Η Μιξη και το Μαστερινγκ στην Ελλαδα...

Απο μπαντες που εκαναν παραγωγή Ελλάδα εχω πορωθεί με
Fragile Vastness
Απ΄ ότι ξέρω επειδή έτυχε να πηγαίνω κάποτε στο στούντιο του μπασίστα τους νομίζω οτί εκεί έχει γραφτεί το cd τους και από άλλες παραγωγές του που έχω ακούσει είχα πάθει πλάκα. Tο στούντιο λέγεται FRAGILE και είναι στο Αιγάλεω κοντα στην Ιερά Οδό. Για ψαχτείτε μεταλλάδες πριν το ρίξετε σε..... κάτι καλύτερο :?

 
Menelaos δεν μας τα λες καλα. :lol:

Καταρχην για το φαλτσο του τραγουδιστη δεν ευθυνεται ο ηχοληπτης & κατα δευτερον σε πληροφορω οτι σε μια μεση παραγωγη ελληνικου fame story σκυλιου (απο φ.... ,μ.... δηλ :lol: ) το 90% του χρονου αφιερωνεται στο αγαπημενο Antares,και ΧΑΛΑΡΑ oι Ελληνες ηχοληπτες ειναι οι ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ στον κοσμο στη χρηση του pitch correction μια και τα εγχωρια μουσικα ηθη επιβαλουν τραγουδιστριες με ωραια μπουτια μεν αθλια φωνη δε.

Εχω δει παμπολλες φορες ηχοληπτες να κανουν τα αδυνατα δυνατα με αυτες τις τραγουδιαρες... :lol:

ΟΜΩΣ ακομα & το Antares εχει τα ορια του & δεν μπορει να κανει θαυματα σε περιπτωσεις 99%...ΑΣΤΟΧΙΑΣ :lol:

Αν παρατηρησεις αλλωστε τα φαλτσα στο MAD γινονται κατα 90% απο τραγουδιστριες & οχι τραγουδιστες :wink:

Γενικα (& χωρις να θελω να υπερασπισω κανεναν ηχοληπτη btw δεν ειμαι ηχοληπτης) πιστευω οτι οι περισσοτεροι σοβαροι ελληνες ηχοληπτες (και υπάρχουν αρκετοι πιστεψε με) ειναι ηρωες μια & δουλευουν σε απιστευτες ταχυτητες και με Budget τρομερα χαμηλα.

Ενα θα σου πω,οταν εβαλα στον γνωστο αυτο αμερικανο παραγωγο το cd μας & του ειπα οτι το γραψαμε-μιξαραμε σε 40 ωρες μου ειπε : "εγω φιλε μου σε 40 ωρες δεν προλαβαινω ουτε τα μικροφωνα στους ενισχυτες να δοκιμασω!!!" 8O

 
παρακολουθω την κουβεντα σας και μου δημιουργηθηκαν μερικες αποριες:

1.σε τι διαφερει ο μηχανικος ηχου απο τον ηχοληπτη?

2.τι σημαινει παραγωγος(αφου ο sf το διαχωρησε απο τον ηχοληπτη)?ξερω οτι στην ελλαδα παραγωγος, ειναι καποιος που σκαει τα λεφτα,ακομα και στο χωρο της μουσικης, αλλα ας πουμε οταν λεμε οτι ο bob rock ειναι παραγωγος των metallica, δεν νομιζω οτι ειναι με την ελληνικη εννοια..

περα απο τον χωρο του metal, νομιζω οτι στην ελλαδα,εχουν αρχισει και γινονται πολυ καλες παραγωγες στην σκυλο-pop.

επισης εχω ακουσει και εχω στην δισκοθηκη μου μερικες εξαιρετικες παραγωγες απο ελλαδα.πχ σε 2 δισκους(διαφανα κρινα-bokomolech) o coti k. θεωρω οτι εχει κανει αψογη δουλεια που δεν εχει να ζηλεψει τιποτα απο ευρωπαικες παραγωγες.

υ.γ. συγνωμμη αν ξεφευγω λιγακι απλα ηθελα να τα ξεκαθαρισω.

 
1.σε τι διαφερει ο μηχανικος ηχου απο τον ηχοληπτη?

ειναι το ΙΔΙΟ πραγμα.

2.τι σημαινει παραγωγος(αφου ο sf το διαχωρησε απο τον ηχοληπτη)?ξερω οτι στην ελλαδα παραγωγος, ειναι καποιος που σκαει τα λεφτα,ακομα και στο χωρο της μουσικης, αλλα ας πουμε οταν λεμε οτι ο bob rock ειναι παραγωγος των metallica, δεν νομιζω οτι ειναι με την ελληνικη εννοια..

Ο παραγωγος στη μουσικη κανει ΑΚΡΙΒΩΣ την ιδια δουλεια με αυτη που κανει ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ στον κινηματογραφο :wink:

Στην Ελλαδα υπάρχουν αρκετοι επαγγελματιες παραγωγοι με την παραπανω εννοια απασχολουνται ομως κυριως στο λαϊκο (οπως αλλωστε ειναι και φυσικο)

Υπαρχουν παραγωγοι που ειναι ΚΑΙ ηχολήπτες ,υπάρχουν ομως και παραγωγοι που ΔΕΝ ειναι ηχολήπτες,καλο ομως ειναι να εχουν καποιες βασικες γνωσεις γυρω απο τη μουσικη & την ηχοληψία...

 
Menelaos δεν μας τα λες καλα. :lol:
Καταρχην για το φαλτσο του τραγουδιστη δεν ευθυνεται ο ηχοληπτης & κατα δευτερον σε πληροφορω οτι σε μια μεση παραγωγη ελληνικου fame story σκυλιου (απο φ.... ' date='μ.... δηλ :lol: ) το 90% του χρονου αφιερωνεται στο αγαπημενο Antares,και ΧΑΛΑΡΑ oι Ελληνες ηχοληπτες ειναι οι ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ στον κοσμο στη χρηση του pitch correction μια και τα εγχωρια μουσικα ηθη επιβαλουν τραγουδιστριες με ωραια μπουτια μεν αθλια φωνη δε.

Εχω δει παμπολλες φορες ηχοληπτες να κανουν τα αδυνατα δυνατα με αυτες τις τραγουδιαρες... :lol:

ΟΜΩΣ ακομα & το Antares εχει τα ορια του & δεν μπορει να κανει θαυματα σε περιπτωσεις 99%...ΑΣΤΟΧΙΑΣ :lol:

Αν παρατηρησεις αλλωστε τα φαλτσα στο MAD γινονται κατα 90% απο τραγουδιστριες & οχι τραγουδιστες :wink:

Γενικα (& χωρις να θελω να υπερασπισω κανεναν ηχοληπτη btw δεν ειμαι ηχοληπτης) πιστευω οτι οι περισσοτεροι σοβαροι ελληνες ηχοληπτες (και υπάρχουν αρκετοι πιστεψε με) ειναι ηρωες μια & δουλευουν σε απιστευτες ταχυτητες και με Budget τρομερα χαμηλα.

Ενα θα σου πω,οταν εβαλα στον γνωστο αυτο αμερικανο παραγωγο το cd μας & του ειπα οτι το γραψαμε-μιξαραμε σε 40 ωρες μου ειπε : "εγω φιλε μου σε 40 ωρες δεν προλαβαινω ουτε τα μικροφωνα στους ενισχυτες να δοκιμασω!!!" 8O[/quote']

Ναι, δεκτόν, γι αυτό και τόνισα ότι δεν "τη λέω" στους ηχολήπτες. Πάντως κι εμένα με έτρωγε να τονίσω το "τραγουδΙΣΤΡΙΕΣ" και όχι τραγουδιστές :lol: Αλλά πέραν αυτού μου κάνει τεράστια εντύπωση να ακούω τραγούδια με φριχτά φάλτσα πάνω στη βασική γραμμή, ειδικά όταν μιλάμε για τραγούδια που πάνε για χιτάκια....
 
Παιδια θελω να ρωτησω και εγω καποια πραγματα

1.Τι γινεται με την παραγωγη και μειξη ηλεκτρονικης μουσικης στην ελλαδα και στο εξωτερικο ?

2.ποιες ειναι η τιμες ?

3.Αμα καποιος θελει να κανει τη μουσικη του να μπορει να ''ακουγετε'' χωρις να ξοδεψει περιουσιες τι μπορει να κανει(ερασιτεχνικο επιπεδο) ?

4.Τα κομματια κινδυνευουν να κλαπουν μεσω e-mastering ?

 
1.Τι γινεται με την παραγωγη και μειξη ηλεκτρονικης μουσικης στην ελλαδα και στο εξωτερικο ?

ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΣΑΙ ΤΥΧΕΡΟΣ,ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΘΕΣ (ΦΤΑΝΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΑΛΕΝΤΟ & ΓΝΩΣΕΙΣ & ΕΝΑ ΚΑΛΟ PC BASED SYSTEM)

2.ποιες ειναι η τιμες ?

ΤΖΑΜΠΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ

3.Αμα καποιος θελει να κανει τη μουσικη του να μπορει να ''ακουγετε'' χωρις να ξοδεψει περιουσιες τι μπορει να κανει(ερασιτεχνικο επιπεδο) ?

ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΣΩΣΤΑ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ & ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ.

4.Τα κομματια κινδυνευουν να κλαπουν μεσω e-mastering ?

ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ (ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΑ ΑΝΕΒΑΖΕΙΣ ΣΤΟΝ ΣΕΡΒΕΡ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟ) ΑΛΛΑ & ΝΑ ΣΤΑ ΚΛΕΨΟΥΝ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΓΓΛΟ ΠΟΥ ΝΑ ΕΚΛΕΒΕ "ΤΟ ΝΙΝΙ ΣΕΡΝΕΙ ΚΑΡΑΒΙ???" :lol: :lol:

 
Εγώ πιστεύω ότι αν ενας έφτιαχνε σοβαρές παραγωγές Metal θα είχε σκιστεί στο φράγκο.......Και όλα τα άλλα περι είμαστε λίγοι για αυτό δεν ενδιαφέρεται κανένας για μεταλ παραγωγές είναι αρλούμπες.......

εγώ έχω να πω ότι άλλαξαν τα μουσικά μου γούστα στην ηλικά των 27 οπότε chaos star έχεις άλλα 2 χρόνια να το διαπιστώσεις...άλλα όποια μουσική και αν αγαπήσεις να θυμάσαι ότι η μουσική είναι διακοπές στην θάλασσα, είναι βλακεία να πηγαίνεις στην ίδια παραλία.....τράβα και σε άλλες.....

επιπλέον έχω να προσθέσω το Θεϊκότερο όλων... Τους crimson glory τους ξέρετε;... όσοι δεν τους ξέρετε και πάτε φέτος rockwave θα τους μάθετε... λοιπόν τον midnight τον τραγουδιστή τους τον ξέρετε... έσπασε απο την μπάντα και όλοι οι οπαδοί κατεβάσαν πλερέζες.. Απο φίλο λοιπόν οπαδό, έπεσε στα χέρια μου δουλειά του midnight στην οποία έγινε το εξής τραγικό ... η μίξη έξω και το μαστερινγκ στην ελλάδα....

Δεν έχω να πω τίποτα το αποτέλεσμα αυτού του πειράματος ήταν απογοητευτικό... για αυτό να μην τα πολυλέμε.. δλειά για μίξη-μαστερινγκ... έξω....

 
Menelaos δεν μας τα λες καλα. :lol:
Καταρχην για το φαλτσο του τραγουδιστη δεν ευθυνεται ο ηχοληπτης & κατα δευτερον σε πληροφορω οτι σε μια μεση παραγωγη ελληνικου fame story σκυλιου (απο φ.... ' date='μ.... δηλ :lol: ) το 90% του χρονου αφιερωνεται στο αγαπημενο Antares,και ΧΑΛΑΡΑ oι Ελληνες ηχοληπτες ειναι οι ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ στον κοσμο στη χρηση του pitch correction μια και τα εγχωρια μουσικα ηθη επιβαλουν τραγουδιστριες με ωραια μπουτια μεν αθλια φωνη δε.

Εχω δει παμπολλες φορες ηχοληπτες να κανουν τα αδυνατα δυνατα με αυτες τις τραγουδιαρες... :lol:

ΟΜΩΣ ακομα & το Antares εχει τα ορια του & δεν μπορει να κανει θαυματα σε περιπτωσεις 99%...ΑΣΤΟΧΙΑΣ :lol:

Αν παρατηρησεις αλλωστε τα φαλτσα στο MAD γινονται κατα 90% απο τραγουδιστριες & οχι τραγουδιστες :wink:

Γενικα (& χωρις να θελω να υπερασπισω κανεναν ηχοληπτη btw δεν ειμαι ηχοληπτης) πιστευω οτι οι περισσοτεροι σοβαροι ελληνες ηχοληπτες (και υπάρχουν αρκετοι πιστεψε με) ειναι ηρωες μια & δουλευουν σε απιστευτες ταχυτητες και με Budget τρομερα χαμηλα.

Ενα θα σου πω,οταν εβαλα στον γνωστο αυτο αμερικανο παραγωγο το cd μας & του ειπα οτι το γραψαμε-μιξαραμε σε 40 ωρες μου ειπε : "εγω φιλε μου σε 40 ωρες δεν προλαβαινω ουτε τα μικροφωνα στους ενισχυτες να δοκιμασω!!!" 8O[/quote']

+ 100000000000 SF μου και τον πρώτο αριθμό του λαχείου να κληρώνει τραγουδίστρια άφωνη και γκόμενα του "παραγωγού" που πληρώνει... :lol: :lol: :lol:

Κάποια στιγμή πρέπει να συγκεντρώσουμε τις εμπειρείες που όλοι λίγο πολύ έχουμε από την σύγχρονη ελληνική παραγωγική διαδικασία από το κάθε πόστο που την υπηρετήσαμε και να τις εκδόσουμε...μιλάμε για γκανιάν best seller...

ΥΓ. χαίρομαι ειλικρινά που από την θέση σου (όπως θα ξέρεις δεν συνηθίζεται από τους συναδέλφους σου..και σε παραδέχομαι διπλά πέραν της εκτίμησης που σου έχω...) αναδικνύεις τα θετικά αλλά και τις τραγικές συνθήκες εργασίας των ηχοληπτών εδώ (τουλάχιστον αυτών που έχουν όραμα μεράκι και πασχίζουν με κόπο να μεταλαμπαδεύσουν "συνείδηση ήχου" στην Ελλάδα δείχνοντας τα κότσια τους στους "άρχοντες" -με την καλή έννοια- ξένους συναδέλφους τους... ).
 
...οκ παιδια εγω εχω λιγα πραγματακια να προσθεσω....καταρχήν δεν εχω ακουσει ακομα ελληνικο δισκο ε καλη παραγωγη και καλη μιξη...ποτέ...εχουν υπαρξει ενα δυο καλες προσπαθειες αλλα ποτε κατι που να κανει τρομερη εντυπωη...δευτερον στην ελλαδα τεραστιο μερος του προβληματος ειναι οτι οι μπάντες δεν προβάρουν αρκετά....με αποτελεσμα να μην παιζουν και τοσο καλα...και δεν μιλαο απο τεχνικης αποψης αλλα απο εκτελεστικης...μια ηχογραφηση χωρις λαθη δεν ειναι απαραιτητα και η καλυτερη δυνατη....φυσικα σε αυτο παιζουν ρολο και οι ωρες κτλ...το ποιο σημαντικο ειναι οτι η ελληνικη νοοτροπια κανει πολυ κοσμο να σκεφτεται ως εξης...ειτε"θα το κανω σπιτι μου τσαμπε" ειτε θα το κανω στον ταδε επεδη δεν μπορω να του πω οτι θα το κανω αλλου, θα στραβωσει" και εχω ακουσει και το χειροτερο...νεα μπαντα που παιζεται στο ραδιοφωνο ΠΡΙΝ να κυκλοφορισει δισκο και με τρομερη προοθηση να μου λεει θελουμε το δίσκο οσο πιο φθηνα γινεται....αντι να πουν οσο πιο καλα γινεται...και δεν υπαρχει οικονομικο προβλημα...εχω λοιπον να πω οτι αν καποιος σκεφτεται σοβαρα αυτο ποθ ελει να κανει τοτε δεν φοβατια να κανει μια επενδυσει για να το ωγαλει καλο...ειτε στο στουντιο ειτε (και πιο σημαντικο ειναι αυτο) στο προβαδικο...υπαρχουν στουντιο που ηχογραφουν ανα κομματι και οχι ανα ω και με τα καλυτερα μηχανηματα σην ελλαδα...θελει λιγο ψαξιμο το θεμα...δεν παμε στον πρωτο που μας εδωσε μια προσφορα...

 
Βασικά το πρώτο πρόβλημα σε αυτό το θέμα είναι όντως η αντιμετώπιση των νέων group. Οι περισσότεροι κοιτάνε να βγάλουν κάτι ok με λίγα λεφτά, ενώ προσωπικά νομίζω πως ο στόχος πρέπει να είναι να βγάλεις κάτι καταπληκτικό - εντός φυσιολογικών ορίων βέβαια.

