Κατευθείαν στο λαμπάτο ή πεταλιέρες?

spimav_z είπε:
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τα περισσότερα που αναφέρθηκαν. Όμως ποτέ δεν είπα ότι παίζοντας κατευθείαν σε λαμπάτο γίνεσαι 'άντρας' και μάγκας όπως αναφέρθηκε, αν είναι δυνατόν?

Απλά ανέφερα τι κάνω αυτή τη στιγμή (σίγουρα στο μέλλον θα ξανασπρώξω φράγκα για πεταλιέρες αν και προς το παρόν τα έχω πουλήσει όλα) και ρώτησα εσείς τι προτιμάτε.

Πάντως η λάμπα η ρημάδα είναι άλλο πράγμα και δυστυχώς παίζοντας με εφέ ακόμα και αν βάλεις ελάχιστο gain και παίξεις κατευθείαν στον τελικό (πάντα καταργώ το preamp του ενισχυτή όταν παίζω με εφέ) απομακρύνεσαι τελικά από τον ήχο του ενισχυτή. Βέβαια με την εμπειρία μπορείς να πετύχεις καλό αποτέλεσμα...

Όσο για τους Mesa Boogie τι να πω? Για τους Mark τι μπορώ να πω? Τρέλλα!!!

Και ο άτιμος ο dual rectifier που είναι προσωπικό φετίχ δυστυχώς είναι απλησίαστος σε τιμή (καλά όχι και τόσο απλησίαστος αλλά πανάκριβος...)

Οπότε κατέληξα στον ταπεινό Traynor YC80 ο οποίος για όποιον θέλει full λάμπα

γύρω στο χιλιάρικο προτείνω να τον σκεφτεί σοβαρά υπόψιν!! Πολύ σοβαρά!!

Έχει 2 12' Celestion και 4 Sovtek 5881 στον τελικό με 3 12AX7 στο preamp.

Δεν είναι Boogie αλλά ... ακούστε τον...
 
πάντα καταργώ το preamp του ενισχυτή όταν παίζω με εφέ
Για αυτο χανεις τον ηχο σου... ;)

Κακη κινηση μη την κανεις.

 
Τι εννοείς? Με ενδιαφέρει αυτό που λές γιατί εγώ άλλα ξέρω και έχω διαπιστώσει...

 
συνδεοντας το πολυεφε σου με το return του ενισχυτη και χρησιμοποιωντας τα μοντελλα του για προενισχυση απλα χανεις τον ΜΙΣΟ σου ενισχυτη (η προενισχυση του ειναι ο μισος χαρακτηρας του) ;)

Ακομα και η συμβατικη χρηση effect loop (δηλ να βαζεις τα modulation & delays στη λουπα) εμενα με ενοχλει προσωπικα τα προτιμω ΟΛΑ ΜΠΡΟΣΤΑ απο τον ενισχυτη. 

 
Superfunk είπε:
ΟΛΑ ΜΠΡΟΣΤΑ απο τον ενισχυτη. 
κατ' εμε αυτο ειναι ''εφαρμοσιμο'' οταν χρησιμοποιεις ΜΟΝΟ το καθαρο καναλι του ενισχυτη σου

 
Φυσικα,για αυτο και εχω σταματησει εδω και χρονια να χρησιμοποιω τα βρωμικα καναλια των ενισχυτων μου κι ας ειναι εξαιρετικα (Boogie Mark series,Koch studio tone ).

Παντα παρατηρουσα οτι το κλασσικο μεταλοφιουζιουναδικο σετ απ τυπου SATRIANI / VAI  οπου χρησιμοποιουνται συνηθως τα gain των ενισχυτων & κορυφαια ψηφιακα πολυεφε στις λουπες μου ακουγονταν "κλινικα".

Ενω ο προσωπικος μου ηρωας EDGE που χρησιμοποιουσε τα ΙΔΙΑ ψηφιακα εφε ΜΠΡΟΣΤΑ απο τους ενισχυτες του εβγαζε εναν πολυ πιο ζεστο και οργανικο ηχο.

Εκανα δοκιμες και με πεταλια και με πεταλιερες και οποτε εβαζα ακομα και ψηφιακη πεταλιερα ΜΠΡΟΣΤΑ απο εναν ενισχυτη (ακομα και πολυκαναλο) η "ζεστη" επανερχονταν  (για αυτο αλλωστε χρησιμοποιω την Tonelab ΜΠΡΟΣΤΑ απο τους ενισχυτες μου)

Αυτο νομιζω οτι συμβαινει γιατι με αυτον τον τροπο τα συνηθισμενα ψηφιακα εφε (ακομα και σε μορφ η ΠΕΤΑΛΙΩΝ μια και π.χ τα περισσοτερα delay πεταλια ειναι ψηφιακα) παιρνουν  "χρωμα" και απο την προενισχυση του ενισχυτη και χανουν την υπερβολικη "ευκρίνεια" που αποκτουν στη λουπα.

Δοκιμασε το μπορει και να σου αρεσει ;)

 
αυτο το χω παρατηρησει κι εγω

παντα οταν προσπαθω να φτιαξω ηχο ειναι με βαση παντα το πως δεχεται η προενισχυση του λαμπατου το εφφε που βαζω καθε φορα. ;D

 
Στη χρηση η μη του βρωμικου καναλιου διαφωνω εν μερει με τη προηγουμενη προσεγγιση. Για να μην παρεξηγηθω οφειλω να διευκρινισω προηγουμενως κατι και να πω πως χρησιμοποιω και τις δυο μεθοδους. Νομιζω οτι το μεν slight overdrive, αυτος ο clean but dirty ηχος που "σπαει" ελαφρως ειναι πιο επιτυχημενο με πεταλια μπροστα απο ενισχυτη......απο την αλλη προσωπικη μου εκτιμηση απο οσες δοκιμες εχω κανει μεχρι στιγμης ειναι πως κανενα πεταλι (αν εχετε καποιο υποψιν σας που να το κανει προτεινετε) δεν ακουγεται τοσο αληθινο και τοσο organic σε high gain ηχους οσο ενα dist. καναλι ενος καλου ενισχυτη........ολα τα πεταλακια σου αφηνουν μια αισθηση.......πεταλιου...... :) :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
δεν ακουγεται τοσο αληθινο και τοσο organic σε high gain ηχους οσο ενα dist. καναλι ενος καλου ενισχυτη
σε αυτο εχεις απολυτο δικιο,αν ομως δεν σε ενδιαφερει ο high gain ηχος εισαι οκ με την προσεγγιση που περιεγραψα πριν ;)

 
fenderiarhs είπε:
Νομιζω οτι το μεν slight overdrive, αυτος ο clean but dirty ηχος που "σπαει" ελαφρως ειναι πιο επιτυχημενο με πεταλια μπροστα απο ενισχυτη......

απο την αλλη προσωπικη μου εκτιμηση απο οσες δοκιμες εχω κανει μεχρι στιγμης ειναι πως κανενα πεταλι (αν εχετε καποιο υποψιν σας που να το κανει προτεινετε) δεν ακουγεται τοσο αληθινο και τοσο organic σε high gain ηχους οσο ενα dist. καναλι ενος καλου ενισχυτη........ολα τα πεταλακια σου αφηνουν μια αισθηση.......πεταλιου...... :) :)
Έχεις απόλυτο δίκιο, κι εγώ έχω τα ακριβώς ίδια συμπεράσματα... και στο πρωτο, και στο δεύτερο. Δηλαδή πάω ένα βήμα παραπέρα από αυτό που πολύ σωστά λεει ο Superfunk, δλδ ότι χάνεται ο μισός χαρακτήρας του ενισχυτή, και όχι μόνο τα βάζω μπροστά αλλά κάνω και το πρώτο που λες, με ελαφρυυυυυυ κορεσμό  - drive. Συνήθως τα dirt πετάλια είναι κάπως "ξερά" και αυτή η κίνηση πάντα τα "γλυκαίνει", αρκεί βεβαίως να μην μπει πολύ στη μέση το υπάρχον drive του ενισχυτή (εκτός από πολύ άγριες καταστάσεις...  ;) )

Και στο δεύτερο που λες συμφωνώ απόλυτα, αλλά το επεκτείνω κι όχι τόσο σε high gain ήχους. Βεβαίως, με όλα αυτά είμαι καταδικασμένος να βάζω όλα τα chorus-delay klp στο effects loop γιατί επειδή υπάρχει ήδη ελαφρύ drive από αυτόν, εκείνα "βρωμίζουν". Και λέω ότι είμαι "καταδικασμένος" γιατί αρκετές φορές μου βγάζουν θόρυβο ενώ αν μπουν μπροστά ποτέ...  :(

 
govanmaniac είπε:
Εσείς τι θα επιλέγατε και γιατί?
Όσο πιό γρήγορα στη λάμπα τόσο το καλύτερο. Θα φτιάξει η τεχνική σου και ο ήχος σου απίστευτα. Όσο για τα πεταλάκια με 2-3 ποιοτικά μπροστά από τον ενισχυτή ή στην λούπα (όπου σου αρέσει) μπορείς να φτιάξεις ποοτικότατο ήχο. Παρ'ότι στην αρχή θα σου φαίνονται όλα πιό βρώμικα (στο gain) αργότερα θα καθαρίσουν. Μην το σκέφτεσαι καθόλου...βουρ στο πατσά... :)

 
Θα συμφωνήσω ότι το preamp του ενισχυτή είναι ο μισός ηχητικός χαρακτήρας του 

ενισχυτή. Όμως preamp από εφέ πάνω στο preamp του ενισχυτή (δηλαδή παίζοντας μπροστά με το εφέ και όχι στο effects loop) είναι μια υβριδική και συχνά χαοτική κατάσταση... Εκτός αν καταφέρεις να βγάλεις από το εφέ έναν ουδέτερο ήχο και χρωματίζει μόνο ο ενισχυτής κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο...

Οπότε παίζοντας 'πίσω' και χρησιμοποιώντας μόνο το τελικό στάδιο του ενισχυτή καταφέρνεις το εξής, εκμεταλεύεσαι τη χροιά της λάμπας και τη ζεστασιά  της στην

ενίσχυση του σήματος και έχεις διαμορφώσει τη χροιά στην προενίσχυση από το εφέ. Είναι απλά λίγο πιο ξεκάθαρη η ηχητική διαδρομή...

Με λίγα λόγια δεν μου αρέσει να χρωματίζει και το εφέ και ο ενισχυτής!!!! Εκτός αν μιλάμε μόνο για reverb, chorus, delay κλπ μόνο από την πεταλιέρα και όλα τα

υπόλοιπα από τον ενισχυτή (drive, equalizer...). Στην περίπτωση αυτή το δέχομαι

να παίξω μπροστά από τον ενισχυτή...

Αααα... ακούτε Guthrie Govan κάνει καλό στην υγεία.....

 
Εκτός αν μιλάμε μόνο για reverb, chorus, delay κλπ μόνο από την πεταλιέρα και όλα ταυπόλοιπα από τον ενισχυτή (drive, equalizer...). Στην περίπτωση αυτή το δέχομαι

να παίξω μπροστά από τον ενισχυτή...
αυτο δεν γινεται μια και το να βαλεις τα εφε που αναφερεις μπροστα απο ενα ηδη βρωμικο ενισχυτη ειναι εγγυηση για ΑΠΑΙΣΙΟ ηχο... ;)

 
Όλα τα time-based effects αν τα βάλεις μπροστά τότε δεν κάνουν αυτό που σχεδιάστηκαν να κάνουν.. γενικά πρέπει να είναι πάντα μετά από το clipping stage.. άρα όταν η παραμόρφωση έρχεται από τον ενισχυτή δεν γίνεται να μην μπουν λούπα.. αλλιώς, αν δηλαδή ο ενισχυτής είναι πάντα καθαρός μπορούμε και μπροστά με το ίδιο αποτέλεσμα! ;)

govanmaniac είπε:
Αααα... ακούτε Guthrie Govan κάνει καλό στην υγεία.....
Θα αρχίσω να το γράφω κι εγώ μπας και τον μάθει κανένας!! αξίζει αυτό το παιδι!!! ;D

 
οτι και να λετε...εμενα ο ενισχυτης μου δεν εχει ουτε send return ουτε distortion ...

ολα μπροστα λοιπον. χαιρομαι που την ιδια συνταγη ακολουθει και ο SF ,καποιος δλδ που το εχει ψαξει πολυ περισσοτερο απο μενα

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top