Πάντα υπάρχει διαφορά της "προτεινόμενης τιμής καταλόγου" από την τελική τιμή, και σε Ελλάδα και σε Αμερική και παντού. Η προτεινόμενη τιμή καταλόγου είναι η μέγιστη επιτρεπόμενη τιμή που δίνει η μαμά εταιρεία. Δηλαδή, αν ένα προιόν κάνει 1000 Ευρώ, η εταιρεία σου δίνει ένα μέγιστο περιθώριο κέρδους π.χ. 50% άρα η "τιμή καταλόγου" είναι 1500 Ευρώ. Αυτό συμβαίνει για να μην πωλούνται τα προιόντα της εταιρείας σε υπερβολικές για το προϊόν τιμές και φυσικά αισχροκερδίζει το μαγαζί. Από εκεί και πέρα, το μαγαζί μπορεί να κάνει όσο έκπτωση θέλει, καταλήγοντας στην τελική τιμή λιανικής που πουλάει (π.χ. αποφασίζει ότι θα κερδίσει μόνο 10% οπότε η τιμή λιανικής είναι 1100 Ευρώ).
Τώρα, στο εξωτερικό συνηθίζεται να γράφεται σαν βιτρίνα απευθείας η εκπτωτική τιμή, δίνοντας παράλληλα και την RRP (την προτεινόμενη τιμή καταλόγου δηλαδή), για να εκτιμήσει και ο πελάτης την έκπτωση. Στην μίζερη τη χώρα μας, δίνουν βιτρίνα την "προτεινόμενη τιμή καταλόγου" και μετά από παρακαλητά σου κάνουν μία έκπτωση 10-20-30% επειδή είσαι καλό παιδί, φίλος, κολλητός κλπ προκειμένου να τους εκτιμήσεις. Το αποτέλεσμα ίσως να είναι το ίδιο, η νοοτροπία όμως όχι.
Τώρα, αν και μετά την έκπτωση η τιμή είναι πολύ διαφορετική από της Αμερικής (που ούτως ή άλλως θα είναι λίγο - μεταφορικά, τελωνεία, ποσότητα παραγγελίας κλπ) τότε απευθύνσου στο θέμα "Οι Αντιπρόσωποι...".
Ωστόσο, έχε υπόψη σου ότι στην Αμερική το Χ προιόν θα το βρεις σε 200 μαγαζιά, οπότε σφάζονται να δείξουν χαμηλές τιμές, ενώ στην Ελλάδα, το Χ προιόν θα το βρεις σε 1 με 2 το πολύ 3 μαγαζιά, οπότε θέλουν να σου το παίξουν κολλητοί.
Γεράσιμος