Η καλύτερη Έτοιμη Strat για Relicing;

Holystone

Μέλος
Μηνύματα
2,172
Πόντοι
48
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Καλησπερα!

Λοιπον, ανοιγω αυτο το thread, καθως νομιζω οτι κατεληξα σε μια καλη διαπιστωση οσων αφορα στο relicing sunburst stratocaster.

Ας τα παρουμε απο την αρχη:

Εχω αυτην την Vintage Icon V6MRSSB.  (σορυ, φωτο απο το νετ για την ωρα...)

https://reverb-res.cloudinary.com/image/upload/s--wb5NrxvT--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_1600,q_80,w_1600/v1445909449/yn2x9forymkbeo1utart.jpg[/img]

Σημερα την εχει καινουργια ο Θωμας στην εξευτελιστική τιμη των 279ευρω!!!! (εγω την πηρα 350 περιπου το 2015)

https://www.thomann.de/gr/vintage_icon_v6mrssb.htm?ref=prod_rel_251594_4

Ειναι το distressed μοντελο (οχι το reissued με poly finish)

Μιας και το relicing απο την μαμα του δεν μου αρεσε ιδιαιτερα, αποφασισα να προχωρησω σε δικη μου προσπαθεια πιο αληθοφανους relicing, και στην ουσια να την κανω αυτο που λεει και ο τιτλος του μοντελου (distressed).

Ηδη σημερα το εχω κανει (κατα το μεγαλυτερο μερος της διαδικασιας).

Το πιο σημαντικο ομως ειναι αυτα τα οποια με ξαφνιασαν ξανα:

1. Το φινιρισμα δεν ειναι Poly

2. Το φινιρισμα δεν ειναι Nitro.

3. To φινιρισμα, ειναι αλλης τεχνοτροπιας (που δεν γνωριζω) αλλα ειναι ματ, και σου δινει την αισθηση οτι ειναι νιτρο (και ειναι σε πολυ λεπτο στρωμα). Την τελευταια φορα που ηρθαν τα χερια μου σε επαφη με νιτρο, ηταν στον νακα πριν παρω αυτην την Vintage, με μια Fender Road Worn 60s. μπορω να πω οτι οντως εχει αλλη αισθηση στα χερια το νιτρο.

4. Αποφασισα να κανω μια replica της 62 στρατ John Frusciante (η οποια παρεπιμπτωντος εχει αρκετο distress)

5. Ηταν πιο ομαλη η διαδικασια απο ο,τι περιμενα. Και συγκεκριμενα, καθως δεν ειναι poly, ευκολα αφαιρεθηκε το χρωμα. Κυριως σταματησα στο πρωτο στρωμα και δεν αποκαλυψα τελειως το ξυλο (αν και νομιζω οτι ακομα καλυτερα θα ηταν και πιο αληθοφανες το relic.

Οποτε, θα σας ανεβασω φωτο τραβηγμενες στο φως της ημερας. (sorry, δεν τραβηξα το πρωι που την εφτιαχνα και τωρα δεν την εχω μαζι μου... :-[ )

Ο λογος που γραφω το thread, ειναι πως αν καποιος θελει να φτιαξει μονος του Relic Sunburst Stratocaster, αξιζει τον κοπο γιατι :

1. Πολυ ποιοτικο οργανο.

2. Χώμα τιμη

3. Wilkinson hardware, κλειδια  WJ55 E-Z-LOK™(vintage style). γεφυρα.

4. Wilkinson μαγνητες που τα σπανε (απλα ακουστε και το κλιπ που ειχα ανεβασει πριν μερες για SRV ηχο σε αλλο thread)

https://www.noiz.gr/index.php?topic=213854.msg940819#msg940819

5. 10αρι radius μανικι, αρκετα fast καθως εχει mat φινιρισμα

Οταν 150-250 ευρω κανει ενα μανικι απο parts μαγαζι, εδω με 279 παιρνεις ετοιμη καινουργια ολοκληρη κιθαρα, με hardware που δεν χρειαζονται αλλαγμα (αντε κανενα steel block και ενα tusq nut μονο)

Οψωμεθα!  8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλησπερα! Λοιπον, σας στελνω τις φωτο οπως εγραψα χθες (σορυ για το αργοπορημενο :P )

Αβαφη

Απλα εξει ξυστει και τριφτει λιγο με γυαλοχαρτο 400αρι. Τιποτα αλλο. Το  επομενο ειναι να του δωσω το χρωμα στο φινιρισμα οπως στις φωτο της πραγματικης 1962 στρατ του. (επομενο ποστ)

FruscianteRelic6.jpg

FruscianteRelic5.jpg

FruscianteRelic4.jpg

FruscianteRelic.jpg

FruscianteRelic3.jpg

FruscianteRelic2.jpg

FruscianteRelic8.jpg

FruscianteRelic7.jpg

 
Εδω ειναι οι φωτο απο ιντερνετ της κιθαρας του Frusciante. Χρησιμοποιησα αυτες σαν οδηγο, αλλα ακομα περισσοτερο επηρρεαστηκα απο την φοβερη διαδικασια του πιστου relic που εκανε ο τυπος παρακατω:



OriginalFrusciantefront.jpg

OriginalFruscianteback.png.jpg

 
To headstock θα το τριψω με 1000αρι γυαλοχαρτο σε νερο, να φυγει η γυαλαδα του λουστρου κυριως.

Τωρα για τα πλαστικα μερη θα δω...

 
δεν θέλω να σε στεναχωρήσω αλλά η ιδέα δεν μου άρεσε ποτέ και ούτε θα μου αρέσει.

Προσωπικά θέλω οι κιθάρες μου να έχουν την προσοχή που τους αρμόζει και αν τύχει και σημαδευτούν είναι καθαρά θέμα κισμέτ.

Τότε με γειά τους και χαρά τους.

 
To ξερω!  :-\

Ημουν ετσι μεχρι τα τελευταια χρονια. Μαλλον... χειροτερα...Δεν ηθελα ουτε γρατζουνια να εχει η κιθαρα μου. Συγκεκριμενα απεριψα παλια, καλή κιθαρα απο φιλο, γιατι ηταν....λιγο χτυπημενη!  :P

Τα εβαλα με τον αδερφο μου που του ειχα δανεισει την κθαρα μου για λιγες μερες! και μου την γρατζουνησε τοτε πισω, στο υψος της ζωνης...

Μετα, κατι εγινε... Αρχισα να ασχολουμαι περισσοτερο με το αν με βολευει η κιθαρα που παιζω, και λιγοτερο με το αν εχει καπου χτυπηματα.

Υστερα, περασα στην απενταντι οχθη, και πηρα την Vintage σε distressed χρωμα. (Αν δεν κανω λαθος, ηταν μετα απο τοτε που στον Νακα δοκιμασα την Rοad Worn, και η υφη της στο σωμα με εκανε να αρχιζει να μου αρεσει το ταλαιπωρημενο σωμα...)

Πιο μετα ξεκινησα τις μοντες, να αλλαζω hardware. μαγνητες, ηλεκτρικα κτλ, να σεταρω μονος μου τις κιθαρες μου (και πλεον να μην βγαινει out of tune ουτε η ταπεινη squier μου μετα απο 2 ωρες προβα). Ετσι, συνηδειτοποιησα οτι το relic φινιρισμα στην Vintage, παραηταν ψευτικο για τα ματια μου... Και αφου ειχα πλεον δουλεψει αρκετες ωρες με τα μεσα-εξω των κιθαρων μου, προχθες αποφασισα να παρω και το DIY-relic στα χερια μου.

Οπερ και εγένετο!

Το τραγελαφικο  :-X βεβαια της περιπτωσης, ειναι πως αν με εβλεπε κανεις ΤΙ εκανα στην κιθαρα θα με εβριζε  :-[, και σε μια φαση μετα την τοση ταλαιπωρια της, μου ξεφυγε λιγο παραπανω το κοπιδι και εφυγε λιγο ξυλο παραπανω και αντανακλαστικα κανω εκεινη την ωρα:

"ΩΧΧΧ ρε γ@μ0τ0 μου!!! Της εκανα ζημια"  :-[ :-X :o

 
Η ερωτηση μου τωρα ειναι με ποιό τροπο πιστευετε οτι θα γινει καλυτερο το stain στο σωμα;

Κυριως εχει μεινει το primer στρωμα. Διαβαζω διαφορους τροπους, απο γραφιτη, μεχρι τσαι και συρματακι με ξυδι και να απλωσεις το υγρο που μενει.

Τι προτεινετε;

 
Ετσι να υπαρχει

1η φωτο τεχνητο relicing (απο MJT)

2η και 3η φωτο φυσικο 55 ετων

IMG_20150304_103932.jpg

strat1963.JPG

Strat1963c.JPG

 
ενας ωραιος τροπος να δημιουργησεις cracking  στο χρωμα,ζεστανε το αρκετα με ενα πιστολακι και καπακι ψεκασε με ψυκτικο...εγω δεν ειχα και την εβαλα στη καταψυξη...τα αποτελεσματα ειναι πολυ πειστικα!

 
Αυτο φανταζομαι κυριως για polyurethane φινιρισματα θα κανει δουλεια.  ;)

Στην Vintage V6 που δουλευω τωρα, δεν ειναι Poly. Ουτε nitro. Αλλα ενα πολυ ωραιο λεπτο στρωμα ματ φινιρισμα, που δουλευεται ευκολα.

Για αυτο και λεω οτι μαλλον η επιλογη απο τον Wilkinson σε αυτες τις κιθαρες ειναι καλή και ετσι να μπορει οποιος θελει να κανει τεχνιτο relic οπως θελει στη συγκεκριμενη. Αλλιως οντως το poly θελει πολυ φασαρια.

Αν εχεις σωμα με νιτρο, απλα το αφηνεις και οντως μονο του γινεται relic (και ετσι αξιζει, για τοσο ακριβο φινιρισμα)

Ομως η V6 κανει μια χαρα τη δουλεια της  ;D

Εκει ειναι και η εκπληξη μου. Τετοιο φινιρισμα δεν εχω δει αλλου σε τετοια τιμη κιθαρας, και με τετοια hardware  ;)

 
εγω το εκανα σε νιτρο...κ στη δικια σου θα πιασει νομιζω!!!

 
Απο ό,τι βλεπω , ναι.

Απο ο.τι υπολογιζω, πρεπει να εχουν περασει απο πανω απο το χρωμα, λεπτη στρωση ματ clear coat. Αυτο βεβαια που μου κανει εντυπωση, ειναι οτι αν και την εχω κατι λιγοτερο απο 3 χρονια, θα περιμενα να λειανθει το ματ φινιτρισμα απο την τριβη(πχ εκει που στηριζεται οταν καθεσαι).

Αλλα, δεν εχει γινει αυτο.

Θσ ηταν πολυ ενδιαφερον αν καποιος γνωριζει πώς βαφτηκε και μιμειται το φινιρισμα νιτρου, να παραθεση καμια γνωση  ;D

 
Καλημέρα.

Θα έλεγα ότι δεν είναι τόσο θέμα είδους, όσο ποσότητας βερνικιού.

Η πολυουρεθάνη μια χαρά ρελικιάζει τεχνητά ( δεν κάνει θαμπάδες, κάνει checquing υπό προϋποθέσεις ), αν έχει πέσει σε λεπτό στρώμα.

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να διακρίνεις διαφορά μεταξύ πχ satin poly και nitro  βερνικιού, όταν αυτά είναι καινούργια. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου μπορεί να έχει πέσει μια γερή στρώση poly ( urethane ή ester ) και πάνω τους η βαφή και ένα ψιλό top coat. To nitro ξεχωρίζει από τα specs ( αν το λέει ) και από τη χρήση. Αποκτά μια κολλώδη θαμπάδα στα σημεία επαφής με το δέρμα, ή κάνει cracks. Αν είναι από Αμερική, έχει πιθανόν μια χαρακτηριστική "γλυκιά" μυρωδιά, αλλά κι αυτό δεν είναι κανόνας. Υπάρχουν εκατοντάδες nitro finishes με διαφορετικές συστάσεις οπότε είναι πολύ δύσκολο να γίνει διάκριση. Yπάρχουν επίσης nitro alkyd resin βερνίκια που έχουν παρόμοιες ιδιότητες.

Μια Vintage Thomas Blug που μου έτυχε πρόσφατα, γενικώς μου έδινε την αίσθηση ότι δεν είχε καν clear coat ή ότι ψεκάστηκε ένα "ομιχλώδες" top coat για να δώσει την αίσθηση του ματ φινιρίσματος. Το relic-ing ήταν επιεικώς απαράδεκτο όταν πλησίαζες κάτω των 2 μέτρων απόσταση. Η κιθάρα ήταν εξαιρετική, υπό προϋποθέσεις.

Τώρα, για όργανα της αγοράς πιο κατάλληλα για relic-οδουλειά, δύσκολο να ξέρουμε. Από την εμπειρία μου κάποια όργανα με προδιαγραφές "nitro" πχ είχαν λεπτή στρώση clear, από κάτω βαφή και από κάτω μισό χιλιοστό βάσης. Αυτά είναι δύκολο να relic-αριστούν πειστικά.  (νομίζω ήταν MiM Classic 50s/60s σειρά, πάει καιρός).

Σίγουρα λεπτό nitro φινίρισμα έχουν και οι vintage hot rod series από Fender μεριά. Η EJ επίσης.

Όλη η γκάμα της Gibson επίσης έχει λεπτές στρώσεις nitro και μπορούν να δουλευτούν ωραία σε relic.

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Μια Vintage Thomas Blug που μου έτυχε πρόσφατα, γενικώς μου έδινε την αίσθηση ότι δεν είχε καν clear coat ή ότι ψεκάστηκε ένα "ομιχλώδες" top coat για να δώσει την αίσθηση του ματ φινιρίσματος. Το relic-ing ήταν επιεικώς απαράδεκτο όταν πλησίαζες κάτω των 2 μέτρων απόσταση. Η κιθάρα ήταν εξαιρετική, υπό προϋποθέσεις.
Ευχαριστω για τις πληροφοριες!

Η αληθεια ειναι οτι οντως το relic στις Vintage δεν ειναι πολυ πειστικο. Συγκεκριμενα, φαινοταν οτι ειχε τριφτει με δισκο γυαλοχαρτο (και απο ο,τι φαινοταν οχι και πολυ ψιλο) γιατι στο ξακρισμα, φαινοντουσαν οι χαρακιες απο το γυαλοχαρτο, οπως ετριβε.

Ετσι μπηκα στην διαδικασια να το κανω μονος μου, και εψαξα ιντερνετ και βρηκα του frusciante μια καλη περιπτωση για το project relic.

Θα σας ανεβασω κοντινες φωτο απο την κιθαρα που φαινεται το φινιρισμα και ισως η υφη του

 
Λοιπόν έστειλα email στην Jhs που φτιάχνει τις Vintage για το τι βερνίκια χρησιμοποιούν στην συγκεκριμένη κιθάρα και μου απάντησαν αμεσως:

"Χρησιμοποιούμε φινίρισμα από πολυεστέρα σε αυτό το μοντέλο, το οποίο είναι με βάση το νερό, έτσι ώστε να βγαίνει σαν κυτταρίνη και δεν είναι τόσο σκληρό όσο δύο στρώματα βερνίκια, όπως πολυουρεθάνη κλπ."

Οι γνωστες μάλλον καταλαβαίνουν περισσότερα για το φινίρισμα αυτό  ???

 

Trending...

Νέα θέματα