Ηχος κιθαρας και απο τι εξαρταται (συζητηση)

Μικρή επισήμανση: Η καμπίνα "φοράει" ΜΕΓΑΦΩΝΑ.... Όλη μαζί ονομάζεται ΗΧΕΙΟ!!!

 
Λοιπόν οκ, θα απαντήσω ολίγον ριζοσπαστικά.

Kate me, το μεγαλύτερο ρόλο στον παραγόμενο ήχο τον παίζει το δεξί χέρι του (δεξιόχειρα) κιθαρίστα. Όλα τα άλλα, συμπεριλαμβανομένου του αριστερού χεριού, έπονται.

 
Jazzjoker είπε:
Λοιπόν οκ, θα απαντήσω ολίγον ριζοσπαστικά.

Kate me, το μεγαλύτερο ρόλο στον παραγόμενο ήχο τον παίζει το δεξί χέρι του (δεξιόχειρα) κιθαρίστα. Όλα τα άλλα, συμπεριλαμβανομένου του αριστερού χεριού, έπονται.
Αmen.

 
χμ...και αν αφησουμε τον ανθρωπινο παραγοντα και πιασουμε τον τεχνικο??

οεο?  :P :P :P

 
Miltos23 είπε:
...για να αποκτησουν οι νεοι μια πιο συνολικη εικονα του τι επηρεαζει τον ηχο.
Πέστε μας σας παρακαλώ εσείς οι γέροι.

 
Στην παραγόμενη ΜΟΥΣΙΚΗ, σίγουρα ναι.

Στον παραγόμενο ΗΧΟ, διαφωνώ.

 
odis13 είπε:
Δηλαδή ο πωλητής που μου είπε "φίλως το μπασάκι παίζει μόνο του" με κορόδεψε;

 
1. Υλικο (ξυλο η αλλα) και τροπος κατασκευης

2. Μαγνητες - ηλεκτρικα

3. χορδες

 
audiokostas είπε:
Δηλαδή ο πωλητής που μου είπε "φίλως το μπασάκι παίζει μόνο του" με κορόδεψε;
όχι...απλά πρέπει να βάλεις τη μπαταρία... 8)

 
Miltos23 είπε:
Καλημερα!

Μιας και εχουμε εκλογες, ποσοστα αριθμοι τρεχουν ασχοληθηκα λιγο με τους παραγοντες που επηρεαζουν τον ηχο της κιθαρας και ηθελα να το συζητησω μαζι σας.

Στην πορεια αποδειχθηκε οτι ειναι παρα πολλοι, αλλα ποιοι αξιζουν την προσοχη μας?
Θα σου πω ΙΜΗΟ ποιοι αξίζουν την προσοχή μας.

Αρχικά πρέπει να προσέξουμε να μάθουμε να παίζουμε.

Μετά πρέπει να προσέξουμε να μάθουμε να παίζουμε καλά.

Μετά πρέπει να μάθουμε να παίζουμε ουσιαστικά.

Μετά πρέπει να μάθουμε να παίζουμε ΜΟΥΣΙΚΗ και όχι απλά κιθάρα.

Και μετά πρέπει να μάθουμε να παίζουμε μουσική και όχι κιθάρα, στα πλαίσια ενός συγκροτήματος, δηλαδή μαζί με άλλους μουσικούς.

Αφού τα κάνουμε όλα αυτά, αγοράζουμε και έναν ωραίο ενισχυτή και μια κιθάρα που να ταιριάζουν στο στυλ που θέλουμε να παίξουμε. Αν πάρουμε και πεταλάκια, μαθαίνουμε να τα ρυθμίζουμε και να τα αξιοποιούμε ωραία, στα πλαίσια του γκρουπ και του συνολικού ακούσματος.

ΤΕΛΟΣ. Με αυτά αξίζει να ασχολείσαι.  

Αν τώρα σε προβληματίζει το υλικό κατασκευής των... τάστων  :o ΟΚ, καλή φάση, αν το όνομά σου όμως δεν αρχίζει από Eric και τελειώνει σε Johnson  ;D τότε μάλλον είσαι σε λάθος δρόμο.

 
αντιγραφη απο ιστοσελιδα γνωστου ελληνα μαστορα/οργανοποιου

"Αν κάποιος θέλει να βάλει ατσάλινα τάστα θα πρέπει να σκεφτεί και το γεγονός ότι ο ήχος της κιθάρας σας θα αλλάξει προς μια κατεύθυνση που ίσως δεν επιθυμεί."

(Διορθωσα τα ρηματα για να βγαζει νοημα, αν θεωρουν οι Moderators οτι παραβιαζω καποιο κανονισμο ας το διαγραψουν)

Btw Μανο ευχαριστω που συμμετεχεις περιμενα πως και πως να απαντησεις!

 
Ναι, στον παραγομενο ηχο το δεξι χερι του κιθαριστα παιζει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρολο. Οι δυναμικες, ο τροπος που κραταει την πενα, ο τροπος που χτυπαει τις χορδες, το που χτυπαει τις χορδες παιζει τεραστιο ρολο.

Αυτο δεν ειναι τιποτα το καινουριο - αν ρωτησετε οποιονδηποτε κλασσικο κιθαριστα (ή εναν μπουζουκτση πχ) θα σας πει οτι το δεξι χερι ειναι ο σημαντικοτερος ισως παραγωντας, γιατι αφορα την παραγωγη του ηχου. Οι ηλεκτρικοι κιθαριστες συχνα το ξεχναμε αυτο σκεπτομενοι οτι η κιθαρα δεν ειναι ακουστικο οργανο. Η αντιληψη αυτη δεν ειναι ιδιαιτερα σωστη - η ηλεκτρικη κιθαρα δεν ειναι ηλεκτρικο οργανο με την εννοια πχ του synth. Προκειται για ακουστικο οργανο οπου τα ηλεκτρικα εχουν σκοπο την ενισχυση και χρωματισμο του ηχου αυτου - μπορει να παιζουν τεραστιο ρολο στο τελικο ηχοχρωμα αλλα δεν μπορουμε να αγνοησουμε τη συμβολη του αρχικου ηχου των χορδων.

 
manosx είπε:
Αφού τα κάνουμε όλα αυτά, αγοράζουμε ..........
Όλα αυτά τα πρώτα βήματα τα κάνουμε όχι γενικα και αόριστα αλλά παίζοντας με κάποιο εξοπλισμό.

Και για να παίζουμε και να εξασκούμαστε επίμονα και συστηματικά, πρέπει ο ήχος που βγάζουμε να μας εμπνέει και να μας ευχαριστεί, να βλεπουμε το όργανο στο stand και να το αρπάζουμε για να παίξουμε.

Και στο πλαίσιο του "μαθαίνω την αλφαβήτα κιθάρα μου" κάποια στιγμή θα εκτονωθούμε κιόλας για να γουστάρουμε, και τότε ο ήχος παίζει ακόμη μεγαλύτερη σημασία.

Και κάποια στιγμή θα βάλουμε το στέρεο να παίζει και θα ακολουθήσουμε τον κιθαρίστα με τη δικιά μας κιθάρα στα πλαίσια της εξάσκησης, και δεν θέλουμε ο ήχος που βγάζουμε να έχει τα χάλια του τα μαύρα και να χαλάει τη σούπα.

Για αυτό λοιπόν είναι απόλυτα εύλογο και αναπόφευκτο ο ήχος να μας απασχολεί και ΠΡΙΝ γίνουμε "καλοί". Αρκεί να μη γίνει εμμονή.

 
Φυσικα ξεχναμε τις πενες, το υλικο που ειναι φτιαγμενες, το παχος, το ποσο μυτερες ειναι κλπ κλπ  ;)

Συμφωνω αρκετα με το δεξι χερι και την τοποθετηση σου, οπως και την γωνια που χτυπαει τις χορδες  ;)

 
Miltos23 thanks, καλή φάση.

Κοίτα, και η πένα που παίζεις αλλάζει τον ήχο. Και ο πυκνωτής του tone τον αλλάζει. Και το πόση ώρα είναι ανοικτός ο ενισχυτής.

Εγώ είπα ΙΜΗΟ με τι αξίζει να ασχολείσαι. Αν τώρα δεν μπορείς να βγάλεις ήχο λόγο των τάστων, τι να πω, τόσες κιθάρες έχω γρατζουνίσει ποτέ δε με προβλημάτισε κάτι τέτοιο, γιαυτό σου λέω Eric Johnson, αυτός άλλαζε τις μπαταρίες στα πεταλάκια γιατί οι αλκααλικές του χαλάγανε τον ήχο  ;D

gdevelek πολύ σωστά αυτά που λες, αλλά ΙΜΗΟ τα σημερινά "practice" μηχανήματα είναι ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΑ, δηλαδή με έναν π.χ. modelling ενισχυτη και μια αξιοπρεπή budget κιθάρα δε νομίζω να απογοητευτεί κάποιος και να μην μπορεί να εξασκηθεί.

Αντίθετα έχω δει αρκετές περιπτώσεις, όχι μόνο με αρχάριους που εκεί δικαιολογείται, αλλά με αρκετά καλούς ΤΕΧΝΙΚΑ μουσικούς, που όμως επειδή απλά ΔΕΝ ΑΚΟΥΝΕ το ΣΥΝΟΛΟ βγάζουν μια... αηδιαστική λάσπη  ;D από τα πολύ καλά μηχανήματά τους. Δεν θέλω να επεκταθώ, άλλωστε όπως τη βρίσκει ο καθένας.

 
Μιας και η μεταδοση ειναι ο αερας, αν δεν εχει νεφος απο τσιγαρα...... ;D ;D

 
rocknroll είπε:
Μιας και η μεταδοση ειναι ο αερας, αν δεν εχει νεφος απο τσιγαρα......
..... δεν είναι blues.  8)

 
manosx είπε:
Αντίθετα έχω δει αρκετές περιπτώσεις, όχι μόνο με αρχάριους που εκεί δικαιολογείται, αλλά με αρκετά καλούς ΤΕΧΝΙΚΑ μουσικούς, που όμως επειδή απλά ΔΕΝ ΑΚΟΥΝΕ το ΣΥΝΟΛΟ βγάζουν μια... αηδιαστική λάσπη  ;D από τα πολύ καλά μηχανήματά τους. Δεν θέλω να επεκταθώ, άλλωστε όπως τη βρίσκει ο καθένας.
Παρα πολυ σωστο... ειδες που σε πολλα συμφωνουμε??  ;D ;D

 
Δύο μόνο πράγματα παίζουν ρόλο στον ήχο.

1. Σοβαρότητα αντιμετώπισης - Χρόνος

    Όποιος αντιμετωπίζει το όργανο με σοβαρότητα και σύστημα και ξέρει τι θέλει να κάνει,

    θα φτάσει σε ένα σημείο όπου και με κουπί να παίξει μια χαρά θα ακουστεί.

2. Χρήμα

    Έτσι έρχεται το κάτι παραπάνω.

    Αν παράδειγμα πάρεις έναν ενισχυτή των 1000 Ε και ο χειρότερος της κατηγορίας του

    να είναι θα την κάνει τη δουλειά του. Αν οχι ξαναπηγαίνουμε στο 1.

 
manosx είπε:
gdevelek πολύ σωστά αυτά που λες, αλλά ΙΜΗΟ τα σημερινά "practice" μηχανήματα είναι ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΑ, δηλαδή με έναν π.χ. modelling ενισχυτη και μια αξιοπρεπή budget κιθάρα δε νομίζω να απογοητευτεί κάποιος και να μην μπορεί να εξασκηθεί.
Εντάξει, αν έναν ενισχυτή τύπου mustang II τον βαφτίσεις "practice amp", συμφωνούμε.  ;)

 

Trending...

Νέα θέματα