Ηρθε ο καιρός ν' αλλάξω guitar rig

Όσα videos έχω δει και από όσα διάβασα, το 11r μου φαίνεται πολύ πολύ καλή λύση.

Να 'σαι καλά που μου το έμαθες, αγνοούσα παντελώς την ύπαρξή του.  :)

 
Παρακαλώ! Έχει συζητηθεί εδώ στο noiz πάντως (κάνε search) και υπάρχουν κάποιοι κάτοχοί του.

Τα εφφέ που λες τα έχει, no problem.

Για τελικό και καμπίνα: καλές και οικονομικές λύσεις είναι ο ART SLA 1 ή 2 καθώς και ο Rocktron Velocity 300. Ο δεύτερος (τον οποίο έχω) είναι πιο "κιθαριστικός" στη φιλοσοφία του, με controls που σου επιτρέπουν να ρυθμίσεις την αίσθηση του. Λαμπάτο τελικό δεν προτείνω (εκτός αν υπάρχει διαθέσιμος ή τον βρεις σε πολύ καλή τιμή).

Η καμπίνα δεν χρειάζεται να είναι FRFR. Μπορεί να είναι μια καμπίνα που απλά σου αρέσει ο ήχος της. Αν θέλεις να στέλνεις ΚΑΙ τα cab sims στην κιθαροκαμπίνα σου, μπορείς να δημιουργήσεις ένα υποτυπώδες FRFR σύστημα επιλέγοντας πολύ flat και με πολλά watt μεγάφωνα.

Για MIDI πεταλιέρα είπαμε, η Behringer είναι θησαυρός για τα λεφτά της (το καλύτερο προϊόν της εταιρίας by far). Εδώ κρίνεται σκόπιμη η αγορά και εγκατάσταση μιας EPROMM "βελτίωσης", που θα κάνει σχεδόν περιττό τον προγραμματισμό. Για το 11R παίζουν τόσο το περίφημο UNO όσο και το ElevenPROM (google them). Αυτά θα σου δώσουν τη δυνατότητα να έχεις μια σειρά διακοπτών για presets και μια για εφφέ (stompbox mode) και κοστίζουν κανα 10άρικο ευρώ.

Όλα τα παραπάνω καινούργια θα σου κοστίσουν λίγο πάνω από χιλιάρικο (χωρίς την καμπίνα) και νομίζω ότι δεν υπάρχει σύγκριση με λύσεις τύπου Bugera + πολυεφφέ. Με 300-500 ευρώ παραπάνω πας σε ένα Axe-Fx Std μεταχειρισμένο, όπως σου πρότεινα, λύση που επίσης πρέπει να δεις.

 
Φαίνεται αρκετά καλή και τίμια επιλογή το όλο σύνολο.

Ερωτήσεις:

Γιατί να πάρω 300άρη τελικό?

300W πολλά δεν είναι? (τι καμπίνα θα βάλω σε 300W?)

Για αρχή θα παίζω σε poweramp ενισχυτή και καμπίνα.

Απλά σε εκείνη την περίπτωση υποτίθεται πως βγάζεις την εξομοίωση καμπίνας από τον modeller σου.

Όταν το έκανα αυτό στην Χ3, ακουγόταν ΧΑΛΙΑ.

Φταίει η Χ3 μάλλον ε?

Γενικά, εν συγκρίσει με τις Line6, ποια είναι η άποψη σου?

Είναι αρκετά καλύτερο ώστε να δικαιολογεί τα λεφτά του?

Πρέπει να το δω και από κοντά βέβαια για να κρίνω...

Το expansion pack πόσο κοστίζει και από που το αγοράζω?

Το 11PROM επίσης φάνηκε εύκολο και από ότι είπες είναι και φθηνό.

Το φέρνω απ' έξω ή παίζει κι εδώ κάπου?

Παρατήρησα ότι το 11rack στο factory bundle δεν έχει compressor ούτε gate.

Προστίθεται κάποιο από αυτά αν βάλεις το expansion?

Τα υπόλοιπα εφφέ πιστεύω ότι θα με ικανοποιήσουν.  :)

 
  Καλησπερα, οσων αφορα τη line6 πιστευω οτι εχουν κανει πολυ καλη δουλεια στο HD500.

