• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Εύρεση βέλτιστου τόνου

εγω κατάλαβα ότι:

θέλει να πει το Χ τραγούδι.

Ξεκινάει και δεν του βγαίνει. Είτε πάνω είτε κάτω.

Και το ερώτημα είναι "αφού δεν του βγαίνει, από εκεί που ξεκινάει ένα τραγούδι, πού να το πάει για να μπορέσει να βγει".

Αν όντως είναι αυτό, δεν μπορούμε άμεσα να βοηθήσουμε γιατί δεν έχουμε αρκετά δεδομένα.

Το να γνωρίζεις που τελειώνει η φωνή σου και πόσα ημιτόνια παραπάνω απαιτεί το τραγούδι που θες να πεις, είναι βασική γνώση που αποκτά κανείς με εξάσκηση.

Αν υπάρχει τώρα ανάγκη για κάποιο συγκεκριμένο να βρεθεί άμεση λύση θα πρέπει μάλλον να υπάρξει ένα ηχογραφημένο δείγμα.

 
εγω κατάλαβα ότι:

θέλει να πει το Χ τραγούδι.

Ξεκινάει και δεν του βγαίνει. Είτε πάνω είτε κάτω.

Και το ερώτημα είναι "αφού δεν του βγαίνει, από εκεί που ξεκινάει ένα τραγούδι, πού να το πάει για να μπορέσει να βγει".

Αν όντως είναι αυτό, δεν μπορούμε άμεσα να βοηθήσουμε γιατί δεν έχουμε αρκετά δεδομένα.

Το να γνωρίζεις που τελειώνει η φωνή σου και πόσα ημιτόνια παραπάνω απαιτεί το τραγούδι που θες να πεις, είναι βασική γνώση που αποκτά κανείς με εξάσκηση.

Αν υπάρχει τώρα ανάγκη για κάποιο συγκεκριμένο να βρεθεί άμεση λύση θα πρέπει μάλλον να υπάρξει ένα ηχογραφημένο δείγμα.
Όσο για το που τελειώνει η φωνή,  είπα πως το ευρος είναι μέχρι G3

Για να καταλάβω τι εννοείς.

Όταν ακούς ένα κομμάτι και πας να το πεις δεν βρίσκεις την τονικότητα (πχ αν είναι από ΝΤΟ), ή δεν μπορείς να ακολουθήσεις την μελωδική γραμμή γιατί έχει νότες που είναι εκτός της έκτασής σου και δεν μπορείς να τις πεις?

Αν είναι το πρώτο τότε ear training, αν είναι το δεύτερο, διάλεξε κομμάτια με μικρό μελωδικό εύρος στην φωνή, και χρησιμοποίησε κάποιες από τις τεχνικές που σου έγραψαν τα παιδιά παραπάνω για να "φέρεις" κάποιες νότες στα μέτρα σου, ή κάνε τρανσπόρτο το κομμάτι έτσι ώστε να έρθει πιο κοντά στην φωνή σου.

Θα σύστηνα να προσπαθήσεις κομμάτια που έχουν πει γυναίκες, για να είναι πιο κοντά στην δική σου φωνή.
To 2ο. Να δοκιμάσω γυναικείους τόνους δηλαδή;

 
To 2ο. Να δοκιμάσω γυναικείους τόνους δηλαδή;


Α γεια σου, τώρα συνεννοούμαστε.

1. Βρες την μελωδία της φωνής του κομματιού στο αρμόνιο.

2. Σύγκρινε με την δική σου έκταση (αν χρειαστεί κάνε τρανσπόρτο την μελωδία, να έρθει κοντά στα δικά σου δεδομένα, φέρε δηλαδή την πιο μπάσα νότα της μελωδίας στο F2 να δεις πόσο ψηλότερα από το G3 φτάνει η μελωδία), αν είναι εκτός της έκτασής σου, άστο τουλάχιστον για την ώρα.

3. Δοκίμασε κομμάτια με μικρή μελωδική έκταση φωνής (έτσι ώστε αν η πιο μπάσα νότα είναι F2, η πιο ψηλή να είναι χαμηλότερα της G3), και κάνε τα τρανσπόρτο (να έρθει δηλαδή η πιο χαμηλή στο F2).

4. Προτίμησε γυναικείους τόνους να δεις μήπως σου βγει καλύτερα.

 
Δυστυχώς το έχω και εγώ αυτό το θέμα μιας που δεν έχω μεγάλη έκταση φωνής...για να πιάνω πολλές φορές τις ψηλές στο transpose μετά δυσκολεύομαι στις χαμηλές....και το ανάποδο....για να βγουν μια χαρά οι χαμηλές μετά καταλήγω να μη μπορώ να πιάσω τις ψηλές αν ανεβάζει πολύ το κομμάτι....έχω μάθει να ζω με το καποταστο 4th frett για κάποια κομμάτια που πάνε από Em....   :-) 

 
Το μεγάλο ζόρι είναι οι χαμηλές νότες. Με δαύτες δεν έχεις και πολλές επιλογές. Άρα καλό είναι να βρίσκουμε τον τόνο με βάση τις χαμηλές, και μετά στις ψηλές (που πιθανόν να μην αρκεί η έκτασή μας) μπορούμε να αλλάξουμε κάποιες δύσκολες νότες με διφωνία, χρήση φαλτσέτο κλπ.

Ιδανικά, ο τραγουδιστής πρέπει να επιλέξει τον τόνο που όχι μόνο μπορεί να πει το κομμάτι, αλλά που θα ακούγεται και σωστά η φωνή του. Άρα να μην είναι κοντά στα όριά του, είτε χαμηλά, είτε ψηλά.

 
 Ειμαι 17 χρονών 
Νομίζω παραβλέπουμε λίγο και αυτόν τον παράγοντα. Είσαι σε ηλικία που η φωνή σου αλλάζει. Τα όσα σου είπαν παραπάνω είναι πολύ σωστά, αλλά είχε υπομονή γιατί μπορεί απλά να είσαι σε περίεργη μεταβατική φαση.

 

Trending...

Νέα θέματα