Όταν πέθαινε η γιαγιά μου, και το είχε πάρει χαμπάρι, τη ρωτήσαμε εάν θέλει να της φτιάξουμε κάποιο φαγητό που έχει επιθυμήσει.
Ζήτησε λοιπόν "συκώτια από μάστορα"...
Το θέμα είναι, σε σχέση με παντώς τύπου επισκευές, ότι άμα αυτός που χρειάζεται τις υπηρεσίες ενός μάστορα δεν γνωρίζει τι χρειάζεται ακριβώς και τι δουλειά είναι αυτή που πρέπει να γίνει, αισθάνεται φτερό στον άνεμο (οπότε ευχαριστώ όσους τονίζουν την ειλικρίνεια και το μεράκι του μάστορα που προτείνουν).
Η κιθάρα μου - όπως το καταλαβαίνω εγώ που είμαι άσχετος - έχει τρία προβλήματα:
1. Τα πέντε πρώτα τάστα είναι τόσο παιγμένα που σε λίγο θα γίνει fretless.
2. Το nut έχει φάει μετατροπή και οι χορδές έχουν έρθει πολύ κοντά στην ταστιέρα, με αποτέλεσμα η κιθάρα να τρίζει στα συγκεκριμένα τάστα - όταν παίζεις σαν άνθρωπος και όχι σαν χειρούργος.
3. Το radius δεν είναι του γούστου μου - έχω συνηθίσει σε 7.25 - αλλά δε σκάω κι όλας, θα το συνηθίσω κι αυτό. Επιπλέον δεν ξέρω αν είναι το κανονικό της radius μιας και δεν βρίσκω τα specification του συγκεκριμένου μανικιού. To μόνο που διάβάζω σε κάποια reviews είναι ότι έχει "flatter fingerboard radius" (flatter σε σχέση με τι, θα σας γελάσω). Οπότε υποθέτω ότι το radius δεν έχει να κάνει με τα προβλήματα που απέκτησε στην πορεία αυτό το μανίκι, αλλά είναι θέμα κατασκευής.
Αφελώς σκεπτόμενος όταν την πήρα, είπα στον εαυτό μου ότι όλα διορθώνονται. Και η αλήθεια είναι ότι ο μάστορας για τον οποίο σας μιλάω έχει κάνει θαύματα σε άλλα όργανα, χωρίς ιδιαίτερες μετατροπές και χωρίς να σου ζητάει να πουλήσεις το σπίτι σου πρώτα. Σε ένα σημείο που έιχε ξεκολήσει η ταστιέρα από το μπράτσο, έκανε μια προσεκτική επεμβασούλα με εποξική κόλλα, το πρόβλημα λύθηκε και δεν ζήτησε ούτε ευρώ!
Αρχικά έψαξα αν βρω από Σουηδία ένα άλλο μανίκι. Τιποτα. Μετά βρέθηκε ένα στην Αμερική στο e(vil)-bay. Χάρηκα γιατί ξεκίνησε από 13 δολάρια. Έκλεισε στα 270 και είχε φάει κι αυτό αρκετά ψωμιά.