Ίδιες χορδές, ίδιο action, ίδιο relief, αλλά...

bihlas87

Κύριος...
Μηνύματα
3,230
Πόντοι
36
Έχω 3 gibsonoειδή, οπότε ίδιο scale, ίδιες γέφυρες, ίδια γωνία στο headstock, ίδιο

μέγεθος τάστων, ίδιο radius. Σεταρισμένες και οι 3 με 11ρες χορδές, ίδιο action,

ίδιο relief. Οι δύο (Bach) είναι εξίσου ''μαλακές'' στο παίξιμο, η τρίτη (Κινέζα Tokai)  

λίγο σκληρότερη, η διαφορά φαίνεται περισσότερο στα bends όπως είναι φυσικό.

Η μια έχει μπράτσο με 50s προφίλ, η άλλη με 60s και η Tokai βρίσκεται κάπου στη

μέση, λίγο πιο κοντά στο 50s. Άρα δεν είναι θέμα προφίλ.

Πού θα μπορούσε να οφείλεται ή διαφορά, τι άλλο εκτός απο τα παραπάνω παίζει ρόλο?

Διαφορές:

-Oι 2 Bach έχουν nut απο μαλακό μαύρο πλαστικό ενώ η Tokai από σκληρό άσπρο.

-Οι 2 Βach έχουν ακριβώς ίδια tuneomatic η οποία είναι πλατύτερη απο της Tokai,

οπότε οι χορδές κάνουν γωνία μετά τα saddles και ξανακάνουν πάνω στην ακμή

της γέφυρας πρίν φτάσουν στο tailpiece.

-Οι 2 Βach είναι μαχόγκανΗ ενώ η Tokai maple...

Συγγνώμη αν σας κούρασα με το ομολογουμένως περίεργο thread, αλλά με τρώει η

περιέργεια να καταλάβω τι διάολο συμβαίνει. Έχετε καμιά ιδέα?

 
Έχεις σετάρει σωστά τις κιθάρες?

Το tailpiece (ή όπως αλλιώς λέγεται) βρίσκεται στο ίδιο ύψος? Γιατί όσο μικρότερη γωνία ή αλλιώς όσο πιο κοντά στο σώμα βρίσκεται τόσο πιο σκληρή είναι η κιθάρα.

Για πιο μαλακά bends κάνε το κόλπο Duane Allman/ Joe Bonamassa.

 
Παράληψις, ναι, στο ίδιο ύψος είναι, σχετικά ψηλά, έχω παίξει αρκετά με τα tailpiece

και στις 3, έχω δοκιμάσει να περάσω και τις χορδές ανάποδα. Στην Tokai μάλιστα η

αύξηση του ύψους του κάνει μεγαλύτερη διαφορά διότι

-Οι 2 Βach έχουν ακριβώς ίδια tuneomatic η οποία είναι πλατύτερη απο της Tokai,

οπότε οι χορδές κάνουν γωνία μετά τα saddles και ξανακάνουν πάνω στην ακμή

της γέφυρας πρίν φτάσουν στο tailpiece.
Τα nut επίσης τα δούλεψα με τον ίδιο τρόπο, διάφορα διπλωμένα γυαλόχαρτα, και τα

αυλάκια έχουν αρκετό πλάτος ώστε να χωράνε άνετα οι χορδές.

 
Καλησπέρα bihlas!

Έχουν την ίδια απόσταση τα κλειδιά από το nut?

Όταν κάνεις bend τεντώνει και το μήκος της χορδής πάνω από το nut (μετξύ κλειδιού και nut), οπότε μεγαλύτερο μήκος συνεπάγεται μεγαλύτερα περιθώρια τάνυσης. Ο λόγος που κάποιοι shreddαδες προτιμούν τα reversed headstocks-η μι καντίνι έχει μικρότερο ‘‘τζόγο’’ πάνω από το nut, και κατ’ αυτούς η απόκριση στα bends είναι αμεσότερη.

Μία υπόθεση. Αν ισχύει τότε ισχύει και η φύση του υλικού του nut ως παράγοντας στην διαφοροποίηση της συμπεριφοράς.

Μάι του σεντς. 

 
επειδη και εγω ειχα την ιδια απορια με τις 3 Les Paul τελικα ενω νομιζα οτι ειχαν ιδιο relief τελικα δεν ισχυειε αυτο . ειχαν καποια μικρο διαφορα μεταξυ τους στο relief που εκανε την ολη διαφορα στο παιξιμο. Εστι λοιπον οι δυο Bach ειναι κοντα το feeling τους ενω η Tokai οπου θα εχει και διαφορετικο ξυλο μπρατσου, να απεχει απο τις αλλες δυο.

ειναι λιγο μυστηριο η ολη κατασταση..........

 
tanasee είπε:
Καλησπέρα bihlas!

Έχουν την ίδια απόσταση τα κλειδιά από το nut?

Όταν κάνεις bend τεντώνει και το μήκος της χορδής πάνω από το nut (μετξύ κλειδιού και nut), οπότε μεγαλύτερο μήκος συνεπάγεται μεγαλύτερα περιθώρια τάνυσης. Ο λόγος που κάποιοι shreddαδες προτιμούν τα reversed headstocks-η μι καντίνι έχει μικρότερο ‘‘τζόγο’’ πάνω από το nut, και κατ’ αυτούς η απόκριση στα bends είναι αμεσότερη.

Μία υπόθεση. Αν ισχύει τότε ισχύει και η φύση του υλικού του nut ως παράγοντας στην διαφοροποίηση της συμπεριφοράς.

Μάι του σεντς.  
Φίλε πραγματικά με έστειλες :o Όντως στην e και την b τα κλειδιά απέχουν 1cm

περισσότερο απο το nut στην Tokai ενώ στην g το ίδιο με τις άλλες και η διαφορά σκληρότητας στην g είναι απειροελάχιστη! Λίγο τα κλειδιά, ίσως παίζει και το υλικό

του nut όπως υπoθέσαμε και μάλλον λύθηκε το μυστήριο. Ευχαριστώ.

Ας γράψω όμως άλλες 2 χαζομάρες μου είχαν περάσει από το μυαλό (και έφυγαν

με τις κλωτσιές), έτσι για να ευθυμήσουμε.

-Λόγω σχήματος (es335) η Tokai στο καθιστό παίξιμο τοποθετείται ψηλότερα απο τις

άλλες, οπότε τα χέρια σηκώνονται ψηλότερα. Μπορεί απλά λόγω διαφορετικής

εργονομίας να μου φαίνεται σκληρότερη.

-Ίσως στα bends να λυγίζει έστω και απειροελάχιστα ολόκληρη η κιθάρα.

Το maple έχει μεγαλύτερη ακαμψία απο το μαόνι, άρα η κιθάρα αντιστέκεται

περισσότερο ;D ;D

Που είναι οι φυσικοί του forum να γουστάρουν? ;D

 
χαχαχαχααχ....βασικα η κιθαρα παιζει να λυγιζει ολοκληρη οταν κανεις bend τοσο οσο σπρωχνεις και ολη τη γη προς τα κατω οταν κανεις καμψεις.... ;D ;D ;D

 
Mitsosyupi είπε:
χαχαχαχααχ....βασικα η κιθαρα παιζει να λυγιζει ολοκληρη οταν κανεις bend τοσο οσο σπρωχνεις και ολη τη γη προς τα κατω οταν κανεις καμψεις.... ;D ;D ;D
Μην το γελάς... Η κιθάρα ΜΠΟΡΕΙ να λυγίσει ολόκληρη ελάχιστη και να ακουστεί ένας ήχος σαν τρέμολο... Try it... Από την άλλη και η γη αν μαζευτούν όλοι οι κινέζοι και χτυπήσουν ταυτόχρονα το πόδι τους στο πάτωμα θα αλλάξει άξονα... Think about it...

 
Αλλο να σπρωξεις το μπρατσο απο πισω(η να το τραβηξεις...) ρε αδερφε...

τις κανουμε κι εμεις αυτες τις καγκουριες... ;D

 
Και με το relief είναι περίεργη η κατάσταση, το maple είναι τόσο σκληρό που ξεβιδώνεις

μισή στροφή το truss rod και το μπράτσο ''έρχεται'' μετά απο ώρες.

Mitsosyupi είπε:
χαχαχαχααχ....βασικα η κιθαρα παιζει να λυγιζει ολοκληρη οταν κανεις bend τοσο οσο σπρωχνεις και ολη τη γη προς τα κατω οταν κανεις καμψεις.... ;D ;D ;D
Σκέψου πόση διαφορά στο relief έχεις αν βάλεις παχύτερες χορδές, ένα σετ 10ρες με ένα

σετ 11ρες έχουν διαφορά τάσης περίπου 5 κιλά. Η δύναμη που ασκείς στο bend μπορεί να

είναι πχ 1 κιλό, άρα και εσύ λυγίζεις την κιθάρα, το αστείο είναι οτι επειδή είναι ελάχιστο

δεν υπάρχει περίπτωση να γίνεται αντιληπτό ;)

 
Σε έβαλα να μετράς βραδιάτικα!

Οπότε τώρα η μόνη λύση είναι άσκηση για να είσαι το ίδιο άνετος και με την Τokai!! ή να δοκιμάσεις άλλες χορδές στην Tokai..

Θα ήθελα να το πάμε στην ακαμψία του συστήματος αλλά κάτι μου λέει ότι το θέμα θα καεί! ;D

Πάντως είναι προφανές ότι υπάρχουν παραμορφώσεις... μικρές. (πολύ)

Σταματάω γιατί δεν θέλω και πολύ. ;D

 
Ωραιο θεμα !  ;)

Να ειστε καλα ερωτωντες και απαντωντες, εμαθα και σημερα πραγματα που δεν ηξερα.

 
bihlas87 είπε:
Και με το relief είναι περίεργη η κατάσταση, το maple είναι τόσο σκληρό που ξεβιδώνεις

μισή στροφή το truss rod και το μπράτσο ''έρχεται'' μετά απο ώρες.Σκέψου πόση διαφορά στο relief έχεις αν βάλεις παχύτερες χορδές, ένα σετ 10ρες με ένα

σετ 11ρες έχουν διαφορά τάσης περίπου 5 κιλά. Η δύναμη που ασκείς στο bend μπορεί να

είναι πχ 1 κιλό, άρα και εσύ λυγίζεις την κιθάρα, το αστείο είναι οτι επειδή είναι ελάχιστο

δεν υπάρχει περίπτωση να γίνεται αντιληπτό ;)
I know dude...φυσικος ειμαι παναθεμα με... ;D ;D ;D

Θα ήθελα να το πάμε στην ακαμψία του συστήματος αλλά κάτι μου λέει ότι το θέμα θα καεί! ;D
μα γιατι το λες αυτο?  :P

 
Δεν έπρεπε να μπω στο τριπάκι!! Αλλά...

Πρόταση για πρακτικό τρόπο διερεύνησης της εικασίας του bihlas!

Κουρδίζουμε κατά διάστημα ημιτονίου ή τόνου ή τριημιτονίου μία από τις χορδές στις οποίες κάνουμε συνήθως bend, και έπειτα μετράμε την απόκλιση  από τον τόνο μίας άλλης χορδής (σε σύνηθες κούρδισμα). Θα το έκανα τώρα άλλα πρώτον συγκρατούμε ;D και δεύτερον νομίζω ότι η διαφορά είναι αμελητέα.

Το καψα

 
εκτός από το πάχος του μπράτσου παίζει ρόλο και το σχήμα (και το βερνίκι ίσως) και πως κοντράρει το χέρι σου στα σηκώματα. Αν πατάει πιο καλά ο αντίχειράς σου θα είναι πιο εύκολα τα μπεντ

bihlas87 είπε:
-Οι 2 Βach έχουν ακριβώς ίδια tuneomatic η οποία είναι πλατύτερη απο της Tokai,

οπότε οι χορδές κάνουν γωνία μετά τα saddles και ξανακάνουν πάνω στην ακμή

της γέφυρας πρίν φτάσουν στο tailpiece.
τι εννοείς; βρισκει σε δυο σημεία στη γέφυρα η χορδή;

 
ωραίο θέμα :)

πέρα από την ωραία εξήγηση του tanasee (την οποία δεν θα σκεφτόμουν), θα έλεγα οτι συνεισφέρει αρκετά το προφίλ του μπράτσου. Το πώς κρατάς το μπράτσο δημιουργεί μια συγκεκριμένη ροπή όποτε πας να κάνεις μπεντ, και είναι λογικό όταν αλλάζει το προφίλ να βάζεις την ίδια δύναμη αλλά να δημιουργείται διαφορετική ροπή από το μοχλό που δημιουργείται από τη δύναμη του χεριού σου (αλλάζει το μήκος από το σημείο εφαρμογης του χεριού σου στο μπράτσο μέχρι την άκρη του δαχτύλου που ακουμπάει τη χορδή που προσπαθείς να τεντώσεις)..

 
skantzos είπε:
εκτός από το πάχος του μπράτσου παίζει ρόλο και το σχήμα (και το βερνίκι ίσως) και πως κοντράρει το χέρι σου στα σηκώματα. Αν πατάει πιο καλά ο αντίχειράς σου θα είναι πιο εύκολα τα μπεντ
ωραίο θέμα :)

θα έλεγα οτι συνεισφέρει αρκετά το προφίλ του μπράτσου.
Το προφίλ το είχα σχεδόν αποκλείσει διότι πέφτει ανάμεσα στα προφίλ των άλλων 2.

Εφόσον με βολεύουν εξίσου και οι 2 δεν θα έπρεπε η ενδιάμεση να με δυσκολεύει.

Σε αυτή με το 60s μάλιστα έχω ξύσει το βερνίκι με 1000ρι γυαλόχαρτο, in fact

ολόκληρη την κιθάρα.

ωραίο θέμα :)
Λίγο ''ψειριστικό'' αλλά μου φαινόταν περίεργο εδώ και καιρό, έπαιξα λίγο εναλλάξ και

με τις τρείς εχθές και μου την εδωσε να ρωτήσω. Δόθηκαν ενδιαφέρουσες απαντήσεις

τελικά ;)

τι εννοείς; βρισκει σε δυο σημεία στη γέφυρα η χορδή;
Πλέον απλά κάποιες ακουμπούν, παλιότερα είχα κατεβασμένο το tailpiece και έκαναν

γωνία. Tα saddles είναι πολύ μπροστά ώστε να ρυθμιστεί το intonation. Θα μπορούσα

βέβαια να ''φάω'' με τριγωνική λίμα τα σημεία όπου έβρισκαν αλλά έπαιξα με το ύψος

του tailpiece τελικά και έκανε αισθητή διαφορά.

Ευχαριστώ και πάλι παίδες.

IMGP0215.jpg

 
Σε μια hollow body που έχω, άλλαξα το floating tailpiece με ένα Howard Roberds και παρατήρησα το εξής: ρυθμίζοντας τη γωνία του(σε σχέση με το καπάκι της κιθάρας), αλλάζει το sustain και η αίσθηση στο παίξιμο.Μικρότερη γωνία= περισσότερο sustain και πιο σκληρή στο παίξιμο.Μεγαλύτερη γωνία= λιγότερο sustain και πούπουλο στο bends.Ελπίζω να βοήθησα.

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top