Οπως αναφερει ο Alec Nisbett στο βιβλιο του The use of microphones για upright piano πρεπει να ανοιξεις το καπακι απο πανω και να βαλεις ενα μικροφωνο επανω απο το ανοιγμα στο υψος του δεξιου ωμου του πιανιστα. Δηλ. θα βαλεις την βαση του μικροφωνου απο πισω σου και ο γερανος (το οριζοντιο τμημα) θα περναει επανω απο τον δεξιο ωμο σου και η ακρη του θα φτανει επανω απο το ανοιγμα του επανω μερους του πιανου και εκει θα βαλεις το μικροφωνο.
Για καλλιτερα αποτελεσματα με 2 μικροφωνα, το ενα επανω απο την νοτα G2 και το αλλο επανω απο την νοτα middle C (μαλλον θα εννοει την νοτα C4).
Φυσικα πρεπει να κανεις πειραματισμους για να βρεις την καταλληλοτερη θεση.
Με φτηνο μιρκοφωνο η εγγραφη θα ακουγεται σαν τενεκες. Θ α πρεπει να παρεις καλο
πυκνωτικο μικροφωνο για πιανο που ειναι διαφορετικο απο τα μικροφωνα για φωνη και αυτα για ακουστικη κιθαρα. Τα μικροφωνα πιανου μοιζουν με τα μικ. κρουστων γιατι το πιανο ειναι κρουστο οργανο και οχι εγχορδο.
Ο ηχος που βγαζει το πιανο ειναι τετραγωνικη παλμοι και δυσκολο στην ηχογραφηση κυριως στις μεσουψηλες συχνοτητες.
εαν μπορεις δανεισου απο κανενα ντραμερ 2 μικροφωνα ενα για την γκραν κασα και ενα για πιατινια.
Θα προτεινα για ιδανικο αποτελεσμα 2 μικροφωνα για πιανο schoeps, newman, earthworks τα οποια κοστιζουν μερικα χιλιαρικα!! και απο τον προενισυτη το πηγαινεις κατευθειαν στην καρτα ηχου και στον ΗΥ χωρις EQ, και αλλα καλουδια και τις διορθωσεις τις κανεις απο το cakewalk, cubase, wavelab, soundforge
Eαν μετα απο μερικες εβδομαδες πειραματισμων καταφερεις ενα μετριο αποτελεσμα θεωρειται επιτυχια αφου οι ηχοληπτες το σπθδαζουν 4 χρονια το θεμα και τελικα καταφερνουν μετρια αποτελεσματα!!
Οι περισσοτεροι ελληνες πιανιστες ηχογραφουν στο εξωτερικο Λονδινο, Παρισι, Βερολινο.