Χρήση automation αντί για compressor

jmone

Μέλος
Μηνύματα
1,806
Πόντοι
36
Σήμερα μου ήρθε ένα mail που αναφερόταν σε χρήση του automation του volume αντί για χρήση κομπρέσορα

σας το παραθέτω παρακάτω όπως ήρθε

The best compressor you will ever hear - and it costs NOTHING!

The primary function of a compressor is to control dynamic range, and by 'control', I mean 'reduce'.

The sounds of real life and music in general have excessive dynamic range. In other words, the louds are too loud and the quiets are too quiet.

An example of this would be listening to music late at night. You can't turn up the volume too far or it annoys the neighbors. But the quiet parts of the music, and the subtleties, are now inaudible.

Listening in a car is another example. If you turn up the volume so that you can hear the quiet parts of the music - particularly in classical music which has a very wide dynamic range - then the loud parts will blow your head off.

Back in the studio, the main problem will be the singer. Singers in general can't control the level of sound they produce very well. Low notes are quiet, high notes are loud.

But a compressor can help. A compressor can automatically raise up the quiet parts so that they are more consistent with the louds.

But the trouble is that the compressor doesn't always get it right. It may be slow to respond, or if you set the attack and release times to faster values, then you might be able to hear it working.

And sometimes it will apply too much dynamic control, or too little.

So what do you need? A better compressor?

No - you need the best compressor in the world, at least as far as dynamic range control is concerned. And that is...

Your finger, on the fader.

By riding the fader continuously, you can control the level of the vocal exactly the way you want. And if you use automation, the process of fine-tuning the dynamics of the vocal is straightforward. Painstaking perhaps, but straightforward.

Using automation on a digital audio workstation is even better. For the want of twenty or thirty minutes of your time, you can get a vocal that is 100% controlled in level, in exactly the way that sounds good to you.

The best compressor in the world, and it didn't cost you one single penny!

P.S. There is a story that top producer Mutt Lange is so pernickety about this that the automated fader is in constant motion and sometimes almost seems to vibrate, such is the detail of the dynamic range control he applies.

Δεν ακούγεται και άσχημη ιδέα ε;  ;) 

 
jmone είπε:
Δεν ακούγεται και άσχημη ιδέα ε;   ;) 
Όντως, αλλά θα χρειάζεται πάρα πολύ εξάσκηση για να έχεις αποτελέσματα ισάξια με compressor, οπότε γιατί να ταλαιπωρηθείς? Ας χρησιμοποιήσεις τον compressor και με το automation να δίνεις έμφαση αν το θες.

Πάντως είναι πολύ ενδιαφέρουσα σαν σκέψη, αλλα νομίζω ότι είναι μια απο τις δουλειές που ο υπολογιστής κάνει καλύτερα απο τον άνθρωπο.

Υ.Γ. Ποιός στο έστειλε αυτό το mail? (δεν ρωτάω αν είναι προσωπικό, π.χ. εταιρία? ή τα κλασικά spamιάρικα που τα κάνεις forward?)

 
είμαι γραμμένος σε διάφορα πράγματα που έχουν να κάνουν με τον ήχο

και μου έρχονται διάφορα mail από τον εξοπλισμό τον abbey road

μέχρι διάφορους τρόπους να κάνεις πιο εύκολα τη δουλειά σου

και διάφορες ανακαλύψεις-καινοτομίες

 
Εκτός από αυτό, στο πολύ περίπου, αυτή είναι η δουλειά του κομπρέσορα (εξάλλου είναι το πρώτο πρώτο που γράφει), οπότε το άρθρο δεν λέει τίποτα παραπάνω, παρά από τη βασική λειτουργία του κομπρέσορα. Είναι δηλαδή, σα να βάζεις κάποιον να μειώνει ως ένα σταθερό σημείο την ένταση του ήχου, όταν αυτή ξεπεράσει κάποιο όριο.

Παρόλα αυτά, αντί να χάνεις άσκοπα χρόνο, βάλε έναν κομπρέσορα και καθάρισες

 
Ώπα παίδες, σιγά...

Τα όσα λέει το mail είναι πολύ σωστά, απλά τραγικά ανούσια για να τα κάνεις, οπότε μια χαρά είναι το email του. Μάλιστα έχει προταθεί κάποιες φορές και από περιοδικά κάθε φορά που αναλύεται το θέμα κομπρέσορα, για να καταλάβει κάποιος απλά την λεοτουργία του κομπρέσορα.

 
εαν το ζητουμενο ειναι να κανεις τον ηχο σου απλα ακουστο μεσα σε μια μειξη , πραγματικα αξιζει τον κοπο να το κανεις με automation , θα εχεις μαλιστα και μεγαλυτερο ελεγχο τοπικα .

ο κομπρεσορας ομως οπως αναφερθηκε και παραπανω κανει και αλλα πραγματα , και επηρεαζει περισσοτερο την χροια των ηχων απ'οτι το ... automation. πχ κανε automation σε μια μποτα , και κανε και το αναλογο κομπρεσιον σε μια μποτα. δε θα εχει καμια σχεση ο ηχος .

παντως θεωρητικα μπορεις να κανεις automation και να εξομειωσεις πληρως εναν compressor . πρακτικα νομιζω δε γινεται . 

 
Αυτό που μου άρεσε σ αυτό το άρθρο είναι ότι μπορείς να έχεις το αρχικό σου track

χωρίς να πετάγεται ξαφνικά στον θεό η ένταση ΑΛΛΆ δεν θα έχεις οποιαδήποτε

αλλοίωση στον ήχο και πιστεύω ότι θα υπάρχει περισσότερο clarity

δεν συγκρίνω φυσικά τις 2 μεθόδους άλλο το ένα και άλλο το άλλο

ρε παίδες δεν υπάρχει κανείς που να μην έχει να κάνει πολλά σήμερα

να το κάνει να μας πει εντυπώσεις    ;D

 
Αν παρατηρησες το αρθρο επικεντρωνεται κυριως στα φωνητικα...Αρα εννοειτε πως η χρηση κομπρεσορα ειναι απαραιτητη σε καποια αλλα πραγματα οπως π.χ. στην μποτα που ειπε ο boody και στα ντραμς - μπασο γενικοτερα θα ελεγα εγω...Παντως εχω χρησιμοποιησει καποιες φορες και τους δυο τροπους (πρωτα automation και μετα λιγοοο compression) και μπορω να πω οτι η αληθεια βρισκεται καπου στην μεση...αν και το ιδανικο για μενα ειναι να ξεζουμισεις τον τραγουδιστη μεχρι να το πει σωστα..αλλωστε αυτος παιρνει το χρημα και την φημη,μην τα περιμενει ολα απο εμας.. ;) ;) ;)

 
Εγώ το έκανα μερικές φορές στο παρελθόν.

Το έκανα στην παραγωγή του πρώτου άλμπουμ των 1550 κάνοντας χρήση του automation της Neve Capricorn του Μεγάρου της Μουσικής για να διορθώσω τις εντάσεις στα takes της φωνής που είχαν γίνει σε όχι απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον.

Μετά τους φόρεσα και compression όμως (λίγο...) για πρόσθετο όγκο.

Μια άλλη φορά ήταν στον τυπικά κακογραμμένο ήχο (όχι η μουσική) μιας ταινίας όπου ο παραγωγός επέμενε ότι "that's the way to do it"... Riding the faders. Και μάλλον δεν είχε άδικο.

Πολύ βαρετό και επίπονο όταν μιλάμε για 2ωρη ταινία...

Αν θες ακομπρεσάριστο αποτέλεσμα χωρίς χρώμα και ζητάς μόνο σωστή ένταση, είναι μια πολύ απλή πια διαδικασία με τον αυτοματισμό των sequencers για να διορθώσεις τη στάθμη στις φωνές.

 
yameth είπε:
Αν θες ακομπρεσάριστο αποτέλεσμα χωρίς χρώμα και ζητάς μόνο σωστή ένταση, είναι μια πολύ απλή πια διαδικασία με τον αυτοματισμό των sequencers για να διορθώσεις τη στάθμη στις φωνές.
+1

Θα πρέπει να συνηδητοποιήσουμε ότι κατά βάση πρόκειται για 2 διαφορετικά πράγματα: Leveling & compression

μπορεί αρχικά τα compressor να κατασκευάστηκαν ως leveling amps ο τρόπος που επιδρούσαν στο transient responce του εισερχόμενου σήματος όμως τα έκανε ένα νέο μοναδικό είδος επεξεργασίας.

Εξίσου σημαντικά και χρήσιμα εργαλεία, αλλά δεν νομίζω πως τίθεται θέμα επιλογής...

 
nikodemos είπε:
+1

.... πρόκειται για 2 διαφορετικά πράγματα: Leveling & compression...
+1000

Tο αρθρο τα εχει κανει λιγο σαλατα. Οτι γραφει αφορα το leveling και μονο!

Σε καμια περιπτωση δεν μπορει να αντικαταστσει την δουλεια του κομπρεσσοραρα ;D

 
όσο για το comp όπως όλοι ξέρουν δεν είναι τίποτα άλλο (στην ιδανική του μορφή και όχι όταν χρησιμοποιείται σαν effect ή για να προσδώσει "χαρακτήρα"...), παρά ένα εικονικό χέρι του ηχολήπτη συνεχώς πάνω στο fader...αν έχετε όρεξη και χρόνο δοκιμάστε -αφού πάρετε ΣΩΣΤΕΣ στάθμες- να τον αντικαταστήσετε μετά το rec με τις volume envelopes των daw και θα με θυμηθείτε φτιάχνοντας την ιδανική και χωρίς ίχνος artifacts, δυναμική περιοχή...τώρα αν διαθέτετε κανά λαμπάτο τερατάκι και γουστάρετε τα ηχητικά του τερτίπια τον προσθέτετε με φειδώ στις ρυθμίσεις και απολαμβάνετε αυτό το κάτι που έχει να σας δώσει...

Όλα τα παραπάνω είναι απλά προσωπικές εκτιμήσεις και φυσικά κατά περίπτωση (για τις περισσότερες μιλάμε...) καταστρατηγούνται κι από μένα...πχ σιγά μη κάτσω να κάνω λεπτομερές automation σε μια κακοπληρωμένη δουλειά που πρέπει να τελειώσει σε 5 ώρες...εκεί τρώει ο comp ...σίδερα και το eq...ατσαλι...

ΥΓ. Ηχοληψία...χμ...γυναίκα δεν είναι κι αυτή??? λέτε να μην ξέρει να προσποιείται οργασμό??? θέλει προσοχή στα "σημάδια" γιατί αν το καταλάβεις αργά (μια και δεν μιλάει κι αυτή εύκολα) την έχασες...και πας για άλλη ξεκινώντας από την αρχή, απλά με ένα "πόντο" εμπειρίας παραπάνω...τώρα αν οι πόντοι φτάσουν ένα όριο και πάνω, το bonus είναι να την "ακουμπάς"  με το μαγικό σου ραβδί (όπως ο κυριούλης που ανέφερε ο SF) κι αυτή να "λιώνει"...
είναι μια παράθεση ενός post μου στο noiz πριν δύο χρόνια και η θέση μου φυσικά δεν έχει αλλάξει...

η τιθάσευση της δυναμικής περιοχής και η ανάδειξη της μουσικότητας και του συναισθήματος του ηχητικού υλικού είναι πολύ δύσκολο έργο ακόμα και για τον καλύτερο κομπρέσορα (δεν θα πάψει ποτέ να είναι ένα ακόμα "χαζό" μηχανηματάκι με συγκεκριμένες δυνατότητες και έλλειψη κρίσης)...

άμα δεν βάλει διεξοδικά το χεράκι του ο άνθρωπος γνώστης, βράστε τα (πάντα μιλάμε στην αναζήτηση του ιδανικού και όχι του "ξεπετάγματος"..)

και άμα το πάμε και παρακάτω ο ιδανικός κομπρέσορας είναι ένας καλός μαέστρος μιας συμφωνικής ορχήστρας με την μπαγκέτα του...όποιος κάνει την αναγωγή καταλαβαίνει και τι εννοώ...

τώρα περί "γλυπτικής" ήχου πέραν δυναμικής περιοχής, περί ορέξεως και άποψης το θεμιτόν...

αυτό που μπορώ να  πω με σιγουριά είναι ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση ένα γρήγορο (και πρόχειρο) automation στα σημεία της κυματομορφής που υπάρχουν εμφανώς μεγάλες διαφορές, θα βοηθήσει δραματικά τον compressor που θα ακολουθήσει να δουλέψει καλύτερα... (α ρε και νάχαμε τέτοιες δυνατότητες πριν 15+ χρόνια που "μιξάραμε" 10 χέρια ταυτόχρονα αφού πρώτα "σπουδάζαμε" τα χούγια του υλικού.. ;D)

 
απο τη στιγμη που χρησιμοποιησει καποιος το make up gain στον κομπρεσορα (πραγμα πολυ πιθανο) τοτε εχει διαφορα με το volume envelope και δεν ειναι καθολου το ιδιο πραγμα..

 
που παρανόησες και τα λεγόμενα ποιου?

με το που έστω και απλά περάσει το σήμα ακόμα και από τον καλύτερο comp (ακόμα και bypass), παύει να είναι το ίδιο a priori...

ο μόνος τρόπος να το κρατήσεις αναλλοίωτο (αναλόγως και της ποιότητας των αλγορίθμων του daw) είναι το volume envelope... δεν καταλαβαίνω λοιπόν προς τι το σχόλιο..

 
npap είπε:
που παρανόησες και τα λεγόμενα ποιου?

με το που έστω και απλά περάσει το σήμα ακόμα και από τον καλύτερο comp (ακόμα και bypass), παύει να είναι το ίδιο a priori...

ο μόνος τρόπος να το κρατήσεις αναλλοίωτο (αναλόγως και της ποιότητας των αλγορίθμων του daw) είναι το volume envelope... δεν καταλαβαίνω λοιπόν προς τι το σχόλιο..
μαλον δεν καταλαβαινεις γιατι το σχολιο δεν αναφεροταν προς τα λεγομενα σου φιλε npap.απλα ηταν μια γενικη διευκρινηση 8)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top