Jimmyson είπε:
....συνέχεια
Κάνω copy-paste από κάποιες ερωτήσεις που συνάντησα:
A)* the audio that you’d send me to mix - the “multitrack” - approximately how many audio tracks ‘wide’ would the biggest song (or cue) be? [
δεν καταλάβαίνω τίποτα![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
]
Πόσα όργανα θα έχεις πάνω κάτω εννοεί. Δηλαδή πόσα audio tracks θα καταλήξει να μιξάρει. Γιατί άλλο να μιξάρει 1 όργανο (πιάνο) ή 4 (κουαρτέτο) και άλλο μια χορωδία, συμφωνική ορχήστρα, ηλεκτρονικά όργανα κοκ (50 όργανα).
*If it is a 100% virtual project - then each multitrack needs to add up (sum) to your rough mix, except the multitrack audio tracks do not have any reverb or compression or EQ that you added to make your rough mix. I would also want your rough mix for each cue.
Όταν κάποιος σου ζητάει το πολυκάναλο-multitrack τί ακριβώς του στέλνεις? Το σύνολο των tracks που αποτελούν το κομμάτι? (συν κάτι ακόμα?)
Επίσης τι είναι το cue?
To cue είναι το "κομμάτι". Αν έχεις 15 κομμάτια, πχ, το καθένα είναι το ένα κομμάτι. Στο film music έτσι λέγονται (γενικά μιλώντας).
B)* would I be mixing in stereo or mixing in 5.1? * in addition to one full mix per cue.... would I also be delivering back any stem mixes? if yes - what specifically? Please list each of them.
Αν επιλέξω στέρεο και χρειαστώ τελικά 5.1 στο μέλλον [π.χ για κάποιο computer game] ,θα πρέπει να ξαναγίνει από την αρχή η διαδικασία μίξη-mastering?
Ναι, πάλι απ'την αρχή. Αλλά έχε υπόψη σου ότι είναι μάλλον απίθανο να βρεις παιχνίδι που να θέλει μουσική που να προϋπάρχει και να σου τη ζητήσει σε 5:1 (ή 7:1 ή ότι νά'ναι τέλος πάντων).
Γ)* what sample rate and bit rate would you want the mixes back at?44.100+υπάρχει κάποιος λόγος για τον οποίο πρέπει να επιλέξω 16 ή 24bit?
Το 24 bit έχει πιο μεγάλο "βάθος" δυναμικών. Αρκετά πιο μεγάλο. Αυτό δε σημαίνει ότι θα τα χρησιμοποιήσεις έτσι, στο κάτω κάτω μάλλον σε ogg ή mp3 θα καταλήξουν, άρα...
Αλλά 24-bit all the way!
Δ)Έχετε υπόψιν κάποιο online στούντιο -ελλάδα ή εξωτερικό- που να έχει κάποια "παραπάνω" ειδίκευση για τα δύο αυτά είδη που ανέφερα για ένα σχετικά "μέσο" μπάτζετ?
Έχω υπόψη μου, ένα δύο, αλλά η μίξη με το mastering είναι δύο διαφορετικές δουλειές...
Και για τα δύο υπάρχει ο John Rodd, που μαμεί και δέρνει και κάνει ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό το πράγμα, για ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, κοκ... Δε νομίζω να είναι φθηνός, αφού μένει LA αλλά τέλος πάντων είναι ο άνθρωπός σου!
καλές Γιορτές Δημήτρη!
ΥΓ. Ελπίζω να μην είπα καμμία μαμακία παραπάνω. Αν είναι με διορθώνεται παρακαλώ!