Κλίμακες πεντατονικές maj ή min

terri557

Νέο μέλος
Μηνύματα
24
Πόντοι
1
Παίδες μία ερώτηση για να τα ξεκαθαρίσω στο μυαλό μου και να μπορέσω να προχωρήσω ο έρμος

Όταν λέμε πεντατονική κλίμακα στο κλειδί του ΛΑ (Α) σημαίνει ότι η σειρά στις νότες πάει A, B, C, D, E, F, G, A και όταν αλλάζουμε κλειδί για παράδειγμα στο κλειδί του ΣΟΛ (G) η σειρά πάει αντίστοιχα G,A,B,C,D,E,F,G?

Και στο σημείο που ξεκινάει η κλίμακα αντιστοιχεί στην νότα τις τελευταίας χορδής (Ε).

Ευχαριστώ πολύ.

 
οι πεντατονικες δεν εχουν δευτερο και εκτο τονο, αρα σε ΛΑ ΜΙΝΟΡΕ θα ηταν ΛΑ ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΣΟΛ( A C D E G)

Θα σου προτεινα να μαθεις τα σχηματα πρωτα και μετα ασχολήσου με φόρμουλες και ποια νοτα είναι ποια σε σχεση με την εφτατονικη κλιμακα από την οποια προκυπτει η εκάστοτε πεντατονικη.

 
Ωραία σε ευχαριστώ. Το πρώτο σχήμα που έμαθα είναι σε ματζόρε τις πέντε θέσεις στο κλειδι του ΛΑ. Το σχήμα πρέπει να ακολουθεί τη σειρά από τις νότες δηλαδή να αρχίζει από τη νότα που ανήκει το κλειδί που παίζουμε.

 
Spyros Delta είπε:
Ξενικα να μαθαινεις θεωρια
Βρε και Ελληνικά μπορεί να μάθει. ;D ;D ;D

Αλλά σίγουρα είναι λίγο μπερδεμένος.

 
Για να απευθύνομαι εδώ σίγουρα είμαι μπερδεμένος. Χρήσιμο θα ήταν κάποια παραπομπή σε κάνα καλό link επεξηγηματικό κι όχι αποσπασματικό. Όπως και να χει ευχαριστώ

 
Tι λινκ?

Θεωρια της μουσικης ειπαμε.

Εγω εμαθα απο βιβλιο. Σιγουρα καπου θα υπαρχει και στο νετ.

Χρειαζονται ομως και ασκησεις θεωριας, αλλα βασικα και ελεγχος απο καποιον (που ξερει) οτι τις εκανες σωστα, που σημαινει οτι καταλαβες αυτο που διαβαζες και μετα και πρακτικη εξασκηση.

Αν ξερει καποιος λινκ που να γινεται αυτο, ας το βαλει.

Φιλικα μιλαμε, ετσι?

Να βοηθησω προσπαθω επειδη σε βλεπω κι ενδιαφερεσαι για κατι παραπανω. Δεν σου βαζω χερι.

Και σιγουρα θα απαντουσα και στην ερωτηση που εκανες αρχικα , απλα δεν καταλαβα τιποτα απο αυτα που εγραψες. Που σημαινει οτι κι εσυ δεν εχεις καταλαβει τιποτα απο αυτα που πιθανως εχεις μαθει εως τωρα.

Φοβαμαι οτι αν δεν βαλεις μια σειρα, θα μπερδευτεις ακομα περισσοτερο.

Και ειναι πολυ απλα τα πραγματα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν παρεξηγούμαι ούτε θέλω να γίνω Satriani στα 35. Παίζω κιθάρα αρκετά χρόνια απλά χρησιμοποιώ ταμπλατούρες. Θέλω όπως λες και συ να πάω παραπάνω για μένα. Ο δάσκαλος θέλει και την αμοιβή του και τα βιβλία κοστίζουν. Πιστεύω ότι με τόση πληροφόρηση που υπάρχει στο διαδίκτυο μπορείς να κάνεις πολλά αρκεί να πετύχεις κάποιον που να το έχει στην μεταδοτικότητα. Όπως και να χει είναι ενδιαφέρον και τη συγκεκριμένη φάση προσπαθώ να τα ξεμπερδέψω και να τα βάλω σε μια σειρά καθώς μόλις ξεκίνησα το θεωρητικό κομμάτι.

 
wh0cares είπε:
οι πεντατονικες δεν εχουν δευτερο και εκτο τονο, αρα σε ΛΑ ΜΙΝΟΡΕ θα ηταν ΛΑ ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΣΟΛ( A C D E G)
Οι πεντατονικές μινόρε δεν έχουν II και VΙ, γιατί οι ματζόρε έχουν.
 
... Ξενικα να μαθαινεις θεωρια ... όπως είπε και ο Φίλτατος Spyros Delta  ;D ...  και μέχρι να ξενικήσεις να θυμάσαι τα εξής :

Κάθε κλίμακα ορίζεται από την ακολουθία των διαστημάτων που έχουν οι βαθμίδες της, και από την τονική της ...

Συνεπώς, η μινόρε 5τονική από Α είναι : A - C - D - E - G - A ή καλύτερα  :

3 - 2 - 2 - 3 - 2  ημιτόνια ή  3Η-Τ-Τ-3Η-Τ (όπου 3Η = Τριημητόνιο και Τ=Τόνος)

Αν θέλεις να την ξεκινήσες από G για παράδειγμα θα πρέπει να ακολουθήσεις την ΊΔΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ... που σημαίνει :  G - Bb - C - D - F - G  (ή Α# αν προτιμάς αντί του Bb)

/Πέτροc  8)

 
nEwBiE είπε:
(ή Α# αν προτιμάς αντί του Bb)
Αν είναι να μάθει σωστά τότε να τα μάθει σωστά. Δεν υπάρχει τι προτιμάει ο καθένας και τι όχι, αλλά τι ισχύει. Στη Gm η τρίτη μικρή είναι η Βb. Ασχέτως αν οι A# και Bb είναι εναρμόνιες  :)
 
Χα !! Φυσικά και το περίμενα ....  ;D

Αλλά όπως έχουμε πει και σε άλλη συζήτηση, οι Κλασικοί κανόνες Αρμονίας (για σχηματισμό συγχορδιών κλπ) ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ σε πεντατονικές κλίμακες ...  και δεν θα το  συνεχίσω ... ;)

/Πέτροc  8)

 
nEwBiE είπε:
Χα !! Φυσικά και το περίμενα ....  ;D

Αλλά όπως έχουμε πει και σε άλλη συζήτηση, οι Κλασικοί κανόνες Αρμονίας (για σχηματισμό συγχορδιών κλπ) ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ σε πεντατονικές κλίμακες ...  και δεν θα το  συνεχίσω ... ;)

/Πέτροc  8)
Ότι πεις
 
Και τι σχέση έχουν αυτά που συζητάτε με τους "κλασσικούς κανόνες αρμονίας";  ;D  ;D Άλλο και τούτο, για την κάθε μπαταριά που ρίχνουμε, την ξεπερνάμε με την επαναστατικότητα  ;D ;D Απλή θεωρία είναι  ;D Αν είσαι σε Σολ μινόρε κλειδί, στον οπλισμό έχεις Σι και Μι ύφεση, και θα πρέπει να είσαι μεγάλος μαζόχας για να γεμίσεις με αχρείαστες διέσεις μόνο και μόνο για να μπερδέψεις τον εκτελεστή  ;D ;D ;D

 
Μαθε πεντατονικες φιλε ειναι ολο το ζουμι .Παρε ενα τονο πχ το Λα και παιξε Λα ντο ρε  μι σολ λα.Μαθε το παντου στην ταστιερα ,αυτες τις ιδιες πεντε νοτες,Παιχτες ετσι οπως τις ακους και ανακατεμενες .Συνιθισε το ακουσμα των διαστηματων τους οσο μπορεις με το αυτι ,εν συνεχεια μην μπερδευεσαι ακομα με θεωριες και διαστηματα γιατι μπορει να μπερδευτεις

. Μετεφερε αυτα που εμαθες ενα τονο πανω ή κατω ,σε Σι ή σολ αντιστοιχα.Μην ξεχνας οτι ειναι 5 νοτες κι καλη συνεχεια .Αν εχεις βεβαια και καποιον να σε βοηθησει ακομα καλυτερα .Αυτα στα λεω γιατι και γω σε ακουω λιγο μπερδεμενο και με τοσο υλικοπου υπαρχει τωρα στο διντυο αν εχεις δει καποια πραγματα ηδη και μιλας ετσι μαλον πρεπει να το παρεις απο την αρχη και αφου ηδη παιζεις και εεις επαφη με το οργανο ,ΠΑΙΞΕ.

Σιγουρα ειναι λιγο μπακαλιστικα ολα αυτα αλλα δεν ξερω τι γινεται με την μελετη μετα απο ια ηλικια .Αλλιως διβαζα στα 20 -25 αλλιως στα 40 .Κουραζεσαι ,επομενως ψαξε κατι μελωδικο σε αυτα που κανεις να εχεις και καποιο νοημα.Αυτα και ακου και τους υπολοιπους γιατι ειναι καλυτεροι απο μενα.

