Ισορροπία output μαγνητών.

WilliamSats είπε:
Δεν είναι έτσι ακριβώς.

Τα mV που δίνει η DiMarzio για παράδειγμα είναι ο μέσος όρος έντασης ενός μαγνήτη πάνω σε μία κιθάρα, που έχουν μετρήσει την τάση εξόδου της κάθε χορδής ξεχωριστά και σαν σύνολο δίνουν ένα μέσο όρο με την εξίσωση e+a+d+g+b+e/6. Χωρίς φυσικά να παρεμβάλονται ποτενσιόμετρα ή εξτρά καλώδια, γειώσεις κλπ.

Σίγουρα το μέγεθος της έντασης είναι αποτέλεσμα παραγόντων, όπως προανέφερε ό

"Μπάσσο και Ξερό ψωμί ", αλλά με κυριότερο τον τύπο του μαγνήτη, είτε αυτός είναι σε μορφή ράγας (rail), είτε σε πόλο (polepiece).

Πιο αναλυτικά για τους τύπους εδώ

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=257

Επίσης υπάρχουν μαγνήτες με μεγάλη αντίσταση και μικρή έξοδο, όπου αυτό επιτυχάνεται με ένα δεύτερο "ψευτικο" πηνίο ή αλλιώς dummy coil, που βρίσκει κάποιος σε μαγνήτες όπως ο HS-2, HS-3 και αρκετά μοντέλα της Lace.

Ένα παράδειγμα σ'αυτό είναι ο HS-3 που έχει αντίσταση 23.72Κ και έξοδο 93mV (alnico V)! Και στον αντίποδα ο Cruiser DP186, όπου με αντίσταση μόλις 3.13Κ έχει έξοδο στα 140mV (ceramic).

το οποίο ντάμυ κόιλ το χρησιμοποιούν ως χαμ κάνσελινκ και το συνδέουν σειριακά και ανάποδα (το - στο -), σωστά;

 
Μπάσσο και Ξερό ψωμί είπε:
το οποίο ντάμυ κόιλ το χρησιμοποιούν ως χαμ κάνσελινκ και το συνδέουν σειριακά και ανάποδα (το - στο -), σωστά;
Αν θυμάμαι καλά ναι.

 
WilliamSats είπε:
Ένα παράδειγμα σ'αυτό είναι ο HS-3 που έχει αντίσταση 23.72Κ και έξοδο 93mV (alnico V)! Και στον αντίποδα ο Cruiser DP186, όπου με αντίσταση μόλις 3.13Κ έχει έξοδο στα 140mV (ceramic).
Εγω τελικα μαλλον μπερδευτηκα.Απ'το παραδειγμα σου ποιος τελικα εχει μεγαλυτερο output;

 
duckino είπε:
Εγω τελικα μαλλον μπερδευτηκα.Απ'το παραδειγμα σου ποιος τελικα εχει μεγαλυτερο output;
;D

And The Winner Iiiiiiis...."The Cruiser DP186" ;D (στο output μόνο ;) )

 
πάντως ο κύριος Σκοτ ζήτηε απο τη suhr να του βάλει 3 ίδιους μαγνήτες και ρυθμίζει την ένταση μονο με το ύψος, όπως φαίνεται εδω:

Scott Henderson demos new Suhr amp head NAMM 08

 
Μπάσσο και Ξερό ψωμί είπε:
Τα mV που αναφέρεις είναι ποσοτικός παράγοντας (δηλαδή όσο περισσότερα τόσο πιο δυνατά) και έχουν να κάνουν με τη συνολική ένταση. Όταν έχουν καθοριστεί δηλαδή οι αρμονικές, η ένταση του ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ήχου είναι τα mV.

Αν εσύ ανεβάσεις την ένταση του ενισχυτή σου θα έχεις μεγαλύτερη συνολική ένταση του ήχου όπως αν είχες χοτ οβεγουντ μαγνήτη (σχεδόν, μην παρεξηγηθώ)

Αυτά
Όντως σχεδόν. Στην ουσία είναι σαν να ανεβάζεις το γκέιν στον ενισχυτή σου. Οπότε το θέμα τίθεται στο ταίριασμα των μαγνητών ώστε να μην έχεις διαφορές έντασης στα καθαρά, και διάφορες γκέιν στα βρώμικα (κατά εναλλαγές μαγνητών στην ίδια κιθάρα). Πολλές φορές οι διαφορά στο output 2 μαγνητών είναι τόσο μεγάλη που είναι σχεδόν αδύνατο να ρυθμίσεις φυσιολογικό τα ύψη τους σε μια κιθάρα.

Άρα δεν μετράει μόνο η χροιά. Το output είναι καλο να το ξέρουμε για πρακτικούς λόγους, αλλά και για ηχητικούς αφού η συμπεριφορά του ενισχυτή εξαρτάται κατά πολύ από την ένταση που του δίνουμε στην είσοδο. Απόδειξη άλλωστε και η ηχητικές διάφορες που προκύπτουν απ το πείραγμα του volume της κιθάρας!

 
Φίλε Bihla πάντως και οι δικοί μου Lindy Fralin P90s κάπως έτσι είναι ρυθμισμένοι για να ακούγονται ισορροπημένοι ;)

30128_398788509441_660084441_4188847_7417995_n.jpg


IMG_1078.jpg


 
Ενδιαφέρουσες οι τεχνικές αναλύσεις, καλό να υπάρχουν κάπου γραμμένες ;)

Θα μπορούσαμε να πούμε οτι ένας neck και ένας bridge ίδιας κατασκευής

(ίδια μπάρα, ίδιo πάχος σύρματος) θα έπρεπε να έχουν διαφορά τυλιγμάτων

ανάλογη με την διαφορά του μήκους κύματος της ταλάντωσης της χορδής

πάνω απο τα polepieces τους ώστε να έχουν ίση ένταση στο ίδιο ύψος?

elavd είπε:
Φίλε Bihla πάντως και οι δικοί μου Lindy Fralin P90s κάπως έτσι είναι ρυθμισμένοι για να ακούγονται ισορροπημένοι ;)
Άρα μάλλον είναι ''παραδοσιακό'' χαρακτηριστικό των p90s, νομίζω πως είχα

διαβάσει οτι και η gibson έβγαζε μόνο ένα μοντέλο και για τις 2 θέσεις.

Οι stock που φορούσε η bach είχαν 9.3k και οι 2, είχα τον neck χωμένο σχεδόν

κάτω απο το pickguard!

 
bihlas87 είπε:
Ενδιαφέρουσες οι τεχνικές αναλύσεις, καλό να υπάρχουν κάπου γραμμένες ;)

Θα μπορούσαμε να πούμε οτι ένας neck και ένας bridge ίδιας κατασκευής

(ίδια μπάρα, ίδιo πάχος σύρματος) θα έπρεπε να έχουν διαφορά τυλιγμάτων

ανάλογη με την διαφορά του μήκους κύματος της ταλάντωσης της χορδής

πάνω απο τα polepieces τους ώστε να έχουν ίση ένταση στο ίδιο ύψος?
Βλέπεις αρκετά σετ, όπου ο bridge είναι λίγο πιο hot. Οι περισσότεροι κατασκευαστές μαγνητών σήμερα το προβλέπουν. Συνήθως ο bridge είναι κάτι Ohm παραπάνω. Στα σετ Ρ90 κανονικά πρέπει να είναι περίπου 15% η διαφορά neck-bridge για να "ισορροπήσουν".

Χαρακτηριστικό είναι στα Jazz Bass όπου ο bridge είναι και λίγο πιο μακρύς σε σχέση με τον neck ( λόγω απόστασης χορδών αλλά και με ίδιες στροφές σύρματος έχει μεγαλύτερη αντίσταση άρα και output) και φυσικά με περισσότερες στροφές. Κάποια στιγμή μεταφέρθηκε και λίγο προς τον neck γιατί και πάλι κάτι του έλειπε! Η μικρή ταλάντωση της χορδής κοντά στο bridge πάντα είχε τα αρνητικά της... αλλά και τα θετικά της!  ;D

Να προσθέσω και κάτι ακόμη για την ένταση. Το output ενός μαγνήτη εξαρτάται από την διάμετρο του σύρματος, των αριθμό στροφών αλλά και τις διαστάσεις της μπομπίνας όπου θα τυλιχτούν. Μήκος, πλάτος και ύψος.