Eπειδη το εχω και παιζω ακριβως οπως σκεφτεσαι να το κανεις,χωρις τα cab simulators αλλα με εναν VHT power amp και καμπινα,ειναι πολυ τιμιο set up και στο λεω γιατι εχουν περασει απο τα χερια μου αρκετοι ενισχυτες,αλλα κανεις δεν ειχε την ευελιξια αυτου του set up. Εχω κανει ηδη 2 Live ετσι και ολοι εκαναν μετα κομπλιμεντα για τον ηχο μου.

Αξιζει να το τσεκαρεις.

Φιλικά,Μάριος

 
SlapGas είπε:
Ερωτήσεις:

Γιατί να πάρω 300άρη τελικό?

300W πολλά δεν είναι? (τι καμπίνα θα βάλω σε 300W?)

Για αρχή θα παίζω σε poweramp ενισχυτή και καμπίνα.

Απλά σε εκείνη την περίπτωση υποτίθεται πως βγάζεις την εξομοίωση καμπίνας από τον modeller σου.

Όταν το έκανα αυτό στην Χ3, ακουγόταν ΧΑΛΙΑ.

Φταίει η Χ3 μάλλον ε?

Γενικά, εν συγκρίσει με τις Line6, ποια είναι η άποψη σου?

Είναι αρκετά καλύτερο ώστε να δικαιολογεί τα λεφτά του?

Πρέπει να το δω και από κοντά βέβαια για να κρίνω...

Το expansion pack πόσο κοστίζει και από που το αγοράζω?

Το 11PROM επίσης φάνηκε εύκολο και από ότι είπες είναι και φθηνό.

Το φέρνω απ' έξω ή παίζει κι εδώ κάπου?

Παρατήρησα ότι το 11rack στο factory bundle δεν έχει compressor ούτε gate.

Προστίθεται κάποιο από αυτά αν βάλεις το expansion?

Τα υπόλοιπα εφφέ πιστεύω ότι θα με ικανοποιήσουν.  :)
1) Ο (solid state) τελικός που είναι και στέρεο, δεν αποδιδει 300 βατ παντού. Δες πόσα αποδίδει στο ένα κανάλι και στα Ohm της καμπίνας σου. Επίσης δεν είναι λάμπα όπου τα 20 βατ μπορεί να κάνουν κορυφές στα 30 ή 40.

2) Η Χ3 δεν ξέρω αν είναι χάλια, παίζει ρόλο και το setup που έκανες. Τα HD είναι πολύ καλύτερα σ'αυτό τον τομέα.

3) Expansion pack online αγορά από την Avid. $99 έχει. To 11Prom μόνο απ'έξω μέσω paypal (ένας φάκελος είναι, με ένα τσιπάκι μέσα). Πάντως εγώ προτείνω το πιο δοκιμασμένο UNO που έρχεται από το Βέλγιο σε 4-5 μέρες. Στο forum της Avid υπάρχει και έτοιμο sysex αρχείο που το κατεβάζεις στο Behringer και στο κάνει stompbox mode, με το UNO. Ψάξε και διάβασέ τα αυτά, αν σε ενδιαφέρει.

4) Έχει compressor και υπάρχει noise gate σε κάθε amp model. Επίσης έχει και fx loop όπου μπορείς να βάλεις κάποιο, ίσως, "παράξενο" εφφέ (π.χ. κάποιο envelope).

Πάντως ΜΗΝ αποκλείεις αυτό που σου είπα για το Axe Std. Αν κάποια στιγμή ας πούμε θελήσεις να έχεις 2 delay μαζί, ή κάποιο παράξενο routing με περίεργα εφφέ, το Axe θα σε καλύψει. Στην Αμερική τα πουλάνε τώρα λίγο πάνω ή κοντά στα $1000-$1100. Τα μόνα προβλήματα σ'αυτή τη λύση είναι πως δεν έχεις εγγύηση (λόγω μτχ) και πως το Axe είναι αρκετά πολύπλοκο και θέλει γερό ψάξιμο.

Η λύση του HD500, μιας και είσαι χρήστης Line6 παίζει επίσης. Προσωπική μου γνώμη είναι πως δεν φτάνει το 11R σε εξομοιώσεις ενισχυτών και αίσθηση. Το δε POD PRO που βγήκε πρόσφατα (rack) είναι σε τιμή που δεν στέκεται απέναντι στο 11R. Με το HD500 γλυτώνεις και τον MIDI controller. Αν το δοκιμάσεις και τελικά σου κάνει, είναι μια πολύ σοβαρή πρόταση.

