Η συνδεσμολογία των ηλιθίων

STEFANOS604

Νέο μέλος
Μηνύματα
385
Πόντοι
16
Η συνδεσμολογία των ηλιθίων ΕΔΩ :

http://stefanos06.blogspot.gr/2013/06/bi-wiring-amping.html

Θα παρακαλούσα όσοι έχουν εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο (που δεν αφορά τους μουσικούς αλλά γενικά τους μουσικόφιλους)  να εκφράσουν τις απόψεις τους.

Προσωπικά δεν έχω εμπειρία στις αναφερόμενες συνδεσμολογίες και τα αναγραφόμενα είναι ότι έχω συγκρατήσει από βιβλία και ξένες ιστοσελίδες.

 
αν το σημα φτανει διαχωρισμενο στην εισοδο του ηχειου τοτε ποιος ο λογος υπαρξης του crossover? :o

 
Πρόσθεσα στο άρθρο και το κεφάλαιο Horizontal και Vertical Bi Amping (Οριζόντια & Κάθετη δι-ενίσχυση). Ίσως γίνει τώρα πιο κατανοητό.

 
Απο ηλεκτρικης αποψης, υπαρχει μια (ελαχιστη) διαφορα απο την απλη καλωδιωση: μικροτερη αντισταση στο καλωδιο, αφου ουσιαστικα δρα σαν ενα καλωδιο αλλα με διπλασια διατομη (αρα μιση αντισταση). Βεβαια μιλαμε για αμελητεα μεγεθη, αλλα οταν υπαρχουν ανθρωποι που ορκιζονται στην ανωτερη ποιοτητα των oxygen-free καλωδιων, καθε mΩ μετραει...

Βεβαια αυτο δεν αναιρει τον ορο "καλωδιωση ηλιθιων", αφου θα μπορουσε απλα να βαλει ενα παχυτερο καλωδιο αντι για δυο...

Δεν ξερω, δεν εχω προσωπικη εμπειρια... ισως κατι μας διαφευγει...

 
Babtua είπε:
Απο ηλεκτρικης αποψης, υπαρχει μια (ελαχιστη) διαφορα απο την απλη καλωδιωση: μικροτερη αντισταση στο καλωδιο, αφου ουσιαστικα δρα σαν ενα καλωδιο αλλα με διπλασια διατομη (αρα μιση αντισταση). Βεβαια μιλαμε για αμελητεα μεγεθη, αλλα οταν υπαρχουν ανθρωποι που ορκιζονται στην ανωτερη ποιοτητα των oxygen-free καλωδιων, καθε mΩ μετραει...

Βεβαια αυτο δεν αναιρει τον ορο "καλωδιωση ηλιθιων", αφου θα μπορουσε απλα να βαλει ενα παχυτερο καλωδιο αντι για δυο...

Δεν ξερω, δεν εχω προσωπικη εμπειρια... ισως κατι μας διαφευγει...
Απλά η τυχόν βελτίωση σ’ ένα σαλόνι από τη χρήση 2πλοκαλωδίωσης είναι αμελητέα. Σε πολύ μεγάλες αίθουσες ή μεγάλους ανοικτούς χώρους θα χρησιμοποιηθεί το κατάλληλης διατομής καλώδιο και όχι 2πλοκαλωδίωση.

Πράγματι  κυκλοφορούν και Oxygen Free Cables(OFC) όμως και μ’ αυτά η βελτίωση είναι αμελητέα. Ο λόγος είναι ότι στο πλήρες φάσμα συχνοτήτων , οι AF (ακουστικές 20 Hz– 20.000Hz) θεωρούνται χαμηλές συχνότητες και τα καλώδια σ’ αυτές παρουσιάζουν χαμηλή αντίσταση.

Αν μιλούσαμε για RF ναι και μάλιστα στα SHF-Super High Frequencies ή microwaves (που είναι η ειδικότητα μου) τότε κάθε εκατοστό επιπλέον καλωδίου αυξάνει την αντίσταση. Πχ σ’ ένα σύστημα 8GHz(εδώ αντί καλώδιο χρησιμοποιείται κυματοδηγός για τη μεταφορά του σήματος από τον πομποδέκτη στην κεραία )χρήση καλωδίου ακόμα και για σκοπούς μέτρησης ρίχνει το σήμα κατακόρυφα.

 
Αγαπητέ STEFANOS604. Είναι λίγο απλοϊκή και ημιτελής η αντιμετώπιση σου στο θέμα.

Το αν υπάρχει αισθητή βελτίωση θα το κρίνει αυτός που διαθέτει και τον ανάλογο σοβαρό εξοπλισμό (πηγές, ενισχυτές και ηχεία) και όχι μόνο τα καλώδια. Εχει χυθεί πολύ μελάνι στο συγκεκριμένο θέμα απο τη δεκαετία του 70 που ξεκίνησε το High end audio. Ισως θα ήταν καλό να ανατρέξεις σε αυτό.

Η βασική ιδέα είναι να οδηγείται σωστά και χωρίς παραμορφώσεις το μεγάφωνο.

Εξ ου και η ανάπτυξη των ενεργών ηχείων (που όλοι πλέον χρησιμοποιούμε στη διαδικασία της ηχογράφησης που απαιτείται πιστότητα) όπου το κάθε μεγάφωνο διαθέτει τον δικό του ενισχυτή κατασκευασμένο ειδικά για τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της μονάδας.

Οι υπόλοιπες τακτικές που αναφέρεις χρησιμοποιούνται στο Hi Fi ενώ το active crossover στον επαγγελματικό ήχο Public address όπου συνδέονται πολλές μονάδες.

Επίσης να σου υπενθυμίσω πως είναι πάγια τακτική μας να γίνονται οι συζητήσεις στο forum. Η παραπομπή σε blog με κείμενα γραμμένα σε μορφή jpg δεν αναπτύσσει τον διάλογο καθώς ούτε καν παράθεση μπορεί να γίνει.

Στο εξης αν θέλεις συζήτηση και όχι απλά προβολή, σε παρακαλώ να παραθέτεις τα κείμενα εδώ και επίσης το λινκ απ΄όπου προέρχονται.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εμένα δηλαδή που μου ακούγονται καλύτερα τα ηχεία μου με διπλοκαλωδίωση είμαι ηλίθιος, με πιάνουν κώτσο κλπ; ;D

Τα άλλα μου ηχεία δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα οπότε δεν ξέρω πως θα ακούγονταν με διπλοκαλωδίωση.

Δοκίμασα όμως να βάλω δύο καλώδια παράλληλα σε κάθε ηχείο (στους ίδιους ακροδέκτες έτσι;). Το αποτέλεσμα χειρότερο από ότι με ένα καλώδιο...

Από ότι έχω διαβάσει το πλεονεκτημα της διπλοκαλωδίωσης είναι ότι οι χαμηλές και οι υψηλές συχνότητες μεταφέρονται από διαφορετικά καλώδια και όχι από το ίδιο. Αυτό έχει να κάνει μάλλον με τη σύνθετη-μιγαδική αντίσταση του καλωδίου (αυτεπαγωγή και χωρητικότητα) και όχι μόνο με την ωμική που είναι ανεξάρτητη της συχνότητας.

Πάντως ότι έχει διαφορά, έχει, όπως έχουν και τα καλώδια, η στήριξη και χίλια δυο...σπαστικό χάϊ-φάϊ

 
gskar είπε:
Εμένα δηλαδή που μου ακούγονται καλύτερα τα ηχεία μου με διπλοκαλωδίωση είμαι ηλίθιος, με πιάνουν κώτσο κλπ; ;D
Έχεις κάνει τυφλό Α/Β/Χ τεστ;

 
gdevelek είπε:
Έχεις κάνει τυφλό Α/Β/Χ τεστ;
Όχι αλλά στη φάση που είμαι τώρα βαριέμαι αφάνταστα το hifi και το να ασχοληθώ σοβαρά με αυτό  :DΑπλά είναι κάτι που το έχω διαπιστώσει στα συγκεκριμένα ηχεία που έχω πολλές φορές στο παρελθόν.

Δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά αλλά δεν είμαι και κουφός :D

Σίγουρα πάντως δεν το είπα προκλητικά για τον ανοίγοντα το θέμα...

 
gdevelek είπε:
Το ότι δεν έχω κάνει Α-Β-Γ τεστ σημαίνει ότι δεν ισχύει σίγουρα; Χμμμμ... ενδιαφέρον...Μου θυμίζει τις θεωρίες συνωμοσίας  ;D

 
σημαινει οτι εσυ που δεν εκανες το τεστ δε μπορεις να ξερεις σιγουρα αμα ισχυει η οχι

;)

 
gskar είπε:
Το ότι δεν έχω κάνει Α-Β-Γ τεστ σημαίνει ότι δεν ισχύει σίγουρα; Χμμμμ... ενδιαφέρον...

Μου θυμίζει τις θεωρίες συνωμοσίας  ;D
Μην αρπάζεσαι, τα λεφτά που έδωσες για τη διπλοκαλωδίωση δεν ήταν πολλά. Αν και όταν κάνεις το τεστ, το πιθανότερο είναι πως δεν θα καταλάβεις διαφορά. Όμως υπάρχουν audiophiles που έχουν δώσει χιλιάδες ευρώ για αμφιλεγόμενο εξοπλισμό, που δεν ΤΟΛΜΟΥΝ να κάνουν τυφλό τεστ Α/Β/Χ, για προφανείς λόγους...  ;)

 
yameth είπε:
Αγαπητέ STEFANOS604. Είναι λίγο απλοϊκή και ημιτελής η αντιμετώπιση σου στο θέμα. Το αν υπάρχει αισθητή βελτίωση θα το κρίνει αυτός που διαθέτει και τον ανάλογο σοβαρό εξοπλισμό (πηγές, ενισχυτές και ηχεία) και όχι μόνο τα καλώδια. Εχει χυθεί πολύ μελάνι στο συγκεκριμένο θέμα απο τη δεκαετία του 70 που ξεκίνησε το High end audio. Ισως θα ήταν καλό να ανατρέξεις σε αυτό.

Η βασική ιδέα είναι να οδηγείται σωστά και χωρίς παραμορφώσεις το μεγάφωνο.

Εξ ου και η ανάπτυξη των ενεργών ηχείων (που όλοι πλέον χρησιμοποιούμε στη διαδικασία της ηχογράφησης που απαιτείται πιστότητα) όπου το κάθε μεγάφωνο διαθέτει τον δικό του ενισχυτή κατασκευασμένο ειδικά για τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της μονάδας.

Οι υπόλοιπες τακτικές που αναφέρεις χρησιμοποιούνται στο Hi Fi ενώ το active crossover στον επαγγελματικό ήχο Public address όπου συνδέονται πολλές μονάδες.

Επίσης να σου υπενθυμίσω πως είναι πάγια τακτική μας να γίνονται οι συζητήσεις στο forum. Η παραπομπή σε blog με κείμενα γραμμένα σε μορφή jpg δεν αναπτύσσει τον διάλογο καθώς ούτε καν παράθεση μπορεί να γίνει.

Στο εξης αν θέλεις συζήτηση και όχι απλά προβολή, σε παρακαλώ να παραθέτεις τα κείμενα εδώ και επίσης το λινκ απ΄όπου προέρχονται.
Το έχω ξαναπεί ότι ο λόγος που τα δημοσιεύω σε εικόνα .jpg αντί σε κείμενο .doc είναι ότι στο μέλλον αφού κάνω τις απαραίτητες διορθώσεις και παραπομπές μπορεί κάποια ιστοσελίδα να ενδιαφερθεί να τα δημοσιεύσει σαν .doc , οπότε θα υπάρχει η δυνατότητα παράθεσης – όμως διαλόγου υπάρχει και γίνεται , φαίνεται και στο τρέχον θέμα- αλλά επειδή έχουν ήδη δημοσιευτεί θα βρει το ‘’μπελά της’’ από την Google που τιμωρεί την διπλοδημοσίευση και δεν θα ήθελα να γίνω η αιτία  ( με .jpg όμως αυτό δεν φαίνεται).

Απλά τώρα καμιά απ’ τις 5 ιστοσελίδες που έχω κάνει bumping ορισμένα από τα 46 μέχρι τώρα άρθρα μου { το σύνολο είναι 55 που θα ολοκληρωθούν περίπου σ’ ένα 4μηνο  (στο noiz.gr εθεσα 9 θέματα )} για ‘’διαφημιστικούς’’ σκοπούς – αλλιώς ποιος θα με διάβαζε!! - δεν επιτρέπει το editing για διόρθωση αλλά κυρίως για εμπλουτισμό.

Το ήξερα ότι δεν ήταν σωστό , όμως σε σχέση με άλλα διαφημιστικά bumping το δικό μου ‘’διαφημιστικό’’ είναι επίπονης πολύμηνης εργασίας γιατί προσπάθησα να φέρω τα θέματα έτσι ώστε να αφήνουν στον κάθε μουσικό τουλάχιστον βασικές γνώσεις για τα audio , όπως τις βλέπει ένας ερασιτέχνης μουσικός αλλά και επαγγελματίας ηλεκτρονικός και από 6-4-2013 που έγραψα το 1ο άρθρο μέχρι σήμερα τα έχουν επισκεφτεί 18.500 επισκέπτες όπως φαίνεται εδώ: http://i1290.photobucket.com/albums/b539/stefanos604/MISCELLANEOUS/Sigmachi3AD0deltaiotaomicron1_zps8b09eecb.jpg

και έχω απαντήσει σε 10δες ΠΜ , αλλά και δεν αρνήθηκα να σχολιάσω το κάθε θέμα στην κάθε  ιστοσελίδα.

Είχα σκοπό να θέσω στους επόμενους μήνες άλλα 4 θέματα στο noiz.gr αλλά αφού πιστεύετε ότι είναι θέμα προβολής μου θα σταματήσω εδώ.

Όταν τα ολοκληρώσω και κάποια απ’ αυτά πιστεύετε ότι αξίζουν να τεθούν σαν .doc πλέον, στην ιστοσελίδα σας  πολύ ευχαρίστως.

Ευχαριστώ για τη μέχρι τώρα φιλοξενία και συγνώμη

Στέφανος

 
gdevelek είπε:
Μην αρπάζεσαι, τα λεφτά που έδωσες για τη διπλοκαλωδίωση δεν ήταν πολλά. Αν και όταν κάνεις το τεστ, το πιθανότερο είναι πως δεν θα καταλάβεις διαφορά. Όμως υπάρχουν audiophiles που έχουν δώσει χιλιάδες ευρώ για αμφιλεγόμενο εξοπλισμό, που δεν ΤΟΛΜΟΥΝ να κάνουν τυφλό τεστ Α/Β/Χ, για προφανείς λόγους...  ;)
Δεν αρπάχτηκα φίλε gdevelek (τουλάχιστον όχι ιδιαίτερα  :D), το έριξα στην πλάκα.Είναι όντως αλήθεια ότι οι audiophiles ξοδεύαν (μέχρι πριν την κρίση), πολλά λεφτά σε απίστευτα αξεσουάρ όπως καλώδια, φίλτρα ρεύματος, κώνους στήριξης κλπ.

Δεν μπορώ να πω αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι φαντασιόπληκτοι. Κάποιοι ίσως...Το ότι κάποιος ομως κάνει μια "λάθος" αγορά χιλιάδων ευρώ είναι όντως ένας λόγος για να μην κάνει Α-Β τεστ ;). Αυτό δεν σημαίνει  ότι πχ τα καλώδια ή η διπλοκαλωδίωση δεν παίζει ρόλο. ΄Οντως παίζει και γι΄αυτό είμαι σίγουρος. Κάπου στο φόρουμ είχε αναφερθεί ότι τα ψηφιακά καλώδια δεν παίζουν ρόλο.

Κι όμως παίζουν, εστω και μικρότερο από τον αναμενόμενο...

Ένα καλώδιο ρεύματος έκανε στο σύστημα μου διαφορά προς το καλύτερο...και δεν είναι placebo.

Έχω ακουσει συστήματα πολλών χιλιάδων ευρώ και αρκετά μάλιστα και νομίζω ότι πολλά είναι θέμα ταιριάσματος και δεν υπάρχουν απόλυτες λύσεις.

Για να μην φεύγουμε όμως από το θέμα της διπλοκαλωδίωσης υπάρχει κάποια λογικη σε αυτό. Το crossover μέσα στο ηχείο είναι ένα ουσιαστικά υψιπερατό φίλτρο για το τουίτερ (κόβει τις χαμηλές) και ένα βαθυπερατό για το γούφερ (κόβει τις υψηλές). Έτσι ένα καλώδιο συνδεμένο μόνο στο τουίτερ μεταφέρει μόνο τις υψηλές συχνότητες και το αντίστοιχο για το γούφερ μόνο τις χαμηλές.

Αν όλες οι συχνότητες μεταφέρονται από ένα καλώδια τότε αυτό θα εμφανίζει ίσως μεγαλύτερη εμπέδηση από ότι στη διπλοκαλωδίωση (Λέω τώρα, ας με διορθώσει κάποιος ηλεκτρονικός αν κάνω λάθος)

Τωρα πόσο αυτό επηρεάζει τον ήχο ίσως εξαρτάται από τα μεγάφωνα, τα ίδια τα καλώδια και δεν ξέρω παραπάνω, δεν είμαι και ηλεκτρονικός.

Οι απλουστεύσεις και οι γενικεύσεις όμως σίγουρα απέχουν από την αλήθεια...

 
gskar είπε:
Ένα καλώδιο ρεύματος έκανε στο σύστημα μου διαφορά προς το καλύτερο...και δεν είναι placebo.
Σ' αυτό, έκανες τυφλό Α/Β/Χ τέστ;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top