Ίδιο σύρμα, ίδιες στροφές, ίδια pole pieces σε μπομπίνα τύπου Strat και μπομπίνα τύπου Jazzmaster θα έχουμε τελείως άλλο αποτέλεσμα!

Επίσης, από τους ίδιους παράγοντες εξαρτάται και το ηχόχρωμα ενός μαγνήτη. Σε έναν μαγνήτη αν προσθέσουμε περισσότερες στροφές θα πάρουμε μεγαλύτερο gain αλλά θα αλλάξει και το ηχόχρωμα του μαγνήτη. Θα γίνει πιο μεσαίος. Αν αλλάξουμε τα pole pieces πχ από alnico 5 σε alnico 3 πάλι θα αλλάξει το output αλλά και το ηχόχρωμα. Αυτά τα δύο δηλαδή πάνε μαζί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ήρθε ο καινούριος μαγνήτης και πρίν λίγο τον φόρεσα, το αποτέλεσμα? Σχεδόν καμία

διαφορά... απο p90 8.0k σε humbucker 12.6k στο jack, στο ίδιο περίπου ύψος δεν

έχει σχεδόν καμία διαφορά σε ένταση και μάλιστα έχει παρόμοια 'άδεια' χροιά με αυτόν

που αντικατέστησε :o δεν καταλαβαίνω που να με πάρει ο διάολος :-X

Ο neck έχει αντίσταση 7.6 και απέχει περίπου 7mm απο τις χορδές, ο bridge 12.6 και

απέχει περίπου 4mm απο τις χορδές.

Ακούστε το παρακάτω, πρώτα neck και μετά bridge, πώς εξηγείται?

whatthehell.wav

 

Attachments

Να θέσω και εγώ μια παράμετρο.

Αυτό που μας ενδιάφερει είναι η "ίση" ένταση στα αυτιά μας ανεξαρτήτως μαγνήτη. Υποθέτω λοιπόν αν μετράγαμε τελικώς τα db που ακούμε σε άμεση σύνδεση κιθάρα-καλώδιο-προενίσχυση-ενισχυτής ;

Σε όλα τα ηλεκτρονικά κυκλώματα όπως και να το κάνουμε έχει λόγο ύπαρξης και το φορτίο της συσκευής.Για τη βαθμίδα ενίσχυσης συσκευή είναι και η ηλεκτρική κιθάρα.

Τι φορτίο δηλαδή έχει στην είσοδο της προενίσχυσης ένα κύκλωμα με 1 volume 1 pickup και τι 1 lolume 2 pickups 1 tone ;

Και τελικώς πως φτάνει στα αυτιά μας όλο αυτό το φορτίο ενισχυμένο ;

 
Κυρ Μπίχλα η αντίσταση από μόνη της δεν λέει κάτι. Μαζί με τον τύπο του μαγνήτη και το resonant peak, μπορούν να αποτελέσουν γενικό ΜΠΟΥΣΟΥΛΑ για την επιλογή μαγνήτη ή το ταίριασμα δυο μαγνητών στα χαρτιά.

Να τα πάρουμε απ'την αρχή:

Αν κατάλαβα καλά οι P90 που έχεις είναι οι hot, όχι οι vintage. Ισχύει;

Tα pole-pieces τα ρύθμισες καθόλου σε ύψος;

Τι values ποτενσιόμετρα έχει η κιθάρα;

Τι wiring έχει;

 
Jasemeister είπε:
Κυρ Μπίχλα η αντίσταση από μόνη της δεν λέει κάτι. Μαζί με τον τύπο του μαγνήτη και το resonant peak, μπορούν να αποτελέσουν γενικό ΜΠΟΥΣΟΥΛΑ για την επιλογή μαγνήτη ή το ταίριασμα δυο μαγνητών στα χαρτιά.
To εμπέδωσα απο τις εξηγήσεις των προλαλησάντων, επειδή όμως εδώ το αναφέρουν

ξεκάθαρα http://store.guitarfetish.com/Bridge-Soapbar-180-humbucker-in-Soapbar-P90-Shell-HIGH-OUTPUT_p_1935.html το θεώρησα δεδομένο.

Να τα πάρουμε απ'την αρχή:

Αν κατάλαβα καλά οι P90 που έχεις είναι οι hot, όχι οι vintage. Ισχύει;

Tα pole-pieces τα ρύθμισες καθόλου σε ύψος;

Τι values ποτενσιόμετρα έχει η κιθάρα;

Τι wiring έχει;
Ο neck είναι ο vintage (alnico 2) της tonerider, o bridge ήταν ο hot.

Σήκωσα ελάχιστα τα 4 κεντρικά για να ταιριάζουν με το radius.

500ρια αλλά με πυκνωτές .047uf στα tone.

Το τυπικό, έχω βέβαια μια αμφιβολία για τις οδηγίες των gfs, ο μαγνήτης έχει 5 καλώδια

εκ των οποίων το ένα είναι γυμνό. Στις οδηγίες δεν το αναφέρει, το τύλιξα μαζί με την

γείωση (μαύρο) και την θωράκιση του καλωδίου. Μήπως εκεί βρίσκεται η λύση?

gfs.jpg

 
Οκ λοιπόν έχεις neck P90 alnico II με "vintage" χροιά μετρημένο στα 7.6kΩ και bridge μαμάκερ alnico V "hot" μετρημένο στα 12.6kΩ, πάνω σε 500άρια pots.

Μπορείς να περιγράψεις που έχεις συνδεσει κάθε καλώδιο του μαμάκερ;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ακριβώς.

Κόκκινο και λευκό τυλιγμένα μεταξύ τους και μονωμένα, πράσινο στο μεσαίο πόδι του

volume, μαύρο και γυμνό τυλιγμένα μεταξύ τους και με το shielding πάνω στο volume.

 
Ωραία, μια χαρά.

Καταρχάς πάρε σαν παράδειγμα σεταρισμένου ύψους μαγνητών οποιαδήποτε Gibson BFG. Ο neck είναι τέρμα κάτω (σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το σώμα) και ο bridge είναι κολλητά στις χορδές.

Από το κλιπ εμένα μου φαίνεται οτι είναι θέμα συχνοτικού περιεχομένου. Χρειάζεσαι ενα διπλό bridge που να ταιριάζει περισσότερο ΣΥΧΝΟΤΙΚΑ με τον P90.

Η δική μου εντύπωση από όσα P90 έχω ακούσει είναι οτι δεν έχουν κάποιο ιδιαίτερο peak, είναι σχετικά flat σε όλο το εύρος τους.

Τυπικά ενας μαμάκερ που διαφημίζεται ως hot/high-output έχει έμφαση στα μεσαία+πρίμα ή μόνο στο πρίμα. Bottom line είναι οτι άμα βάλεις τον μαμάκερ στο neck θα καταλάβεις οτι τα μπάσσα του είναι ασθενικά σε σχέση με του P90. Στη θέση bridge χάνεις ενέργεια λόγω της μικρότερης διαδρομής των χορδών οπότε και το αποτέλεσμα που ακούς.

Για κάτι πιο ταιριαστό συχνοτικά και σε low/mid/high output level προτείνω να μείνεις σε alnico II:

SD Alnico II Pro

SD Pearly Gates

SD Seth Lover

Δες και το tonechart του Seymour Duncan να τα δεις και με νούμερα στο περίπου:

http://www.seymourduncan.com/comparetones

Προσπάθησε να βρεις καμιά ευκαιρία στα μεταχειρισμένα να δοκιμάσεις αν σου κάνει.

460867.jpg

 
Jasemeister είπε:
Από το κλιπ εμένα μου φαίνεται οτι είναι θέμα συχνοτικού περιεχομένου.
Σωστός, ο p90 ακούγεται σαν humbucker και ο humbucker σχεδόν σαν single coil ;D

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top