korg_nikos είπε:
Ειλικρινά μιλώντας διακρίνω (ίσως κάνω και λάθος) μια μικρή απαξίωση για τις ανάγκες των πληκτράδων του λαϊκού ρεπερτορίου.
Νίκο,
ναι, δεν διακρίνεις λάθος. Γιατί δεν μαζεύονται εδώ ή κάπου αλλού οι τόσο πολύ περισσότεροι πληκτράδες λαικού ρεπερτορίου για να μοιραστούν τις τεχνικές σύνθεσης που χρησιμοποιούν, παρά μόνο διαβάζουμε κατεβατό thread από άτομα που ψάχνουν ήχους;
1. Ποια κατάσταση έχει γίνει τραγική;
Τις προάλλες έλαβα 2-3 τηλεφωνήματα ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ από άτομα που αγόρασαν Μ3 και ψάχνουν απεγνωσμένα να το πουλήσουν για να αγοράσουν Extreme. Όπως και ένας τύπος που ήρθε στο studio μου, μετά από προτροπή του καταστηματάρχη, για να αισθανθεί το κλαβιέ του Extreme και να με ρωτήσει αν μπορεί να φορτώσει ήχους από ένα συγκεκριμένο CD. Μιλάω για το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ατόμων που ασχολούνται με αυτό το ρεπερτόριο είναι αδαείς ως προς τις δυνατότητες των οργάνων. Πηγαίνουν στα μαγαζιά και τους πλασάρουν ΟΤΙ ΝΑ ΝΑΙ. Μην βάζεις τον εαυτό σου μέσα σε αυτούς, εσύ έχεις ασχοληθεί εκτενέστερα με physical modeling στο Extreme, και αν θυμάμαι καλά σου είχα ζητήσει και κάποιες πληροφορίες για κάποια κατανομή ήχων. Πες μου ειλικρινά όμως, εάν πιστεύεις ότι είσαι ο "μέσος χρήστης"; :
2. Ποιοι ήχοι είναι πολύ συγκεκριμένοι; (Επέτρεψέ μου να πω οτι για κάποιον που είναι εκτός συγκεκριμένου ρεπερτορίου, όλα είναι πολύ "εύκολα και συγκεκριμένα".
Πίπιζες π.χ. Βιολιά, σάζια, κανονάκια και δεν συμαζεύεται. Ο εν λόγω τύπος δεν ενδιαφερόταν ΚΑΝ για κανένα ήχο στο Extreme. Ήθελε ένα συγκεκριμένο ήχο, από συγκεκριμένο CD, για πολύ συγκεκριμένο ρεπερτόριο. Και πάλι, αυτό που λέω αποτελεί τον κανόνα ή την εξαίρεση;
3. Ποια ακριβώς διαδικασία είναι τυφλοσούρτης; Εννοείς την κατασκευή των ήχων για λαϊκό ρεπερτόριο;
Η διαδικασία αγοράς οργάνων φυσικά. Triton, Triton, Triton (με εξαιρέσεις βεβαια). Γιατί δεν πήρε κανείς Nord Modular G2 για να φτιάξει βιολιά και πίπιζες με physical modeling? Δεν είναι μονόδρομος σχεδόν;
4. Συμφωνώ για το γεγονός οτι η συγκεκριμένη δουλειά γίνεται χωρίς sequencers, karma, dual arpegiators (αν και σε μερικούς ήχους είναι χρήσιμοι αν χρειάζεσαι να κάνεις αρπισμούς με ένα χέρι για να σολάρεις με το άλλο) αλλά τι να κάνουμε που χρειαζόμαστε το συγκεκριμένο synth. Πχ εγώ χρειαζόμουν το extreme για την πληθώρα ήχων, τη moss αλλά όχι για το Sequencer. Τι σημαίνει αυτό; Οτι πέταξα τα λεφτά μου;
Πάλι αυτή η ερώτηση ανάγεται στο κατά πόσο κάποιος είναι μέσος χρήστης ή όχι. Θεωρώ όμως ότι το να αγοράσει κάποιος ένα Triton Extreme και να χρησιμοποιεί το κανονάκι που βρήκε στο CD που του έδωσε ο ξάδερφός του, ο οποίος ξάδερφος το πήρε από το μπατζανάκι του, ο οποίος το πήρε από κάποιον δόλιο ο οποίος έφαγε ώρες σχεδιάζοντάς τον ήχο, είναι χάσιμο χρημάτων. Φυσικά, όπως προανέφερα, ο καθένας έχει δικαίωμα να αγοράσει ΟΤΙ θέλει και δεν είναι υποχρεωμένος να δεχτεί την γνώμη κανενός για οποιοδήποτε θέμα.
5. Διαφωνώ με το θέμα περι πολυφωνίας. Κάτσε να φτιάξεις τούρκικη ορχήστρα βιολιών και πνευστών στην οποία χρειάζεται να παίζεις τουλάχιστον με τέσσερα δάχτυλα + χρωματικές, πρόσθεσε πλάτες και ίσως και καμιά γραμμή κρουστών και δες τι κατανάλωση πολυφωνίας έχεις όταν απασχολείς όλα τα tracks ενός combi η performance.
Nemesys Gigasampler ή E-mu Emulator XS + ένα controller. Φορτώνεις όσες τούρκικες ορχήστρες θες, αρκεί να υπάρχει το κατάλληλο PC. Με 120 πολυφωνία που έχει το Extreme, η οποία μειώνεται σε dual Osc configurations και δεν συμμαζεύεται, δεν συμφωνείς ότι το Extreme δεν αποτελεί καλή λύση από την στιγμή που οι απαιτήσεις είναι ΤΟΣΟ μνημοβόρες;
Η διαδικασία σύνθεσης πραγματικά καλού ήχου (και δεν μιλώ μόνο για επιτυχία στη χροιά, αλλά και στη δυναμική και εκφραστικότητα που απαιτούν οι περισσότεροι ήχοι για λαϊκό ρεπερτόριο σε αντίθεση με άλλα είδη) δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση.
Δεν αμφιβάλλω. Αλλά όσο δύσκολη είναι στο Extreme άλλο τόσο είναι σε ένα Motif ή σε ένα Fantom. Εξάλλου όλα έχουν aftertouch, velocity sensitivity, κάποιον controller διαμόρφωσης, expression pedal, sustain κ.λ.π. Έτσι δεν είναι;