Κάθε φορά μικραίνουν

Ωραίες σκάλες κατεβάζει... ::) Απο μουσικότητα 0.  :'( Τι κρίμα... Άσε που τα έχω με ΟΛΑ τα παιδιά θαύματα (με εξαίρεση, ίσως, τον Καβάκο που ξέφυγε απο αυτήν την ονομασία σύντομα).

 
Με προλάβατε... κρίμα, δεν μιλάμε για τεχνική ή συναίσθηση μουσικής αλλά για επιδώσεις που κάποιοι αρχάριοι και μη σε διπλάσια ή και τριπλάσια ηλικία από το παλικαράκι θα ζήλευαν. Σίγουρα όλοι μας έχουμε μπόλικο δρόμο μπροστά μας αλλά το παιδί έχει πολύ καλύτερες βάσεις απ'οτι είχαν οι περισσότεροι στην αντίστοιχη ηλικία.

Καλή συνέχεια στο παλικάρι και εις ανώτερα, σίγουρα θα πάει παραπάνω.

 
Τεχνική δε σημαίνει να παίζεις γρήγορα! Όσο πιο νωρίς το μάθει κάποιος αυτό, τόσο πιο μπροστά θα πάει. "Εσείς" οι κιθαρίστες το έχετε αυτό... ("εμείς" οι πιανίστες έχουμε άλλα... ντάξει...). Το να ζηλεύει κανείς κάτι τέτοιο, για μένα καθαρά φτάνει στα όρια της μανίας. Ναι έχει βασείς, κλπ, αλλά η μουσικότητα κλπ είναι που προέχει τελικά στη μουσική (φυσικά δεν μιλάω να χάνει νότες γιατί λιώνει στο μέλι παίζοντας ένα αργό κομμάτι, έτσι;).

Παιδιά που σπρώχνονται απο νωρίς στην αρένα, κατα κύριο λόγο καταστρέφονται. Σχεδόν όλα τα παραδείγματα είναι έτσι. Γιατί είναι πολύ απλό: Ένα παιδί θαύμα, παύει πολύ σύντομα να είναι παιδί. Και μετά έχει να κονταροχτυπηθεί με άλλους ενήλικες, και μεγαλύτερους και ταλεντάρες. Και εκεί δεν υπάρχει το "εεε μικρός είναι θα μάθει", κλπ. Και έτσι πάει...

Αν αυτό το παιδί, ή όποιο παιδί, μάθαινε ότι η σημασία της μουσικής είναι στην επικοινωνία, αντί να στοχεύει στις επιδώσεις, μπορεί να ήταν καλύτερη η μουσική σήμερα. Και οι συνήθεια είναι που εμποδίζει άτομα σαν το παλικαράκι (που δε το ξέρω προσωπικά, μακάρι να πάει μπροστά, να ακολουθήσει τα όνειρά του, έτσι; Πήρα έναυσμα απο το βίντεο) να μπουν στο σωστό δρόμο, καθώς και το "ψώνιο" που σαφέστατα έρχετε σε τέτοια νεαρή ηλικία.

 
Nikolas είπε:
("εμείς" οι πιανίστες έχουμε άλλα... ντάξει...).
άν μπορείς ανέλυσε λίγο, με ενδιαφέρει...

 
Ε εντάξει, 8 ετών είναι ο σπόρος, η μουσικότητα έρχεται και με την εμπειρία  ;)

Μπράβο του πάντως, από μικρός φαίνεται ότι έχει καλό γούστο (ibanez, διπλοί, locking trem, shred)  :D

 
Ας κανουμε απλά μια σκέψη...στα 8 εμείς τι παίζαμε?? :'( :'( :'(

 
zestair είπε:
Κάτι τέτοιο μήπως;;;  8)
smiley-laughing024.gif


 
kosh είπε:
άν μπορείς ανέλυσε λίγο, με ενδιαφέρει...
Απλά, έχω παρατηρήσει, ορθώς ή όχι, ότι πολύ κιθαρίστες έχουν μια εμμονή με τις χορδές, τα ξύλα, κλπ. Καθως και πολλοι έχουν κόλημα με την ταχύτητα.
Οι πιανίστες απο την άλλη, δεν ενδιαφέρονται και πολύ για το όργανό τους. Αφενώς τα καλά όργανα (Steinway) είναι απλά της τάξης των 30,000$ και πάνω, αφετέρου είναι πιάνα με ουρα που, σηνήθως δε χωράνε στο σπίτι. Και επίσης δε βάζουν χέρι μέσα, δε φτιάχνει κάποιος πιάνα, όπως φτιάχνονται κιθάρες, ούτε κάν το κουρδίζει σηνήθως το πιάνο του.

Το άλλο σημείο, είναι σημείο ρεπερτορίου. Οι κιθαρίστες (ηλεκτρικοί), έχετε μια "τάση" προς την ταχύτητα, όπως είπα, και σε κάποια πράγματα που φέρουν προς Baroque καταστάσεις (οι κλασικοί). Ρομαντισμός δεν παίζει ιδιαίτερα. Αντίθετα οι πιανίστες είναι μέλι, ρομαντισμός και τίποτα άλλο σηνήθως. Αγαπημένοι συνθέτες ο Chopin, ο Rachmaninov κλπ, ότι πιο δακρυβρεχτο το καλύτερο.

Αυτό εννοούσα, τέλος πάντων.

 
Το θέμα το ανέβασα όχι για να κρίνουμε το παλικάρι για τις ελλείψεις του ή να εξυμνήσουμε την τεχνική παρούσα ή απούσα αλλά απλά για να σκεφτούμε τι κάναμε εμείς όταν ήμασταν 8 ετών. Εγώ προσωπικά είχα μια μπάλα στο κεφάλι και μια πίκρα για το γαύρο που εκείνη την εποχή ήταν για τα μπάζα. Όχι κιθάρα δεν είχα αλλά δεν το είχα φανταστεί οτι κάποτε θα ριμαδοέπαιζα αυτές τις 6 χορδές. Βέβαια να πω την αλήθεια στα 8 μου είχα ήδη κάτι λιγότερο από 2 χρόνια μαθήματα πιάνου αλλά πιστέψτε με το Mary Had a little lamp δεν έχει καμία σχέση με αυτά που παίζει το παλικάρι στο βίντεο. Ένα ακόμα μπράβο στο παιδί και στους γονείς του που το έσπρωξαν στην μουσική τέχνη.

Υ.Γ. Όχι ταχύτητα δεν σημαίνει τεχνική. Και οι πιανίστες και οι κιθαρίστες και όλοι γενικότερα οι οργανοπαίχτες έχουν μάθει ή αναπτύξει τεχνική. Δεν έχει μόνο το πιάνο τεχνική. Επίσης το πιάνο έχει πλήκτρα τα οποία μόνο σιγά ή δυνατά μπορείς να τα πατήσεις, ούτε bend κανς ουτε slide κανς ούτε vibrato ούτε πολλές απο τις υπόλλοιπες κιθαριστικές πα**ριες κάνς που είναι προς εντυπωσιασμό, καλύτερα γιατί δεν τις χρειάζεται ένα τόσο ευγενές όργανο. Αλλά όπως λέει και ο παπαγάλος, έκαστος στο είδος του. Μην συγκρίνεται ανόμοια όργανα και τεχνικές όλοι οι μουσικοί άψογοι είσαστε.

 
Θα συμφωνήσω 100% με το Νικόλα.

Πέρα απο το τί κάνουν τα παιδιά "θαύματα" σκεφτείτε το εξής:

Τί ψυχολογία θα έχει ενα παιδί, το οποίο προβάλεται ως παιδί θαύμα, το καμαρώνουν όλοι, είναι συνεχώς το επίκεντρο της προσοχής και το καλό παράδειγμα? Στατιστικώς αποδεδειγμένα, τέτοιες περιπτώσεις παιδιών καταλήγουν σε κομπλεξικούς ανθρώπους - κοινώς κωλόπαιδα.

Θλίβομαι πραγματικά κάθε φορά που βλέπω ένα τέτοιο παιδί, γιατί σκέφτομαι "πόσο παιχνίδι θα έχει στερηθεί" "πόσους φίλους" "πόσες ώρες βασανιζόταν πάνω στο όργανο"

Και φυσικά ποτέ δεν φταίει το παιδί. Πάντα απο πίσω είναι κάποιος γονέας ο οποίος προσπαθεί να προβληθεί μέσω του παιδιού του, πιθανώς επειδή δεν έχει καταφέρει τίποτα ο ιδιος στη ζωή του.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ τους γονείς μου που δεν γέννησαν ένα παιδί θαύμα και έζησα φυσιολογικά παιδικά χρόνια.

Η μόδα πάντως έχει παραγίνει. Γράφεις στο youtube "Mozart" και βγαίνει αυτό:



::) ::) ::) ::)

 
Οι περισσοτεροι απο 'μας πάντως είμαστε, πιστεύω, της φιλοσοφίας " όσο με πληγώνεις, τόσο με πορώνεις " ....

Πολλές φορές μου έρχεται στο μυαλό η σκέψη... μήπως δεν "κάνω εγώ για κιθάρα ?? " δεν ξερω.... πάντως συνεχίζω να το παλεύω... όπως το παλεύουμε και όλοι για να γίνουμε καλύτεροι ο καθένας στο είδος του ....

Και όπως έλεγε και μια καθηγήτρια μου : Απο την στιγμή που δεν προσπαθούμε να γίνουμε καλύτεροι, παύουμε να είμαστε καλοί......... :o

Γι' αυτό τέρμα το δειάλλειμα, τα κεφάλια μέσα..... (για μελέτη εννοώ ;D ;D ;D)

 
publius είπε:
Υ.Γ. Όχι ταχύτητα δεν σημαίνει τεχνική. Και οι πιανίστες και οι κιθαρίστες και όλοι γενικότερα οι οργανοπαίχτες έχουν μάθει ή αναπτύξει τεχνική. Δεν έχει μόνο το πιάνο τεχνική. Επίσης το πιάνο έχει πλήκτρα τα οποία μόνο σιγά ή δυνατά μπορείς να τα πατήσεις, ούτε bend κανς ουτε slide κανς ούτε vibrato ούτε πολλές απο τις υπόλλοιπες κιθαριστικές πα**ριες κάνς που είναι προς εντυπωσιασμό, καλύτερα γιατί δεν τις χρειάζεται ένα τόσο ευγενές όργανο. Αλλά όπως λέει και ο παπαγάλος, έκαστος στο είδος του. Μην συγκρίνεται ανόμοια όργανα και τεχνικές όλοι οι μουσικοί άψογοι είσαστε.
Ελπίζω αυτό να μην έχει σχέση με κάτι που είπα, γιατί δε βλέπω να έχω πει κάτι περι "ανωτερότητος" ή όχι για οτιδήποτε. Απλά κάποιες διαφορές που έχω παρατηρήσει, και επειδή μου ζητήθηκε, απάντησα. :) Δε συγκρίνω, σχολιάζω 2 όργανα και συνήθειες! :)
 
Αφού το παιδάκι (και κάθε άλλο παιδάκι σε παρόμοια κατάσταση) μπορεί να παίζει έτσι στα 8 του, αν θελήσει να παίξει κάτι πιο μελωδικό ή πιο εκφραστικό ή οτιδήποτε άλλο, τότε θα έχει αν μη τι άλλο τις βάσεις. Μην ξεχνάμε ότι εκεί το παιδάκι κάνει επίδειξη (όπως αυτές που κάνουν τα ωδεία στις γειτονιές μας στο τέλος της σεζόν) και όχι συναυλία blues.

 
Sozos είπε:
Αφού το παιδάκι (και κάθε άλλο παιδάκι σε παρόμοια κατάσταση) μπορεί να παίζει έτσι στα 8 του, αν θελήσει να παίξει κάτι πιο μελωδικό ή πιο εκφραστικό ή οτιδήποτε άλλο, τότε θα έχει αν μη τι άλλο τις βάσεις. Μην ξεχνάμε ότι εκεί το παιδάκι κάνει επίδειξη (όπως αυτές που κάνουν τα ωδεία στις γειτονιές μας στο τέλος της σεζόν) και όχι συναυλία blues.
Μα εκεί είναι που διαφωνώ, σε θεωρητική βάση (και κάνω ποστ στα διαλείματά μου... χεχε...).
Πιστεύω ότι το παιδάκι (και κάθε παιδάκι, και πάλι πιάνω το παράδειγμα, δε στέκομαι στο συγκεκριμένο), ΔΕΝ έχει τις βάσεις, ούτε θα τα καταφέρει καλύτερα στο μέλλον απο άλλους που ξεκινάνε αργότερα, ή έχουν μια φυσιολογική πορεία. Υποστηρίζω (χωρίς να πολυ στηρίζω όμως, συγχωρίστε με που δεν έχω επιχειρήματα), ότι Αν πιάσεις αυτό το παιδί στα 20 του (πχ και το παιδί και η ηλικία), και κάποιο άλλο παιδί που δεν "κατεβάζει παπάδες" στα 8 του, μπορεί τελικά το 2ο να είναι καλύτερο. Γιατι δεν θα έχει αναλωθεί σε τεχνικές καταρτήσεις πέραν του απαραιτήτου, γιατί θα ασχολείτε με τη μουσική και όχι τις σκάλες, γιατί δεν θα έχει πιεστεί απο γονείς/συγγενείς/κλπ να κάνει αυτό το πράγμα αλλά θα το έχει αγαπήσει, γιατί έτυχε σε καλούς καθηγητές, ή γουστάρει, ή κάτι τελος πάντων, γιατί θα έχει καταφέρει να αναπτύξει την κοινωνικότητά του και αντί να μελετάει όλη μέρα (βλέπε Τζαπονεζάκια, που το κάνουν αυτό) θα έχει μια φυσιολογική ζωή με φίλους, έρωτες, λύπες και χαρές, και αυτά θα βγάζει στη μουσική του: Η μουσική είναι επικοινωνία.

________________________

Και για να είμαι ξεκάθαρος, το συγκεκριμένο παιδί, δείχνει (αν και αρκετά ακίνητος), να γουστάρει, και, τέλος πάντων, κιθάρα ηλεκτρική παίζει, όχι βιολί (που είναι και σπαστικό ρε παιδιά... :(). Άρα, το ξαναλέω, εξετάζω μια πιθανή κατάσταση, και όχι το παιδάκι.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top