Και τελικά να σου προτείνω και το outsider της αγοράς, το οποίο είχα για καιρό και μόνο καλά λόγια έχω: Digitech GSP1101. Με το τελευταίο "beta" firmware (C64) κάνει παπάδες. Έχει απίστευτο routing, φορτώνει IRs, ΤΕΡΑΣΤΙΑ ποικιλία από ενισχυτές, το καλύτερο whammy ανάμεσα στα modelers (φυσικό είναι...), είναι πολύ καλής ποιότητας (made in USA) και είναι και 1U, που σου εξοικονομεί χώρο. Αν το βρεις μαζί με τον dedicated controler του (C2) χτύπα το αβλεπεί. Μια λογική τιμή για μτχ για το σύνολο ειναι κοντά στο 500άρικο. Για καινούργιο δεν θα στο συνιστούσα, καθώς έχει σταματήσει η υποστήριξή του.

Ελπίζω να μην έχεις μπερδευτεί με όλα αυτά, αλλά να τα βλέπεις σαν μια καλή ευκαιρία να ψαχτείς για κάτι που θα σου κρατήσει χρόνια και θα σου καλύπτει όλες τις ανάγκες.

 
@ Genious Loci

Να σου πω για την Χ3 τι έκανα.

Θέλησα σε κάποια φάση να παίζω έχοντας για καμπίνα την καμπίνα που έχουμε στο studio (randall 2x12 Celestion 30).

Οπότε από δική μου προηγούμενη γνώση, έβγαλα τις προσομοιώσεις καμπίνας και είχα σκέτο ενισχυτή στην πεταλιέρα.

Αν βάλεις "no cabinet" στην Χ3 το αποτέλεσμα κυριολεκτικά ξύνει (αν ακούσεις με ακουστικά ή το ηχογραφήσεις έτσι σκέτο).

Κυριολεκτικά όμως...

Αν βάλεις μια οποιαδήποτε καμπίνα της πεταλιέρας, τότε είναι μια χαρά ο ήχος (στα πλαίσια των δυνατοτήτων της πεταλιέρας πάντα).

Αν το περάσεις αυτό το σήμα από power amp και καμπίνα (physical πράγματα), τότε από ο,τι είδα παρέμεινε χάλια!

Η κανονική καμπίνα δηλαδή, δεν επηρρέασε το σήμα όπως οι virtual καμπίνες!

Σημειωτέον ότι έχω ηχογραφήσει και στο pc μου με IRs έχοντας παίξει χωρίς καμπίνα στην πεταλιέρα και το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό.

Γιατί συνέβη αυτό?

Δεν νομίζω οι ρυθμίσεις μου να επηρρέασαν τόσο πολύ τη δυνατότητα της καμπίνας να δράσει ως καμπίνα.  ;D

Το 11r παίρνει IRs?

Έχω κάτι καλές orange καμπίνες που θα μου άρεσε να τις χρησιμοποιήσω...

Όσον αφορά το Axe, ανεβαίνει πολύ το κόστος του.

Θα πρέπει στα 1000-1200 ευρώ να βάλεις και midi controller.

Άρα πάμε σε κοντά τα διπλά λεφτά από το 11r με το ίδιο midi controller.

Είναι αρκετά παραπάνω...

Και όσο να 'ναι, αν είναι να πάρεις κάτι μεταχειρισμένο, το σκέφτεσαι να πάρεις κάτι των 1000 ευρώ έναντι κάποιου των 500 (λόγω της εγγύησης).  ;)

 
@ Progduct

Ποιόν vht power amp έχεις?

Για ρίξε ένα link καθώς και στο περίπου χρηματική αξία.

Την πάω πολύ την VHT.

Γενικά έχω δουλέψει πολύ line6, αλλά κάτι της λείπει δυστυχώς...

Από ότι έχω ακούσει οι HD είναι καλύτερες από τις προηγούμενες, αλλά και πάλι υστερούν απέναντι στο Axe-fx. Καμία αμφιβολία από κανέναν...

Η Χ3 που έχω έχει αρχίσει να μην με καλύπτει από πλευράς feel του ήχου.

Δεν ξέρω αν κάτι κάνω εγώ τόσο λάθος, αλλά π.χ. τα drive μου φαίνονται εντελώς πλαστικά και ψόφια.

Δεν έχει καθόλου "tube feel", πράγμα που το Axe έχει και χαίρομαι γιατί από ότι είδα και διάβασα το έχει και το 11r.

Επίσης σε συνθήκες live, τα drive της line6 χάνονται στη μίξη.

Δεν ξέρω να το εξηγήσω.

Εν συγκρίσει με τους άλλους κιθαρίστες της μπάντας που ειλικρινά από θέμα χροιάς είναι πιο προβληματικοί συνήθως, τα drive τους είναι πιο fat και πιο live sounding.

Γιατί να συμβαίνει αυτό?

 
SlapGas είπε:
Δεν νομίζω οι ρυθμίσεις μου να επηρρέασαν τόσο πολύ τη δυνατότητα της καμπίνας να δράσει ως καμπίνα.  ;D

Το 11r παίρνει IRs?

Έχω κάτι καλές orange καμπίνες που θα μου άρεσε να τις χρησιμοποιήσω...
Δεν ξέρω καθόλου για την Χ3. Αυτό που μου λες είναι σαν να στέλνεις το output στο PA (όπου ακόμα και στο καλυτερότερο modeler πρέπει να βάλεις ένα hi-cut filter, αν δεν έχει καμπίνες). Πιθανώς με EQ μετά το amp sim να σωζόταν η κατάσταση.

Το 11R δεν παίρνει IRs. Λένε ότι πιθανώς θα τα βάλουν στο νέο update.

Παρεμπιπτόντως, μην προσπερνάς την πρόταση για το GSP1101. Για παράδειγμα ΕΧΕΙ IRs. Επίσης ΕΧΕΙ graphic EQ στο τέλος της αλυσίδας. Δουλεύει άνετα με οποιοδήποτε routing. Είχε πράγματα από το 2007, που η Fractal τα έβαλε τώρα στο Axe-II.

Κοίταξε: πάντα θα βγαίνει κάτι καινούργιο, που θα βελτιώνει τα πράγματα. Ήδη η Digitech ετοιμάζει κάποια καινούργια, η Boss/Roland το ίδιο, όπου νάναι βγαίνει ο Kemper Profiling Amp, αναμένονται updates από την Avid, κλπ.

Το ζητούμενο είναι εσύ τι θέλεις να κάνεις, τώρα, και στο (εγγύς/απώτερο) μέλλον. Και ασφαλώς ποιο είναι το budget σου. Αν πάρεις ας πούμε τώρα ένα μτχ GSP+C2 και σε 6 μήνες πας σε κάτι νεώτερο/καλύτερο, το πολύ να χάσεις 100-150 ευρώ στην τιμή μεταπώλησης. Λίγο περισσότερα θα χάσεις με το 11R αλλά θα έχεις εγγύηση. Με το Fractal πάλι θα χάσεις κάτι, αλλά αναλογικά λιγώτερα. Έτσι είναι τα μεταχειρισμένα και η Αγορά τους.

Αν μπορείς, δοκίμασε αυτά που σου προτάθηκαν, διάβασε manual και έχε πάντα στο νου σου και πιθανές μελλοντικές ανάγκες. Το ευτύχημα είναι πως, πλέον, υπάρχουν τόσο πολλά και τόσο καλά πράγματα στο χώρο που όρεξη να έχεις να ψάχνεις.

 
Το 11r από EQ τι έχει?

Η Χ3 π.χ. είχε ένα 4band stompbox EQ και τίποτα άλλο. Δεν μπορώ να πω ότι μου έλειψε κάτι παραπάνω στον θέμα αυτό.

Στο κάτω κάτω, αν θέλω EQ σε κάποιο σημείο, μπορώ να αγοράσω ένα πετάλι ή ένα rack και να το βάλω.

Αυτό που θέλω είναι να έχω αξιοπρεπή ήχο και ένα standard rig και να μην πονοκεφαλιάζω με πετάλια και παρελκόμενα.

Θέλω να έχω ποιοτικό και εύχρηστο rig τόσο για τις πρόβες, όσο και για τα live.

Αυτός είναι ο στόχος μου στο εγγύς και απώτερο μέλλον.

Η Line6 δεν με κάλυπτε.

Πιστεύεις ότι το 11rack καλύπτει από πλευράς ποιότητας ήχου?

Θα μπορέσω να "τα σπάσω" στα live σαν άνθρωπος?  ;D

Η μεταπωλητική αξία είναι ένα θέμα και είναι ίσως το μόνο που τα tube μηχανήματα υπερτερούν.

Αλλά αν μπορώ να έχω ένα καλό rig, τότε δεν με ενοχλεί.

Να ησυχάσω μια και καλή από το θέμα αυτό.

Ήδη βολεύτηκα την πεταλιέρα από πλευράς χρηστικότητας.

Αν το 11rack έχει όσο καλό ήχο λένε ότι έχει, τότε θα είμαι άρχοντας πιστεύω.  :D

Budget είναι στα 800 Ευρώ περίπου (χωρίς power amp και καμπίνα, αυτά για την ώρα τα βολεύω).

 
Κατα πρώτον, κατέβασε κανένα manual και διάβασε, γιατί κανείς δεν ξέρει/θυμάται όλες τις λεπτομέρειες;

Κατά δεύτερον, αν δεν δοκιμάσεις ο ίδιος, όσο γίνεται πιο κοντά στο δικό σου "περιβάλλον" δεν έχει νόημα καμμία συζήτηση.

Οι ακριβοί λαμπάτοι έχουν ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ μεταπωλητική αξία από ένα κορυφαίο modeler. Πάρε έναν ενισχυτή των 2500 να δούμε πόσο θα τον πουλάς σε ένα χρόνο. Το Axe Ultra είχε 2200 και ακόμα σπάνια το βρίσκεις κάτω από 1500 ευρώ. Αναλογικά, στα πιο φτηνά εργαλεία, η υποτίμηση είναι πάνω κάτω η ίδια (για άριστη κατάσταση): 30-40%

Αν πας στο 11R ρεαλιστικά θα σου βγει γύρω στο 1000ρικο, όλα του κουτιού (11R+Behringer+UNO+Expansion).

 
Πως ακριβώς να δοκιμάσω στο δικό μου περιβάλλον...  :P

- Δυο,τρεις μερούλες παιδιά να το πάρω στο στούντιο να το τσεκάρω και μετά θα αποφασίσω!

I wish I could do that... ;D

Παίζει και μεταχειρισμένο σε πολύ καλές τιμές και πιστεύω είναι μια εντελώς τίμια αγορά.

Θα πάω και στην elina με μια κιθάρα μου και ένα-δύο πετάλια να το δοκιμάσω.

Με ενδιαφέρει να μπορώ να βάλω και πετάλια αν χρειάζομαι κάτι παραπάνω και από clips που είδα δουλεύει πολύ καλά έτσι.  :)

(αυτό επίσης απαντάει και εκείνο το παράδειγμα που έδωσες για τα 2 delays, που δεν μπορώ να βάλω στο 11r. Αν θέλω ένα delay παραπάνω, θα το βάλω stompbox στη λούπα του 11r)

Μετά από αυτό που μου είπες για μεταπωλητική αξία, με ψήνεις ακόμα περισσότερο.

Και δεν το είχα σκεφτεί έτσι, που όντως έτσι πάει...

Μια τελευταία ερώτηση (για αυτό το post ε...):

Επικαλούμαι την εμπειρία σου.


Αν πάρω το 11r και το βάλω όπως ο τυπάς, θα ακούγεται έτσι??!!  :o

Υπάρχει τίποτα κρυμμένο?

 
SlapGas, you owe me.  8)

Πριν πάω για ύπνο μπήκα στο noiz και τι βλέπω; Μία ακόμα ερώτηση!  ;D ;D

Πρώτα απ'όλα, αν πας στην Ελίνα, ζήτα τους στην ψύχρα να σου κάνουν καλύτερη τιμή (την ίδια με Thomann τουλάχιστον). Αλλιώς ξέρεις από που θα αγοράσεις  ;)

Δεύτερον, στο βιντεάκι, όσο άντεξα να ακούσω, δεν υπήρχε κάτι που να με εντυπωσίασε. Τι να κρύβεται; Θα πρέπει να ακούσεις Plexi εξομοίωση στο 11R (ξερή, τίποτε άλλο), που εκεί όντως ψάχνεις μήπως... κρύβεται κάποιος πραγματικός Plexi κάπου. Μέχρι και τα ghost notes ακούγονται σωστά.  ;)

Μια τελευταία (λέμε τώρα...  :D) παρατήρηση: αν αγοράσεις μτχ, να ζητήσεις από τον πωλητή να σου κάνει μεταβίβαση της άδειας χρήσης των Protools. Προβλέπεται από την εταιρία και θα μπορείς να κάνεις αναβαθμίσεις σαν επίσημος χρήστης. Σημειωτέον ότι το 11R ΔΕΝ ΕΧΕΙ STANDALONE EDITOR (πρόκειται για το Νο1 request των χρηστών), και χρειάζεται τα Protools για να κάνεις edit τα presets στον υπολογιστή.

