Ηχογράφηση από ηχείο?

IxNiLaTiS

Μέλος
Μηνύματα
1,258
Πόντοι
38
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Ηχογράφηση από ηχείο ... ???

Κάπου είχα διαβάσει πως η τεχνική να ηχογραφούμε έναν σύνθ ήχο (και όχι μόνον)

με μικρόφωνο από ηχείο, και όχι κατευθείαν στην είσοδο,

δίνει καλύτερα αποτελέσματα ακόμα κι αν τον είχαμε περάσει από λάμπα.

Ο ήχος που θα γράψει το μικρόφωνο,

επιδή κουβαλάει μαζί του το χρώμα που δίνει η μετάδοση του ήχου διαμέσου του αέρα,

θα είναι αυτό που λέμε ... ''αληθινός''.

Έχει κανείς δοκιμάσει αυτή την μέθοδο;

Γνωρίζει κανείς τί ηχείο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε;

Πχ monitor, hi-fi, ενισχυτή keyboard ... ???

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
IxNiLaTiS είπε:
Ηχογράφηση από ηχείο ... ???

...

Ο ήχος που θα γράψει το μικρόφωνο,

επιδή κουβαλάει μαζί του το χρώμα που δίνει η μετάδοση του ήχου διαμέσου του αέρα,

θα είναι αυτό που λέμε ... ''αληθινός''.

....
Βασικά, θα "κουβαλάει" το φιλτράρισμα λόγω της απόκρισης του ενισχυτή, του ηχείου, του μικροφώνου και του προενισχυτή του μικροφώνου.  :)

Έτσι (με μικρόφωνο) είναι ο συνηθισμένος τρόπος να γράφεις κιθάρες. Αν είναι να γραφτούν καταγράφοντας το ηλεκτρικο σήμα απευθείας, συνήθως χρησιμοποιούνται προσομοιωσεις καμπινων/μικροφώνων (είτε hardware είτε software) ώστε το σήμα να είναι πιο "αληθοφανές".

Σχετικά με το αν αυτή η διαδικασία μπορεί να φανεί χρήσιμη και για τα πλήκτρα (ή για κάποια από αυτά), περιμένω να διαβάσω τι θα γράψει κάποιος σχετικός με το θέμα.  :)

 
Υπάρχουν 2 απόψεις στο ζήτημα

1. Το να γράψεις από ενισχυτή λαμπάτο, πράγματι δίνει ένα ηχόχρωμα διαφορετικό στην ηχογράφησή σου. Το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι πρέπει να έχεις και κάποιο καλό μικρόφωνο και ίσως κάποιες γνώσεις για την τοποθέτησή του. Βέβαια προκύπτει και το ζήτημα ηχομόνωσης του χώρου κλπ κλπ. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί κάποιος κυριολεκτικά να τρελλαθεί προσπαθώντας να βρει σωστό τρόπο να ηχογραφήσει. Ο σωστότερος όλων βέβαια είναι το αυτάκι μας και η εμπειρία που αποκτάται. Αρνητικό για πολλούς σε αυτή τη μέθοδο είναι το κόστος, καθώς ένας αξιοπρεπής ενισχυτής και ένα αντίστοιχο μικρόφωνο έχουν ένα κόστος όχι ευκαταφρόνητο.

2. Γράφουμε κατευθείαν στο PC. Με την έλευση της τεχνολογίας και το πραγματικά ξέφρενο άνοιγμά της στον απλό χρήστη, υπάρχουν προγράμματα που με πολύ χαμηλότερο κόστος παράγουν πολύ καλά αποτελέσματα. Αυτά χωρίζονται σε 2 κατηγορίες. Η πρώτη είναι να γράψεις μια κιθάρα πχ με μια πεταλιέρα τύπου gt8, pod xt, tonelab κλπ, οι οποίες  έχουν τεράστιες πραγματικά δυνατότητες, και μετά να παραμετροποιήσεις τις ηχογραφήσεις σου μέσω κάποιου προγράμματος. Η δεύτερη είναι κατευθείαν σε software, όπως amplitube, guitar rig κλπ, όπου δεν χρειάζεσαι πεταλιέρα, αλλά ηχογραφείς την κιθάρα σου "καρφί" στο pc.

