guitar tone - "cause we've ended as lovers" by Jeff Beck

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,331
Λύσεις
1
Πόντοι
2,493
Αγαπημένο κομμάτι και χαρακτηριστικός μαρσαλίζον ήχος.

Strat -> soul preacher comp -> pantheon od (flat eq) ->vox MV50 emulated output -> κάρτα ήχου -> delay + reverb απο το DAW

beck tone.mp3

 




 

Attachments

Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πάντα μου άρεσε αυτός ο "πλαστικός" ήχος κιθάρας. Για καλό το λέω!

 Σύντεκνε τα σηκώματα με τα δάχτυλα τα έκανες ή με το τρέμολο;

 
Μόνο δάκτυλα. Το whammy το έχω για διακοσμητικό...

 
Είσαι πολύ καλός.

Λίγο άδειος ο ήχος μου κάνει, αλλά είσαι πολύ κοντά.

Αλλα, μεταξύ μας χε...κα αν είσαι κοντά στον ήχο.

Με ενδιαφέρει ότι είσαι κοντά στο παίξιμο.

 
Να 'σαι καλά dim!

Ο ήχος δεν έχει φυσικό compression, και ακούγεται ξερός. Έπρεπε να δώσω λίγο παραπάνω comp.  Εάν όλο αυτό γίνονταν με ηχογράφηση καμπίνας σε νορμάλ ένταση, δεν θα είχε το θέμα αυτό, πιστεύω.

 
Πολύ καλό Γιώργο, μόνο πρόσεχε, όσο προχωράει το κομμάτι, τόσο πιο "διαδικαστικό" γίνεται το παίξιμο.

Καλά θα ήταν να είχε την ίδια "ψυχή" throughout.

Παίρνοντας σαν αφορμή αυτό, να τονίσω ότι δεν είναι σωστή η λογική του "έλα μωρέ, εγώ για τον ήχο το έβαλα" ή "δεν με πολυνοιάζει το παίξιμο", ή επίσης "εγώ το έβαλα για την φωνή, δεν πειράζει να είναι το backing ότι να 'ναι", κλπ.

Αυτό δεν πάει στον Γιώργο, πάει σε όλους μας, απλά αφορμή πήρα από το κομμάτι, έτσι κι αλλιώς το παίξιμο του Γιώργου εδώ είναι πολύ καλό (και το backing επίσης).

Θέλεις πχ να τεστάρεις την φωνή?

Το backing πρέπει να είναι σωστό, αλλιώς ο άλλος δεν σε παίρνει στα σοβαρά.

Και μην βλέπετε που είμαστε εδώ μια παρέα (και καλά κάνουμε), κάπου έξω, αυτά μετράνε.

Και το γράφω επειδή έχουν γίνει αυτά στο παρελθόν.

 
Και μην βλέπετε που είμαστε εδώ μια παρέα (και καλά κάνουμε), κάπου έξω, αυτά μετράνε.

Και το γράφω επειδή έχουν γίνει αυτά στο παρελθόν.


εγώ θα πω ότι πέραν του ότι είμαστε μια παρέα, ο χρόνος και η ενασχόληση όλων το έφερε να γνωρίζουμε λιγο πολύ τις δυνατότητες των άλλων, αλλά και τα ενδιαφέροντα των άλλων.

Πχ στον Γιώργο είναι γνωστή η ανάγκη του να γνωρίσει πολλά όργανα, να εμπλουτίσει τις εμπειρίες του και ταυτόχρονα να μοιραστεί με τις παρουσιάσεις του τα όργανα. Πρόσφατα να θελήσει να πλησιάσει τον ήχο σε ιστορικά κομμάτια. Και οι δυό δραστηριότητες δεν είναι "έλα μωρέ να έτσι είναι και γίνεται". Είναι σοβαρές προσεγγίσεις τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα.

Από την άλλη το να πεις δεν κάνω ένα καβερ αλλά προσπαθώ πολύ περισσότερα θέλει κουράγιο και πείσμα. Πχ εγώ δεν το κάνω, γιατί και όρεξη δεν έχω και δεν είμαι ικανός. Και στην τελική δεν αντέχω (και γι αυτό δεν θέλω) την σύγκριση με το αρχικό.

Ετσι βρεθήκαμε από τον Moore και τον Trower και τον Santana στον Beck. Ο πήχυς ανέβηκε πολύ. Δεν μιλάμε για τόνο, αριστερό, δεξί. Μπαίνει και άλλη παράμετρος, το χερούλι, και δυστυχώς έχει δοθεί τέτοια δημοσιότητα στο κομμάτι οπότε οι απαιτήσεις πάνε στο θεό.

Δεν είχα πολλές προσδοκίες όταν είδα το θέμα. Όμως ήταν μια ευχάριστη έκπληξη τουλάχιστον για τα πρώτα αυτά μέτρα. Και χάρηκα γιατί ο Γιώργος δούλεψε καλά το θέμα δάχτυλο που εδώ και χρόνια είναι για μένα μονόδρομος αν όχι απαραίτητη εναλλακτική.

Τέλος, επειδή έγινε και άλλη πρόσφατη συζήτηση. Για τον @fusiongtrπάει αυτό, α. ναι έξω όλα μετράνε, β. έχουν γίνει στο παρελθόν και γ. (δικό μου) καλό είναι να ξεχάσουμε ότι είμαστε στον μικρόκοσμό μας και μόνο. Εκτός από τους 10-20 που φτιάχνουμε και ανεβάζουμε τακτικά υπάρχει και ο έξω κόσμος από τον κόουτς που ανεβάζει κάθε εβδομάδα, το άλλο παληκάρι που σρεντάρει μια στις τόσες με το κεμπερ, περαστικοί αξιόλογοι παίκτες που δεν μπαίνουν στις συζητήσεις, ο νικ από τη Χαλκιδική, οι ικανοί που εμφανίζονται (και ενίοτε σαρώνουν) στους διαγωνισμούς μόνο επαγγελματίες όπως ο ez, ή οι guests ή ο ραψωδός. Καλό είναι λοιπόν που και που να μας βλέπουμε έξω από την φούσκα μας όσο καλύτερους και να μας έκανε η ενασχόλησή μας με τα παικτικά μέσω του νοιζ. Με λίγα λόγια οι παίκτες να μείνουμε προσηλωμένοι σε κάτι σοβαρό που να τιμά τα προηγούμενά μας αλλά και οι "κριτές" να ζυγίζουμε τα λόγια μας.

λίγες σκέψεις ήτανε

 
Και οι δυό δραστηριότητες δεν είναι "έλα μωρέ να έτσι είναι και γίνεται". Είναι σοβαρές προσεγγίσεις τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα.

Από την άλλη το να πεις δεν κάνω ένα καβερ αλλά προσπαθώ πολύ περισσότερα θέλει κουράγιο και πείσμα. Πχ εγώ δεν το κάνω, γιατί και όρεξη δεν έχω και δεν είμαι ικανός. Και στην τελική δεν αντέχω (και γι αυτό δεν θέλω) την σύγκριση με το αρχικό.


Κυρ dim μου, ή δεν κατάλαβες τι εννοούσα, ή ξύπνησες άσχημα σήμερα.

Έχουν ανέβει κατά καιρούς πράγματα εδώ, τα οποία επικεντρώνονται σε έναν παράγοντα (πχ ήχος κιθάρας, φωνή, σόλο, κλπ), και τα υπόλοιπα (εκτός από αυτό τον παράγοντα) είναι πολύ κακά και πρόχειρα (πχ ξεκουρδισιά, λάθος ακκόρντα, κλπ).

Εκεί λοιπόν έχει υπάρξει αντιμετώπιση του στυλ "έλα μωρέ, δεν πειράζει, δεν με νοιάζουν τα ακκόρντα, εγώ την φωνή/κιθάρα/ήχο θέλω να δω".

Αυτό δεν είναι σωστό σαν λογική, και κάνει οποιαδήποτε προσπάθεια αναξιόπιστη, και είναι κρίμα για την ίδια την προσπάθεια.

Αυτό λέω.

Στο συγκεκριμένο, ο Γιώργος παίζει πάρα πολύ καλά (το έγραψα έτσι κι αλλιώς), απλά έχω την εντύπωση ότι δεν διατηρεί την ίδια "ζέση" σε όλη του την διάρκεια (που θα το ανέβαζε δυο σκάλες πάνω).

Δεν είναι ότι δεν μπορεί, απλά ίσως δεν έδωσε την ίδια σημασία/προσοχή σε όλη την διάρκεια.

Τα covers που λες τι σχέση έχουν?

Ποιος είπε ότι είναι κακό να παίζεις δικά σου πράγματα σε ένα κομμάτι κάποιου γνωστού κιθαρίστα/μουσικού?

Επίσης, ποιος δεν χαίρεται όταν βλέπει έναν μουσικό να προοδεύει?

Να ανεβάζει τον πήχυ?

Και κάτι άλλο.

Και μόνος του να ήταν κάποιος εδώ μέσα, και κανείς να μην τον άκουγε, από την στιγμή που αποφάσισε να ανεβάσει/δημοσιοποιήσει κάτι, θα έπρεπε να προσπαθήσει να είναι αυτό όσο καλύτερο μπορεί.

Το να έχει πχ ένα φοβερό σόλο σε ένα κομμάτι που είναι αλλού για αλλού ρυθμικά, να του το λες, και να σου λέει "δεν με νοιάζουν τα υπόλοιπα, εγώ για το σόλο το ανέβασα" (δεν είναι πραγματικό το παράδειγμα φυσικά), είναι δείγμα κακής νοοτροπίας.

Αυτό έθιξα, και όπως έγραψα, δεν έχει να κάνει με την προσπάθεια του Γιώργου εδώ, που είναι πάρα πολύ καλή.

Απλά ήταν αφορμή.

Και ίσως να πρέπει να ανοίξουμε κάποια στιγμή θέμα περί κριτικής/σχολίων.

Αλλά είναι τεράστιο το θέμα και δεν μπορώ να ασχοληθώ αυτή την εποχή.

 
Σιγουρα δεν καταλαβα τι εννοούσες αλλα μετα κι εσυ δεν καταλαβες τι εννοούσα. 

Οποτε ας το αφησουμε.

Παντως νομίζω και τα δυο ποστ εχουν καποια ουσια χρησιμη ως σκεψεις

 
Ο τονος δεν ειναι τοσο σημαντικος οσο το παιξιμο.
Εγω παντως το επαιξα με τον ιδιο τονο που εχω παιξει τα παντα (απο srv μεχρι pantera, μεχρι rush, μεχρι VH κλπ).
Αλλαζω φυσικα τα modulation delay εφφε, αναλογα. Αλλα ο βασικος τονος ειναι ιδιος.

Απλα παιζω λιγο με το gain του ενισχυτη και με το pot της κιθαρας οπως παντα.
Μια φορα πηγα να προσομοιασω τον τονο απο κομματι και βγηκε μαπα (bohemian raps).

Η εξηγηση νομιζω οτι ειναι απλα γιατι τα οργανα μου και τα χερια μου θελουν συγκεκριμενο τονο για να παιξουν.

 
Σπύρο, θυμάμαι την εκτέλεση αυτή που λες, με την prs νομίζω. Όντως, είχες τον κλασικό σου ήχο. Συμφωνώ με όσα λες. Αυτό κάνω κι εγώ. Έχω έναν συγκεκριμένο ήχο και με αυτόν παίζω τα πάντα.

Ο σκοπός του νήματος αυτού (όπως και των προηγούμενων), βέβαια, είναι το να φτιάξω έναν πολύ κοντινό ηχο, σε σχέση με τον οριτζιναλ, και να δείξω ακριβώς πως τον έφτιαξα. Υπάρχουν πολλοί που ψάχνουν τον ήχο γενικότερα, και τέτοια νήματα τους βοηθούν. 

Επίσης, συμφωνώ απολυτα ότι ο κάθε ήχος έχει το παίξιμο του. Έχοντας συνηθίσει να παίζω με πιο high gain και compressed ήχους, το να παίξω με έναν τόσο στεγνό ήχο απαιτεί άλλη προσέγγιση στο παίξιμο. Αλλά, όπως είπα, είχε συγκεκριμένο στόχο το θρεντ.

 
Ο σκοπός του νήματος αυτού (όπως και των προηγούμενων), βέβαια, είναι το να φτιάξω έναν πολύ κοντινό ηχο, σε σχέση με τον οριτζιναλ, και να δείξω ακριβώς πως τον έφτιαξα. Υπάρχουν πολλοί που ψάχνουν τον ήχο γενικότερα, και τέτοια νήματα τους βοηθούν.
H αποψη μου ειναι οτι με αυτα μπερδευονται περισσοτερο.

Πολλοι καθονται και εξεταζουν ενα ηχο απο το τελος προς την αρχη. Δηλαδη ακουνε τον ηχο "ετοιμο" και βλεπουν τι εχει μπει για να φτιαχτει. Ετσι ουτε μαθαινεις να φτιαχνεις ηχο, αλλα ουτε θα εχεις και τον ηχο ακομα και αν τα ρυθμισεις παπαγαλια ακριβως με τις οδηγιες.
Σαν να προσπαθεις να μαθεις να μαγειρευεις, βαζοντας μπροστα σου μια φωτο με ενα πιατο μουσακα και  συνταγη πως να τον μαγειρεψεις.
Δεν θα αγορασουν ομως ολοι την ιδια μελιτζανα. Αλλες φορες πιανει το αλατι, αλλες οχι. Αλλο χυμο ντοματας θα βαλει ο ενας, αλλο ο αλλος. Μπορει στο δικο μου χυμο να θελει και λιγο ζαχαρη. Δεν εχουν ολοι τον ιδιο φουρνο, αλλη θερμοκρασια εσενα οι 180, αλλη θερμοκρασια σε αλλον φουρνο οι 180.

Μαθε πρωτα τι ειναι η μελιτζανα, τι γευση εχει μονη της, κανε δοκιμες μεχρι να την πετυχεις, μετα την πατατα, μετα τον κιμα, μετα την μπεσαμελ, μαθε τα μικρα μυστικα με την τριμμενη φρυγανια, με την ποσοτητα και το ειδος του τυριου, και μετα κανεις μια προσπαθεια να τα βαλεις ολα μαζι στο ταψι. Δες το αποτελεσμα. Κατανοησε τι χρειαζεται για να διορθωθουν αστοχιες. Ξαναδοκιμασε.

Βασικο οτι πρεπει πρωτα να ξερεις τι γευση πρεπει να εχει αυτο που τρως (το ιδιο και με τον ηχο, να ξερεις τι θελεις να ακουσεις).
Πως αλλιως θα φτασεις στο επιθυμητο αποτελεσμα, οταν δεν ξερεις ποιο αποτελεσμα επιθυμεις?

 Η πλακα ειναι οτι ακομα κι αν τους δωσεις την κιθαρα σου, τα πεταλια σου και τον ενισχυτη σου ετοιμα ρυθμισμενα, και παιξουν ... θα ακουστουν αλλιως.
Δεν πειραζει ομως. Ας δουμε που θα βγει για τον καθενα.


 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σαν να προσπαθεις να μαθεις να μαγειρευεις, βαζοντας μπροστα σου μια φωτο με ενα πιατο μουσακα και  συνταγη πως να τον μαγειρεψεις.

Μαθε πρωτα τι ειναι η μελιτζανα, τι γευση εχει μονη της, κανε δοκιμες μεχρι να την πετυχεις, μετα την πατατα, μετα τον κιμα, μετα την μπεσαμελ, μαθε τα μικρα μυστικα με την τριμμενη φρυγανια, με την ποσοτητα και το ειδος του τυριου, και μετα κανεις μια προσπαθεια να τα βαλεις ολα μαζι στο ταψι.
 


Ο μερακλής ο άνθρωπος φαίνεται από μακριά.

Και ο έμπειρος στα καλά φαγητά επίσης.

 
Ξεκινωντας να διαβαζω την απαντηση του Σπυρου σκεφτομουν ποσο δικιο εχει (ασχετο με το αν ο ηχος κ το παιξιμο του gkoyrmoul-η μου αρεσαν). Στην πορεια για καποιον ακατανοητο λογο ?πεινασα!! παω να φαω..

 
Δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει με τον Σπύρο σε αυτά που λέει πιο πάνω. Ακόμα και τα υλικά να έχει κανείς, είναι δύσκολο να τα "μαγειρέψει". Εγώ τα έχω κάμποσο καιρό διαθέσιμα, και μόλις τώρα αρχίζω και μπορώ τα διαχειρίζομαι και να ξέρω τι να κάνω με αυτά.

Θεωρω, όμως, ότι το κέρδος μπορεί είναι πολλαπλό από τέτοια νηματα. Μπορεί κάποιος να μην τον ενδιαφέρει ο συγκεκριμένος ήχος, αλλά βλέποντας τη σειρά στην αλυσίδα, να του κατέβουν ιδέες. Ή βλέποντας ποια εφέ χρησιμοποιησα, να μπορεί να ξέρει ποιο ήταν το "υλικό" που δεν μπορούσε να βρει. Είναι σημαντικό να κατανοήσει ένας κιθαρίστας, στα πρώτα του βήματα, ότι όλοι οι επιθυμητοί ήχοι μπορούν να φτιαχτούν με απλά και ταπεινά υλικά, χωρίς να χρειάζεται να ξοδευτεί μια περιουσία. 

Πριν 3-4 χρόνια δεν μπορούσα να σταυρώσω καλό ήχο, παρόλο που είχα πολυ διαθέσιμο εξοπλισμό. Δεν είχα ιδέα πως να τον χρησιμοποιήσω. Τώρα τα μαγειρεύω στο μυαλό μου, και απλά εφαρμόζω πριν παίξω.

Μαθε πρωτα τι ειναι η μελιτζανα, τι γευση εχει μονη της, κανε δοκιμες μεχρι να την πετυχεις, μετα την πατατα, μετα τον κιμα, μετα την μπεσαμελ, μαθε τα μικρα μυστικα με την τριμμενη φρυγανια, με την ποσοτητα και το ειδος του τυριου, και μετα κανεις μια προσπαθεια να τα βαλεις ολα μαζι στο ταψι. Δες το αποτελεσμα. Κατανοησε τι χρειαζεται για να διορθωθουν αστοχιες. Ξαναδοκιμασε.


Απολυτα σωστό. Πρέπει να εχει μεγάλη τριβή καποιος, με κάθε υλικό ξεχωριστά, και πρέπει να γνωρίζει τι μπορεί να πάρει από αυτό και πως να το πάρει. Χρειάζεται υπομονή.

 
Ο μερακλής ο άνθρωπος φαίνεται από μακριά.

Και ο έμπειρος στα καλά φαγητά επίσης.
cartoon-eggplant-zucchini-playing-guitar-singing-vector-illustration-cartoon-eggplant-zucchini-playing-guitar-138444774.jpg


 
Εδώ πέτυχα πολυ πολύ καλύτερο ήχο, με εντελώς διαφορετικά υλικά.

στρατ (θεση bridge) ->neo drive in (για clean boost) ->rat (vol 4, gain 4) -> marshall origin 20 ->E96 mic ->κάρτα ήχου -> comp, delay, reverb από daw.

Jb tone or20.mp3

 




 

Attachments

Εδώ πέτυχα πολυ πολύ καλύτερο ήχο, με εντελώς διαφορετικά υλικά.

στρατ (θεση bridge) ->neo drive in (για clean boost) ->rat (vol 4, gain 4) -> marshall origin 20 ->E96 mic ->κάρτα ήχου -> comp, delay, reverb από daw.

Jb tone or20.mp3 2 MB · 14 downloads
Θα συμφωνήσω... Και το πρώτο ήταν κοντά, αλλά αυτό είναι πολύ πιο μέσα στο πνεύμα του ήχου του κομματιού. 

Και θα συμφωνήσω απόλυτα με την τόσο παραστατική περιγραφή του Σπύρου ?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top