Gregg's Incoming - Geodimitri

freerock1974 είπε:
Ο ηχος:Κανε μου τη χαρη και κρατα τις ρυθμισεις,ειναι εξαιρετικος.
Αλήθεια είναι! 8)

Θα υπενθυμισω την παγια ταπεινη  μου συμβουλη:Προσπαθησε να χτιζεις μελωδιες στο μυαλο σου και μετα να  τις μεταφερεις στην ταστιερα.Θελει χρονο αλλα αν  δεν  ξεκινησεις,δε θα γινει ποτε.
Πρόσεξε λοιπόν Δημήτρη ένα "κόλπο".

Την ώρα που ακούς αυτό που έγραψες (ή ότι γράφεις), το σταματάς σε κάποιο σημείο (πολλά σημεία) κάνοντας pause, και ακούγοντας το backing track, προσπάθησε να σκεφτείς-τραγουδήσεις την συνέχεια της φράσης σου στο σημείο που το σταμάτησες.

Οι επιλογές βέβαια, είναι άπειρες, αλλά μην μασάς, θα σε βοηθήσει να στρώσεις το φραζάριασμα.

 
@Σταύρο

Τι να πω...τα λόγια σου είναι πολύ ενθαρρυντικά και σ' ευχαριστώ πολύ!

Το preset στο Guitar Rig έχει αποθηκευτεί!  8)

Ο Hendrix μου είναι όντως δύσκολος στο άκουσμα αλλά θα προσπαθήσω να ακολουθήσω τη συμβουλή σου! Τελευταία έχω κολλήσει λίγο με τον Blackmore.  ;)

@Σταύρο, Στράτο

Είμαι μου φαίνεται ανεπίδεκτης μαθήσεως... :-[

Μου το έχετε επισημάνει τόσες φορές το κόλπο με το χτίσιμο της μελωδίας αλλά εγώ εκεί...

Αυτή τη φορά βέβαια το προσπάθησα.  :D

Έπαιξα αρκετές φορές το σόλο και κρατούσα κάθε φορά τις φράσεις που άρεσαν. Μου άρεσαν και άλλες, αλλά δυστυχώς δεν μπορούσα να τις παίξω σωστά οπότε αρκέστηκα σε αυτές που ακούσατε.  :)

Σας ευχαριστώ και πάλι!!!

 
Χωρίς να ακούσω το κομμάτι και μόνο στο θέμα της μελωδίας:

Τα χέρια μας είναι εργαλεία συνήθειας! θα πάνε εκεί που πάνε πάντα.

Τα αυτιά μας είναι επίσης εργαλεία συνήθειας! Θα ακούσουν και θα θέλουν να ακούσουν αυτό που ακούνε πάντα (για αυτό και σου λέει ο άλλος "να εδώ μου ακούγεται σαν τον καράφλα", κλπ)

Αν μπορείς, να κάνεις το σόλο ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ, χωρίς καν να παίζεις τι κιθάρα (ή να το τραγουδίσεις πρώτα, αλλά μετά με το μυαλό σου) ΤΟΤΕ έχεις φτάσει κάπου!

Θεωρητικά μιλώντας πάντα, έτσι;

 
Nikolas είπε:
Χωρίς να ακούσω το κομμάτι και μόνο στο θέμα της μελωδίας:

Τα χέρια μας είναι εργαλεία συνήθειας! θα πάνε εκεί που πάνε πάντα.

Τα αυτιά μας είναι επίσης εργαλεία συνήθειας! Θα ακούσουν και θα θέλουν να ακούσουν αυτό που ακούνε πάντα (για αυτό και σου λέει ο άλλος "να εδώ μου ακούγεται σαν τον καράφλα", κλπ)

Αν μπορείς, να κάνεις το σόλο ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ, χωρίς καν να παίζεις τι κιθάρα (ή να το τραγουδίσεις πρώτα, αλλά μετά με το μυαλό σου) ΤΟΤΕ έχεις φτάσει κάπου!

Θεωρητικά μιλώντας πάντα, έτσι;
+1 

Πολυ σωστο.

Ομως θελω να προσθεσω το παρακατω, με διευκρινιστικη διαθεση.

Και τα χερια και τα αυτια συμμετεχουν στην ανανεωση των συνηθειων, τοσο οσο το μυαλο.

Χρειαζεται η πρακτικη εκφραση του σε καθε περιπτωση, οπως πολυ σωστα λες για το τραγουδισμα.

Το γραφω αυτο γιατι το να κανεις το σολο "με το μυαλο" ειναι ισως ενα απο τα σταδια σε μια διαδικασια να αναπτυξει κανεις τη μελωδικη του ικανοτητα, αλλα οχι το βασικοτερο ή το μονο.

 
Χμμ δεν είναι εύκολη υπόθεση όταν μελετάς αρκετό καιρό Joe Satriani, και μετά να μελετάς Jimi Hendrix και να τα καταφέρεις.

Ο Joe είναι καθαρά τεχνικός κιθαρίστας εως ψυχρός θα τον χαρακτήριζα, ;D  αυτό είναι ένα

χαρακτηριστικό που δεν το έχει, το ''καυτό συναίσθημα'' δλδ, και ειδικά αυτό που σχετίζεται με blues και με Rock.Όπως και ο Steve Vai.

Αυτοί έχουν άλλα χαρακτηριστικά που γουστάρουμε και μας αρέσουν και τους θαυμάζουμε και ασκούν επιρροή επάνω μας, και όχι επιπλέον αυτά που θα θέλαμε ίσως.

Για να  μελετήσεις λοιπόν Hendrix( εαν θέλεις) άρχισε με τις επιρροές του πρώτα.Κατόπιν είναι απαραίτητο να μπείς  στο κλίμα στην ατμόσφαιρα που λέμε παίζοντας ''φυσικά'' και με απόλυτο συναίσθημα, πρέπει να γίνεις ο κυρίαρχος του bend, είναι κάτι που χαρακτηρίζει τον JIMI.

Τώρα όσον αφορά το χτίσιμο των ισχυρών μελωδιών, αυτό προυποθέτει αρκετή ώρα μελέτης-παιξίματος, την ώρα που σκαλίζεις.... μια νότα μπορεί να σου δώσει την έμπνευση η το έναυσμα για ανάπτυξη μιας strong melody, (εδώ είναι που παρεμβάλλονται οι επιρροές) το επόμενο βήμα είναι αυτό του τονικού κέντρου εκεί κοντά που θα κάνεις βηματάκια-αλλαγές και δοκιμές.

Αν δεν βγει τίποτα παράτα την κιθάρα και δοκίμασε την επόμενη φορά, αυτά όλα όμως με την λογική της έμπνευσης κι όχι με την λογική τώρα θα φτιάξω κάτι σε στυλ Satriani η Hendrix.

Τα λέω χωρίς να είμαι κανένας Guru του Hendrix η οτιδήποτε άλλο, μου την σπάει το άκουσμα της λέξης Guru ;D

 
Ωραίος, Geodimitri! :)

Να προσθέσω στα, πολύ χρήσιμα, παραπάνω...ένας τρόπος μελέτης που έχει βοηθήσει πολύ εμένα και πολλούς άλλους.

Αυτοσχεδίασε πάνω στο backing track ως εξής....παίξε κάτι για ένα μέτρο και κάνε παύση για άλλο ένα. Η παίξε για δύο και κάνε παύση για δύο. Η παίξε για τρία, κάνε παύση ένα. Η το αντίστροφο. Η κάτι τέτοιο...

Συμβαίνουν τα εξής...πρώτα πρώτα οι παύσεις χωρίζουν ό,τι παιζεις σε φράσεις. Ακόμα κι αν παίζεις σαχλαμάρες, δεν ακούγονται σαν μια ατέλειωτη σειρά από σαχλαμάρες αλλά χωρίζονται σε φράσεις. Πολύ σημαντικό! :)

Στη συνέχεια, χρησιμοποιείς τις παύσεις για να σκεφτείς-σε πραγματικό χρόνο- τι είναι αυτό που μόλις έπαιξες. Και τι θα μπορούσες να κάνεις μ'αυτό στην επόμενη φράση.Έτσι αρχίζεις να μοντάρεις σταδιακά όλο το υλικό σου με έναν τρόπο προσωπικό και ιδιαίτερο. Δεν είναι απλή μελέτη, φίλος, είναι ταξίδι αυτογνωσίας! ;D

(δεν αστειεύομαι τελείως)

Τα παραπάνω είναι από τα βασικά σημεία του μαθήματος αυτοσχεδιασμού του Hal Crook στο Berklee, και μπορεί να τα βρεί κανείς στο βιβλίο του How to Improvise.

 
  Δεν μαζεύετε, όλες αυτές τις πολύ χρήσιμες συμβουλές σε ένα sticky θέμα. Lead guitar, αυτός ο γνωστός-άγνωστος.... ::) 8)    Λέω εγώ τώρα... :o

 
Nikolas είπε:
Αν μπορείς, να κάνεις το σόλο ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ, χωρίς καν να παίζεις τι κιθάρα (ή να το τραγουδίσεις πρώτα, αλλά μετά με το μυαλό σου) ΤΟΤΕ έχεις φτάσει κάπου!
+100000000

Aυτο ακριβως!

Επισης προς συμπληρωση:

Οταν το μυαλο εχει ''χτισει'' μια μελωδια,μετα ερχεται η αισθητικη του πως θα την αποδωσεις.

Και εκει πρεπει να υπαρχει η τεχνικη που να σου δινει επιλογες ''υφους'' αναλογα παντα και με την αισθητικη που εχεις αναπτυξει απο τα ακουσματα σου.

@Σωτηρη εχεις δικιο αλλα θεωρω οτι ο Δημητρης διαμορφωνει ''ηχο'' δαχτυλων.

Το να παρει 2-3 Χεντριξικα στοιχεια ως μελισσα,ειναι εφικτο.

Δεν ειναι για χορταση.Οπως και τιποτα δεν ειναι για χορταση κατα τη γνωμη μου για να μην καταντησει καποιος κακεκτυπο... :)

Ωραια κουβεντα ανοιξε!

εδιτ:Ο ΣΑΤΡΙΑΝΙ ;) ειχε προτεινει τις εξης ασκησεις αυτιου-επαφης με την κιθαρα:

Παιζε τυχαια στην ταστιερα χωρις αρμονικους κανονες και τραγουδα αυτο που ακουγεται(μεμονωμενες νοτες).

Επισης παιξε μια νοτα και μια αλλη τυχαια(σε μεγαλουτσικο διαστημα τονικο).Μπορεις πριν πατησεις τη δευτερη να ξερεις τι θα ακουστει?

Ασχετα και σχετικα τα παραπανω... :-*

 
freerock1974 είπε:
+100000000

Aυτο ακριβως!

Επισης προς συμπληρωση:

Οταν το μυαλο εχει ''χτισει'' μια μελωδια,μετα ερχεται η αισθητικη του πως θα την αποδωσεις.

Και εκει πρεπει να υπαρχει η τεχνικη που να σου δινει επιλογες ''υφους'' αναλογα παντα και με την αισθητικη που εχεις αναπτυξει απο τα ακουσματα σου.

@Σωτηρη εχεις δικιο αλλα θεωρω οτι ο Δημητρης διαμορφωνει ''ηχο'' δαχτυλων.

Το να παρει 2-3 Χεντριξικα στοιχεια ως μελισσα,ειναι εφικτο.

Δεν ειναι για χορταση.Οπως και τιποτα δεν ειναι για χορταση κατα τη γνωμη μου για να μην καταντησει καποιος κακεκτυπο... :)

Ωραια κουβεντα ανοιξε!
Ναι σε όλα Σταύρο και στα υπόλοιπα παιδιά, αυτό που με κάνει να χαίρομαι και να συγκινούμαι, είναι να βλέπω μέσω του Noiz την ανάπτυξη και βελτίωση και κιθαριστική πρόοδο που κάνει ο Δημήτρης, είναι συγκλονιστικό, θέλω να του πω ένα μεγάλο μπράβο για τα κότσια που έχει (και ταλέντο) ;) και για το ανοιχτό μυαλό που διαθέτει, ως επίσης και για τον χαρακτήρα του (κανένα ίχνος κομπλεξισμού).
Του λείπει ο χρόνος μόνο.

 
Παιδιά δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο χαίρομαι που έχουμε ανοίξει μια τόσο εποικοδομητική συζήτηση!  :)

Χαίρομαι επίσης καθώς άτομα που έχουν γνώσεις και ταλέντο στο χώρο, μοιράζονται μαζί μας τις γνώσεις και τα tips τους έτσι ώστε να βοηθηθούμε όλοι και να γίνουμε καλύτεροι.

Η πρόταση του Φώτη (cigaret13) για σύνταξη ενός sticky θέματος για lead guitar είναι πολύ καλή και πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ χρήσιμο για την κοινότητα. Αλλά αυτό απαιτεί πολύ χρόνο από τον συγγραφέα. Ίδωμεν!  :)

@Νικόλα, Σταύρο, Σωτήρη, Φώτη, pipityri, gregg

Και πάλι να σας ευχαριστήσω όλους για τις εποικοδομητικές σας προτάσεις.

 
Συγχαρητήρια Δημήτρη,όντως η βελτίωσή σου είναι εμφανέστατη,το λέγαμε και τις προάλλες στο skype έτσι κι αλλιώς! :)

Nikolas είπε:
Αν μπορείς, να κάνεις το σόλο ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ, χωρίς καν να παίζεις τι κιθάρα (ή να το τραγουδίσεις πρώτα, αλλά μετά με το μυαλό σου) ΤΟΤΕ έχεις φτάσει κάπου!
Εγώ αντιμετωπίζω το εξής θέμα.''Ακούω'' στο μυαλό μου ακριβώς αυτό που θέλω να παίξω,αλλά τεχνικά δε μπορώ να το αποδώσω στο 100% ώστε να ακουστεί άνετο.Μάλλον έχω φτάσει κάπου,αλλά είναι αδιέξοδο! ;D

 
BillTrantos είπε:
Εγώ αντιμετωπίζω το εξής θέμα.''Ακούω'' στο μυαλό μου ακριβώς αυτό που θέλω να παίξω,αλλά τεχνικά δε μπορώ να το αποδώσω στο 100% ώστε να ακουστεί άνετο.Μάλλον έχω φτάσει κάπου,αλλά είναι αδιέξοδο! ;D
Βασίλη, για ανάπτυξη φραζαρίσματος και μελωδικής γραμμής-αίσθησης μιλάμε, όχι για σρεντάρισμα. ;D ;D

Παίξτο αργά και με λιγότερες νότες, αρκεί να βγαίνει η βασική μελωδία και οι χρόνοι της.

Παίξε μια φράση και σταμάτα.

Άκουσέ την πολλές φορές.

Σκέψου-τραγούδησε πώς θα μπορούσε να συνεχιστεί.

Κάθε φορά που θα το κάνεις (στην ίδια φράση), θα έχεις κι άλλη πιθανή εκδοχή για την συνέχειά της.

Μετά από λίγο καιρό, θα αυτοματοποιηθεί αυτή η διαδικασία, και παίζοντας, θα έχεις από πριν (χωρίς να σκέφτεσαι) μέσα σου (στο αυτί και στα δάχτυλα), όλο και περισσότερες μελωδικές επιλογές real time.

Pipityri και freerock ..... ζωγραφίσατε.

Ευαγγέλιο τα γραπτά σας. :)

 
Τυγχαίνει να έχω μια παρόμοια συζήτηση σε φόρουμ για κλασσική μουσική και πιάνο.

Το θέμα είναι ότι αυτό που είπα (και όπως το είπα) παραμάνει στο θεωρητικό μέρος, όπως πολύ σωστά συμπλήρωσε ο Γρηγόρης και άλλοι.

εν τέλει ο "σούπερ ντούπερ" μουσικός θα πρέπει να:

1. Έχει την απεριόριστη τεχνική κατάρτιση για να μην περιορίζεται σε τίποτε.

2. Να έχει αυτιά που να ακούνε 110% για να μπορεί να ακούει τι κάνει και τι κάνουν οι άλλοι.

3. Να έχει μαντικές ικανότητες για να καταλαβαίνει τι ακολουθεί μετά, ωστέ να διαμορφώσει αντίστοιχα στο σόλο του (αυτό που κάνουν στην free jazz ένα πράγμα...).

4. Το μυαλό του να παίρνει πολλές στροφές την ώρα που παίζει για να σκεφτεί, πρωτ'απ'όλα τι θα παίξει μετά, πως κολάει, κοκ.

5. Να έχει αναπτύξει την αισθητική του, ωστε να αντιλαμβάνεται ότι ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ είναι όργανα και εργαλεία προς την δουλειά που πρέπει να γίνει: να δημιουργηθεί μουσικός ήχος.

Δηλαδή άστα να πάει. Και ο Χάιλάντερ να ήταν, τόσο καλός μουσικός δε γίνεται!

άντε έγραψα πάλι... :P

 
fusiongtr είπε:
Βασίλη, για ανάπτυξη φραζαρίσματος και μελωδικής γραμμής-αίσθησης μιλάμε, όχι για σρεντάρισμα. ;D ;D

Παίξτο αργά και με λιγότερες νότες, αρκεί να βγαίνει η βασική μελωδία και οι χρόνοι της.

Παίξε μια φράση και σταμάτα.

Άκουσέ την πολλές φορές.

Σκέψου-τραγούδησε πώς θα μπορούσε να συνεχιστεί.

Κάθε φορά που θα το κάνεις (στην ίδια φράση), θα έχεις κι άλλη πιθανή εκδοχή για την συνέχειά της.

Μετά από λίγο καιρό, θα αυτοματοποιηθεί αυτή η διαδικασία, και παίζοντας, θα έχεις από πριν (χωρίς να σκέφτεσαι) μέσα σου (στο αυτί και στα δάχτυλα), όλο και περισσότερες μελωδικές επιλογές real time.
Μετά από προτροπή σας,''δουλεύω'' κάπως έτσι.Ακούω αρκετές φορές το backing track ή το τραγούδι που γράφω και σκέφτομαι ποια μελωδία θα ταίριαζε στα αυτιά μου.Όταν έχω αρχίσει να έχω μια ιδέα,αρχίζω τα takes.

Όντως με την πάροδο του χρόνου βλέπω αισθητή διαφορά,απλώς λείπει αυτό το κάτι παραπάνω!Το ψάχνω όμως και με μελέτη όλων των ειδών (παίξιμο,ακούσματα,διάβασμα) θεωρώ ότι φτάνω όλο και πιο κοντά στο προσωπικό μου ύφος.Έχω πολύ δρόμο ακόμα! :)

Pipityri και freerock ..... ζωγραφίσατε.

Ευαγγέλιο τα γραπτά σας. :)
Ισχύει!! Η ιδέα για ένα Lead Guitar Sticky Thread είναι πολύ καλή!

 
Nikolas είπε:
Δηλαδή άστα να πάει. Και ο Χάιλάντερ να ήταν, τόσο καλός μουσικός δε γίνεται!

άντε έγραψα πάλι... :P
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Γι' αυτό καλοπληρώνεται, επειδής κάνει τα απίστευτα. ;D ;D ;D ;D

 
@Βασίλη σ' ευχαριστώ πολύ!

@Pipityri

Ξέχασα να σταθώ προηγουμένως στο σχόλιό σου για τον τρόπο μελέτης. Μου φαίνεται πολύ δημιουργικός και θα τον χρησιμοποιήσω σίγουρα! Και πιστεύω ότι όσο περνάει ο καιρός τόσο λιγότερες παύσεις θα χρειάζονται αφού οι φράσεις θα έρχονται πιο εύκολα.  ;) :)

@Νικόλα

Και πάλι έγραψες!  ;D

 
Το μυαλό  και το αυτί μας βέβαια δεν γεννούν μουσική από το πουθενά. Τα τροφοδοτούμε ακούγοντας, τα εξασκούμε με ear training, transcriptions κτλ και οτιδήποτε μπορεί να οξύνει την μουσική μας φαντασία. Άλλα στυλ, διαφορετικές προσεγγίσεις στο όργανο ή στο γράψιμο. Και, όχι παραδόξως, μελέτη με περιορισμούς. Πόσο δημιουργικός μπορώ να είμαι παίζοντας μόνο σε μια χορδή, ή δύο, παίζοντας μόνο arpeggios ή ενός τύπου σκάλα ή μόνο τρίηχα ή με ένα time feel? Πόσο δημιουργικός μπορώ να είμαι παίζοντας μόνο πολλά ή μόνο λίγα? Εστιάζοντας σε κάτι συγκεκριμένο όταν μελετάμε βρίσκουμε σιγά τρόπους για αυτό το κάτι. Τρόπους συχνά προσωπικούς. :)

Διάβασε κανείς την συνέντευξη του 10χρονου πιτσιρίκου από το άλλο thread, που ξεσκίζει το Giant Steps? Πως το κάνεις, τον ρώτησε ο τύπος. Και η απάντηση...I play whatever my head sings to me.

 
pipityri είπε:
Το μυαλό  και το αυτί μας βέβαια δεν γεννούν μουσική από το πουθενά. Τα τροφοδοτούμε ακούγοντας, τα εξασκούμε με ear training, transcriptions κτλ και οτιδήποτε μπορεί να οξύνει την μουσική μας φαντασία.
pipityri, συμφωνω προσωπικα με ολα αυτα που λες και σ'ευχαριστουμε γι'αυτο το κειμενο.

Απλα να προσθεσω, πραγμα που επισης το λες στο ποστ σου - σκοπιμα ομως εκανα παραθεση αυτου του σημειου γιατι νομιζω πως αξιζει να υπωθει και σε σχεση με το θεμα της μουσικης φαντασιας - πως αυτα που μπορουν να την οξυνουν σε πολυ μεγαλο βαθμο ειναι οτιδηποτε εχει να κανει με την πρακτικη διασταση της μουσικης. Με το ιδιο το παιξιμο δηλαδη.

Για να το εξηγησω λιγο παραπερα, αυτο που λεω, ειναι πως αν δεν πιασει κανεις την κιθαρα ή το βιολι ή αν δεν κατσει στο πιανο κλπ και σιγουρα αν δεν ακουσει παρα πολυ μουσικη, δεν θα ανοιξει ο δρομος για να σκεφτει ή να φανταστει μελωδιες.

Λεμε περιπου το ιδιο πραγμα, το ξερω, αλλα μου αρεσε αυτο

Το μυαλό  και το αυτί μας βέβαια δεν γεννούν μουσική από το πουθενά.
Το οποιο ειναι πολυ σωστο και θελησα να το αναπτυξω λιγο οπως το καταλαβαινω

και με βασει το τι θεωρω πως σημαινει.

Προσωπικα θα ανατρεξω στη συνεντευξη του νεαρου jazzman.

:)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top