- Μηνύματα
- 1,495
- Πόντοι
- 7,473
npap αν η συζήτηση αναφέρεται αποκλείστικά σε μίξη σε "virtual" περιβάλλον, δηλαδή στην επιλογή ανάμεσα στο leveling envelope και σε κάποιο soft comp, σε in the box περιβάλλον, τότε αυτά που γράφεις με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο ![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
Αν όμως μιλάμε γενικότερα (recording & mixing), τότε εξακολουθώ να πιστεύω πως το Leveling και το compression είναι 2 διαφορετικά πράγματα, που το ένα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το άλλο....αν για παράδειγμα το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός track με συγκεκριμένο δυναμικό εύρος και σταθερό program level διατηρώντας παράλληλα τα στιγμιαία transients του σήματος τότε σίγουρα η λύση είναι το levelling είτε με το χέρι στο fader, είτε με VCA automation, είτε με flying fader automation, είτε με το volume envelope στο DAW.....αν πάλι το ζητούμενο είναι το να δαμάσουμε στιγμιαία transients (όπως η μετάβαση από έναν λαρυγγικό σε έναν ένρινο φθόγγο στην φωνή, to έντονο picking σε μια distorted ηλ.κιθάρα, το peak - attack ενός snare drum σε σχέση με το "σώμα" , rattle που ακολουθεί χρονικά κλπ κλπ) τότε η κατάλληλη επιλογή είναι το (ο κατάλληλος τύπος
) compressor ...εκτός βέβαια άν κάποιος έχει το κουράγιο να αλλάζει το envelope σε βήματα της τάξης των 2-20ms ;D (εννοείται πως κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να γίνει με το χέρι ή με moving fader auto ) Εννοείται πως δεν αναφέρομαι σε έλεγχο των transients στα πλαίσια "μορφοποίησης" του ήχου (ή στο πως ένα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο επεξεργασίας), αλλά σαν μέσο για την αντιμετώπιση αντικειμενικών δυσκολιών πχ ένα μικρόφωνο που κολακεύει και αναδεικνύει μια φωνή αλλά το ελαφρύ boost που έχει στα upper mid ενισχύει (άσχημα) τους ένρινους φθόγγους, η ένα snare που κάποια peak (ίσως και πάλι λόγω επιλογής μικ) είναι πολύ hot για το A/D ή για το συνολικό headroom στην μίξη.
Συμφωνώ απόλυτα πως δεν υπάρχει compressor που να συμπεριφέρεται ως ιδανικό leveling amplifier διαφωνώ όμως στο ότι αυτη θα ήταν η ιδανική μορφή του....
![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
Αν όμως μιλάμε γενικότερα (recording & mixing), τότε εξακολουθώ να πιστεύω πως το Leveling και το compression είναι 2 διαφορετικά πράγματα, που το ένα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το άλλο....αν για παράδειγμα το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός track με συγκεκριμένο δυναμικό εύρος και σταθερό program level διατηρώντας παράλληλα τα στιγμιαία transients του σήματος τότε σίγουρα η λύση είναι το levelling είτε με το χέρι στο fader, είτε με VCA automation, είτε με flying fader automation, είτε με το volume envelope στο DAW.....αν πάλι το ζητούμενο είναι το να δαμάσουμε στιγμιαία transients (όπως η μετάβαση από έναν λαρυγγικό σε έναν ένρινο φθόγγο στην φωνή, to έντονο picking σε μια distorted ηλ.κιθάρα, το peak - attack ενός snare drum σε σχέση με το "σώμα" , rattle που ακολουθεί χρονικά κλπ κλπ) τότε η κατάλληλη επιλογή είναι το (ο κατάλληλος τύπος
![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
Συμφωνώ απόλυτα πως δεν υπάρχει compressor που να συμπεριφέρεται ως ιδανικό leveling amplifier διαφωνώ όμως στο ότι αυτη θα ήταν η ιδανική μορφή του....
Τελευταία επεξεργασία από moderator: