Kpeyos, εγώ δεν είπα πουθενά ροκ τεχνική, αλλά ροκ στυλ, ροκ μουσική δηλαδή με την ευρεία έννοια από AC/DC έως Metallica.
Θα συμφωνήσω μαζί σου
Dnightshade πως η περισσότερη πρόοδος γίνεται στην αρχική φάση, όχι μόνο της εμφάνισης νέων μουσικών οργάνων, άλλα σε ευρεία κλίμακα παρατηρήσεων όπως η βρεφική ανάπτυξη, η αύξηση κεφαλαίου ρηξικέλευθων επιχειρήσεων, η ανάπτυξη της τεχνολογίας κτλ. Πολλές απ' αυτές τις παρατηρήσεις περιγράφονται με την αύξηση σε εκθετικό ρυθμό.
Έτσι κατασκεύασα αυτό τον ενδεικτικό πίνακα (μην πάτε να με φάτε, πιστεύω δεν είναι τόσο μακριά απ'την πραγματικότητα) που μπορείτε να δείτε την ανάπτυξη της τεχνικής της ροκ κιθάρας.
Στο "γόνατο" του γραφήματος έβαλα τον Hendrix καθώς κατά γενική ομολογία μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο άνθρωπος που άλλαξε την ροκ κιθάρα όσο κανείς άλλος.
Superfunk, ναι συμφωνώ πως η τεχνική είναι αχρείαστη εάν η μουσική είναι για τα μπούζινγκς (που λενε και τα Ημισκούμπρια) και μπορεί να είναι και παντελώς αδιάφορη για τον μη παίκτη. Αλλά σίγουρα έχοντας καλύτερη, η μάλλον πιο ευρεία τεχνική, μπορείς να εκφραστείς πιο ελεύθερα. Δεν είναι αναγκαίο αλλά αδιαμφισβήτητα δεν είναι κακό.
Αλλά θα διαφωνήσω πως η τεχνική ουδεμία σχέση δεν έχει με την εξέλιξη της μουσικής. Είναι απ'τα βασικά χαρακτηριστικά της, είναι η σύνδεση του τι θέλω να ακούσω με το πώς θα το επιτύχω.
Δεν λέω πως επειδή η τεχνική έχει φτάσει σε ένα ταβάνι η μουσική θα υποφέρει. Δείτε τα βιολιά που όλη η παικτική τους ανάπτυξη έχει σταματήσει αιώνες πριν. Αλλά νέα, με φρέσκα ακούσματα ορχηστρική μουσική δημιουργείται συνεχώς.
Κάποιος που δεν παίζει ηλεκτρική κιθάρα η/και δεν ενδιαφέρεται για το ροκ μπορεί να αγνοήσει το θέμα. Εγώ το άνοιξα για να δω τις απόψεις των φίλων της ροκ κιθάρας επί της παρατήρησης μου. Και θίγω μόνο τον τομέα της τεχνικής, δεν μονοπωλεί καμία εποχή την καλή μουσική.
Γι' αυτό θεωρώ πως το θέμα είναι συζητήσιμο και ενδιαφέρον.