Όμως αυτό δε νομίζω ότι έχει να κάνει πολύ με το γενικότερο θέμα, καθώς δε μπορεί κανείς να περιμένει ότι αν πάω εγώ να ηχογραφήσω σε ένα studio θα έχω παραγωγή επιπέδου US-based superstar. Το ερώτημα είναι τι κάνουν οι μεγάλοι Έλληνες μουσικοί (μεγάλοι από την πλευρά των πωλήσεων). Διότι αν σε ψιλοdance κομάτια της Βανδή πχ η παραγωγή είναι μάπα (που γενικότερα κατά τη γνώμη μου δεν είναι), τότε από πού να περιμένεις μια εντυπωσιακή παραγωγή; Από ένα group με 2 ηλεκτρικές, ένα μπάσο, drums και φωνή, που βάζει και όλα τα λεφτά από την τσέπη του;

 
'Αμα το group, το οποιοδήποτε group ξέρει να παίζει και ξέρει πως θέλει να ακούγεται αυτό που παίζει μια χαρά θα γίνει η παραγωγή και δεν χρειάζεται να είσαι μεγάλο όνομα για να κάνεις καλή δουλειά ακόμα και στην Ελλάδα.

Εγώ δυστυχώς πιστεύω τα πιο πολλά group δεν σέβονται αυτό που κάνουν και έμμεσα δεν σέβονται και το κοινό που θα το ακούσει. Όταν μπάντα έχει στόχο το πιο "φθηνά" και όχι το πιο "καλά", όπως διάβασα πριν, τότε βράστα! 8O 8O

Αν ο δημιουργός αντιμετωπίζει έτσι τη μουσική του, ποιος περιμένει ότι ο μηχανικός ήχου θα την αντιμετωπίσει καλύτερα ;; Και για ποιό λόγο δηλαδή να κάτσει να ανοίξει τα μάτια και τ' αυτιά του οποιουδήποτε "έσκασε μύτη" να ηχογραφήσει χωρίς να ξέρει τι θέλει και πως το θέλει.

Έχω ακούσει ελληνικές παραγωγές των 1500 ευρώ (μιλάω για album ολόκληρο) που ήταν μια χαρά και φαινόταν και η καλή μπάντα και η προσεκτική δουλειά στην ηχογράφηση και τη μίξη. Προφανώς με 1500 ευρώ δεν θα χρησιμοποιήθηκαν και τα καλύτερα μηχανήματα, ούτε άπειρες ώρες, ούτε ήρθε ο Steve Albini να κάνει παραγωγή. Απλά όλοι όσοι δούλεψαν ήξεραν τι κάνουν και τι θέλουν να πετύχουν.

 
Ναι, όντως. Το πιο βασικό νομίζω είναι αυτό που λες, ότι αν εσύ ο ίδιος αντιμετωπίζεις τη μουσική σου σε φάση "άντε μωρέ, καλούλι είναι έτσι όπως είναι, ας το κυκλοφορήσω", ποιός και γιατί να σε αντιμετωπίσει σοβαρά; Πάντως και πάλι το ερώτημα είναι αν μιλάμε για καλές παραγωγές στα πλαίσια του self financed ή για πραγματικά καλές world class παραγωγές.

 
'Έχω ακούσει ελληνικές παραγωγές των 1500 ευρώ (μιλάω για album ολόκληρο) που ήταν μια χαρά και φαινόταν και η καλή μπάντα και η προσεκτική δουλειά στην ηχογράφηση και τη μίξη. Προφανώς με 1500 ευρώ δεν θα χρησιμοποιήθηκαν και τα καλύτερα μηχανήματα' date=' ούτε άπειρες ώρες, ούτε ήρθε ο Steve Albini να κάνει παραγωγή. Απλά όλοι όσοι δούλεψαν ήξεραν τι κάνουν και τι θέλουν να πετύχουν.[/quote']

Σωστόοοοοοοος....
 
Πάντως και πάλι το ερώτημα είναι αν μιλάμε για καλές παραγωγές στα πλαίσια του self financed ή για πραγματικά καλές world class παραγωγές.
Για καλές world class παραγωγές δεν είναι απαραίτητο και το υλικό να ανταποκρίνεται? (Ας κάνουν τα παιδια ότι μπορούν εδώ και αν τους τσιμπήσουν απ όξω την ξανακάνουν...) :)

Tι σχέση έχει ο Vangelis στους Forminx με τον ίδιο από τους Α. child και ύστερα??? :wink:

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top