Γράψτε την προσωπική σας μουσική ιστορία ως ακροατής

Μέχρι και σήμερα, δεν υπήρξα ποτέ σοβαρός ακροατής μουσικής. Επέλεγα και επιλέγω μουσική βάσει του mood που μου προκαλεί. Δεν ακούω/διαβάζω στίχο για κανένα κομμάτι. Δεν ξέρω καν για τι πράγμα μιλάει, ακόμα και τα ελληνικά. Μπορεί να τύχει να πρέπει να τα τραγουδήσω, αλλά δεν ξέρω για τι πράγμα μιλάνε. Δεν με ενδιαφέρει, και ποτέ δε με ενδιέφερε.
Αυτό δεν είναι αντιφατικό; Στην ουσία δεν ακούς μουσική για τους στίχους. Ακους μουσική για τη μουσική. Το γεγονός που σε κάνει σοβαρό ακροατή μουσικής, είναι ότι τη συνδυάζεις με τη διάθεσή σου. Ασόβαρος θα ήσουν αν έκανες σαν ένα αφεντικό παλιό που είχα, στεναχωριοταν κ έλεγε "βάλε ένα γκάζι να ανεβούμε", και έκανε ψεύτικο headbanging... Φίλε ήταν άσχετος. Όταν είσαι χάλια, θα βάλεις the prophet από gary moore να κλάψεις...!

 
Το πιο σημαντικο δεν ειπες....
Πολλά (και πολλούς) δεν είπα, αλλά θα γραφόταν μεγαλύτερο σεντόνι και δεν είμαι συνηθισμένος να γράφω πολλά....

 Τον Mike Oldfield εννοείς;

Edit: Άαααα τώρα κατάλαβα..., φαντάζομαι εννοείς την συναυλία των a priory που παρακολούθησα....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολλά (και πολλούς) δεν είπα, αλλά θα γραφόταν μεγαλύτερο σεντόνι και δεν είμαι συνηθισμένος να γράφω πολλά....

 Τον Mike Oldfield εννοείς;
όχι βέβαια, μιλάμε για τεράστιες, ασύλληπτου μεγέθους μουσικές προσωπικότητες που έτυχε να ακούσεις και μάλιστα συχνάζουν στο φόρουμ αυτό

 
όχι βέβαια, μιλάμε για τεράστιες, ασύλληπτου μεγέθους μουσικές προσωπικότητες που έτυχε να ακούσεις και μάλιστα συχνάζουν στο φόρουμ αυτό
Σε πρόλαβα και έκανα έντιτ...?

 
Αυτό δεν είναι αντιφατικό; Στην ουσία δεν ακούς μουσική για τους στίχους. Ακους μουσική για τη μουσική. Το γεγονός που σε κάνει σοβαρό ακροατή μουσικής, είναι ότι τη συνδυάζεις με τη διάθεσή σου. Ασόβαρος θα ήσουν αν έκανες σαν ένα αφεντικό παλιό που είχα, στεναχωριοταν κ έλεγε "βάλε ένα γκάζι να ανεβούμε", και έκανε ψεύτικο headbanging... Φίλε ήταν άσχετος. Όταν είσαι χάλια, θα βάλεις the prophet από gary moore να κλάψεις...!


Ίσως και να μην έχω εκφράσει σωστά την σκέψη μου. Δεν το είχα και πότε αναλύσει/φιλοσοφήσει έως τώρα. Τα κομμάτια που μου αρεσουν, μου αρέσουν διότι η μουσική τους μου ξυπνά συναισθήματα. Ο ήχος τους, οι αλλαγές αρμονίας, η φωνή του τραγουδιστη, οι νότες του σόλο κλπ, είναι στοιχεία που ο οργανισμός μου αντιδρά. Ανάλογα τη φάση που βρίσκομαι, θέλω και την ανάλογη μουσική υπόκρουση. 

Το μη "σοβαρός" ακροατής πάει στο γεγονός ότι δεν ξέρω τι λέει, ποιος το λέει, τι αλλά καλά έχει πει, πόσα διαζύγια έχει πάρει κλπ. Δεν υπήρξα ποτέ ψαγμενος ακροατης.

 
Δεν ακούω/διαβάζω στίχο για κανένα κομμάτι. Δεν ξέρω καν για τι πράγμα μιλάει, ακόμα και τα ελληνικά. Μπορεί να τύχει να πρέπει να τα τραγουδήσω, αλλά δεν ξέρω για τι πράγμα μιλάνε. Δεν με ενδιαφέρει, και ποτέ δε με ενδιέφερε.


Να και κάτι που δεν περίμενα να διαβάσω. Και κατά 99% είμαι και εγώ έτσι. Δεν δίνω σχεδόν ποτέ σημασία στους στοίχους. Αφήνω ένα 1% για κάποια κομμάτια που τυχαία κατάλαβα για τι πράγμα μιλάνε, και τις περισσότερες φορές με "χάλασε", γιατί το mood που έβγαζε με πήγαινε κάπου αλλού.

Όσες φορές έχω αναφέρει ότι δεν με ενδιέφεραν ποτέ οι στοίχοι και το "νόημα", λαμβάνω απαντήσεις τύπου, ΜΑ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, ΤΟΣΟ ΩΡΑΙΟ - μιλώντας συνήθως για καψουροτράγουδα που μιλάνε για ένα και μόνο πράγμα, με διαφορετικό τρόπο.

 
Προφανώς, υπάρχουν διάφορες κατηγορίες ακροατών, οι οποίοι επεξεργάζονται/αντιδρούν διαφορετικά στα μουσικά ερεθίσματα. 

Και εγώ φουλ Χιώτη έπαιζα, τυχαίο? ?

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
Ωραίο θέμα. Αλλα για λάκωνες τω λόγω σαν εμένα δεν ... 

Πάντως άρχισα ακόυγοντας τα ιταλικά 45άρια του πατέρα μου όπως το





και μετά ...

 
και μετά ...


Μπορείς να τα γράφεις και τμηματικά.

Το ξέρω ότι είναι δύσκολο μονορούφι.

Γράψε περίοδο - περίοδο, πώς πήγες από το ένα στο άλλο, πώς σε επηρέασε κάθε τι, κλπ.

Και τα λέω αυτά ξέροντας ότι έχεις το "μικρόβιο" του ακροατή και ενίοτε του  συλλέκτη, έχεις ακούσει πάρα πολλά και διαφορετικά πράγματα, και θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε "πως και τι".

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Nestoras
Έχω γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους που λένε ότι δεν τους ενδιαφέρουν καθόλου οι στίχοι των τραγουδιών και θα τους έκανε το ίδιο αν ο ερμηνευτής έλεγε π.χ. "λαλαλα" αντί για λέξεις. Ο καθένας με τα γούστα του προφανώς.

Παρόλα αυτά δεν μπορώ να μη σκεφτώ ότι, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, όσοι αντιμετωπίζουν το θέμα έτσι, χάνουν. Ένα πολύ απλό παράδειγμα από τις μουσικές που αναφέρθηκαν παραπάνω είναι το The Wall (όπως και όλα των PF προφανώς) όπου αν δεν ακούσεις/καταλάβεις το στίχο, έχεις αφήσει πίσω τουλάχιστον το 50% της ουσίας του άλμπουμ. Προσωπικά δεν μπορώ να φανταστώ ολοκληρωμένη ακρόαση έργων καλλιτεχνών όπως ο Springsteen, o Dylan, o Waits, o Cohen (και πολλοί Έλληνες προφανώς) κ.α., χωρίς να δοθεί σημασία στον στίχο. Είναι σα να βλέπεις ταινία στο mute.

Ακόμα και σε μπάντες όπου οι στίχοι δεν ήταν ποτέ το δυνατό τους σημείο και που κατ' ουσία τραγουδάνε χαζομάρες, ο στίχος συνδέεται άρρηκτα με τη μουσική. Π.χ. οι AC/DC έχουν πει κατά 99,9% βλακείες στα τραγούδια τους αλλά πώς να σε πορώσει το ρεφρέν του back in black ή του TNT ας πούμε χωρίς τον εμβληματικό στίχο;

 
  • Συμφωνώ
Reactions: blue and Nestoras
και θα τους έκανε το ίδιο αν ο ερμηνευτής έλεγε π.χ. "λαλαλα" αντί για λέξεις.


