^(1/12), αλλιώς 12τη ρίζα του 2. Προφανώς άρρητος, με άπειρα μη επαναλαμβανόμενα δεκαδικά, ουδεμία απολύτως σχέση με αρμονικές.

Μία καλή προσέγγιση: 1.0594630943592952645618252949463417...

Όλα τα διαστήματα ν ημιτονίων είναι το παραπάνω εις τη ν, και στη δωδέκατη είναι ακριβώς η οκτάβα, ίσο με 2 - όχι στην προσέγγισή του, αλλά με τα άπειρα ψηφία του.

Είναι προφανές ότι αυτό με το 415 είναι το γνωστό τρανσπόρτο Μπαρόκ και είναι ως Λα αναφοράς περίπου ένα ημιτόνιο κάτω. Δε χρειάζονται φιλοσοφίες. Απλώς ο ακκομπανιατέρ κατεβάζει ένα ημιτόνιο κάτω τα πάντα εφόσον παίζει σε όργανο 440 και με λίγο αυτάκι εκ μέρους του σολίστα για το ακριβές του κουρδίσματος θα είναι όλα εντάξει. Βεβαίως το να τα κατεβάσει με τη μία όλα κάτω ένα ημιτόνιο είναι λιγουλάκι θέμα.

Για τα περισσότερα live προσωπικά προτιμώ 442Hz, είναι πιο λαμπερός ο ήχος.

Υπάρχουν όργανα που παίζουν τις νότες τους με φυσικές αρμονικές, όπως. π.χ. η τρομπέτα, άλλα που αυξομειώνουν το μήκος του ηχητικού σωλήνα οπότε μπορούν να παίξουν σε όποια συχνότητα θέλουν, όπως π.χ. το τρομπόνι, και τα κουρδισμένα όργανα βάσει συνδυασμού μήκους σωλήνα και αρμονικών, όπως τα περισσότερα.

Κανονικά οι κιθάρες θα πρέπει να έχουν σταθερό λόγο στην τοποθέτηση των τάστων, και αυτός να είναι όσο κοντά γίνεται στο ημιτόνιο που είδαμε παραπάνω.

Το να κουρδίσεις με αρμονικές είναι οκ για συναυλιούλες, αλλά για κανονικές καταστάσεις, και εφόσον παίζει κανείς με πιάνα κτλ, καλό είναι να χρησιμοποιείται κουρδιστήρι, καθώς τα keys τις περισσότερες φορές είναι ισοσυγκερασμένα, και οι αρμονικές θα είναι πάντα λίγο off. Λίγο μεν, αλλά off δε.

Αυτά προς το παρόν...

 
Sami Amiris είπε:
Το να κουρδίσεις με αρμονικές είναι οκ για συναυλιούλες, αλλά για κανονικές καταστάσεις, και εφόσον παίζει κανείς με πιάνα κτλ, καλό είναι να χρησιμοποιείται κουρδιστήρι,
άρα για το ταβερνάκι που παίζει ο Κυρ Στέφανος....όλα ΟΚ? ;)

 
marathon είπε:
άρα για το ταβερνάκι που παίζει ο Κυρ Στέφανος....όλα ΟΚ? ;)
Έλα σταμάτα, έχει βάλει κι αυτό το avatar που μου θυμίζει Cthulu και σκιάζομαι.

 
STEFANOS604 είπε:
Τελικά από μη ηλεκτρονικούς μπορεί να θεωρηθεί ασάφεια , όμως έχω κάνει καθηγητής για χρόνια και ξέρω ότι η ''δημιουργική ασάφεια'' κεντρίζει το ενδιαφέρον και δημιουργεί ερωτήματα. Εδώ όμως ΟΛΕΣ τις φορές βρήκα στείρο αρνητισμό και τρολλάρισμα. Ελπίζω κάποτε να σταματήσει και θα είναι για όφελος όλων....
Δηλαδή δεν σου περνάει απ' το μυαλό ότι όντως μπορεί να κάνεις λάθος και ότι όντως η "διδακτική" συμπεριφορά σου μπορεί να ενοχλεί; Δεν εκφράζω άποψη αλλά δεν βλέπω και διάθεση για αυτοκριτική. Just saying. Γιατί το ίδιο δεν συμβαίνει σε άλλους; Τι το ιδιαίτερο έχεις εσύ και αποτελείς στόχο;

 
Status
Not open for further replies.

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top