Τα ίδια ακριβώς ισχύουν όχι μόνο για κιθάρες, αλλά και για synth, με τη διαφορά ότι: στη λύση 1. δεν έχεις τόσα πολλά στησίματα με λαμπάτους ενισχυτές και στη 2. ότι υπάρχουν vst instruments και χρησιμοποιείς το synth σου σαν midi κλαβιέ

Ελπίζω να βοήθησα λίγο και να έδωσα κάποια πάσα για πιό ειδικούς

 
Ευχαριστώ παιδιά για τις απαντήσεις.  :)

Θέλω να διευκρινίσω πως στόχος μου είναι

να εξαλείψω από τα ψηφιακά σύνθ και σαμπλερς

την ψηφιακήλα.  :(

Τονίζω πως δεν ενδιαφέρομαι για κιθάρα.

 
Το είχα κάνει, καθαρά για πειραματικούς σκοπούς...Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό, αλλά δε μπορώ να πω ότι ήταν περισσότερο αληθινο..Ούτε καν πολύ διαφορετικό...σημείωση ότι δεν εχω και το πιο έμπειρο αυτί...

 
IxNiLaTiS είπε:
Ηχογράφηση από ηχείο ... ???

Κάπου είχα διαβάσει πως η τεχνική να ηχογραφούμε έναν σύνθ ήχο (και όχι μόνον)

με μικρόφωνο από ηχείο, και όχι κατευθείαν στην είσοδο,

δίνει καλύτερα αποτελέσματα ακόμα κι αν τον είχαμε περάσει από λάμπα.

Ο ήχος που θα γράψει το μικρόφωνο,

επιδή κουβαλάει μαζί του το χρώμα που δίνει η μετάδοση του ήχου διαμέσου του αέρα,

θα είναι αυτό που λέμε ... ''αληθινός''.

Έχει κανείς δοκιμάσει αυτή την μέθοδο;

Γνωρίζει κανείς τί ηχείο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε;

Πχ monitor, hi-fi, ενισχυτή keyboard ... ???
αυτο ισχυει μονο για τις κιθαρες,αν το εφαρμοσεις οπουδηποτε αλλου και ΕΙΔΙΚΑ σε synth/sampled ηχους τα αποτελεσματα θα ειναι το λιγοτερο...ΤΡΑΓΙΚΑ.......

ο "αληθινος" ηχος και η εξαλειψη της "ψηφιακιλας" θα ερθουν με το σωστο mix και την σωστη παραγωγη.... ;)

 
Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ Η ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΗΧΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΚΙΘΑΡΑ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΜΕΧΡΙ 5-6 ΚΗΖ ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΟΡΝΑ ΟΙ ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ.... !!!....  ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΗΧΕΙΟ ΣΕ ΕΝΑ FULL RANGE ΣΗΜΑ ΟΠΩΣ ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ????

 
Superfunk είπε:
Ηχογράφηση από ηχείο ... ???

Κάπου είχα διαβάσει πως η τεχνική να ηχογραφούμε έναν σύνθ ήχο (και όχι μόνον)

με μικρόφωνο από ηχείο, και όχι κατευθείαν στην είσοδο,

δίνει καλύτερα αποτελέσματα ακόμα κι αν τον είχαμε περάσει από λάμπα.

Ο ήχος που θα γράψει το μικρόφωνο,

επιδή κουβαλάει μαζί του το χρώμα που δίνει η μετάδοση του ήχου διαμέσου του αέρα,

θα είναι αυτό που λέμε ... ''αληθινός''.

Έχει κανείς δοκιμάσει αυτή την μέθοδο;

Γνωρίζει κανείς τί ηχείο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε;

Πχ monitor, hi-fi, ενισχυτή keyboard ... ???
αυτο ισχυει μονο για τις κιθαρες,αν το εφαρμοσεις οπουδηποτε αλλου και ΕΙΔΙΚΑ σε synth/sampled ηχους τα αποτελεσματα θα ειναι το λιγοτερο...ΤΡΑΓΙΚΑ.......

ο "αληθινος" ηχος και η εξαλειψη της "ψηφιακιλας" θα ερθουν με το σωστο mix και την σωστη παραγωγη.... ;)
σωστοτατος!!!

 
εχω κάνει κατι παρόμοιο και έχει πετύχει αλλα με την εξής διαφορά.Κατ αρχήν πέρασα το module απο ενισχυτή κιθάρας,με άριστο mic kai pre.επίσης δέν έγραψα μόνο αυτό αλλα ταυτόχρονα και το Line σήμα.οπότε μίξαρα μαζί τα 2 σήματα,και έβαλα το ηχογραφημένο σήμα μέχρι που να μην είναι υπερβολικό.διακριτικά μόνο.αυτό όμως θα σ πρότεινα να το κάνεις όχι τόσο σε ηλεκτρονικούς ήχους γιατι θα χάσουν μεγάλο μέρο των δυναμικών τους.συνηθισμένη περίπτωση  για βιολιά..γενικά το θέμα έχει πολύ ανάλυση και μπορείς να το ψάξεις στο ιντερνετ.εδω άλλοι γράφουνε με ενισχυτή τον οποίον έχουν βάλει πάνω σε ψηστιέρα και το μικρόφωνο να κοιτάει μέσα σε αυτήν..λολ.

 
IxNiLaTiS είπε:
Θέλω να διευκρινίσω πως στόχος μου είναι

να εξαλείψω από τα ψηφιακά σύνθ και σαμπλερς

την ψηφιακήλα.  :(
μία παλιά εποχή τρελών πειραματισμών με απασχόλησε το θέμα...

πειραματίστηκα στο studio και με την ηχογράφηση των synth μέσω ηχείων διαφορετικών κατηγοριών και με χρήση διάφορων τύπων mic...

εγκατέλειψα γρήγορα την ιδέα καθότι τα απλά ενδιαφέροντα αποτελέσματα ήταν πολύ λίγα και ο κόπος που απαιτούσαν

πολύς για το τίποτα...

τα πέρασα κι από ένα τρικέφαλο akai πομπινόφωνο, από τους πολύ καλούς κονβέρτορες του pro fostex dat που είχα, από διάφορα προενισχυτάκια κλπ...μμμ...μλς...

κάποια στιγμή μέσα στην αναζήτηση δοκίμασα και παρέμβαλα ανάμεσα στην έξοδο του synth και και της κονσόλας ένα Musical Fidelity X-10 που χρησιμοποιούσα για να βελτιώσω τον ήχο του cd player μου (ένα marantz CD63SE που ήδη έπαιζε καλά)...

ε λοιπόν το "βαρελάκι" που απλά διαθέτει δύο λάμπες ECC88 έκανε θαύματα... μεταμόρφωνε ποιοτικά κατά περίπτωση πολλούς από τους ήχους των synth που διέθετα τότε στο studio (roland d70, juno 60 ,d 220, yamaha dx7, tg 500, ensoniq sq 2, korg m1, wavestasion και των akai s1000)...

αν θυμάσαι σε κάποιο άλλο θέμα ένας φίλος με είχε ρωτήσει αν παίζω εγώ ούτι ακούγοντας ένα παλιό ντέμο που είχα ανεβάσει...ε ήταν ένας σαμπλαρισμένος ήχος που είχα φτιάξει, περασμένος μέσα από το x 10... :)

βέβαια τα σύγχρονα όργανα έχουν από την φύση τους καλύτερο ήχο αλλά πιστεύω πάντα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση...

