Floyd Rose set up

ThisIsSparta

Μέλος
Μηνύματα
513
Πόντοι
28
Αγαπητοί συμφορουμήτες χρειάζομαι τα φώτα σας

Έχω μια Jackson PS4 η οποία έχε πάω floyd rose. Είπα για πρώτη φορά να κάνω ένα service μόνος μου, οπότε διάβασα πολλές φορές το σχετικό άρθρο του SF (  :) ), κλείδωσα το floyd, καθάρισα τάστα, άλλαξα χορδές (ίδιο gauge) κτλ και όλα καλά ως εδώ.

Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν έβγαλα τη σφήνα που κλείδωνε το floyd rose και προσπάθησα να κουρδίσω την κιθάρα, το τρέμολο έγερνε προς τα μπροστά, έσφιξα τις βίδες από πίσω, μετά από κάποια ώρα έγερνε προς τα πίσω και για να μην τα πολυλογώ τώρα έχει χάσει εντελώς το set up της.

Στο internet οι μόνες οδηγίες που έχω βρει για το θέμα λένε "σφίξε τις βίδες στα ελατήρια", "η τάση στις χορδές πρέπει να είναι ίδια με αυτή στα ελατήρια" η κάτι αντίστοιχες γενικούρες που δεν βοηθάνε και πολύ στο πρακτικό κομμάτι.

Ξέρει κανένας πως γίνεται το set up του floyd από την αρχή? Ύψος χορδών, βιδάκια στα πλαϊνά, βίδες στα ελατήρια κτλ..πχ τι ρυθμίζω πρώτα, το ύψος του floyd (βιδάκια στο πλαϊ) ή τα ελάτήρια;

Έχω παρατηρήσει πχ οτι αν ρυθμίσω τα ελατήρια και μετά κουρδίσω την κιθαρα, το τρέμολο έρχεται προς τα μπροστά, αν σφίξω μετά τα ελατήρια επανέρχεται αλλά χάνεται κατά πολύ το κούρδισμα και οι χορδές είναι στα όριά τους (+ 3-4 ημιτόνια). Για το action δεν το συζητάω, είναι αλλού...

Please help  :)

Thanx!!

 
Επειδή τυγχάνει να έχω την ίδια κιθάρα και πρίν δύο εβδομάδες περίπου της άλλαξα χορδές και κούρδισμα (από D standard σε B standard) να σου πω ότι δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις, θέλει υπομονή. Αρχικά κουρδίζω στο περίπου (δεν υπάρχει λόγος για ακρίβεια αφού θα το χάσει μετά), μετά ρυθμίζω τα ελατήρια λίγο-λίγο, μετά ξανακουρδίζω, μετά ξανά τα ελατήρια, όλο αυτό γίνεται καμιά δεκαριά φορές μίνιμουμ ώσπου σιγά-σιγά έρχεται και ισορροπεί. Μετά ρύθμιση truss rod (αν χρειάζεται), ξανά κούρδισμα, μετά action, ξανά κούρδισμα.

 
Αυτό που είπε και ο χτάποδας: μία κούρδισμα μία ελατήρια μέχρι να έρθει. Αν βλέπεις ότι θέλει πολύ κάντο και λίγο αρπαχτή δηλαδή κούρδισε ΛΙΓΟ πιο ψηλά τις πρώτες φορές για να κάνεις λιγότερα μπρος πίσω. Με την εμπειρία το βρίσκεις, τώρα είναι αρχή ακόμα. Αρκεί όταν φτάσεις στο περίπου να κάνεις κανονικά το κουρδισμα! Κάντο μερικές φορές αργά και προσεχτικά με υπομονή και μετά βλέπεις.

 
Ευχαριστώ πολύ παιδιά, θα τα δοκιμάσω και θα επανέλθω!

Μια ερώτηση ακόμα, το πόσο ψηλά ή χαμηλά είναι το FR πως το καταλαβαίνεις; Εννοώ για τις πλαϊνές βίδες (αλλεν) που ρυθμίζουν το ύψος του FR γενικά..Υποθέτω από εκεί πρέπει να ξεκινήσεις και μετά πας στα ελατήρια, σωστά??

@ Jasemeister : Τον είχα ξαναδεί τον τυπάκο, μαμάτος :) αλλά αυτό είναι το θέμα μου, ούτε αυτός σου λέει πως ξεκινάς να το φτιάξεις αν είναι εντελώς αμοντάριστο, απλά σου δίνει μερικά tips. Το κολπάκι με το πως περνάει τις χορδές είναι κορυφή!

 
ThisIsSparta είπε:
Ευχαριστώ πολύ παιδιά, θα τα δοκιμάσω και θα επανέλθω!

Μια ερώτηση ακόμα, το πόσο ψηλά ή χαμηλά είναι το FR πως το καταλαβαίνεις; Εννοώ για τις πλαϊνές βίδες (αλλεν) που ρυθμίζουν το ύψος του FR γενικά..Υποθέτω από εκεί πρέπει να ξεκινήσεις και μετά πας στα ελατήρια, σωστά??

@ Jasemeister : Τον είχα ξαναδεί τον τυπάκο, μαμάτος :) αλλά αυτό είναι το θέμα μου, ούτε αυτός σου λέει πως ξεκινάς να το φτιάξεις αν είναι εντελώς αμοντάριστο, απλά σου δίνει μερικά tips. Το κολπάκι με το πως περνάει τις χορδές είναι κορυφή!
Αυτό που ρωτάς(για τις πλαϊνές)είναι για το action και στο άρθρο γράφει τι πρέπει να προσέχεις.

Εμένα για το κούρδισμα με βοηθάει πολύ να προσέχω να είναι οι χορδές μεταξύ τους κουρδισμένες,άμα είμαι κουρδισμένος αλλά η μπάρα θέλει λίγο σήκωμα(προς την ταστιέρα)θα χαλαρώσω λίγο τις βίδες

(ότι κάνεις στην μία βίδα να κάνεις και στην άλλη)όχι τόσο ώστε να έρθει η μπάρα στην ευθεία(θα αφήσω να θέλει λίγο ακόμα)και αυτό γιατί το κούρδισμα θα έχει χαθεί και θα θέλουν λίγο σφίξιμο οι χορδές και με το σφίξιμο θα σηκωθεί κι'άλλο η μπάρα.

Αφού έχω χαλαρώσει τις βίδες από τα ελατήρια θα κοιτάξω το κούρδισμα πόσο θέλει και για αρχή θα δώσω λίγο και το ίδιο σε όλα τα κλειδιά,ποτέ μία μία χορδή στο τελικό της κούρδισμα αν το κάνεις από νωρίς αυτό όλες οι άλλες θα χάσουν την μπάλα το αφήνεις για το τέλος.

Θα σφίγγεις λίγο απ'όλες και θα προσέχεις να είναι μεταξύ τους κουρδισμένες,έτσι σιγά σιγά θα κοντεύουν όλες οι χορδές στο τελικό κούρδισμα και τσεκάρεις ταυτόχρονα και την μπαρα(γιατί την σηκώνουν).

Άφού έχεις φτάσεις σε σωστό σημείο της μπάρας και σε σωστό κούρδισμα μπορείς να κουρδίσεις ακριβώς τις χορδές σου(μεταξύ τους)και δεν θά σε παιδέψει πολύ γιατί αφού δεν έχουν μεγάλη διαφορά οι χορδές μεταξύ τους και να πειράζεις κάποια για να κουρδιστεί τότε δεν αλλάζουν δραματικά και οι άλλες.

 
Απλα θελει αρκετη υπομονη...

Να ρωτησω κατι ρε παιδια παραλληλα με αυτο?

Ξερετε τι μπορει να συμβαινει οταν εχεις σεταρει ενα Floyd rose και χανει συνεχεια το κουρδισμα της η κιθαρα μετα απο τη χρηση του???

δηλαδη, κουρδιζω, παιζω 1-2 τραγουδια με 1-2 flows στο καθενα, και μετα θελει παλι κουρδισμα απο τις μικρορυθμισεις.

τι παιζει????

 
wargasm είπε:
Απλα θελει αρκετη υπομονη...

Να ρωτησω κατι ρε παιδια παραλληλα με αυτο?

Ξερετε τι μπορει να συμβαινει οταν εχεις σεταρει ενα Floyd rose και χανει συνεχεια το κουρδισμα της η κιθαρα μετα απο τη χρηση του???

δηλαδη, κουρδιζω, παιζω 1-2 τραγουδια με 1-2 flows στο καθενα, και μετα θελει παλι κουρδισμα απο τις μικρορυθμισεις.

τι παιζει????
Εξαρτάται από το πρόβλημα.Οι κύριοι λόγοι είναι τα ελατήρια και οι φωλιές από τις αλενόβιδες που ρεγουλάρουν το action.

Εμένα μια φορά μου είχε κάνει και το άλλο,το βαγονάκι που έσφιγγε την 5η χορδή δεν ήταν σωστά κομμένο από το εργοστάσιο και πατούσε κάπως λοξά(δεν έκανε μπαμ με το μάτι) και αυτό είχε αποτέλεσμα να μου λασκάρει την χορδή και επιδή η συγκεκριμένη είναι η δεύτερη πιο χοντρή και έχει πιο δυνατό τράβιγμα σε σύγκριση με τις πιο λεπτές το κούρδισμα πήγαινε περίπατο.

Αφού το έψαξα και βρήκα το πρόβλημα έβαλα μια διακρητική σφινούλα και πιάνει ευθρία και σε όλη την επιφάνεια της χορδής και είναι Οκ τώρα.

Κάτι άλλο εμένα αν το τρέμολο το δουλέψεις όπως τα απλά δηλαδή προς την ταστιέρα δεν έχει κανένα πρόβλημα,αν το δουλέψεις ανάποδα τότε θα χάσει(αν το πατήσω  προς την ταστιέρα ξαναστρώνει).

Οπότε αν ήταν το πρόβλημα στις φωλιές και στις αλενόβιδες(action) όπως και να το δούλευες θα έχανε,εμένα πιθανόν τα ελατήρια μου δεν κάνουν,γι'αυτό σου είπα πως εξαρτάται από το πρόβλημα.

Αλλά επιδή δεν το δουλεύω και πολύ από εκεί δεν με ενοχλεί.

Εσύ θα πρέπει να τσεκάρεις πρώτον αν κλειδώνουν καλά οι χορδές στο τρέμολο(να μην έχεις κάτι σαν αυτό που είχα πάθει εγώ με το βαγονάκι)και στα locks του nut.

Στα locks θα προσέχεις μήπως υπάρχουν τίποτα αυλακές από χοντρές χορδές και εσύ το έβαλες στις ψιλές και αφήνει κενό και δεν κλειδώνει.ΠΟΛΥ σπάνιο αλλά δες το δεν χάνεις τπτ.

Ένα άλλο που θα σου δείξει αν κρατάει το κλείδομα του nut είναι βάρα μια μία τις χορδές,σε κάθε χορδή που βαράς και έχεις την νότα πίεσε με το χέρι σου την χορδή από το κλείδωμα και πάνω στην περιοχή του headstock.

Αν αλλάξει η νότα σημαίνει πως δεν κλειδώνει καλά το nut σου,αν δεν αλλάξει είναι ΟΚ.

Αφού το κλείδωμά σου είναι ΟΚ τότε δες που συγκεκριμένα σου παρουσιάζει το πρόβλημα,όπως την δικιά μου περίπτωση,στην μία θέση που το δουλεύω όλα καλά στην άλλη πρόβλημα.

 
Σημαντικό είναι οι καινούργιες χορδές να τεντόνωνται όταν μπαίνουν στην κιθάρα και μάλιστα αρκετά γιατί μπορεί να σου δημιουργήσουν τέτοια προβλήματα σταθερότητας. Είναι μέρος του set-up και αυτό, δεν ξέρω αν το δείχνει στο βίντεο.

Ένα ακόμη που μπορεί να συμβαίνει είναι να έχει φαγωθεί η περιοχή που ακουμπάνε οι μύτες στις "κολώνες" που είναι βιδωμένες στο σώμα, ειδικά εάν το χρησιμοποιείς χρόνια.

 
Stoyo είπε:
Ένα ακόμη που μπορεί να συμβαίνει είναι να έχει φαγωθεί η περιοχή που ακουμπάνε οι μύτες στις "κολώνες" που είναι βιδωμένες στο σώμα, ειδικά εάν το χρησιμοποιείς χρόνια.
μυτες στις κολωνες?? δε το πιασα...

 
wargasm είπε:
μυτες στις κολωνες?? δε το πιασα...
Μάλλον θα εννοεί τις αλενόβιδες που ρυθμίζεις το action

floydrose.jpg


εκεί που λέει pivots ή θα φαγωθεί η βίδα ή τα μαχαίρια από τον μηχανισμό που έρχεται σε επαφή με τις βίδες ή και τα δύο

να και τα μαχαίρια για να μην μπερδευτεί κανείς(με κόκκινους κύκλους)

Picture2009-2-1.jpg


 
γενικά αν δεν ξερεις τι θελεις το FR μπορεί να ειναι μαρτύριο...πχ για το υψος των χορδων ειναι δική σου αποφαση, όπως και για τη θεση που εχει FR όταν ειναι στη θεση ισορροπίας. πχ εγω το έχω με μια μικρη κλιση προς τα πίσω.για αυτό ειναι χρήσιμος ο τακος. επιλεγεις πως θα καθεται τ FR ελευθερο και υστερα τα υπολοιπα

 
socratis είπε:
γενικά αν δεν ξερεις τι θελεις το FR μπορεί να ειναι μαρτύριο...πχ για το υψος των χορδων ειναι δική σου αποφαση, όπως και για τη θεση που εχει FR όταν ειναι στη θεση ισορροπίας. πχ εγω το έχω με μια μικρη κλιση προς τα πίσω.για αυτό ειναι χρήσιμος ο τακος. επιλεγεις πως θα καθεται τ FR ελευθερο και υστερα τα υπολοιπα
Το FR πρέπει να είναι ισορροπιμένο για να ασκείται η ίδια δύναμη προς τα εμπρός αλλά και προς τα πίσω,αν έχεις καλύτερη αίσθηση πάνω στην ταστιέρα λόγο του ότι το Fr είναι με λίγη κλήση τότε ισορρόπισε το και χαμήλωσε λίγο το action για έχεις την ίδια αίσθηση στην ταστιέρα αλλά και το τρέμολο σε νορμάλ θέση.

Όταν κάνεις μπεντς το Fr κινήται άμα το έχεις προς τα πίσω τότε το Fr τραβάει πιό πολύ την χορδή απ'όσο στην κανονική θέση.

Δεν έχει την τρομαχτική διαφορά αλλα έχει.

 
απο θεωρητικής αποψης δεν φαινεται να ισχυει αυτο που λες...δηλαδη ο μοχλοβραχίωνας (η καθετη αποσταση των χορδων απο τον αξονα περιστροφής) της ροπής μειωνεται όσο το τρεμολο βυθίζεται προς τα πίσω ...βεβαια στη πραξη πολλα ειναι διαφορετικά...για μενα παντως to action ειναι βασική και ανεξαρτητη παράμετρος και δεν θα τη θυσιάζα για να βελτιωσω πχ το tuning stabillity

πιστευω οτι ειναι καλυτερο  όποια πειραματα θελει να κανει καποιοσ σε FR σε σχεση με το action κ.τ.λ ειναι προτιμώτερο να τα δοκιμασει πρωτα σε ενα απλο fender tremolο

 
οπως προαναφερθηκε απλα θελει υπομονη το floyd.Σιγα σιγα θα το βρεις και μετα και εμπειρικα θα γινεται η ολη διαδικασια πιο γρηγορα μεχρι... να παρεις Lespaul  :P

αυτο ειναι το τιμημα για τις υπερβολικες τρεμολιες.Τι να κανουμε...

και για να σε κανω να νιωσεις καλυτερα πρωτη φορα που πηγα να κανω σεταπ σε κιθαρα με floyd αγορασα 3 σετ χορδες.

Παντως εισαι σε καλο δρομο.

Καλη τυχη.

 
Καλησπέρα και συγνώμη για το hijacking... ελπίζω σε μια σύντομη απάντηση.

Είναι φυσιολογικό, οι βίδες πίσω στο cavity που καθορίζουν το τράβηγμα των ελατηρίων, να είναι τόσο σφιγμένες που οι κεφαλές τους να έχουν σχεδόν κολλήσει στο ξύλο, και πάλι η γέφυρα να γέρνει προς τα έξω; Να είναι δηλαδή "τίγκα" τα ελατήρια και πάλι να μην φτάνει για να ισορροπήσει η γέφυρα;

Προσπάθησα να ψιλοκουρδίσω με σκοπό έπειτα να ρυθμίσω τα ελατήρια (πάντα κρατώντας την γέφυρα ψιλοεπίπεδη με το δεξί χέρι) αλλά τελικά οι βίδες δεν σφίγγουν άλλο για να κατέβει η γέφυρα. Είναι φυσιολογικό αυτό;

Πρέπει να έχει γίνει αλλαγή χορδών πρόσφατα, και μου φαίνονται για 11ρες. Μήπως βάλανε πολύ μεγάλο gauge; Αλλά και πάλι γιατί να είναι τερματισμένες οι βίδες; ???

(αν είναι απαραίτητο ας μεταφερθεί σε νέο θέμα, ευχαριστώ)

 
Όχι δεν είναι φυσιολογικό ούτε χορδές μπάσου να είχε. Μήπως έχουν χαλαρώσει τα ελατήρια και δεν έχουν αρκετή τάση για να τραβήξουν την γέφυρα; Δεν μπορεί να φταίει κάτι άλλο. Μπορείς να προσθέσεις ένα ελατήριο για περισσότερη τάση.

 
infectme247 είπε:
Καλησπέρα και συγνώμη για το hijacking... ελπίζω σε μια σύντομη απάντηση.

Είναι φυσιολογικό, οι βίδες πίσω στο cavity που καθορίζουν το τράβηγμα των ελατηρίων, να είναι τόσο σφιγμένες που οι κεφαλές τους να έχουν σχεδόν κολλήσει στο ξύλο, και πάλι η γέφυρα να γέρνει προς τα έξω; Να είναι δηλαδή "τίγκα" τα ελατήρια και πάλι να μην φτάνει για να ισορροπήσει η γέφυρα;

Προσπάθησα να ψιλοκουρδίσω με σκοπό έπειτα να ρυθμίσω τα ελατήρια (πάντα κρατώντας την γέφυρα ψιλοεπίπεδη με το δεξί χέρι) αλλά τελικά οι βίδες δεν σφίγγουν άλλο για να κατέβει η γέφυρα. Είναι φυσιολογικό αυτό;

Πρέπει να έχει γίνει αλλαγή χορδών πρόσφατα, και μου φαίνονται για 11ρες. Μήπως βάλανε πολύ μεγάλο gauge; Αλλά και πάλι γιατί να είναι τερματισμένες οι βίδες; ???

(αν είναι απαραίτητο ας μεταφερθεί σε νέο θέμα, ευχαριστώ)

Όχι δεν είναι φυσιολογικό ούτε χορδές μπάσου να είχε. Μήπως έχουν χαλαρώσει τα ελατήρια και δεν έχουν αρκετή τάση για να τραβήξουν την γέφυρα; Δεν μπορεί να φταίει κάτι άλλο. Μπορείς να προσθέσεις ένα ελατήριο για περισσότερη τάση.
+1

Επέλεξε το νούμερο των χορδών που θέλεις φέρε το μανίκι στο relief που πρέπει και μετά πιάσε το τρέμολο αν σου κάνει το ίδιο τότε πρέπει να βρείς άλλα ελατήρια ή να βάλεις και ένα ακόμα όπως είπε ο theoctapus

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top