Η νεκρανάσταση μιας Ιταλίδας γιαγιάς!

argytar

Δυνατό μέλος
Μηνύματα
3,248
Πόντοι
898
Καλή χρονιά!!

Πριν εναμισι έτος επισκέφτηκα τα αρχηγεία του Superfunk στην Αθήνα για να πάρω parts για τη στρατ που ετοιμάζαμε. 
 

Καθώς τρώγαμε κάτι θανατερά κεμπάμπ από ένα δυνατό κεμπαμπτζίδικο του κέντρο παρατηρώ στον «οπλοβαστό» του μια περλε σπάρκολινκ οπτασία!

Επρόκειτο για μια Crucianelli élite single pup του 64-65. Μου είπε πως είναι πλέον μόνο για σλάηδ διότι πάσχει από νεκ τουηστ. Ανέλαβα να τη δω μήπως κάνω το κατιτίς μου.

 Από τότε πέρασε ένα έτος και μισό και το πρότζεκτ ολοκληρώθηκε με την πολύτιμη συμβουλή των Πνοή και Νύξη!

Πρώτα από όλα είχα σκεφτεί να αφαιρέσω τα Dunlop 6000 τερατώδη τάστα που φορούσε και να την πλανίσω από την αρχή. Έλα όμως που είχε binding και θα φαινόταν ανισόρροπο το θέμα!

Η κιθάρα μου είχε δωθεί όπως τη βλέπετε χωρίς χορδές για να τη διαλύσω και να χωρέσει στη βαλίτσα.

709C3511-F5FE-46F9-83FF-29C82D5B8ED8.png

Αφαιρώντας το βιδωτό μανίκι αντίκρισα ένα γερό σώμα από κόντρα πλακέ θαλάσσης. Λογικά μασίφ στρώματα birch.

BEE0A26E-5636-4FD8-9D1A-0ECA51F5B72A.png

Ρίχνοντας μια ματιά στο μανίκι ανακαλύπτω ότι ήταν σπασμένο στο heel και ότι είχε διαχωριστεί το  τρικολλητό maple ακριβώς πάνω στη βίδα , πιθανώς από κάποια ρίψη.

Αυτό εκτός από τη στρέβλωση είχε προκαλέσει και την αποκόλληση της ταστιέρας στο μπάσο άκρο της προς το heel.

8C8066F1-0BE7-4C71-8137-89156DA61451.png

8E996019-B18B-4500-8078-8BFBEED3AD11.png

0AAD3227-E96C-43AE-9217-91BAF6A4637D.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βάζοντας ένα σφιγκτήρι βλέπω ότι ερχόταν πολύ καλά οπότε και αποφασίζω να τα κολλήσω.

Στέλνω τις φωτό στον Φάνη  Πνοή και Νύξη και προτείνει ψαρόκολλα για το λόγο ότι τέτοιου είδους φτιαξίματα σε vintage όργανα μόνο με ψαρόκολλα ή hot hide glue είναι αναστρέψιμα διότι με τη θερμοκρασία η κόλλα αυτή ενεργοποιείται και πάλι. Αντιθέτως άλλες ξυλόκολλες πρέπει να αφαιρεθούν τελείως και άντε κάντο αυτό μέσα από ρωγμές!

Για καλή μου τύχη είχα τον ευσεβή πόθο να χρησιμοποιήσω ψαρόκολλα κάποια στιγμή, οπότε μου βρισκόταν πρόχειρο ένα σακούλι που πήρα κανα-δυο χρόνια πριν από τον Σοφιανό στη Θεσσαλονίκη.

Μπαίνω λοιπόν να διαβάσω επιτέλους για το τι και το πώς και ενθουσιάζομαι με το πόσο εύχρηστη θεωρείται, πόσο δυνατή και πόσο καλή για ήχο! (Ναι το έγραψα αυτό μόλις).

Ζυγίζουμε λοιπόν τους σβώλους και βάζουμε να μουλιάσουν σε διπλάσια σε βάρος ποσότητα νερού.

Μόλις γίνει λοιπόν σαν ταπιόκα ή χαβιάρι, το βάζουμε σε μπεν-μαρι να ζεσταθεί μέχρι να γίνει σαν μέλι. Όταν φτάσει τους περίπου 70 βαθμούς είναι έτοιμη προς ΓΡΗΓΟΡΗ χρήση πριν σβωλιάσει ξανά, οπότε θέλει ξανά ζέσταμα. Ο Φάνης μου είπε πως καλό είναι να ζεστάνει κανείς με θερμό αέρα το ξύλο που θα κολλήσει για να επιμηκύνει το run time. Όταν τελειώσεις μαζί της στερεοποιείται και διατηρείται στο ψυγείο για περίπου έναν μήνα. Αν η μυρωδιά της γίνει funky πάει να πει ότι έπιασε μύκητες οπότε φτου κι από την αρχή.

Οπότε αφού έκανα τις απαραίτητες δοκιμές, έριξα την κόλλα στη ρωγμή όπου και εισχώρησε εντυπωσιακά σαν νεράκι σχεδόν και αμέσως έσφιξα και άφησα μια μέρα να στεγνώσει. Το ίδιο έκανα και για την χαραμάδα της ταστιέρας που έχασκε.

EBFAF98B-902D-48DD-A9C6-D2F9EE9143B4.png

079096AA-A180-4D4D-A259-2ED0DE5883A5.png

FE6CC917-79B9-4ED7-8FB1-80FF9F90E846.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ECB5024D-F401-47E5-BFAE-58A86C3839F2.png

5B194D9C-45A2-41A1-8D10-978CE0DF5601.png

10AB22F4-881C-4B2C-BC19-B1A5228F7400.png

Η κόλλα καθαρίζει πανεύκολα λίγα λεπτά αφού τη βάλεις που γίνεται σαν κρύο gel. Απλά σκουπίζεις με ένα πανάκι και εξαφανίζεται. Επίσης δε λεκιάζει το ξύλο οπότε μπορείς άνετα να βάψεις από πάνω μετά με ανιλίνες κλπ. Πολύ χρήσιμο ειδικά αν κολλάς flame maple καπάκια και πας για εντυπωσιακό stain.

Αφού κόλλησα και καθάρισα, πλάνισα στον ταινιολειαντήρα για να έρθει ολόισια το heel και να είναι έτοιμο για βίδωμα πάλι στο σώμα.

53011F17-3495-400E-A786-BC408FE58890.png

6907F9D5-8F91-4BD8-988A-1862D69439AF.png

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι Crucianelli ήταν οι Lexus της Eko. Τρικολλητό maple μανίκι με κόντρα νερά, lux μαγνήτες, lux φινίρισμα. Πανάλαφρο σώμα. Ωραίο hardware που αντέχει στο χρόνο. Μια χαρά κούρδισμα κρατάνε τα κλειδιά και η γέφυρα δίνει όγκο και σκάσιμο στον ήχο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αφού έγιναν όλα αυτά, ήρθε η ώρα για νέο levelling στα τάστα. Αφαίρεσα το zero fret για  πιο σωστή δουλειά. Επειδή η κιθάρα ήρθε στα ίσια της με την κόλληση σχεδόν με τρεις χεριές φάνηκε να ισιώνουν όλα. Με λίγη επιμονή, διορθώθηκαν μικροατέλειες υψών των τάστων και ήρθε η ώρα για crowning και γενικότερο fret dress.

Το zero fret ξανακολλήθηκε με τη βοήθεια του εργαλείου jaws του stew mac.

Με το βραβευμένο fret rocker του Έλληνα GMI ελέγχονται τα τάστα και περνούν και αυτόν τον έλεγχο.

Ώρα για χορδές, σφίξιμο truss rod και πέρασμα χορδών.

Ο ήχος μου άρεσε πολύ!

Στρογγυλότατος!! Πάρτε μια ιδέα μέσα από έναν Marshall Class 5!
 





O SF την παρέλαβε μετά από ένα playdate των παιδιών μας και νοϊζοκαφέ οπότε παραλαμβάνει και τη σκυτάλη για να μας πει πώς του φάνηκε , να δώσει κλιψ κλπ!! 
 

Πάντως , αν δεν είχαν ξεφύγει τόσο σε τιμή άνετα έψαχνα το ebay για να πάρω και εγώ μία! Σκέφτομαι να την αντιγράψω έστω! Σίγουρα πήρα ιδέες γι την oddball που ετοιμάζω!!

CA879EE2-165F-4696-B531-8035686BB809.jpeg

E9447D50-B4C6-4971-BBF3-CFA55F8EBF97.jpeg

7B708708-A158-4F24-87BB-1B94B53A14B9.png

A5AC0E4E-82A9-4AB9-B06A-C321C9CF0F28.png

567CB39A-10F1-459F-B63D-F699D5CF16C8.png

1F610413-2C40-44CA-A2DC-9E9D54E86F92.png

55447272-0BA3-4D0A-BABD-6225EB2F9048.jpeg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ωραίος μαν, ποτε δεν δούλεψα με ψαρόκολλα, θα είναι εμπειρία φαντάζομαι, αλλά απο την άλλη δεν είναι μια επισκευή αντιστρέψιμη, γιατι όχι PVA του Θεού ?

 
ωραίος μαν, ποτε δεν δούλεψα με ψαρόκολλα, θα είναι εμπειρία φαντάζομαι, αλλά απο την άλλη δεν είναι μια επισκευή αντιστρέψιμη, γιατι όχι PVA του Θεού ?
Θα έπρεπε να είναι αντιστρέψιμη σε τέτοιο όργανο... δεν είμαι επαγγελματίας. Αν έβαζα την κόλλα ελλειπώς ή υπερβολικά; Αν δεν έσφιγγα καλά; Αν δεν ήθελε σφίξιμο αλλά γέμισμα; better safe than sorry!

Επίσης ήταν μια άριστη ευκαιρία να μάθω να την δουλεύω σαν vintage-ο-λάτρης που είμαι. Μου άρεσε το πόσο ρευστή είναι σαν νεράκι σχεδόν και εισχωρεί καλά. Δεν ξέρω αν έχω το ίδιο skill με την pva εγώ προσωπικά. Και γράφει τώρα κάποιος που χρησιμοποιεί titebond σχεδόν για τα πάντα!

?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
χμμμ αν είναι το ίδιο δυνατή με την ενισχυμένη PVA τότε είναι καλή περίπτωση.

 
χμμμ αν είναι το ίδιο δυνατή με την ενισχυμένη PVA τότε είναι καλή περίπτωση.
Νομίζω ότι είναι πολύ δυνατή φίλε μου! Θα το επιβεβαιώσει και ο Φάνης που επισκευάζει παλιές προπολεμικές Martin και την έχει παντιέρα!

 
Η κιθάρα έγινε πάλι jet και παίζει το ίδιο καλά με πριν από ...15 χρόνια που την είχα βρει να κρέμεται έξω από ένα ...ποδηλαταδικο στο Μοναστηράκι και την αγόρασα για... 10 ευρώ...


Κατι ξερεις εσυ και προτιμας τη διαμονη εντος δακτυλιου.....

 
Hot hide glue και ξερό ψωμί.

 
Μάλλον επηρεάστηκες από τις Martin και έβαλες ψαρόκκολα?

Στο σημείο αυτό δεν χρειάζεται να είναι αντιστρέψιμη η κόλληση σε τέτοια κρακ βάζω πάντα αραιωμένο titebond

Πω  πω τα Τάστα είναι όντως τερατώδη θεόψηλα

ωραίος την έκανες jet

Καλόπαιχτη η Ιταλίδα καλλονή 

 
Ευτυχως που δεν ειναι ολοι σαν και σενα γιατι ολα τα κιθαρομαγαζα θα ειχαν γραφτει στον ΟΑΕΔ. Ωραιος.

 
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι Crucianelli ήταν οι Lexus της Eko.


Μια μικρή διόρθωση εδώ.

Η Cruscianelli ήταν διαφορετική εταιρεία από την ΕΚΟ, γνωστή κυρίως για τα εξαιρετικά ακκορντεον της.

Σίγουρα ήταν οι καλύτερες ιταλικές κιθάρες των 60s μαζί με τις Wandre.

https://www.fetishguitars.com/crucianelli/

https://www.fetishguitars.com/crucianelli/crucianelli-early-solid-bodies/

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όταν είδα το τίτλο του thread, σκέφτηκα "βρε τον π&&**στη", γιατί το μυαλό μου πήγε κατευθείαν εδώ.

https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-7622707/Barn-Lamborghini-Miura-sells-London-auction-1-2million.html
Απίστευτη ιστορία!! 
 

Μάλλον επηρεάστηκες από τις Martin και έβαλες ψαρόκκολα?

Στο σημείο αυτό δεν χρειάζεται να είναι αντιστρέψιμη η κόλληση σε τέτοια κρακ βάζω πάντα αραιωμένο titebond

Πω  πω τα Τάστα είναι όντως τερατώδη θεόψηλα

ωραίος την έκανες jet

Καλόπαιχτη η Ιταλίδα καλλονή 


Καλό!! Το σημειώνω!! Αραίωση titebond με νερό!! Μπορεί να αντιστρέψει κανείς την επισκευή αυτή αν τον λένε Pete Townsend!

Μια μικρή διόρθωση εδώ.

Η Cruscianelli ήταν διαφορετική εταιρεία από την ΕΚΟ, γνωστή κυρίως για τα εξαιρετικά ακκορντεον της.

Σίγουρα ήταν οι καλύτερες ιταλικές κιθάρες των 60s μαζί με τις Wandre.

https://www.fetishguitars.com/crucianelli/

https://www.fetishguitars.com/crucianelli/crucianelli-early-solid-bodies/
Λάθος μου , είχα την εντύπωση ότι συνδέονται με κάποιον τρόπο στην παραγωγή ηλεκτρικών κιθαρών(ε)!

Hot hide glue και ξερό ψωμί.
Νομίζω ναι μέχρι να δοκιμάσω να κολλήσω ταστιέρα από την αρχή και επινοήσω καινούριες βρισιές!!! Εκεί εγώ τουλάχιστον θέλω run time!!

 
Μερικές ακόμη σκόρπιες φωτοζ από την επισκευή. Στο τέλος έπαιζε σαν κανονική κιθάρα γιατί το action έγινε ανθρώπινο.

Επίσης να ξαναπώ ότι ο μαγνήτης μου έκανε φοβερή εντύπωση, άνετα θα έβαζα κάτι παρόμοιο σε κάποιο πρότζεκτ μου!

C020CD13-F241-404B-A2A5-5BA11B5ED79F.jpeg

8AD63695-45CD-4334-B0AD-63418DD829C6.jpeg

2BD0593A-3F6B-42E4-AEC5-5BD786C88731.jpeg

 
τι κι αν το χρώμα είναι περλέ

τι κι αν το σώμα λαμινέ

με το μανίκι απο μαπλέ

η ...Monica είναι κυριλέ

μ' έναν μαγνήτη όλο κι όλο

χωρίς να έχει ουτ' ένα πόλο

με τον μοναδικό του ρόλο

θέλεις να παίξεις ένα σόλο

Εύγε Κύριοι!  Εξαιρετικά όλα!

 
ωραίος μαν, ποτε δεν δούλεψα με ψαρόκολλα, θα είναι εμπειρία φαντάζομαι, αλλά απο την άλλη δεν είναι μια επισκευή αντιστρέψιμη, γιατι όχι PVA του Θεού ?
Εξηγούμαι:

Είναι σημείο που δέχεται πιέσεις σε όλους τους άξονες και μεσολαβούν και σκληρότερα υλικά (βίδες). Είναι πιθανό να ξανανοίξει, κι αν γίνει αυτό, η PVA ή η Titebond δεν βγαίνει από κει ούτε με laser. Aκόμη και "καθαρισμένες" δύο επιφάνειες από PVA, αυτή έχει κλείσει πόρους που θα ήταν χρήσιμοι σε τυχόν επανακόλληση.

Όταν λέω αντιστρέψιμη, αυτό εννοώ και όχι να την ξεκολλήσω τεχνητά για να δουλέψω κάτι, όπως τα βιολιά.

Έχω κάνει αμέτρητες κολλήσεις-δομικού χαρακτήρα και κάποιες ήταν καμένο χαρτί λόγω πρότερης χρήσης PVA/aliphatic για να μην πως για περιπτώσεις superglue.

Κάθε κόλλα έχει τη χρήση της στο εργαστήριο και κάθε κόλληση έχει την κόλλα της. Δυστυχώς, η ζωική αποφεύγεται ακόμη και απο επαγγελματίες, λόγω φόβου ή ελλιπούς εμπειρίας. (το ξέρω από πρώτο χέρι, υπήρξα κι εγώ στην άγνοια για χρόνια).

Ωραιότατη η Κρουτσιανέλι. Οι Ιταλοί το λυγάνε το σελουλόιντ. Τη σμιλεύουν την ασετόπαστα

Στο σημείο αυτό δεν χρειάζεται να είναι αντιστρέψιμη η κόλληση σε τέτοια κρακ βάζω πάντα αραιωμένο titebond
Νάσο εξήγησα λίγο πιο πάνω γιατί χρησιμοποιώ HHG (hot hide glue). Σε επαγγελματικό επίπεδο, όταν εγγυάσαι μια κόλληση, μπορεί να κληθείς να την επαναλάβεις, είτε λόγω αστοχίας υλικού είτε κακής χρήσης του μουσικού. Όπως και να έχει, αν ξέρω ότι δούλεψα με HHG, το μόνο που θα χρειαστεί είναι να ζεστάνω λίγο τα σημεία και να ρίξω λίγη ακόμη HHG, ωστε να επανενεργοποιηθεί η προηγούμενη και να ξανακολλήσουν τα μέρη. Με οποιαδήποτε άλλη, κλάφτα...ή κάνε προσευχή.

 

Νομίζω ναι μέχρι να δοκιμάσω να κολλήσω ταστιέρα από την αρχή και επινοήσω καινούριες βρισιές
Κάθε κόλλα στον χώρο της. Ταστιέρα θα κολλούσα με Titebond, είναι εύκολο να την αποξέσεις από τέτοια επιφάνεια, σε περίπτωση επισκευής. Και δύσκολο να δουλέψεις HHG για τόσο χρονοβόρα κόλληση (όχι ακατόρθωτο)

 
Ωραιότατη η Κρουτσιανέλι. Οι Ιταλοί το λυγάνε το σελουλόιντ. Τη σμιλεύουν την ασετόπαστα




Ωραια η ασετοπαστα

Θαύμα το σελουλοιντ

και υπεροχα ακουγονται

τα σολα των Πινκ Φλοιντ

Και ο μαγνητης φοβερος

για  slide και για shake

τι κι αν το κΣυλο ειναι φΘηνο

και ολες οι περλες fake?

ειναι κιθαρα για yOUtUBE

για video & μούρη

εγω την αγαπω πολυ

και ας με λεν καψουρη

Γιατρε μου μια ερωτηΞις...

ΠΡΙΝ την επισκευη οταν πηγαινα να παιξω ΜΕΤΑL.... ΣΦΥΡΑΓΕ  ...ο μαγνητης....

ΤΩΡΑ γιατι ΔΕΝ σφυραΓει?

Μηπως και εβαλε ΜΑΧΟΓΚΑΝΥ μεσα ο Αργυρης?

?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top