Ηχογράφηση ηλ.κιθάρας από το control room

Man LP

Νέο μέλος
Μηνύματα
392
Πόντοι
18
Καλημέρα.

Το ερώτημα είναι το εξής.Με πιο τρόπο μπορώ να ηχογραφήσω ηλεκτρική κιθάρα από ενισχυτή  με μικρόφωνο (οχι με plug-in δηλ.) και ο μουσικός (με κιθάρα και πετάλια) να βρίσκετε στο control room ενώ ο ενισχυτής στο playroom?

π.χ. με τι καλώδιο θα συνδεθεί πεταλιέρα με ενισχυτή αν υποθέσουμε ότι η απόσταση είναι 10+ μέτρα.

Να διευκρινίσω ότι μιλάω για compo ενισχυτή και όχι κεφάλι-καμπίνα.

Επίσης υπέρ και κατά των δυο αυτών τρόπων ηχογράφησης θα ήταν καλό να αναφερθούν.

π.χ. όταν γράφεις στο ίδιο δωμάτιο με τον ενισχυτή πρέπει να φοράς ακουστικά που παίζουν με μεγάλη ένταση , κάτι κουραστικό κατά την γνώμη μου ενώ αν γράφεις από το control room ακούς καλύτερα τον πραγματικό ήχο που θα γραφτεί και τα αυτιά σου είναι και κομπλέ από εντάσεις

 
Αν βρίσκεσαι σε κάποιο στοιχειωδώς εξοπλισμένο στούντιο θα υπάρχει κάποιος τρόπος ο τεχνικός εκεί να patch-άρει το καλώδιο σου (που φευγει απο τα πετάλια) και να το στείλει μέσα, στον χώρο που εχεις τον ενισχυτή. Αλλιώς, και με ένα μακρύ καλώδιο γινεται η δουλειά...

Στο 99% των περιπτώσεων προτιμω να γραφω απο το control room - με μόνο αρνητικό ότι τυχόν αλλαγές στον ήχο σημαίνουν πηγαινε - έλα μέχρι να δεις τι έφτιαξες και πως ακουγεται

 
Παντα γραφω απο το control room ,αν ειναι να γραψεις overdub ειναι ο καλυτερος τροπος μια και μονο ετσι ακους τι γραφεις και δεν κουραζονται και τα αυτια σου απο τα ακουστικα.

Το μονο "κακο" ειναι οτι  αν γραφεις live δεν νοιωθεις κοντα σου τους αλλους μουσικους....(δηλ.τον ντραμμερ μια και ειναι ο μονος που δεν μπορει να γραψει απο το control room)

Αν βρίσκεσαι σε κάποιο στοιχειωδώς εξοπλισμένο στούντιο θα υπάρχει κάποιος τρόπος ο τεχνικός εκεί να patch-άρει το καλώδιο σου (που φευγει απο τα πετάλια) και να το στείλει μέσα, στον χώρο που εχεις τον ενισχυτή. Αλλιώς, και με ένα μακρύ καλώδιο γινεται η δουλειά...
+1000

 
frunobulax είπε:
Αν βρίσκεσαι σε κάποιο στοιχειωδώς εξοπλισμένο στούντιο θα υπάρχει κάποιος τρόπος ο τεχνικός εκεί να patch-άρει το καλώδιο σου (που φευγει απο τα πετάλια) και να το στείλει μέσα, στον χώρο που εχεις τον ενισχυτή.
Σίγουρα ένας τεχνικός θα ξέρει πως να το κάνει αυτό αλλά εγώ ενδιαφέρομαι για να το δοκιμάσω στο δικό μου studio.

Στο studio έχω ένα multicore καλώδιο 8 καναλιών και όταν δοκίμασα να στείλω από κιθάρα σε ενισχυτή μέσο αυτού το σήμα δεν ήταν καλό,δεν ξέρω όμως άμα για αυτό το αποτέλεσμα φταίει η μέτρια ποιότητα του καλωδίου ή ο τύπος του.

Επίσης με ένα μακρύ καλώδιο κιθάρας δεν θα έχω απώλειες στο σήμα? (ή δεν θα είναι και τόσο εμφανείς?)

 
Δεν ξερω ακριβως πως το κάνει ενας τεχνικός. Έχω δει οτι συνήθως παίρνουν το καλώδιό μου απο τα πετάλια και το στέλνουν σε ενα patch bay και απο εκεί φευγει καλώδιο που παει στον ενισχυτη. Και μιλάω για απλά καλώδια, καρφιά.

Αυτή ομως ειναι απλα μια δική μου περιγραφή, το πως πραγματικά γίνεται (με τεχνικους όρους) δεν ξέρω να σου το πω.

Επίσης και με μακρύ καλώδιο εχω γραψει (και εχω παιξει) αμέτρητες φορές. Τώρα, αν δεν είναι κανενα καλώδιο 100 μέτρα  :P δεν θα έχεις αξιόλογες απώλειες, τίποτα δηλαδη που δεν διορθώνεται με ένα ελάχιστο "τσίμπημα" στα πρίμα, ή στο gain του ενισχυτή...

 
Αν χρησημοποοεις πεταλια δεν θα εχεις απωλειες μια και καποιο θα ειναι  buffered

 
Holystone είπε:
Με ενα DI?

Ισως μπορει να γινει δουλεια
Μπορεί να κάνω λάθος, αλλα θα έχει τόσο διαφορετικό impedance λόγω του di που μάλλον δεν θα ακουστει σωστά...

Όπως λέει και ο Superfunk, αν υπάρχουν πετάλια με buffer μέσα στα εφέ σου, δεν θα έχεις αισθητό πρόβλημα.

(ελαφρώς εκτός θέματος, αρπάζω την ευκαιρία για να πω ποσο γουστάρω τα πετάλια με buffer και πόσο κατά της χρήσης των "true bypass" είμαι).

 
κανε upload κανένα sample γιατί η περιγραφή "δεν ηταν καλο" δεν βοηθαει κανέναν να καταλάβει.

βάλε σε ενα setting τον ενισχυτη , βάλε ένα μικροφωνο μπροστα σε μια θέση που να θυμάσαι. Γράψε ένα sample με το ένα καλώδιο και μετά με το άλλο, είμαι σίγουρος οτι θα είναι το ίδιο, αν δεν είναι κάνε τα upload να το συζητήσουμε.

 
1) Αν ψάχνουμε την καλύτερη ποιότητα, ο μόνος τρόπος για μένα είναι να παίζεις μέσα με τον ενισχυτή σου και με καλά ακουστικά με πολύ καλή μόνωση. Έτσι θα υπάρχει και η αλληλεπίδραση των μαγνητών με την καμπίνα που δίνει πιο "πραγματικό" ήχο και δεν βάζουμε το σήμα της κιθάρας σε περιπέτειες μέσα από patchbay, reampers κλπ.

2) Αν θέλουμε την άνεσή μας για διάφορους λόγους, υπάρχει η περίπτωση να έχουμε τις κεφαλές μέσα στο control και το στούντιο να παρέχει γραμμή speaker που να επικοινωνεί με το live room και την καμπίνα. Αλλιώς θα έχουμε μια μεγάλη unbalanced γραμμή που να πηγαίνει μέσα (και στην περίπτωση που ο ενισχυτής μας είναι combo). Aν έχουμε θορύβους κλπ, μπορούμε να κάνουμε balanced to σήμα με ένα di, και από την άλλη μεριά να βαλουμε reamper και μετά στον ενισχυτή.

Αυτά.

 
harry +1 αν και νομίζω οτι η απάντηση είναι λίγο πιο γενική είναι απολύτως σωστή.

 
αλλά εγώ ενδιαφέρομαι για να το δοκιμάσω στο δικό μου studio.
Δεν μας εχεις περιγραψει τη διαμορφωση του στουντιου σου

Ποσα μετρα αποσταση θα ειναι η εξοδος απο τα πεταλια σου απο τον ενισχυτη σου που θα ειναι στο live room?

Αν ειναι μικροτερη απο 8-10 μετρα και εχεις εστω και ΕΝΑ buffered pedal στη πεταλιερα σου δεν θα εχεις κανενα προβλημα με ενα "Passive patch bay" (θα μπορουσε να ειναι απο μια..απλη τρυπα στον ψευδοτοιχο του live room μεχρι ενα passive patch bay ή απλα να περασεις το καλωδιο κατω απο την πορτα του live room) ,αλλωστε και μεσα στο live room να ησουν παλι θα ειχες αρκετα μετρα καλωδιο απο την πεταλιερα σου στον ενισχυτη .

Αν ειναι μεγαλυτερη τοτε οπως ειπε και ο haryy ενα di που θα εκανε balanced το σημα θα βοηθουσε.

Τα παραπανω ισχυουν για COMBO ενισχυτη,για ΚΕΦΑΛΕΣ ισχυει σχεδον παντα το "κεφαλη στο control room-καμπινα στο live room" με τις συνδεσεις που σου ειπε ο haryy

 
frunobulax είπε:
(ελαφρώς εκτός θέματος, αρπάζω την ευκαιρία για να πω ποσο γουστάρω τα πετάλια με buffer και πόσο κατά της χρήσης των "true bypass" είμαι).
Καθε πετάλι που η έξοδος του είναι low impedance όταν ειναι ανοιχτό σου δίνει σε γενικές γραμμές τα ίδια πλεονεκτήματα που σου δίνει ένας buffer. Τα buffered πετάλια απλώς κάνουν την μετατροπή σε χαμηλή εμπέδηση ακόμη και όταν είναι κλειστά.

Κατα τ'αλλα, το πολυ το buffer το βαριέται κι ο Μπουγας.

 
AuditoryDriving είπε:
Καθε πετάλι που η έξοδος του είναι low impedance όταν ειναι ανοιχτό σου δίνει σε γενικές γραμμές τα ίδια πλεονεκτήματα που σου δίνει ένας buffer. Τα buffered πετάλια απλώς κάνουν την μετατροπή σε χαμηλή εμπέδηση ακόμη και όταν είναι κλειστά.

Κατα τ'αλλα, το πολυ το buffer το βαριέται κι ο Μπουγας.
Το θέμα ειναι πως με το buffer το σήμα μου είναι παντα μια χαρα :) με το true bypass μετά απο 2, το πολυ 3 πετάλια, χάνεται η μπάλα και πέφτει... Σε άσχετο σημείο βέβαια το συζητάμε όλα αυτο, αλλα αν ο Μπουγάς το βαριέται το μπάφερ καλά κάνει, εγω καθόλου πάντως..! :D το μεγάλα γράμματα true bypass πάνω στα κουτιά βαριεμαι!

Και ον τοπικ, οπως λεει και ο SF, αν μιλάμε για απόσταση μικρότερη απο 8-10 μέτρα με καλώδιο απο τα πετάλια στον ενισχυτή no big deal, μια χαρά θα είναι το σήμα.

Τωρα αν γράφεις σε καμιά μέγαλη αίθουσα οπως πχ του sierra, τότε πάσσο..

 
Superfunk είπε:
Δεν μας εχεις περιγραψει τη διαμορφωση του στουντιου σου

Ποσα μετρα αποσταση θα ειναι η εξοδος απο τα πεταλια σου απο τον ενισχυτη σου που θα ειναι στο live room?
Η απόσταση από το pedalboard μέχρι τον ενισχυτή είναι 8-9 μέτρα.

Θα δοκιμάσω με ένα (sommer spirit) 9 μετρο καλώδιο και θα δω.

Έχω πετάλι με buffer στην πεταλιέρα μου.

 
frunobulax είπε:
Το θέμα ειναι πως με το buffer το σήμα μου είναι παντα μια χαρα :) με το true bypass μετά απο 2, το πολυ 3 πετάλια, χάνεται η μπάλα και πέφτει... Σε άσχετο σημείο βέβαια το συζητάμε όλα αυτο, αλλα αν ο Μπουγάς το βαριέται το μπάφερ καλά κάνει, εγω καθόλου πάντως..! :D το μεγάλα γράμματα true bypass πάνω στα κουτιά βαριεμαι!

Και ον τοπικ, οπως λεει και ο SF, αν μιλάμε για απόσταση μικρότερη απο 8-10 μέτρα με καλώδιο απο τα πετάλια στον ενισχυτή no big deal, μια χαρά θα είναι το σήμα.

Τωρα αν γράφεις σε καμιά μέγαλη αίθουσα οπως πχ του sierra, τότε πάσσο..
Με έστω και ενα TBP πεταλι σκέτο χωρις καθολου buffer με 3 + 3 μετρα καλωδιο προφανως πεφτει το σημα οταν το πεταλι ειναι off... αλλα και 3 να βαλεις, βαλε δυο patch καλωδιακια 10εκ μεταξυ τους και αλλο τοσο σου λεω εγω εστω σε εσωτερικη καλωδιωση / pcb πας στα +40εκ, δλδ απο τα 6μ στα 6.40μ... αν ακους αυτη τη διαφορα που ειναι κατω απο 10% σαν μηκος, χωρητικοτητα κτλ, θα εκπλησσομουν ευχαριστα. Αρα μαλλον καποιο πεταλι σου δεν συνεργαζοταν καλα με το rig σου οσον αφορα τις εμπεδησεις εισοδου / εξοδου.

Δεν ειπε κανεις οχι στους buffer, σου διευκρινησα πως

Καθε πετάλι που η έξοδος του είναι low impedance όταν ειναι ανοιχτό σου δίνει σε γενικές γραμμές τα ίδια πλεονεκτήματα που σου δίνει ένας buffer. Τα buffered πετάλια απλώς κάνουν την μετατροπή σε χαμηλή εμπέδηση ακόμη και όταν είναι κλειστά.
Απο εκει και περα εχει σημασια τι εμπεδηση εξοδου και εισοδου εχουν αυτα τα tbp κυκλωματα και με τι σειρα τα συνδεεις.

Απ την αλλη σκεψου πως αν εχεις πολλα πεταλια που εχουν πανω κατω τον ιδιο buffer, αν καθε buffer εχει μια συγκεκριμενη συχνοτικη αποκριση, καθε φορα που θα περναει το σημα σου απο εναν τετοιο πεταλι η αποκριση αυτη θα ενισχυεται, πχ αν υπαρχει καποια συγκεκριμενη μπαντα στα πριμα που την ενισχυουν ισως καταληξεις να την ακους στο τελος πολυ εντονα.

Ελπιζω να ειναι σαφη τα παραπανω προς αποφυγη παρεξηγησεων και λαθος εντυπωσεων για καποιον που θα τα διαβασει μελλοντικα.  ;D

 
Man LP είπε:
Η απόσταση από το pedalboard μέχρι τον ενισχυτή είναι 8-9 μέτρα.

Θα δοκιμάσω με ένα (sommer spirit) 9 μετρο καλώδιο και θα δω.

Έχω πετάλι με buffer στην πεταλιέρα μου.
δεν θα εχεις απολυτως κανενα προβλημα τοτε και εγω ενα 9μετρο XXL χρησιμοποιω σε τετοιες περιπτωσεις

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top