Σε αυτό δε συμφωνώ. Ο στίχος, το ύφος και όλη η ερμηνεία παίζουν μεγάλο ρόλο. Τα σύμφωνα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κρουστό και το κάθε φωνίεν αλλάζει πολύ το χρώμα της φωνής, οπότε είναι σημαντικά, σίγουρα. Απλά το "νόημα" αυτών δεν το παρατηρώ - δε θα πω δηλαδή, πω το κλασσικό - ΠΩ ΤΙ ΕΙΠΕ ΤΩΡΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ - αλλά αντίθετα έχω παρατηρήσει το πώς διαχειρίζεται τις συλλαβές, τις ομοιοκαταληξίες, τον τρόπο που τα λέει, πχ αν τα λέει με δύναμη και κλειστό το στόμα, ή αν χρησιμοποιεί ένα πιο "αεράτο" στυλ με fasletto, κτλ.

Γι αυτό και αρκετές φορές στα σχόλιά μου αναφαίρομαι στην προφορά - γιατί αν δεν είναι φουλ σωστή, εμένα μου αφαιρεί πλήρως το immersion. Σίγουρα ένας που δεν έχει αυθορμητισμό στην native προφορά, δε θα μπορέσει να παράγει το ίδιο ύφος, δε θα έχει άνεση, και θα είναι γενικά αρκετά "στάσιμο" σαν ερμηνεία, όσο βαθύ στίχο και να χει.

 
  • Like
Reactions: Yameth
Έχω γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους που λένε ότι δεν τους ενδιαφέρουν καθόλου οι στίχοι των τραγουδιών και θα τους έκανε το ίδιο αν ο ερμηνευτής έλεγε π.χ. "λαλαλα" αντί για λέξεις. Ο καθένας με τα γούστα του προφανώς.

Παρόλα αυτά δεν μπορώ να μη σκεφτώ ότι, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, όσοι αντιμετωπίζουν το θέμα έτσι, χάνουν. Ένα πολύ απλό παράδειγμα από τις μουσικές που αναφέρθηκαν παραπάνω είναι το The Wall (όπως και όλα των PF προφανώς) όπου αν δεν ακούσεις/καταλάβεις το στίχο, έχεις αφήσει πίσω τουλάχιστον το 50% της ουσίας του άλμπουμ. Προσωπικά δεν μπορώ να φανταστώ ολοκληρωμένη ακρόαση έργων καλλιτεχνών όπως ο Springsteen, o Dylan, o Waits, o Cohen (και πολλοί Έλληνες προφανώς) κ.α., χωρίς να δοθεί σημασία στον στίχο. Είναι σα να βλέπεις ταινία στο mute.

Ακόμα και σε μπάντες όπου οι στίχοι δεν ήταν ποτέ το δυνατό τους σημείο και που κατ' ουσία τραγουδάνε χαζομάρες, ο στίχος συνδέεται άρρηκτα με τη μουσική. Π.χ. οι AC/DC έχουν πει κατά 99,9% βλακείες στα τραγούδια τους αλλά πώς να σε πορώσει το ρεφρέν του back in black ή του TNT ας πούμε χωρίς τον εμβληματικό στίχο;


Συμφωνώ, η ακρόαση δεν θεωρείται ολοκληρωμένη. Βέβαια, δεν έχω φτάσει στο σημείο να τη βρίσκω με το "λαλαλα", ακόμα τουλάχιστον ?. Οι λέξεις που εκφέρουν οι τραγουδιστές είναι σημαντικές για μένα, όχι για το νόημα τους (σε καμία περίπτωση), αλλά ως ένα μέρος του κομματιού. Σαν μια φράση κιθάρας, που δεν θα ήθελες να ακούσεις άλλη στη θέση της.

Δεν είναι επιλογή μου να μην με ενδιαφέρει ο στίχος. Δεν είναι κάτι που θα μπορούσα να κάνω, αλλά το αποφεύγω. Ή το ΄χει, ή δεν το 'χει κάποιος να ακούει τους στίχους σε ένα κομμάτι. Δεν σηκώνει εκπαίδευση, όπως το να καταλαβαίνεις την αρμονία. Απλά δεν συγκεντρώνομαι να ακούσω τι λεει ο στίχος, διότι δεν θα ακούσω τη μουσική.