κατά την γνώμη μου σε όποιον πέσει στα χέρια του ένα τέτοιο "βαρελάκι" αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσει...

 
αυτο που λες ιχνηλατη λεγεται reamp και ειναι μια πολυ καλη μεθοδος για να αλλαζεις δημιουργικα τους ηχους σου και λιγοτερο για να κανεις τους ψηφιακους να μοιαζουν αναλογικοι.

μπορεις να το χρησιμοποιησεις σε οτι ηχο θες. Σε συνθια σε συνολο ντραμς και να το μιξαρεις με τα πολυκαναλα σηματα , σε οτι τραβαει η φαντασια σου.

πχ μπορεις την ηχογραφηση της φωνης να την περασεις μεσα απο ενα ηχειο pa και να το ηχογραφησεις ξανα με μικροφωνο (πχ με δυναμικο απο κοντα , ή με ενα πυκνωτικο απο μακρια σε εναν χωρο με "χαρακτηρα" κ.ο.κ ) .

Καποιος μαλιστα μου ελεγε οτι μερος του ηχου των φωνητικων τυπου evanessence εχουν μεσα και αυτην την τεχνικη.

Παλιοτερα με αυτην την τεχνικη βαζανε βαθος σε φωνες <<παιζοντας >>  και ξαναηχογραφοντας τις φωνες μεσα σε δωματια με  καλη (και ελεγχομενη( αντηχηση (chambers)

Στην ουσια ο παραδοσιακος τροπος ηχογραφησης κιθαρας με μικροφωνο στην καμπινα ειναι κατι αναλογο γιατι μια direct ηχογραφηση μοιαζει χωρις χρωμα και αφυσικη,

δυστηχως δεν εχω πειραματιστει σε αυτα που σου προτεινω . οσα ξερω προερχονται απο βιβλια και απο επικοινωνια με ατομα που τα εχουν εφαρμοσει.

 
Προσωπικά δεν έχω κάνει ποτέ ηχογράφηση synthesizers και samplers μέσω ηχείων, αλλά η ψηφιακή χροιά που έχουν κάποια σήματα δεν πρόκειται να φύγει (και ειδικά αν χρησιμοποιήσεις καλά μικρόφωνα και σωστές γωνίες, αποστάσεις κ.λ.π.). Εάν θες να δώσεις μία ζεστή χροιά, υπάρχουν καλύτεροι τρόποι και σαφώς πιο ενδεδειγμένοι, π.χ. αναλογικοί compressors / limiters, αναλογικά EQ (κυρίως tube και λιγότερο solid state), αναλογικά φίλτρα, κ.ο.κ.

Πάντως, κάπου διάβασα για μία απόπειρα τέτοιας ηχογράφησης, στην οποία ηχογραφήθηκε ηλεκτρική κιθάρα, από 2 ηχεία με ένα μικρόφωνο. Ο ηχολήπτης είχε πιάσει το μικρόφωνο από το καλώδιο, σε μιά απόσταση 40-50 εκατοστά και το στριφογυρνούσε γύρω από τα ηχεία. Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε ενός είδους Leslie και... έφαγε και ο κιθαρίστας μία μπουνιά από το μικρόφωνο  ;D Άν το δοκιμάσετε, θέλει λίγη προσοχή.

 
Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις.  :)

 
εγω ειχα περασει μια φορα το electribe sx απο εναν τρανζιστορατο (χαλασμενο) ενισχυτη κιθαρας και ειχα εντυπωσιαστει με τη βρωμια που ειχε βγαλει(αυτο σημαινει οτι μου αρεσε  :P).

OurDarkness είπε:
Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε ενός είδους Leslie και... έφαγε και ο κιθαρίστας μία μπουνιά από το μικρόφωνο  ;D Άν το δοκιμάσετε, θέλει λίγη προσοχή.
lol ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα