Η χρυση τομη και το μεγαλο σολο

Μηνύματα
2,169
Πόντοι
98
Η χρυση τομη (φ, απ'τον Φειδια), για οσους δεν ξερετε, ειναι ενας λογος μεγεθων που ειναι παντου στην φυση, στα φυλλα, στο ανθρωπινο σωμα, στους ελικες, στην τεχνη, στο εμποριο, πενταγραμμο (αστερι), αρχιτεκτονικη, και φυσικα στην μουσικη. Απανταει στο ερωτημα "αν εχουμε δυο μεγεθη και θελουμε ο λογος του μικροτερου προς το μεγαλυτερο να ειναι ιδιος με τον λογο του μεγαλυτερου προς το ολο, ποια πρεπει να ειναι η αναλογια/ πολλαπλασιαστης?", και ειναι περιπου φ = 1,618...

Ειχα διαβασει καπου πως ειναι πολύ συχνο το να μπαινει το μεγαλο σολο κοντα στο σημειο φ, χρονικα, στο τραγουδι. Πραγματι, εχω 20 λεπτα που κανω υπολογισμούς πανω σε μια ντουζινα τραγουδια και η μεγαλυτερη διαφορα απ'το 1.618 που βρηκα ηταν 2%! Δηλαδη το τραγουδι ειναι φ φορες πιο μεγαλο απ'το σημειο που μπαινει το σολο. Παράδειγμα τα It's my life, You give love a bad name - Bon Jovi, Pour some sugar on me - Def Leppard και You and I - Lady Gaga.

Sorry for the long post here is (a potato) η χρυση τομη σε γραμμη προσεγγιστικα με τον λογο 13/8 (απ'την σειρα φιμπονατσι, επισης η ολοκληρωμενη οκταβα εχει 13 χρωματικες και 8 διατονικες νοτες...)

-------------

               |

            σολο

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
magna είπε:
δωμ' κι εμένα απ'αυτά που παίρνεις.... ;D

(ρεπόρτο... ::))
Προσεξε, δεν κάθονται οι μουσικοι και κανουν υπολογισμούς για το ποτε θα μπουν σημαντικα συμβαντα στο τραγουδι. Απλα φυσιολογικα το γουστο τους συμπιπτει με τα μαθηματικα του φ, ως αρμονικη αναλογια.

 
Κοιτα, οπου υπαρχει αρμονια υπαρχει και χρυση αναλογια… καπως καπου… η διαρκεια του σολο σε σχεση με την διαρκεια του κομματιου παντως δεν νομιζω να εχει να κανει… γιατι για να εχεις την αισθηση της χρυσης αναλογιας πρεπει να εχεις ολα τα μεγεθη μπροστα σου ταυτοχρονα, ενω ενα μουσικο κομματι κυλαει… ασε που ειναι μπακαλιστικη εφαρμογη.. πχ να κοψεις η να μεγαλωσεις ενα σολο για να εχει χρυση αναλογια με την διαρκεια του κομματιου…. μουφα

Ισως να βρεις χρυση αναλογια ομως στις βαθμιδες των συγχορδιων … ελεγξε συγχορδιες με 2 και 3 οκταβες ευρος μηπως καποια βαθμιδα πεφτει πανω στην τομη επανειλημμενα και τι αξια εχει μεσα στην συγχορδια,  στην μια οκταβα μπορει να μην προλαβαινει να φανει κατι οπως συμβαινει και στην αρχη της ακολουθιας Φιμπονατσι

 
blue monk είπε:
η διαρκεια του σολο σε σχεση με την διαρκεια του κομματιου παντως δεν νομιζω να εχει να κανει… γιατι για να εχεις την αισθηση της χρυσης αναλογιας πρεπει να εχεις ολα τα μεγεθη μπροστα σου ταυτοχρονα, ενω ενα μουσικο κομματι κυλαει
Για τραγουδια με σταθερο ρυθμο/ εμπορικη φορμα ειναι πιο προβλεψιμο όμως ποσο θα κυλησει το τραγουδι.

Υποθεση: Οσο πιο πολλα τραγουδια ερευνηθουν για σολο/ σημαντικα συμβαντα κοντα στο φ σημειο τοσο ο μεσος ορος θα προσεγγιζει ολο και πιο πιστα το φ.

 
blue monk είπε:
Ισως να βρεις χρυση αναλογια ομως στις βαθμιδες των συγχορδιων … ελεγξε συγχορδιες με 2 και 3 οκταβες ευρος μηπως καποια βαθμιδα πεφτει πανω στην τομη επανειλημμενα και τι αξια εχει μεσα στην συγχορδια,  στην μια οκταβα μπορει να μην προλαβαινει να φανει κατι οπως συμβαινει και στην αρχη της ακολουθιας Φιμπονατσι
Εννοεις στα διαστήματα ή χρονικα? Στα διαστήματα το φ ειναι πολύ κοντα στην μικρη 6η (1.6/ 1.618 = 99%).

 
Τα περισσοτερα κομματια συνηθως ειναι κουπλε-ρεφραιν-κουπλε-ρεφραιν-σολο οποτε λογικο ειναι να βγαινει πανω κατω το ιδιο νουμερο σε πολλα απο αυτα. Και επιπροσθετως το backing στο σημειο που μπαινει το σολο ειναι τα ακορντα/ριφ του κουπλε η του ρεφραιν οποτε υπαρχει μια στανταρ αναλογια

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Εννοεις στα διαστήματα ή χρονικα? Στα διαστήματα το φ ειναι πολύ κοντα στην μικρη 6η (1.6/ 1.618 = 99%).
Στα διαστηματα εννοω, η μικρη εκτη λοιπον ειναι στην τομη οταν το συνολικο μεγεθος ειναι η οκταβα …….… σιγουρα θα την βρεις μπροστα σου με διαφορους τροπους αν το ψαξεις, αλλα στην πραξη τι ουσιαστικο μπορει να βγει απο αυτό;   
 
blue monk είπε:
αλλα στην πραξη τι ουσιαστικο μπορει να βγει απο αυτό;     
Συμφωνα με τον Richard Merrick, συγγραφεα του Interference theory, η επιστημονικη ερευνα της μουσικης των σφαιρων (Πυθαγόρας) θα επιφερει απροβλεπτη ανθηση της κοινωνιας.

"Merrick’s work spans diverse areas of digital media, including search engines, graphics operating systems, multimedia applications, interactive games, voice-response Web agents and dynamically personalized Internet communications. Because of this, he has been invited to speak around the world on the future of digital media and cited as an expert in leading publications. Outside of technology, he is a jazz pianist and composer, an artist in oils, writer and independent researcher."

 
Αυτά τα πράγματα είναι σατανικά.Έτσι έγινε κι ο Φρανκεστάιν  ;D

 
magna είπε:
Αυτά τα πράγματα είναι σατανικά.Έτσι έγινε κι ο Φρανκεστάιν  ;D
Aν εννοεις τα μαθηματικα θα διαφωνησω αγαπητη, και αυτό στο λεει ενας ανθρωπος που 23 χρονια ειχε μαθηματικη φοβια και αντιπαθεια και μετα εγινε editor στα μαθηματικα του Wikipedia. :)

Το φ στην αρμονια: http://www.interferencetheory.com/Articles/GoldenRatio/files/25c803a9810240b66ff314cdff17815b-0.html

To φ στην μουσικη αντιληψη (κοινως πως ξεχωρίζουμε τα οργανα):

http://www.interferencetheory.com/Articles/GoldenRatio/files/f978130f3a7ba705c5eb97f356d4e792-1.html

 
blue monk είπε:
η μικρη εκτη λοιπον ειναι στην τομη οταν το συνολικο μεγεθος ειναι η οκταβα
Είναι 99% ιδια. Τωρα αν αυτό είναι σημαντικο ή τυχαιο δεν ξερω. Σιγουρα όταν παιζω μια ματζόρε σε πρωτη αναστροφη με την 3η στο μπασο μου ακούγεται ωραια.

Χωρις το φ δεν θα υπηρχε μουσικη, ουτε ατομα, μορια κτλ. Τα εξηγει ο Merrick. Αυτά είναι τα πραγματικα μαθηματικα της μουσικης (και πραγματι της φυσης). Όχι μονο set theory και pitch classes που είναι μονο ένα μικρο κομματι.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top