 
I owe you όντως.

Στείλε διεύθυνση με pm να σου στείλω custom γλυκόξινο κοτόπουλο με ρύζι ινδικό, να φας να τρελαθέις!  ;D

Αυτό με τις άδειες καλά που μου το είπες. Αν πάω για μεταχείρα, θα παίξει οπωσδήποτε.

Here's a bunch of new questions:

Πόσο είναι το ΦΠΑ για αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα?

Δηλαδή πόσο αναμένεται να είναι η τιμή στην Ελίνα?

Κάπου 750-800 ευρώ μάλλον ε?

Αν πάνε λεφτά ντούκου, δεν παίζει έκπτωση?

(ο Τρίμης π.χ. σε ο,τι όργανο πήρα από εκεί, πάντα έκοβε 15% περίπου αν τα είχες cash)

To digidesign λειτουργεί και σαν κάρτα ήχου κομπλέ?

Έχει έξοδο για monitors ή απλά χρησιμοποιείς κάποιο από τα outputs που είναι "to amp"?

Πως συνδέεις στερεοφωνικά?

(η Χ3 λόγου χάριν, έχει 2 1/4" TRS και 2 XLR εξόδους, οπότε μπορείς να βάλεις ταυτόχρονα τα πάντα)  ;D

 
Τώρα χρωστάς και μια εξάδα τέτοιες:

H-5000.gif


Βρε συ, ψάξτο λίγο... Δεν είναι δυνατόν να μην ξέρεις ότι το ΦΠΑ είναι 23%...

Δεν γνωρίζω περισσότερα για τις συνδέσεις, όμως για ηχογραφήσεις συμφέρει να γράφεις μέσω USB (όχι μόνο στα Protools) όπου σου δίνει και dry σήμα για μελλοντικό reamping.

 
Εγω οταν ακολουθησα τον rack δρομο γυρισα πισω...

Πηρα GSP1101-ROCTRON VELOCITY 300...

Aλλα δεν ειχε τη "ζωντανια" που ειχα συνηθισει...

Αφου αλλωστε δε χρησιμοποιουσα πολλα εφφε(ντιλευ-ριβερμπ-φειζερ) βολευτηκα με κεφαλη...

Ειναι πολυ ωραια τα μπλιμπλικια και οι πολλες δυνατοτητες αλλα οπως λενε και οι φιλοι μας εκ δυτικων VERSATILITY IS OVERRATED

 
Αυτό είναι που με φοβίζει κι εμένα δυστυχώς.

Και είναι κάτι που μόνο κατόπιν εορτής το καταλαβαίνεις.

Παίζοντας με την Χ3 σε fx return ενισχυτή, ο ήχος, παρόλο που από άποψη χροιάς ήταν καλός, δεν είχε ζωντάνια που είχε η κεφαλή αν την έβαζα να παίξει.

Σαν να ακούς 320kbps mp3 (κεφαλή) σε αντιδιαστολή με 128kbps mp3 (πεταλιέρα στο fx return).

Είναι νομίζω μια παρομοίωση που δίνει καλά αυτό που θέλω να πω.

Και αυτό μονίμως με προβλημάτιζε στην περίπτωση αυτή.

Παίζει και το fx loop του ενισχυτή εκείνου (JCM2000 TSL100) να μην ήταν και το καλύτερο.

Θέλω να δοκιμάσω το 11r σε μαγαζί και μετά μάλλον θα το πάρω από Thomann έτσι ώστε αν δεν με καλύπτει να το στείλω πίσω και να πάρω τα λεφτά μου.

Από συγκρίσεις που άκουσα online (POD X3-amplitube-11 rack-guitar rig), παρατήρησα ότι τα Line6 clips είχαν αυτή τη lo-fi μουντάδα που με ενοχλεί ενώ το 11 rack όχι.

Ας ελπίσω ότι το 11rack δεν θα την έχει.

 
blackie είπε:
Ειναι πολυ ωραια τα μπλιμπλικια και οι πολλες δυνατοτητες αλλα οπως λενε και οι φιλοι μας εκ δυτικων VERSATILITY IS OVERRATED


...You take the TUBE, the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the DSP, you stay in Wonderland, and I show you how deep the input hole goes...


 
Α... δηλαδή όλοι όσοι έχουν TUBE πιστεύουν ό,τι πείσουν τον εαυτό τους πως πρέπει να πιστεύει, ενώ οι φέροντες κασκόλ του DSP είναι απρόσβλητοι από τέτοια φαινόμενα? ;D  ;D

(Αστειεύομαι)

 
Πάντως ήθελα να σχολιάσω το post του Blackie αλλά και γενικά τις διαφορετικές φιλοσοφίες που (είμαστε τυχεροί να) έχουμε σήμερα.

Κυκλοφορεί ευρέως η επωδός "έχω βρει τον ήχο μου". Αυτό, ανάλογα με το ποιος το λέει μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Μπορεί να σημαίνει "είμαι κλώνος του SRV και γουστάρω". Μπορεί από την άλλη ο "ήχος" (ενικός), να αποδεικνύεται ένα σύνολο από ηχοχρώματα που, μέσα από την αισθητική και τα χέρια του παίκτη, περνούν σαν ολοκληρωμένο ιδίωμα.

Εδώ λοιπόν λέω ότι ελάχιστοι μπορούν να ισχυριστούν ότι έχουν το "personal tone" τους και σίγουρα δε γράφουν σ'αυτό το forum, γιατί είναι απασχολημένοι με άλλα πράγματα, όπως ας πούμε να παίζουν μπροστά σε χιλιάδες ανθρώπους είναι να τρώνε 8ωρα στα στούντιο. Π.χ. ο Robben Ford ανακοινώνει την παρουσία του με τις 3-4 πρώτες νότες, και κανείς δεν έχει αμφιβολίες για το ποιος είναι. Και δεν πα να'χεις όλες τις κιθάρες και τους ενισχυτές του, δεν πρόκειται να ακουστείς σαν αυτόν.

Μέσα στην γενικότερη αναζήτηση λοιπόν ενός ήχου που ακούμε στο μυαλό μας, ή, αναζητώντας την έμπνευση σε κάποιον που δεν έχουμε ακούσει, τα σημερινά modelers είναι σχεδόν πανάκεια, εκτός αν είσαι ο Mark Zuckeberg και μπορείς να διαθέτεις αμύθητα ποσά και ένα χώρο όσο το Αττικό Άλσος για να αποθηκεύεις όλους τους ενισχυτές, εφφέ κλπ που τραβάει η ψυχή σου.

Επιπρόσθετα, στο συγκεκριμένο θέμα, από την αρχή οι απαιτήσεις φωνάζουν για κάτι τέτοιο. Υπάρχουν εναλλακτικές, σίγουρα. Παίρνεις έναν ευέλικτο πολυκάναλο ενισχυτή, προτιμάται δε ένας που να δέχεται MIDI εντολές. Παίρνεις και 2-3 φέτες rack, συν μια πεταλιέρα με πετάλια που έχουν ιδιαίτερο τόνο. Και μετά ψωνίζεις και καμμιά 100η καλώδια για να τα συνδέσεις. Έτσι γινόταν στα 90s και μερικοί το κάνουν ακόμα. Και μαγκιά τους αν τους εμπνέει και μπορούν οικονομικά και πρακτικά να το κάνουν.

Για τους υπόλοιπους τα καλύτερα από τα σημερινά modelers, εκτός από τον ήχο, πολλές φορές μιμούνται και την κιθαριστική εμπειρία της αίσθηση (feel) συγκεκριμένων ενισχυτών. Και δεν άγγιξα καν την παράμετρο της ηχογράφησης, όπου ο συνδιασμός modelers και VST οδηγεί σε μια ποικιλία που πραγματικά ζαλίζει.

Ωστόσο το να μη μας κάνει (βλ. εμπνέει, πολλές φορές) τη δεδομένη χρονική συγκυρία κάτι περισσότερο από ένας βασικός τόνος που μπορούμε να διαχειριστούμε ανετότατα, είναι δόκιμο και σαν εμπειρία και σαν πρακτική. Η μοναδική μου αντίρρηση αφορά στην αντιπαλότητα που παράγεται από τέτοιες συζητήσεις ("A vs B") και η μοναδική μου βεβαιότητα είναι πως άπαντες (και άπαντα) κρίνονται εκ του αποτελέσματος.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top