 
Ευχαριστώ παιδιά απλά όλα χρειάζονται  αφοσίωση και σκληρή δουλειά. Τώρα με πολύωρη εργασία για τα προς το ζην και με 2 χρόνων κόρη να κρέμεται από το λαιμό της κιθάρας μόλις πάω να παίξω δεν ξέρω πόσο εφικτό είναι να μπω στο νόημα αλλά το σίγουρο είναι ότι με χαλαρώνει. Και πάλι ευχαριστώ

 
terri557 είπε:
Ευχαριστώ παιδιά απλά όλα χρειάζονται  αφοσίωση και σκληρή δουλειά. Τώρα με πολύωρη εργασία για τα προς το ζην και με 2 χρόνων κόρη να κρέμεται από το λαιμό της κιθάρας μόλις πάω να παίξω δεν ξέρω πόσο εφικτό είναι να μπω στο νόημα αλλά το σίγουρο είναι ότι με χαλαρώνει. Και πάλι ευχαριστώ
Σε καταλαβαινω φιλε ,ολοι καπως ετσι ειμαστε αχχαχααχα,το συμαντικο αυτο ειναι παντως να το ευχαριστιεσαι και να χαλαρωνεις .

 
terri557 είπε:
Ευχαριστώ παιδιά απλά όλα χρειάζονται  αφοσίωση και σκληρή δουλειά.
δεν υπάρχει δυσκολία σε αυτά που προσπαθείς να μάθεις και δεν χρειάζονται καθόλου δουλειά, το μόνο που χρειάζεται είναι τα πάρεις με τη σωστή σειρά

προφανώς και θα δυσκολευτείς, αν προσπαθείς να μάθεις κάτι 'παπαγαλιστί' αντί να το δεις απευθείας πάνω στην κιθάρα ενώ θα είναι και πολύ δύσκολο να σε βοηθήσει κάποιος άλλος όταν έχεις 'κενά'

όπως είπε κι άλλος φίλος, καλύτερα θα ήταν να κάνεις μια αναζήτηση στο internet για τις θέσεις των πεντατονικών πάνω στη ταστιέρα, όχι σε κείμενο, όχι στο πεντάγραμμο αλλά στη ταστιέρα, δηλαδή σε εικόνες, σαν διαγράμματα από ταμπλατούρες

πιάσε μόνο μια θέση και ανακάλυψε τις νότες της θέσης (δεδομένου ότι ξέρεις τις νότες πάνω στη ταστιέρα - αν όχι κάνε μια αναζήτηση και για αυτό)

ψάξε και τις θέσεις της πεντατονικής σε άλλο κλειδί και θα δεις ότι δεν αλλάζει τίποτα, ίδια διαστήματα, είναι απλό, πάναπλο

μετά, δες ποια ακκόρντα σχηματίζονται, και θα δεις επίσης πόσο πάναπλα βγαίνουν

αφού τα μάθεις πάνω στη κιθάρα, που είναι πανεύκολο, μπορείς να συνδυάζεις αυτά που βλέπεις στις παρτιτούρες και να καταλαβαίνεις με λίγη εξάσκηση τι γίνεται

κάνοντάς τα όλα αυτά όμως, θα μπορείς να ρωτάς κι εδώ ότι θες αλλά αυτή τη φορά θα είναι πολύ εύκολο να σου απαντήσουμε αφού θα έχεις ακολουθήσει κάποια βήματα και θα ξέρουμε κι εμείς για τι πράγμα μιλάς κι εσύ για τι πράγμα μιλάμε εμείς

μη φοβάσαι, οι δάσκαλοι είναι που δυσκολεύουν τα πράγματα στη μουσική θεωρία

η ίδια η θεωρία, από νότες μέχρι κουρδίσματα και δυσαρμονίες, όλα μπορούν να αφομειωθούν από έναν ενήλικα μέσα σε μια ημέρα

εντάξει από εκεί και πέρα μπορεί να χρειάζεται απομνημόνευση/εξάσκηση ανάλογα του τι θες να κάνεις αλλά δεν είναι δύσκολα

καλή συνέχεια  ;)

 
Να συνεχίσεις χαλαρα αυτο οιυ σε ευχαριστει.

Τωρα,  οσον αφορα τις κλιμακες η διαφορα τους για να σε κανω να καταλαβεις πρακτικα ειναι:

Min A C D E G / A C D E G

Maj.    C D E G A / C D E G A

Στο παραπανω σχημα σου εχω δειξει

ως πρωτη την τονικη.  Οπως βλέπεις

ειναι η συνεχεια του ιδιου δαχτυλισμου.

Οι Amin συγγενευει με την Cmaj λοιπον.

Αν θες να πας στην Amaj pentatonic πρέπει

να μεταφέρεις τον maj δακτυλισμο απο ταστο

που εχει την A στη θέση της C.

Εγκυκλοπεδικα οι νοτες της θα ειναι

Αmaj A B C# E F#/ A B C# E F#

Και η σχετικη της min είναι η F# min pent.

Αλλα αυτα τα τελευταία μην σε απασχολουν

τωρα..  

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top