ηλεκτρικη κιθάρα 65$

Έχεις ένα φθηνό σαξόφωνο. Ας πούμε οτι το ντο# αυτού του σαξόφωνου είναι στο διάολο. Πιο ψηλό δεν πάει. Εσύ λοιπόν, επειδή έχεις μουσικό αισθητήριο, το διορθώνεις, με χείλια, αέρα, όπως μπορείς. Το κάνεις αυτό πολλές φορές και σου γίνεται συνήθεια, και παίζεις το φθηνό σου σαξόφωνο και ακούγεσαι πολύ ωραία, και είναι σωστό το ντο# σου.

Σου δίνει κάποιος ένα yanagisawa. Παίζεις και σου αρέσει πάρα πολύ. Συνειδητοποιείς ότι όταν φυσάς ελεύθερα το ντο# είναι κομπλέ. Περνάς έπειτα κάποιο διάστημα προσπαθώντας να ξεμάθεις τη διόρθωση που έκανες στο παλιό σου όργανο.

Άθροισε τώρα όλα τα κουσούρια του παλιού, σε απόκριση, δυναμικές, τάσεις στο κούρδισμα και όλα τα άλλα. Αυτός είναι ο κόπος που πρέπει να καταβάλεις για να μεταπηδήσεις στο καινούργιο όργανο.

Έχω τρομπέτα τέτοια. Έχω ευφώνιο τέτοιο. ΔΕΝ θα τα πρότεινα σε κάποιον να ξεκινήσει. Σε κάποιον που ξέρει τι κάνει ο ίδιος και αναγνωρίζει τι του κάνει το όργανο (7 σε παίρνει αριστερά, μην το ζορίζεις), τα προτείνω ανεπιφύλακτα. Και να μην τα πρότεινα, όποιος θέλει παίρνει και παίζει, εμένα θα ακούσει;
θα μιλησω γενικά για τα πνευστά ,έχοντας alto και tenor σαξόφωνα.Αλλά εδώ ,μιλάμε για κιθάρα.Η οποία με ενα καλό setup ,ειναι ευκολοπαιχτη ,ΟΣΟ και αν στοιχίζει.Για τον ήχο ,θα αρκεστώ να σε παραπέμψω στο video που πόσταρα ,και όπως ήδη έχεις ακούσει , οι διαφορές ειναι απο αμελητέες εως και ανύπαρκτες.

Θα σχολιάσω όμως για τα πνευστά ,νομίζω οτι η ποιότητα τους βελτιώνεται ραγδαία.Δε ξέρω πόσο εύκολο ειναι να πετυχεις ντο# όπως το περιγράφεις .Όπως ,επίσης ξέρω ,ότι ακόμα και σε φτηνό όργανο ,μπορείς να βρείς το επιστόμιο που σου ταιριάζει για να ειναι "easy blowing" .δε νομίζω όμως οτι σε καλύτερο όργανο χρειάζεται χρόνος για να διορθώσεις συνήθειες.

 
εδώ ,μιλάμε για κιθάρα.Η οποία με ενα καλό setup ,ειναι ευκολοπαιχτη ,ΟΣΟ και αν στοιχίζει.
Mακάρι να ίσχυε. Εχω μόνο "φτηνές" κιθάρες: δυο Squier CV, μια Spear βιετναμέζικη, μια Stagg LesPaul εποχής 70s και μια custom made Tele από luthier. Ανεξάρτητα από το με ποια μου αρέσει να παίζω περισσότερο κατά καιρούς, μάντεψε ποια έχει τον πιο άρτιο ήχο ανεξαρτήτως ενισχυτή. 
(Σημειωτέον ότι με τις αναβαθμίσεις στις Squier CV, οι οποίες γενικά θεωρούνται πολύ καλές για τη σχέση ποιότητας τιμής τους, έχω βάλει πάνω σε καθεμία κανένα 250-300άρι για κλειδιά, βαγονάκια, ηλεκτρικά και μαγνήτες).

Για τον ήχο ,θα αρκεστώ να σε παραπέμψω στο video που πόσταρα ,και όπως ήδη έχεις ακούσει , οι διαφορές ειναι απο αμελητέες εως και ανύπαρκτες.
Αν ήταν έτσι φίλε μου, δεν θα υπήρχαν διαβαθμίσεις ποιότητας όπως σου εξήγησαν και προηγούμενοι συνομιλητές και ένα στραντιβάριους θα κόστιζε και θα έπαιζε το ίδιο με ένα made in russia βιολί που αγοράζεις στην υπαίθρια αγορά στον Πειραιά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
θα μιλησω γενικά για τα πνευστά ,έχοντας alto και tenor σαξόφωνα.Αλλά εδώ ,μιλάμε για κιθάρα.Η οποία με ενα καλό setup ,ειναι ευκολοπαιχτη ,ΟΣΟ και αν στοιχίζει.Για τον ήχο ,θα αρκεστώ να σε παραπέμψω στο video που πόσταρα ,και όπως ήδη έχεις ακούσει , οι διαφορές ειναι απο αμελητέες εως και ανύπαρκτες.


Έχεις δίκιο, κιθάρα είναι το θέμα, και εν γνώσει μου έχω παραστρατήσει. Είπα ότι στις κιθάρες δεν έχω γνώση της αγοράς και άρα δεν μπορώ να φέρω παραδείγματα. Έχω όμως 3 κιθάρες, 2 που πάνε προς φθηνές και μια καλύτερη. Έχουν διαφορές που αντικατοπτρίζουν την τιμή.

Θα μου πεις γιατί δεν τα ξηλώνεις όλα να κάνεις upgrade? Γιατί βαριέμαι να κάθομαι να μαθαίνω τι μαγνήτες και τι ποτενσιόμετρα κυκλοφορούν, κι αν αυτά ταιριάζουν στη φιλοσοφία μου και στον ήχο που έχω στο μυαλό μου. Συν ότι δεν είμαι κιθαρίστας, γιατί να ψειρίζω τη μαϊμού.

Θα σχολιάσω όμως για τα πνευστά ,νομίζω οτι η ποιότητα τους βελτιώνεται ραγδαία.Δε ξέρω πόσο εύκολο ειναι να πετυχεις ντο# όπως το περιγράφεις .Όπως ,επίσης ξέρω ,ότι ακόμα και σε φτηνό όργανο ,μπορείς να βρείς το επιστόμιο που σου ταιριάζει για να ειναι "easy blowing" .δε νομίζω όμως οτι σε καλύτερο όργανο χρειάζεται χρόνος για να διορθώσεις συνήθειες.


Σύμφωνοι, κι εγώ το έγραψα αυτό ότι βελτιώνονται ραγδαία. Κι ως προς το κούρδισμα νομίζω είναι πλέον γενικά σε καλό επίπεδο. Η ποιότητα στον ήχο, το βάθος στις δυναμικές, η διαχείριση του αέρα, κι άλλα πολλά είναι επίσης σημαντικότατα κεφάλαια, τα οποία νομίζω δεν υπάρχουν στο βιβλίο κατασκευής του υπέρφθηνου.

Προσωπικά, έχω παλέψει αρκετά για να ξεπεράσω παλιές συνήθειες του πρώτου μου οργάνου (το οποίο δεν ήταν κινέζικο. Ήταν αμερικάνικο, και μπορώ να πω ότι σε ποιότητα ήταν κοντά σε κάποιο κινέζικο του τώρα). Μεταξύ των καλών μου οργάνων όμως, η προσαρμογή είναι σαφώς γρηγορότερη.

 
Σύμφωνοι, κι εγώ το έγραψα αυτό ότι βελτιώνονται ραγδαία. Κι ως προς το κούρδισμα νομίζω είναι πλέον γενικά σε καλό επίπεδο. Η ποιότητα στον ήχο, το βάθος στις δυναμικές, η διαχείριση του αέρα, κι άλλα πολλά είναι επίσης σημαντικότατα κεφάλαια, τα οποία νομίζω δεν υπάρχουν στο βιβλίο κατασκευής του υπέρφθηνου.
Έχω την αίσθηση ότι το φθην(ιάρικο) πνευστό είναι ακόμη χειρότερο της κιθάρας. Οι ποιότητες στα υλικά είναι τραγικά χειρότερες σε σχέση με τα φθηνά παλαιότερων εποχών (Tσέχικα κυρίως) ενώ ένα παλιό φθηνό όργανο είναι πολύ πιο αξιόπιστο -αν γίνει overhaul/τα πάντα δηλ.- απ' ό,τι τα καινούργια. Τα  βλέπουμε και αυτά καθημερινά στο εργαστήριο όπου όργανα των 100-150Ε έρχονται κάθε 2-4 μήνες με προβλήματα ώσπου ενάμιση-δυο χρόνια βαριά, πετιούνται. Δύο χρόνια ταλαιπωρίας και λάθος μάσκας/τεχνικής και γενικά, απογοήτευσης. Είναι όργανα μιας χρήσης, τα κράματά τους δεν επιδέχονται διόρθωσης (δεν πιάνει κόλληση silver soldering) και χάνουν αέρα από παντού. Και μετά από σετάπ, πάλι στραβώνουν εύκολα.Ούτε φτασμένοι horn-άδες δεν μπορούν να βγάλουν ήχο με αυτά. Ειδικά όταν αφορά πνευστά, στο εργαστήριο πάντα προτείνουμε να διαθέτουν όσο περισσότερα μπορούν για όργανα.

 
Έχω την αίσθηση ότι το φθην(ιάρικο) πνευστό είναι ακόμη χειρότερο της κιθάρας. Οι ποιότητες στα υλικά είναι τραγικά χειρότερες σε σχέση με τα φθηνά παλαιότερων εποχών (Tσέχικα κυρίως) ενώ ένα παλιό φθηνό όργανο είναι πολύ πιο αξιόπιστο -αν γίνει overhaul/τα πάντα δηλ.- απ' ό,τι τα καινούργια. Τα  βλέπουμε και αυτά καθημερινά στο εργαστήριο όπου όργανα των 100-150Ε έρχονται κάθε 2-4 μήνες με προβλήματα ώσπου ενάμιση-δυο χρόνια βαριά, πετιούνται. Δύο χρόνια ταλαιπωρίας και λάθος μάσκας/τεχνικής και γενικά, απογοήτευσης. Είναι όργανα μιας χρήσης, τα κράματά τους δεν επιδέχονται διόρθωσης (δεν πιάνει κόλληση silver soldering) και χάνουν αέρα από παντού. Και μετά από σετάπ, πάλι στραβώνουν εύκολα.Ούτε φτασμένοι horn-άδες δεν μπορούν να βγάλουν ήχο με αυτά. Ειδικά όταν αφορά πνευστά, στο εργαστήριο πάντα προτείνουμε να διαθέτουν όσο περισσότερα μπορούν για όργανα.
Συμφωνώ , οτι δυστυχώς ,η κατάσταση με πάρα πολλά απο τα φτηνιάρικα πνευστά τα οποία κυκλοφορούν ,ειναι όπως τη περιέγραψες.Εγώ έπεσα πριν απο χρόνια στην περίπτωση και αγόρασα το Venus Alto 521C το οποίο -όχι κατά τη δική μου άποψη - http://www.shwoodwind.co.uk/Reviews/Saxes/Alto/venus_alto.htm αποτελεί εξαίρεση.Το άσχημο είναι ότι δυστυχώς έχεις δίκιο στις περισσότερες περιπτώσεις.

Πριν μια βδομάδα περίπου ,ήρθε ενα φλάουτο απο την Aγγλία ,ενα μεταχειρισμένο Gemeinhardt S2SP E. Oύτε καν μου πέρασε απο το μυαλό να αγοράσω φτηνό κινέζικο φλάουτο ακριβώς γιατί τα πράγματα ειναι στις περισσότερες περιπτώσεις όπως τα περιέγραψες.Οχι μόνο μπορεί να καταληξει άχρηστο ,αλλά σε 1 χρόνο θα έχει πληρώσει κάποιος πολλαπλάσια χρήματα σε επισκευές ,και ας μη μιλήσουμε καλύτερα για playability...

 
Mακάρι να ίσχυε. Εχω μόνο "φτηνές" κιθάρες: δυο Squier CV, μια Spear βιετναμέζικη, μια Stagg LesPaul εποχής 70s και μια custom made Tele από luthier. Ανεξάρτητα από το με ποια μου αρέσει να παίζω περισσότερο κατά καιρούς, μάντεψε ποια έχει τον πιο άρτιο ήχο ανεξαρτήτως ενισχυτή. 
(Σημειωτέον ότι με τις αναβαθμίσεις στις Squier CV, οι οποίες γενικά θεωρούνται πολύ καλές για τη σχέση ποιότητας τιμής τους, έχω βάλει πάνω σε καθεμία κανένα 250-300άρι για κλειδιά, βαγονάκια, ηλεκτρικά και μαγνήτες).

Αν ήταν έτσι φίλε μου, δεν θα υπήρχαν διαβαθμίσεις ποιότητας όπως σου εξήγησαν και προηγούμενοι συνομιλητές και ένα στραντιβάριους θα κόστιζε και θα έπαιζε το ίδιο με ένα made in russia βιολί που αγοράζεις στην υπαίθρια αγορά στον Πειραιά.


ναι εγώ μπορώ να "μαντέψω" ότι εσύ θεωρείς οτι η 70's έχει τον πιο άρτιο ήχο.βεβαίως ότι το θεωρείς εσύ ,σε μένα δε λέει απολύτως τίποτα. αν ποτέ άκουγα τις 2 κιθάρες μπορεί και να συμφωνούσαμε απόλυτα ,αλλά μπορεί και όχι.

το παράδειγμα με το βιολί είναι άκυρο ,διότι το μεν βιολί βασίζεται εξόχως στη διαμόρφωση του εσωτερικού του και στο ξύλο (όπως και οι Ακουστικές κιθάρες ),ενώ η ηλεκτρική κιθάρα ,βασίζεται στα ηλεκτρονικά της κατα 95% (και λέω λίγο...).

δε μου απέδειξε κανείς κάτι απο τους προηγούμενους φίλους.Όμως το βίντεο που πόσταρα ,έχει ΗΧΟ .ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ,μουσικός ή μη ,ανεξαρτητως γνώσεων μπορεί να κρίνει τι και πόσο του αρέσει.Και ΜΕΤΑ ,μπορεί επίσης να κρίνει αν θέλει να πληρώσει τα παραπάνω πολλαπλάσια χρήματα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
SQuier του κατοσταρικου, ENGL screamer combo 500ρικου και δαχτυλακια πολλων χιλιαδων γιουρος γιατι εκει ειναι ο ΗΧΟΣ
Μην τους χαλατε /ομως την παραμυθα με τα vintage, τα NOS, Collectors choice , PRrivate stock στα χαιβανια που εχουν φραγκακια για πεταμα και νομιζουν θα παιζουν πεντατονικες πιο γρηγορα(συνηθως οι κουλοι ασχολουνται με το gear κι εγω μεσα).




 
Ο ήχος (το περιβόητο tone δηλ.) είναι υποκειμενικός. Ο καλός ήχος είναι αντικειμενικός σε μεγάλο βαθμό. (Attack, Swell, Sustain, Overtones, Timbre/Χροιά). Και όλα αυτά, να με συμπαθάτε, έχουν περάσει από τέτοιο ψηφιακό και harware-ικό κόσκινο από τη σύλληψή του μέχρι τα ...ηχεία του λάπτοπ, άντε έστω τα fostex μας, που το μόνο που κάνουν είναι να στρεβλώνουν την αντίληψή μας περί (καλού) ήχου. Και ακόμη χειρότερα, του ήχου που μας αρέσει. Και καθόμαστε και αναλύουμε πετσοκομμένα δείγματα. Σαν να βλέπουμε δυο έτοιμα πιάτα φαγητό στην τηλεόραση και να λέμε ποιο μας μοιάζει πιο νόστιμο.

Μόλις χθες σέτερνα (παρατατικός του σετάρω) μια Squier. Μου πήρε πάρα πολλή ώρα να καταλάβω αν πρόκειται για Affinity (180E) ή για CV (400Ε) γιατί ήθελε πολλή φροντίδα παρ' όλο που τα επιμέρους στοιχεία της έμοιαζαν προσεγμένα. (πχ ωραία στρογγυλεμένα τάστα-αλλά τραχιά σε κάποια σημεία, alnico μαγνήτες αλλά πολύ dry/ceramic -τυπου- ήχος, παράξενη ταστιέρα, όψη φθηνού στα πλαστικά knobs, μισό trem block από ζαμακ ή zinc δεν ξέρω,  στρώσιμο στο nut (break angles & βάθος). Στις affinity αυτή η αίσθηση "αφρόντιστου" είναι ακόμη μεγαλύτερη ενώ υστερεί και σε πολλά πράματα ηχητικά. Την CV άνετα μπορείς να την ανεβάσεις στη σκηνή-αν τη στρώσεις παικτικά. Την affinity δύσκολα. Και είναι αυτό που λέω συνεχώς, κάθε όργανο αντανακλά την τιμή του ως προς το σύνολο της εντύπωσης. Πραγματικής και ιδεατής.

 
Μόλις χθες σέτερνα (παρατατικός του σετάρω) 


Ακουγεται καπως κουλο, αλλα εχω την εντυπωση οτι ολα τα ρηματα με καταληξη -αρω εχουν ως πρωτο συνθετικο λεξη που δεν ειναι ελληνικη. Εξ ου και οι παραξενες καταληξεις...

Επισης, οπου -αρω μπορεις να βαλεις και -ερνω. Δεν πολυαλλαζει το νοημα. Τα νεα μας ελληνικα ειναι αυτα. Τραβεστι γλωσσα...

 
SQuier του κατοσταρικου, ENGL screamer combo 500ρικου και

1. δαχτυλακια πολλων χιλιαδων γιουρος γιατι εκει ειναι ο ΗΧΟΣ

2. νομιζουν θα παιζουν πεντατονικες πιο γρηγορα

2. οι κουλοι ασχολουνται με το gear κι εγω μεσα.


Χίλια "ΔΙΑΦΩΝΩ".

Και εξηγούμαι...

1. "Ο ήχος είναι στα δάχτυλα".

Τεράστιο λάθος. Όλων των ανθρώπων τα δάχτυλα μέσες άκρες έχουν τις ίδιες δυνατότητες (εκτός των ανθρώπων τύπου Holdsworth).

Τα δάχτυλα φτιάχνονται από το practice, να κάνουν κάποιες κινήσεις "ασυνήθιστες" άρα "μη βολικές".

Γιατί όμως να τις κάνουν?

Δεν γίνεται άραγε χωρίς αυτές?

Επίσης όλοι οι άνθρωποι όσο practice και να κάνουν θα είναι το ίδιο καλοί στα δάχτυλα?

Είναι ο ήχος θέμα γονιδίων?

Ο ήχος είναι μέσα μας, ούτε στα δάχτυλα, ούτε στα μαλλιά, ούτε στα νύχια.

Μέσα μας ακούμε ασυνείδητα.

Αυτός ο ήχος που ακούμε, μας πάει να παίξουμε έτσι ή να παίξουμε αλλιώς.

Ότι δεν ακούμε δεν μπορούμε να το παίξουμε.

Γι' αυτό εκπαιδεύουμε τα αυτιά μας.

Όσο πιο κοντά είναι αυτό που ακούμε εσωτερικά σε αυτό που παίρνουμε από τον εξοπλισμό μας, τόσο πιο κοντά θα είναι αυτό που παίζουμε, σ' αυτό που έχουμε μέσα μας.

2. Το να παίζεις πιο γρήγορα σημαίνει ότι έχεις καλύτερο ήχο?

Σημαίνει ότι έχεις κάνει πολύ προπόνηση, αλλά αυτό είναι άσχετο με τον ήχο και ακόμα και το παίξιμο.

Εννοώ εδώ, ότι πχ τον Malmsteen για παράδειγμα τον "ακούς" εύκολα, άρα είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμος μέσω μελέτης, γιατί το μόνο "δύσκολο", είναι ότι παίζει με απίστευτη εκφραστικότητα, καθαρότητα, βιμπράτο, κλπ πάρα πολύ γρήγορα.

Όμως αυτά που παίζει είναι αρκετά εύκολα κατανοήσιμα, και άρα προσεγγίσιμα, σε σύγκριση με κάποιον ο οποίος παίζει δυσκολότερα κατανοήσιμα πράγματα, και δεν είναι μόνο οι ταχύτητα που θα πρέπει κάποιος να αναπτύξει για να προσεγγίσει αυτού του είδους το παίξιμο.

3. Όταν λες κουλοί, τι εννοείς?

Ότι δεν ακούνε, ή ότι δεν έχουν κάνει επαρκή τεχνική μελέτη?

Κοίταξε βρε σατανά τώρα, σε πέντε γραμμές αναφέρεσαι στον ήχο, χρησιμοποιώντας λέξεις όπως "δαχτυλάκια", "παίζουν γρήγορα", "κουλοί".

Αν αυτά καθορίζουν τον ήχο κάποιου για σένα, πάω πάσο.

1. Ο ήχος (το περιβόητο tone δηλ.) είναι υποκειμενικός.

2. Ο καλός ήχος είναι αντικειμενικός σε μεγάλο βαθμό. (Attack, Swell, Sustain, Overtones, Timbre/Χροιά). 


Φάνη, νομίζω ότι καταλαβαίνω το πνεύμα σου αλλά θέλω να το ξεκαθαρίσω.

1. Συμφωνώ απολύτως.

2. Εννοείς ότι ο καλός ήχος πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά αυτά σε κάποιο βαθμό?

Δηλαδή πχ κιθάρα χωρίς ατάκα έχει θέμα, όπως και με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που γράφεις.

Το λέω αυτό, γιατί κάποιοι μπορεί να μην θέλουν πχ sustain (jazz σκάφος), το φυσικό swell το κομπρεσάρουν, κλπ.

Όμως, η ύπαρξη αυτών των χαρακτηριστικών σε κάποιο βαθμό είναι απαραίτητη.

Όσο κι αν μας αρέσει (σε κάποιους) να μην έχει πχ έντονο σκάσιμο η κιθάρα, αν δεν έχει το απαραίτητο σκάσιμο, δεν έχει καλό ήχο, αυτό πιστεύω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Noμίζω ότι μιλάμε για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο ήχος της κιθάρας (κλασσικής, ακουστικής, ηλεκτρικής). Σβηνω τις ακουστικές και κρατάω την ηλεκτρική. Μια καλή κιθάρα (με όλα τα χαρακτηριστικά σε πρώτο πλάνο και στη διάθεση του μουσικου) μπορείς να την κάνεις να ακούγεται σΚ#$ά, αν αυτό επιδιώκεις. Μια κακή κιθάρα δεν μπορείς να της εμφυσήσεις ούτε sustain, ούτε overtones, ούτε ανάπτυξη νότας, ούτε complexity στη χροιά, ούτε οργανικότητα, ούτε responsivess και όλα αυτά που είναι παρόντα και στη διάθεση του μουσικού να τα χειριστεί όπως θέλει αλλά και να τον βοηθήσουν να εκφράσει αυτό που θέλει/πρεπει χωρίς να στέκεται εμπόδιο, ούτε η έλλειψη κάποιου από όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του ήχου αλλά ούτε και το φυσικό μέσο το οποίο παράγει τον ήχο αυτό που είναι ένα σύστημα από μετατροπείς ενέργειας. (δυναμική->κινητική->θερμική->ηλεκτρική/ηλεκτρομαγνητική->ηχητική)



To λογικό άλμα που συμβαίνει εδώ, είναι ότι "ακούσαμε" τον ήχο της χάλια και τον ήχο της καλής και συμπεράναμε ότι οκ παίζουν/ακούγονται ίδια, χρησιμοποιώντας περίπου το 1-2% της πληροφορίας που μπορεί να αντλήσει κανείς από ένα όργανο.

Είναι καλό να αντιληφθούμε τι σκοπό εξυπηρετεί ένα καλό όργανο και τι σκοπό ένα -ας πούμε- φθηνότατο, να τα διαχωρίζουμε και να δεχόμαστε τη χρησιμότητα και των δύο στη μουσική.

 

 
Μηπως θα πρεπει να ορισουμε τι ειναι  "ηχος", διοτι ο καθενας αναφερεται στον ηχο σαν να ειναι κατι διαφορετικο? Για τι πραμα μιλαμε? Για τον ηχο της κιθαρας? Για τον ηχο της κιθαρας σε ενισχυτη? Για το πως βαραει καποιος την πενα και πιεζει τις χορδες στα ταστα? Για το τι παιζει καποιος? Για το πως παιζει καποιος? Για το ποσο γρηγορα παιζει καποιος? Για τι ακουει μεσα στο κεφαλι του, ο παιχτης, πριν καν το παιξει στην κιθαρα?

Ειναι προφανες οτι με το ιδιο rig εαν χτυπησω με το δακτυλο μια χορδη θα βγαλω ακριβως τον ιδιο ηχο με τον jeff beck που θα χτυπησει με τον ιδιο τροπο την ιδια χορδη. Το ιδιο ισχυει και για τις υπολοιπες χορδες και για ολες τις νοτες, αρκει να παιχτουν με τον ιδιο τροπο. Οταν ολα τα αλλα ειναι σταθερα, την διαφορα στον ηχο θα την κανει μονο καποια αλλαγη στον εξοπλισμο (πχ κιθαρα).

Στην πραξη, εαν και οι δυο μας παιξουμε ακριβως το ιδιο σολο (διαβαζοντας παρτιτουρα) τοτε θα ακουστει μια μεγαλη διαφορα στο παραγομενο αποτελεσμα (ας το πουμε ηχο για συντομια). Υπαρχουν διαφορες στο τροπο που χρησιμοποιουμε τα δακτυλα. Θα παιζουμε το ιδιο πραγμα αλλα με διαφορετικο αποτελεσμα. Δεν χρειαζεται να αναλυσω το γιατι.

Εαν κληθουμε να παιξουμε τις ιδιες νοτες αλλα με σχετικη ελευθερια στο πως θα τις παιξουμε (χρησιμοποιωντας πχ bends, tremolo arm, slide κλπ), θα υπαρξει ακομη μεγαλυτερη διαφορα στο παραγομενο αποτελεσμα (ηχος και αυτος).

Εαν οι δυο μας κληθουμε να παιξουμε απο ενα ελευθερο σολο πανω σε C Major, θα υπαρξει ακομα πιο χαωδης διαφορα στο παραγομενο αποτελεσμα (ας το πουμε και αυτο ηχο). Αυτο διοτι ο καθενας θα βαλει καιδιαφορετικες τεχνικες στο παιξιμο του, αλλα και δισφορετικη φρεσεολογια κλπ. Ο μεν θα ακουστει σαν Γιωργος και ο δε σαν Beck.

Σε ολα τα παραπανω, και για ακομη περισσοτερα, αναφερομαστε ως "ηχος". 

Ακομα δεν εχω καταλαβει τι σημαινει ηχος.

 
Ακουγεται καπως κουλο, αλλα εχω την εντυπωση οτι ολα τα ρηματα με καταληξη -αρω εχουν ως πρωτο συνθετικο λεξη που δεν ειναι ελληνικη. Εξ ου και οι παραξενες καταληξεις...

Επισης, οπου -αρω μπορεις να βαλεις και -ερνω. Δεν πολυαλλαζει το νοημα. Τα νεα μας ελληνικα ειναι αυτα. Τραβεστι γλωσσα...
Προσπάθησε να βάλεις ελληνικό ρήμα στη θέση του σετάρω να γελάνε και τα κλαμένα ιμότζι

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν παιζει διοτι "set" ειναι λεξη με τις περισσοτερες εννοιες (δεκαδες απ' οτι θυμαμαι) στα ελληνικα.

 
Θα κάνω μια προσπάθεια

Σετάρισμα ηλεκτρικής: Σχολαστική θώπευση οργάνου ώστε να μην κοπιάζει ο χειριστής κατά την παραγωγή διαφόρων ηλεκτρικώς ενισχυόμενων ήχων.

 
O ηχος ειναι στο μυαλο μας.

(Εχει μεινει παραδοσιακα να λεγεται οτι ειναι στα χερια, γιατι με αυτα εκφραζεται).

Απο εκει προσπαθουμε να τον μεταφερουμε στην πραγματικοτητα χρησιμοποιωντας χερια και εξοπλισμο.

Για να γινει αυτο, γυμνάζουμε τα χερια μας και ψαχνουμε τον καταλληλο εξοπλισμο.

Ομως, πριν ψαξουμε τον καταλληλο εξοπλισμο, πρεπει να εχουμε τον ηχο αυτον στο μυαλο μας.

(τα χερια τα γυμναζουμε και με προχειρο ηχο)

Συνηθως ψαχνουμε τον εξοπλισμο αυτον, πριν καταλαβουμε ποιος ειναι πραγματικα αυτος ο ηχος που θελουμε.

Ακουμε καποιον αλλον ηχο και νομιζουμε οτι αυτος ειναι και ο ηχος που εχουμε στο μυαλο μας.

Ειναι οπως οταν ημασταν αρχαριοι και με απαιδευτο αυτι, και ημασταν σιγουροι οτι το τελειωμα στο hocus pocus ηταν C5, B5, E5, ενω ειναι Cmaj7, Bbmaj7, E7/#9.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν είσαι καθόλου σαφής, άμα θες να αποφύγεις τις ξενόφερτες λέξεις μπορείς να τις περιγράψεις με πολλές απλές λέξεις της δημοτικής... με τον ίδιο τρόπο αποφεύγεις και τις καθαρευουσιάνικες λέξεις που είναι ακόμα χειρότερες για τη γλώσσα

τώρα για το ρήμα που θα αντικαταστήσει το ''σεταρω''
εδώ είναι κάπου 500 αρμόδιοι που κάνουν τα ιμοτζι να κλαίνε κατ' επάγγελμα:X

 
Αποτι εχω δει παντως σε πολυ φτηνες, αγνωστες η σχεδον αγνωστες μαρκες (κι εχω δει πολλες σε παιδια, μαθητες, κτλ.), δε θα διαλεγα τετοιες κιθαρες για φτηνα οργανα. Καλυτερα να παει καποιος σε πιο επωνυμες μαρκες, και στα 150-200 ευρω. Εκει οι κιθαρες ειναι μια χαρα για τα λεφτα τους, παιζουν αξιοπρεπως, κουρδιζουν καλα, και δεν θα αρχισουν να χαλανε διαφορα σε ενα μηνα.  Μπορει να τις καραευχαριστηθει καποιος, να παιζει και σε μπαντες αργοτερα, να τις κρατησει σαν την πρωτη κιθαρα που ειχε κτλ.

Οι διαφορες στον ηχο και στο παιξιμο αναμεσα στις διαφορες κατηγοριες ποιοτητας στις κιθαρες ειναι δυσκολο να γινουν αντιληπτες στο youtube, ποσο μαλλον οταν τα περισσοτερα βιντεος προσπαθουν να πουλησουν τις εν λογω κιθαρες. Μια Harley Benton μια Epiphone και μια Gibson μπορει να ακουγονται ιδιες στο βιντεο, μεσα απο εφφε, daw, μικροφωνα, compression και το κακο χαμο στο ιντερνετ, αλλα αν τις πιασεις στα χερια σου, και ιδιως αν παιξεις λαιβ με καλο ηχοσυστημα με ολες, καταλαβαινεις τη διαφορα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top