Και ακαπέλα να μου τραγουδήσει κάποιος κάτι, θα ακούω τις λέξεις, αλλά μόλις τελειώσει το τετράστιχο, δεν θα ξέρω για τι μιλούσε. Τη μελωδία και ερμηνεία, όμως, θα τη θυμάμαι για καιρό (εάν είναι καλή).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Nestoras
Και τα λέω αυτά ξέροντας ότι έχεις το "μικρόβιο" του ακροατή και ενίοτε του  συλλέκτη, έχεις ακούσει πάρα πολλά και διαφορετικά πράγματα, και θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε "πως και τι".
Ακροατής βέβαια -έχω ακούσει πάνω από 10.000 lp. Συλλέκτης όχι, στη δισκοθήκη μου μπαίνουν μόνο ότι μ' αρέσει. Έχουν πάρει πόδι 10άδες "συλλεκτικά" δισκάκια που είναι συλλεκτικά μόνο και μόνο επειδή βγήκαν σ' ελλάχιστα κομμάτια και προφανώς ουδείς ενδιαφέρθηκε να τ' αγοράσει στην εποχή τους.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: fusiongtr
Εγω θυμαμαι αχνα (δημοτικο) απο τα λιγο μεγαλυτερα ξαδελφια μου που μεναμε σε διαφορετικα σπιτια αλλα με κοινη αυλη, λιγο Beatles, Bee Gees (προ SNF), Adamo και Jacques Brel  (καθοτι η ξαδελφη Γαλλομαθης), μετα γυμνασιο -λυκειο οτι ολοι, (Stones, Floyd, Doors, Dylan, Zepp, Gallagher, Scorpions κλπ κλπ κλπ αλλα και Stranglers, Police, Clash, Pistols καθοτι τελη 70 αρχες 80, μαζι με Yes, Genesis, Crimson, Manfred Mann, Frumpy κλπ κλπ και εκτοτε μεχρι σημερα τα ιδια και τα ιδια με μικρες αποδρασεις σε κλασσικη, soundtracks, jazz

 
Ακροατής βέβαια -έχω ακούσει πάμω από 10.000 lp. Συλλέκτης όχι, στη δισκοθήκη μου μπαίνουν μόνο ότι μ' αρέσει. Έχουν πάρει πόδι 10άδες "συλλεκτικά" δισκάκια που είναι συλλεκτικά μόνο και μόνο επειδή βγήκαν σ' ελλάχιστα κομμάτια και προφανώς ουδείς ενδιαφέρθηκε να τ' αγοράσει στην εποχή τους,


Όταν έγραψα "συλλέκτης" εννοούσα ότι έχεις αρκετά σπάνια πράγματα.

Από αυτά που σου αρέσουν μόνο εννοείται.

Και ακριβώς επειδή είσαι ακροατής με πολλά ακούσματα, θα ήθελα να προσπαθήσεις (έστω τμηματικά) να γράψεις κάτι για τα είδη που έχεις ακούσει, πώς προέκυψε η επαφή σου με κάθε ένα, πώς σε επηρέασαν, κλπ.

Αν μπορείς φυσικά, γιατί είναι όντως πολύ το γράψιμο.

 
  • Like
Reactions: Nestoras
Όταν έγραψα "συλλέκτης" εννοούσα ότι έχεις αρκετά σπάνια πράγματα.

Από αυτά που σου αρέσουν μόνο εννοείται.

Και ακριβώς επειδή είσαι ακροατής με πολλά ακούσματα, θα ήθελα να προσπαθήσεις (έστω τμηματικά) να γράψεις κάτι για τα είδη που έχεις ακούσει, πώς προέκυψε η επαφή σου με κάθε ένα, πώς σε επηρέασαν, κλπ.

Αν μπορείς φυσικά, γιατί είναι όντως πολύ το γράψιμο.
Μετά έβλεπα την εκπομπή του Μεναχέμ, κόλλησα με το σήμα (We're an American band), το Down down και με τους ABBA. Tην αγάπη για τη Strat την οφείλω στον Knopfler. Αν και οι αγαπημένοι μου strat players είναι ο Ritchie και ο Stevie.

 
Μετά έβλεπα την εκπομπή του Μεναχέμ, κόλλησα με το σήμα (We're an American band), το Down down και με τους ABBA. Tην αγάπη για τη Strat την οφείλω στον Knopfler. Αν και οι αγαπημένοι μου strat players είναι ο Ritchie και ο Stevie.


Ξέχασες το ...

"Και μετά ...."

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα