review Gretcsh G5222 Electromatic - In Depth Review

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
9,898
Λύσεις
1
Πόντοι
688
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
H Gretcsh G5222 είναι η double cut εκδοχή της G5220 electromatic. Είναι η double jet πρόταση της εταιρίας στην κατηγορία των 500 ευρώ. Κάτι ανάλογο των Epiphone les paul standard και prs 245 standard, ποιοτικά, αλλά διατηρώντας το DNA των Gretcsh, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά. Είναι ένα εργαλείο που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα ήχων, έχοντας έφεση σε hard rock καταστάσεις, λόγω των BroadTron μαγνητών. Η έκδοση με το bigsby (G5232) έχει την ίδια τιμή και αντί τους BroadTron είναι εγκατεστημένοι οι Filtertron, όπου είναι πιο κοντά στον παραδοσιακό ήχο (είναι πιο low output και πιο πριμάτοι). Αμφιταλαντεύτηκα, είναι η αλήθεια, καθώς ήθελα την έκδοση με μαγνήτες filtertron, αλλά δεν θα “άντεχα” την παρουσία και τις ιδιαιτερότητες του bigsby. Και έτσι κατέληξα στη G5222, που ήταν και η πρώτη μου επιλογή. Είχε και το χρώμα που μου αρέσε…

Ποιότητα κατασκευής/Εμφάνιση:

Πιστεύω ότι αυτό είναι και το δυνατό σημείο της κιθάρας αυτής. Δεν έχει, σχεδόν, κανένα ψεγάδι. Εξαιρετικό βάψιμο και φινίρισμα. Το σώμα είναι chambered (έχει θαλάμους) με αποτέλεσμα το μειωμένο βάρος και την χαρακτηριστική χροιά που δίδει στον ήχο. Το άβαφο maple top είναι όλα τα λεφτά, σε συνδυασμό με τα σκούρα ταστιέρα και το μαύρο της πίσω πλευράς. Την γουστόζικη εμφάνιση έρχονται να συμπληρώσουν τα μίνιμαλ inlays (αναφέρονται ως pearloid Neo-Classic inlays) και η ασυνήθιστη “αγκυροειδής» stoptail.

Το, κολλημένο στο σώμα, thin U μανίκι είναι επίσης εξαιρετικό. Θυμίζει αρκετά το φαρδύ slimtaper της Epiphone les paul std, αλλά είναι πιο παχύ. Θα έλεγα ότι προτιμά τα μεγάλα δάκτυλα, ειδικά εάν ο παίχτης έχει την τάση να “χουφτώνει” τον λαιμό. Η ταστιέρα έχει 12” radius, 22 medium jumbo τάστα, με scale 625mm. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τάστα είναι άριστα τοποθετημένα, χωρίς αιχμηρές άκρες κλπ. Τα κλειδιά, μάρκας Grover, κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους και έχουν πολύ καλή αίσθηση. Δεν αφήνουν την κιθάρα να ξεκουρδίσει. Το nut (απο συνθετικο κοκκαλο, με πλατος 43mm) θέλει λίγο δουλίτσα στην D όπου σκαλώνει ελαφρώς, αλλά και πάλι δύσκολα ξεκουρδίζει. Η γέφυρα δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αλλά την δουλειά της την κάνει σωστά.

Εργονομία:

Εάν έχεις συνηθίσει μια tele ή μια les paul, η G5222 μοιάζει κάπως χοντροκομμένη, όταν την πιάνεις στα χέρια σου. Λίγο το χοντρό και πλατύ μανίκι, λίγο το παχύ σώμα σε προδιαθέτουν κάπως. Η αλήθεια ότι είναι εξαιρετικά βολική, τόσο καθιστός, όσο και όρθιος. Πολύ πιο βολική και ισορροπημένη από την G400. Εξαιρετική και προσεγμένη σχεδίαση. Επίσης, έχει εξαιρετικό ζύγισμα. Περίμενα να έχει έστω λίγο neck dive, αλλά ακόμα και με ζώνη δεν υπάρχει τέτοια τάση. Είναι αρκετά ευκολόπαιχτη, και η πρόσβαση στο 22ο τάστο είναι υποδειγματική, όπως θα ήταν και σε μια SG. Τα χειριστήρια είναι σχετικά προσβάσιμα, με το volume pot του bridge λίγο απομακρυσμένο, αλλά το συνηθίζεις γρήγορα. Το μόνο άβολο είναι το master volume pot, αλλά η χρήση του μπορεί να παρακαμφτεί από τα μεμονωμένα volume pots. Να σημειωθεί ότι στο μοντέλο με το bigsby, θα ήταν πολύ δύσκολο να πλησιάσω το volume pot του neck μαγνήτη και θα μου δυσκόλευε την πρόσβαση και από εκείνο του bridge. Τέλος, ενδεικτικό του προσεγμένου σχεδιασμού είναι και τα κλιπ για τη ζώνη. Έχουν το σχέδιο των χειριστηρίων των pots, ξεβιδώνουν, μπαίνει η ζώνη, βιδώνουν και είσαι έτοιμος. Η απλότητα στο μεγαλείο της.

Ηλεκτρικά:

To ηλεκτρικό κύκλωμα της G5222 περιλαμβάνει δύο volume pots (ένα για κάθε μαγνήτη), ένα tone pot και για τους δύο μαγνήτες, και ένα volume pot ως master volume. Είναι κάτι το συνηθισμένο για Gretcsh κιθάρες, αν και προσωπικά δεν βρίσκω σοβαρό λόγο ύπαρξης του master volume. Ποιοτικώς, τα pots δεν φαίνεται να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Καλή κύλιση, με αρκετή αντίσταση (κάτι που δεν προτιμώ). Το tone pot έχει μικρή επίδραση στα πρίμα. Αφαιρεί λίγο πρίμα,  όπου λόγω του έντονου presence, o ήχος δεν αλλάζει και πολύ. Τα volume pots, επίσης, δεν ρίχνουν την ένταση, παρά μόνο εάν είναι σχεδόν κλειστά. Εάν, όμως, έχω το tone pot στην μέση (με ελάχιστη απώλεια πρίμων), τότε το volume pot “μεταφορφώνεται” και με ελάχιστο γύρισμα ρίχνει κατευθείαν την ένταση. Ακριβώς όπως θα ήθελα να συμβαίνει εξ’ αρχής, δηλαδή. Το σίγουρο είναι ότι μπορούν να προκύψουν πολλοί διαφορετικοί ήχοι με την χρήση και τον συνδυασμό των χειριστηρίων. Τέλος, το 3way switch δουλεύει πολύ σωστά και με καλή αίσθηση. Ένα αρνητικό είναι ότι πρέπει να προσέχει από πού το πιάνεις, για να αλλάξεις θέση, καθώς πολύ εύκολα σου μαγκώνει και στου δαγκώνει το δάκτυλο. Το δακτυλίδι του επιλογέα είναι πολύ κοφτερό και ο πόνος έντονος.

Broad’Tron pickups:

Ξεκινώντας από τους BroadTron (2ης γενιάς), να αναφέρω ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα specs στο διαδίκτυο. Είναι οι πιο high output διπλοί μαγνήτες της Gretcsh, με μέτριες επιδόσεις στο definition. Είναι αρκετά touch sensitive, παρότι δίδουν την εντύπωση ότι έχουν αρκετό φυσικό compression. Έχουν μέτριες επιδόσεις στο “καθάρισμα” με ρίξιμο του volume pot και γενικότερα δυσκολεύονται να διατηρούν τον ήχο crystal καθαρό. Ο bridge είναι πολύ δυνατός με έντονα μεσαία, ενώ ο neck είναι πιο μπασάτος και στρογγυλός. Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, δεν πολυαντιδρούν και στο tone pot. Δίδουν αρκετή “τρίχα”, ακόμα και σε low gain ενισχυτές (ίσως φταίει το έντονο presence). Ακόμα και έτσι, λόγω του eq, ο καθαρός ήχος είναι αξιοπρεπής και κόβει αρκετά στο μιξ. Έχουν μπόλικα χαμηλά, πολύ δυνατά μεσαία, και κάπως μαλακά ψηλά. Χρειάζεται να δίδω λίγο παραπάνω πρίμα στον ενισχυτή για να έχω ισορροπημένο ήχο. Το φυσικό τους περιβάλλον, εύκολα, είναι ο crunchy ήχος. Για ACDC δεν θα μπορούσα να σκεφτώ καλύτερο μαγνήτη. Σίγουρα πιο πριμάτος ήχος σε σχέση με PAF, νομίζω και πιο hot, διατηρώντας κάποια στοιχεία από τον παραδοσιακό ήχο Gretcsh, με το κλασικό twang να μην είναι έντονο. Το καλό είναι ότι ρυθμίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Ρυθμίζεται το ύψος,  η κλίση σε treble/bass side, αλλά και η κλίση κατά μήκος της κιθάρας, έτσι ώστε να ακολουθούν την κλίση των χορδών. Επίσης, ρυθμίζοντας τις βίδες πάνω στον μαγνήτη, μπορείς να αλλάξεις και το eq, σηκώνοντας πχ την βίδα κάτω από την χορδή G. Κάποιοι, μάλιστα, αφαιρούν και κάποιες συγκεκριμένες βίδες εντελώς, μετατρέποντας τους μαγνήτες σε noiseless single coils, ανεβάζονται πολύ το clarity. Λογικά, πρέπει να είναι alnico 5, με τον bridge γύρω στα 9Κ και τον neck λίγο κάτω από 8Κ. Οι δικοί μου μαγνήτες είναι ρυθμισμένοι πολύ ψηλά, γύρω στα 2mm. Εάν κατέβουν πιο χαμηλά, ο ήχος καθαρίζει αρκετά.

Pros n' Cons:

+ τίμια τιμή

+ ποιότητα κατασκευής

+ πολύ καλή εργονομία

- Μέτριοι μαγνήτες

- Το 3way switch "δαγκώνει"

- Μετρια επιδραστικότητα στον ήχο από τα vol και tone pots.

Ηχητικά samples:

Σε VHT special 6,

με καθαρό ήχο:

Προβολή συνημμένου VHT6clean.mp3

με crunchy ήχο:

Προβολή συνημμένου VHT6crunch.mp3

με fuzz:

Προβολή συνημμένου VHT6fuzz.mp3

Σε Marshall DSL5R

με καθαρό ήχο:

Προβολή συνημμένου dsl5clean.mp3

με crunchy ήχο:

Προβολή συνημμένου dsl5crunch.mp3

με distortion: 

Προβολή συνημμένου dsl5distortion.mp3

Σε Laney IRT15,

με high gain ήχο:

Προβολή συνημμένου irt15high gain.mp3

με ultra high gain ήχο:

Προβολή συνημμένου irt15ultra high gain.mp3

Φωτογραφικό υλικό:

20201203_154246.jpg

20201201_112200.jpg

20201201_112217.jpg

20201201_112124.jpg

20201201_112110.jpg

20201201_112029.jpg

20201201_112021.jpg

20201201_111952.jpg

20201201_111943.jpg

20201201_115449.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αν και προσωπικά δεν βρίσκω σοβαρό λόγο ύπαρξης του master volume


Αν είχες Gretsch με καλούς low output Filtertones , έπαιζες καθαρά και στη μεσαία θέση (αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν δηλαδησ ? ) θα έβρισκες ?...όλος ο κλασσικός Gretsch ήχος στο 2 volume ,1 master volume wiring είναι ?

Με γεια το εργαλείο ,να το χαίρεσαι!

Tip: για αΦθεντικο Malcolm Young ήχο θες low output bridge Filtertone και 12αρες rounwound με wound G(και έναν 70s bass plexi ανοιγμένο περίπου στη μέση ? )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πωπωπωπω, σαλεύει.
Μεγεία!

Πάρα πολύ ωραίο review.
Τόσο που ζήλεψα και τη ψάχνω.

Οι μαγνήτες φάινονται σούπερ παραμετροποιήσιμοι.

Μας έγραψες για την εργονομία και ακούσαμε τα δείγματα (ωραιότατα), αν δε σου είναι κόπος πες μας και για το playability.
Θα μου πεις...άλλα χέρια ο καθένας, άλλη αντίληψη...... ναί, αλλά υπάρχουν πολλά δείγματα εδώ μέσα με τα χέρια σου να ερωτοτροπούν άλλες κιθάρες οπότε έχουμε μέτρο σύγκρισης ?

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: gkourmoul1
Οι μαγνήτες φάινονται σούπερ παραμετροποιήσιμοι.


Δοκιμασα και τους χαμήλωσα στα 3-3,5mm και γλύκανε ο ήχος. Και υπάρχουν πολλά περιθώρια για βελτίωση, χορδή χορδή.

Στην τελική, αλλάζω κάποια στιγμή μαγνήτες σε πιο low output. To βασικό είναι το όργανο.

Μας έγραψες για την εργονομία και ακούσαμε τα δείγματα (ωραιότατα), αν δε σου είναι κόπος πες μας και για το playability.


Playbility? Μμμμ....

Εαν είχα σκεφτεί κατι περισσότερο, θα το έγραφα στο review. Δυο μέρες την έχω. Στο πρώτο 10λεπτο την συνήθισα. Πολύ ευχαριστημένος είμαι γενικά. Έχει τα οφέλη μιας sg (μεγάλο μανίκι, εύκολο πρόσβαση στα κατω τάστα), action εχω γύρω στο 1,6mm με 9αρες χορδές (10άρες είχε από την μάνα του). Γρήγορη ταστιέρα έχει, καλό sustain έχει, όλα τα κάνει.

Εάν έχεις κάποια συγκεκριμένη απορία, ή θες σύγκριση με κάποια συγκεκριμένη κιθάρα, θα μπορώ να σου δώσω περισσότερες λεπτομέρειες.

 
  • Like
Reactions: gmoukou
πες μας και για το playability.


Νομιζω η κιθαρα ειναι τοσο καλα φτιαγμενη (οσες "φτηνες" Gretsch εχω πιασει δεν εχουν σε τιποτα να ζηλεψουν απο πλευρας ταστοδουλειας απο τις ,5-6 φορες ακριβοτερες "επαγγελματικες" σαν την δικη μου και ειναι εξαιρετικα κατασκευασμενες) που με ενα καλο σετ απ θα παιζει οπως ΟΛΕΣ οι κιθαρες (χωρις κατασκευαστικα προβληματα) με ενα καλο σετ απ...?..δηλαδη άψογα. 

Τωρα και μια κυριως μιλαμε για το μπρατσο και κατα πολυ...δευτερΕβοντΩς για την εργονομια εκει μπαινει με "περι ορεξεως"...σε αλλονα αρεσουν τα λεπτα...σε αλλονα τα χοντρα σε αλλονα τα c σε αλλονα τα u κ.ο.κ....αλλονΑ τον ενοχΛαεΙ ο μεσαιος μαγνητης στην στρατ ,αλλονα το volume knob στην tele κ.ο.κ... οποτε καθε review στο "playability" μιας κιθαρας ειναι καθαρα υποκειμενικο....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: gmoukou
Η δική μου εμπειρία με (παλια, από τις πρώτες) Electromatic ήταν κακή (την αγόρασα και την έστειλα πίσω), οπότε αυτό δείχνει εμφανή βελτίωση (ή αλλαγή εργοστασίου). Οι τωρινές Electromatic γύρω στο χιλιάρικο είναι εξαιρετικές (πλην μαγνητών, ίσως).

Ωραιο review όπως πάντα. Επαναπόσταρε μετά από 3μηνο, 6μηνο ή χρόνο, αφού εχεις δηλ. ζήσει το όργανο αρκετά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
δική μου εμπειρία με (παλια, από τις πρώτες) Electromatic ήταν κακή


Γενικά οι pre Fender Gretsch είναι κατώτερες των Gretsch μετα το 2005 (που  πήρε η Fender την Gretsch υπό την αιγίδα της)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γιώργο συγχαρητήρια για την δουλειά που έκανες! Review, φωτογραφίες, ηχητικά  Άψογος!

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: gkourmoul1
Κάποιοι, μάλιστα, αφαιρούν και κάποιες συγκεκριμένες βίδες εντελώς, μετατρέποντας τους μαγνήτες σε noiseless single coils, ανεβάζονται πολύ το clarity


Μόλις το δοκίμασα. Και πριν το επαναφέρω, έκανα μια αναμνηστική ηχογράφηση με τον HT1R

Προβολή συνημμένου HT1R single coil.mp3

Και ακριβώς οι ίδιες ρυθμίσεις με κανονική ρύθμιση στους μαγνήτες...

Προβολή συνημμένου HT1R humbacker.mp3

Και μιας και έπιασα αυτούς τους ήχους, έκανα και μια ηχογράφηση για να φανεί πως ακούγεται στο μιξ. Μπλούζ πάντα....

Προβολή συνημμένου a minor backing 5222.mp3

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γιώργο, θα μαλλιάσει η γλώσσα μου να το λέω, τα reviews σου, είναι out of this world.

Το μόνο που δεν ανέφερες, είναι τα ξύλα (για κάποιους παίζουν ρόλο).

Μπράβο για άλλη μια φορά.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: gkourmoul1
Βλέποντας αυτό το βίντεο νομίζω ότι η κιθάρα σου,αλλά και όλες οι νέες "φτηνές" Gretsch είναι ο ορισμός του crazy value for money.

Ειδικά αυτή η goldtop στο τέλος...



GRPTy21FDvU

 
  • Like
Reactions: gkourmoul1
Ισχυει. Δεν μπορω να τη φανταστω ποιοτικοτερη, περα απο τα ηλεκτρικα (ποιοτικοτερα pots και μαγνητες)

Και ειμαι πολυ παραξενος, ειδικα με τους μαγνητες. 

Εβαλα treble bleed στο δυο vol pots, ρυθμισα καλυτερα τους μαγνητες (χαμηλωμα, σηκωμα καποιων πολων) και πλεον εχω και το μεγιστο στον ηχο, και ειμαι ευχαριστημενος απο το πως καθαριζει. Την εφερα στα μετρα μου.

Με τετοια κιθαρα δεν ξαναγγιζω την g400, ουτε με βλεπω να αγοραζω sg. Μονο η απουσια του neck dive αρκει...

 
Μου έχουν κάνει εντύπωση οι BroadTron. Σε σχέση με τους κλασικούς gretcsh μαγνήτες, "κατηγορούνται" φέρνουν πολύ προς paf και είναι μακριά από τον παραδοσιακό ήχο.

Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι ο ήχος τους έχει πολύ έντονη προσωπικότητα και είναι πάρα πολύ χρωματισμένος. Ξεχωρίζει, κοινώς. Μετά κάμποσες ημέρες συνεχούς παιξίματος, έπιασα κιθάρες με ac2 και ac2 paf, και μου φάνηκαν εντελώς άχρωμοι και φλατ οι μαγνήτες τους. Δεν έχουν κάτι οι paf, φυσικά. Ίσα ίσα που έτσι πρέπει να είναι. Πολύ απλά, οι Broadtron έχουν ήχο που ξεχωρίζει. Μπορούν να κάνουν τη δουλειά ενός paf, αλλά την κάνουν με gretsch τρόπο. Ενώ λέγεται ότι είναι γύρω στα 9Κοhm, δίδουν την αίσθηση των 2-3Κ παραπάνω, εάν τους συγκρίνεις με 9Κ paf. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν καθαρίζουν όπως ένας low output paf, και είναι απόλυτα φυσιολογικό.

Κάποια στιγμή θα κάνω συγκριτικό μεταξύ τους. Προς το παρόν έκανα μια εγγραφή με AC10 (με sm57) πάνω σε ενα backing που είχα φτιάξει παλαιότερα, με καθαρούς και mid gain ήχους.

Προβολή συνημμένου blues major G5552 AC10.mp3

 
  • Like
Reactions: manitsa7
Έκανα άλλη μια ρύθμιση στους μαγνήτες. Πιο δραστική, χωρίς να αφαιρέσω βίδες.

Χαμήλωσα τέρμα τους μαγνήτες, και έδωσα περίπου 3 στροφές αναιβάζοντας τις βίδες, όπως φαίνονται στις φωτογραφίες.

20210104_151055.jpg

20210104_151121.jpg

Το αποτέλεσμα είναι ότι καθάρισε εντελώς ο ήχος, δίχως να δίδει την αίσθηση ότι είναι single coil (όπως όταν είχα αφαιρέσει εντελώς τις βίδες). Είναι πολύ πιο καθαρός, πιο bright, και πλέον δύσκολα δίδει "τρίχα" στον ήχο. Χαρακτηριστικό είναι ότι πρωτύτερα δυσκολευόμουν να έχω εντελώς καθαρό ήχο. Στο origin 20 έπρεπε να έχω το gain στο 3, και πάλι "έσπαγε" ο ήχος. Ήταν οι πιο high gain humbuckers που είχα στο οπλοστάσιο μου. Και δεν το γούσταρα αυτό.

Πλέον, με gain στο 5 και volume στο 5 παίζει εξαιρετικά καθαρά.

Προβολή συνημμένου clean new or20.mp3

Για να έχουμε και ένα μετρο σύγκρισης, με τις ιδιες ρυθμίσεις (πειράζοντας λίγο το presence) ηχογράφησα, επίσης, με:

v100gt με P90 alnico 4

Προβολή συνημμένου p90 cl.mp3

v52 με alnico 5 single coils

Προβολή συνημμένου tele cl.mp3

prs 245 με PAF alnico 5. 

Προβολή συνημμένου prs245 cl.mp3

prs cu24 με τους μαμά μαγνήτες, που είναι και οι πιο bright humbuckers που έχω.

 Προβολή συνημμένου prs cu24 cl.mp3

O ήχος της gretcsh είναι πολύ χαρακτηριστικός θα έλεγα. 

Πλέον θα πρέπει να ασχοληθώ με τα volume pots, καθώς ο ήχος απλά ΔΕΝ καθαρίζει. Καθαρίζει ένα 20%, ενώ οι υπόλοιπες μου κιθάρες καθαρίζουν κατά 70-80%. Πιθανόν με αλλαγή των pots, όπως έκανα και με την epi lp, να έρθει εκεί που την θέλω.

 
  • Like
Reactions: roberto30
Μια χαρα.

Δεν ακουγονται βεβαια σαν Filtertrones αλλα τουλαχιστον καθαρισε ο ηχος.

Εκανες το κλασσικο κολπο που κανουν οι ροκαμπιλαδες κιθαριστες (χαμηλα ο μαγνητης,υψηλα οι πολοι )

Για δοκιμη μπορεις να δοκιμασεις να αφαιρεσεις τους πολους αλλα σε στυλ Fender Wide Range

oooxxxxxxooo

(όπου ο δεν υπαρχει πολος)

θα έρθει λιγο πιο κοντα σε single coil o ηχος αλλά με περισσότερα πριμα και ζωντανια απο το να αφαιρεσεις ολους τους πολους.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το εκανα, και εχω και αναμνηστικη ηχογραφηση λιγα ποστ πιο πανω. Δεν μου αρεσει διοτι ειχα, πλεον, single coils.  

Τωρα ακουγονται σαν διπλοι, και εχουν αρκετα low output. Ειδικα ο neck, που δεν εχει την καλυτερη φημη, ακουγεται φανταστικα και με προσωπικοτητα.

Θα ειχα παραγγειλει ηδη filtertron, αλλα δεν βρισκω διαθεσιμοτητα, ειδικα στα bezels. Με την σημερινη ρυθμιση, αναβαλλεται η αγορα τους, και θα ψαχτω για pots που να καθαριζουν σωστα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα