Συμφωνώ με κάθε λέξη, αλλά αυτή είναι η μια πλευρά, του δημιουργού.
Για παράδειγμα,
Ακούς ένα κομμάτι και είναι ένα αριστούργημα, σε εμπνέει, το βάζεις κάθε μέρα και δακρύζεις.
Για έναν χρόνο είναι το αγαπημένο σου, το προτείνεις και κάποια στιγμή σου λέει ο φίλος σου, μα αυτό είναι κόψε ράψε από αυτά τα τρία κομμάτια. Τα ακούς και ισχύει, από μόνα τους δεν είναι αριστουργήματα αλλά το αποτέλεσμα της μίξης τους είναι εξαιρετικό.
Παύει να σε συγκινεί;
Πόσο απίθανο είναι να "γραφτούν" τέτοια κομμάτια που θα συγκινήσουν ανθρώπους από ένα AI;
Θα έχουμε πρόβλημα αν κάποια στιγμή δημιουργός θεωρείται αυτός που απλά κάνει την επιλογή;
Πόσο διαφορετικό είναι για τον ακροατή αυτό;
Συμφωνώ με αυτούς τους προβληματισμούς.
Αλλά αν μιλάμε για κάποιον που "ανακατεύει" διαφορετικά κομμάτια για να παράγει κάτι νέο, είναι δημιουργία.
Εξάλλου, και το κολάζ, είναι μορφή τέχνης, θέλει φαντασία και δημιουργικότητα
Υπάρχει άμεση διανοητική/συναισθηματική εμπλοκή του στο παραγόμενο αποτέλεσμα.
Αν απλά επιλέγει προδιαγραφές και χαρακτηριστικά, και κάποιος/κάτι άλλο κάνει την δουλειά χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που του έχουν φορτώσει, τότε δεν θεωρώ ότι εμπλέκεται δημιουργικά στην διαδικασία, δεν τον θεωρώ δημιουργό.
Τώρα σχετικά με την πλευρά του ακροατή, θα συμφωνήσω.
Όμως λείπει το μισό κομμάτι του παζλ.
Υπάρχει ακροατής χωρίς τον δημιουργό.
Ως δημιουργό, θεωρώ αυτόν, που παράγει κάτι για να εκφραστεί (και φυσικά "χρειάζεται" ακροατές, έτσι ώστε να επικοινωνήσει αυτή την εσωτερική του έκφραση).
Τώρα θα μου πεις τι να τον κάνουμε τον δημιουργό?
Αν κάτι μας εμπνέει ως ακροατές, και αυτό το κάτι το έφτιαξε "μηχανή" εμάς τι μας νοιάζει?
Η δική μου απάντηση είναι ότι δεν μας νοιάζει.
Όμως όποιος αισθάνεται την ανάγκη να δημιουργήσει θα το κάνει.
Αν μας αγγίξει, θα το ακούσουμε.
Θα ακούμε δηλαδή και τραγούδια φτιαγμένα από ανθρώπους και από "μηχανές" αν μας ικανοποιούν.
Εδώ βέβαια, αρχίζουν να μπαίνουν στο παιχνίδι και άλλοι παράγοντες, λίγο πιο ευαίσθητοι, όπως προβληματισμοί ...
- τι μας αρέσει και γιατί
- τι μας κάνει να ταυτιζόμαστε με κάτι
- ποια μπορεί να είναι η σχέση που δημιουργείται μεταξύ δημιουργού και ακροατή
- γιατί πάμε σε συναυλίες ενώ μπορούμε απλά να ακούσουμε τα συγκεκριμένα album
κλπ
.... που (όπως είπα και στον Αλή) θα θέλαμε μερικά καφάσια μπύρες και μερικούς μήνες τουλάχιστον κουβέντας για να την ευχαριστηθούμε.