@ yameth :
Boss, καλά τα γράφεις!...
Αλλά προφανώς απευθύνεσαι σε λάθος άτομο -αν απευθύνεσαι σε μένα- (καθ’ ότι επί το πλείστον Les Paul – ακιας…) και αφετέρου δε, αυτοί που θα έπρεπε να διαβάζουν αυτά που γράφεις, είναι περισσότερο απασχολημένοι με το οποιοδήποτε “guitar myth” παρά με το να παίξουν κάτι που να μπορεί να έχει τα εχέγγυα να εξαχτεί σαν πολιτιστικό προϊόν εκτός των συνόρων της χώρας μας…
Θα «μείνω» όμως –αν μου το επιτρέπεις- επιμέρους σε κάποια σημεία από το post σου, που πιστεύω ότι αξίζουν μια –επιμέρους- διευκρινιστική απάντηση από εμένα…
yameth είπε:
Θα σε παρέπεμπα να διαβάσεις το
λινκ που εσύ έδωσες,
http://www.gilmourish.com/?page_id=66 μπας και καταλάβεις πως δεν υπάρχει τίποτα μοναδικό ή ιδιαίτερο στην Black
Stratocaster, παρ
ά το mix and match ή όπως λες “Lego-κατασκευ
ές” που έκανε ο Gilmour για να πετύχει αυτό που ήθελε αν
ά εποχή. Δεν θεοποίησε κάποιο μοντέλο ούτε το άφησε απείραχτο. Αντιθέτως είχε την οικονομική άνεση να "παίζει" με κομμάτια από ολόκληρες κιθάρες Fender.
Το link:
The Black Stratocaster
http://www.gilmourish.com/?page_id=66
Δεν το έδωσα εγώ, παρά ο Νίκος –
Superfunk-…
Αυτό για να αποδίδονται τα εύσημα σωστά και σε αυτόν που πρέπει για τις παρεχόμενες πληροφορίες, ώστε να μην υπάρχει καμία υπόνοια σφετερισμού αυτών…
Εγώ έδωσα το link:
The David Gilmour Gear Guide
http://www.gilmourish.com/?page_id=205
Ώστε να διαβάσει ο πάσα ενδιαφερόμενος για όλα τα άλλα έτερα (amps, cabinets, , pre-amp, effects) και όχι για τις κιθάρες…
Και πως διευκρίνιση:
Ως “Lego-κατασκευ
ές” αναφέρω όλες τις Bolt-On κιθάρες, σε σχέση και σύγκριση με τις Set-Neck και τις Neck-Thru κιθάρες …
Τις εξ αποστάσεως κατασκευές τις κάνουν όσοι θέλουν μια μπλε με πουά κιθαρα με μαγνήτη τάδε ή ανάλογα κοινότυπα specs. Συνήθως αρχάριοι που ψήνονται περισσότερο από τα περιοδικά, την κουβέντα και το guitar porn. Kαι φυσικά μιλάμε για συναρμολόγηση από έτοιμα parts.
Δεν συνηθίζω να χαρακτηρίζω ανθρώπους που εγώ δεν τους ξέρω προσωπικά, ούτε μπορώ να κάνω τηλέ-ψυχολογία για τα κίνητρα τους που τους ωθούν σε τέτοιες επιλογές, ούτε φυσικά μπορώ να ξέρω για το επίπεδο των γνώσεων τους και της εμπλοκής τους στην μουσική…
Δεν θα κάνω Marketing Analyzing (μιας και δεν είναι μέρος της κουβέντας μας…), αλλά για να «επιζούν» εμπορικά τόσα χρονιά οι:
Warmoth Guitars
http://www.warmoth.com/
USA Custom Guitars
http://www.usacustomguitars.com/
Musikraft
http://www.musikraft.com/
Καθώς και τόσες άλλες εταιρίες παροχής parts, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι –σε επίπεδο Marketing- κάτι περισσότερο προσφέρουν από ότι οι ήδη Standard λύσεις….
Οπότε, για να επιλέξουν κάτι τέτοιο σαν προσωπική τους επιλογή, μάλλον θα έχουν «βρει» κάτι ιδιαίτερο που προσωπικά τους ενδιαφέρει –πολύ περισσότερο-, από ότι οι –πάρα πολλές- προσφερόμενες έτοιμες επιλογές που υπάρχουν και παρέχονται…
Προσωπικά είμαι της άποψης πως για να φτιάξεις κιθάρα Custom, θα φτιάξεις όταν θες compound ή ταδε radius ή άλλη κλίμακα που δεν βρίσκεις έτοιμη στην αγορά, ιδιαίτερες προδιαγραφές στο σώμα, τη γέφυρα ή διάταξη μαγνητών. Αντε και ένα χρώμα λεμονί...
Προσωπικά είμαι της άποψης πως για να φτιάξεις μια κιθάρα Bolt-on Part-caster, θα –την- φτιάξεις όταν δεν έχεις την οικονομική δυνατότητα να αγοράσεις μια Les Paul type, μια P.R.S. type, μια ES335 type, μια SG type, μια Flying V type, μια Stage Master / Horizon type…
Αν πας να φτιάξεις μια partcaster με προδιαγραφές Fender, που κοστίζει όσο μια Fender... τότε ετοιμάσου να κλαις τα λεφτά σου όταν θα την βαρεθείς και θα την βάλεις για πούλημα. Πάρε το real thing καλύτερα γιατί η κατασκευή σου δεν έχει καμία εμπορική αξία.
Για τις «προδιαγραφές» Fender, τα έγραψα νωρίτερα στον
alderbody και ο
marathon έγραψε –πολύ περιγραφικά- για το Quality Control System αυτής…
Σαν «μεταπωληκή αξία» το Big Brand Name «πουλάει», αλλά αυτό δεν αποτελεί –αυτόματα- και εχέγγυο της όποιας αποπληρωμής του όποιου καταβλημένου οικονομικού ποσού…
Αν κάποιος είναι “guitar slut” και αλλάζει συχνά-πυκνά κιθάρες, καλό είναι να αναλογιστεί ότι ο
Rory Gallagher έπαιξε και δημιούργησε το μεγαλύτερο μέρος της μουσικής του με μια μόνο κιθάρα και καλό είναι να αναλογιστούμε αν αξίζουμε να έχουμε την πολυτέλεια των συχνών-πυκνών αλλαγών του καθαριστικού εξοπλισμού μας έναντι αυτού…
Από την άλλη αν θες να "παίξεις" πάρε φτηνά υλικά και πειραματίσου. Και υπάρχουν πολλά καλά και φτηνά, αρκεί να μην παραμυθιάζεσαι. Αν μη τι άλλο θα μάθεις τι είναι αυτό που κάνει μια κιθάρα να κελαηδάει.
Το οποίο μπορεί να είναι, ένας σοβαρός «λαμπάτος» ενισχυτής της αρεσκείας σου και μια –καλής κατασκευής- καμπίνα μεγαφώνων με τα επιλεγμένα μεγάφωνα της αρεσκείας σου σε αυτήν…
Μην περιμένεις να ακούσεις από Modeling ενισχυτές και από Modeling programs τον ήχο ενός real thing «λαμπάτου» ενισχυτή και καμπίνας μεγαφώνων…
Εν ολίγοις ΑΝ ΞΕΡΕΙΣ τι ζητάς και πως να το πετύχεις, ΤΟΤΕ ΜΟΝΟ πας σε ειδική κατασκευή. Αν πιάνουν τα χέρια σου το κάνεις μόνος. Αν όχι πας σε οργανοποιό.
Αλλιώς αγοράζεις τα types από τις κιθάρες που προανέφερα, που είναι κιθάρες και όχι “Lego-κατασκευές” κατά την ταπεινή προσωπική μου γνώμη…