Superfunk είπε:
αυτο μπορεις να μου το εξηγησεις λιγακι?
αφου ετσι κι αλλοιως ΔΕΝ το ακουμε,τι μας νοιαζει αν φαει κοπρανα?
αν σε ολα τα Tracks βαλει καποιος cut off κατω απο τους 20 ,οπως κανω π.χ. εγω παντα για να αποφυγω το rumble,τρωει παλι ...κοπρανα το σημα?
ειλικρινα δεν ξερω για αυτο σε ρωταω.
κατω απο τα 20 kilohertz βρε, οχι κατω απο τα 20 hertz! ενα φιλτρο, οσο πιο μεγαλης ταξης ειναι( οσο πιο αποτομο δηλαδη, οσο πιο πολλα ντι μπι ανα οκταβα) τοσο πιο πολυ επηρεαζει το περιεχομενο στο pass band ( δηλαδη τις συχνοτητες που πρεπει να αφησει ανεπαφες). τα φιλτρα στις καρτες ηχου ειναι παααααααααααααρα πολυ αποτομα. τα φιλτρα ειναι αναγκαιο κακο μεσα σε μια καρτα ηχου, και ισως απο τα πιο σημαντικα χαρακτηριστικα του αν μια καρτα "ακουγεται" καλα.
εχουμε 4 φιλτρα για καθε AD/DA.2 αναλογικα, δυο ψηφιακα.τα αναλογικα την εχουμε γλυτωσει πλεον και δεν τα κατασκευαζουμε αποτομα λογω του oversampling ( το γεγονος οτι η καρτα σου δεν samplarei στα 44.1 που της λες εσυ , αλλα σε καποιο πολλαπλασιο αυτουνου, συνηθως πλεον 128 x 44.1!) και μετα το ριχνει για να εμφανιστει στο daw.
τα ψηφιακα ομως... δεν μπορουμε να μην τα κανουμε αποτομα. τα εχουμε κανει και linear phase, αλλα και παλι.
για συχνοτητα δειγματοληψιας 44.1 ενα ψηφιακο φιλτρο εχει 2.05 khz ( απο 20khz που υποτειθεται οτι σταματαμε να ακουμε, μεχρι 22.05khz που ειναι η μιση της συχνοτητας δειγματοληψιας) να "κοψει" τα παντα κατα 150 db περιπου.κοινως πρεπει να μπορει να κοβει κατι τυπου 1000db ανα οκταβα ή κατι τετοιο γελοιο. αυτο το φιλτρο λοιπον παρα ειναι κοντα στο ανθρωπινο φασμα, και επηρεαζει τα παντα γυρω του.
αλλαζοντας sample rate στα 96, το φιλτρο ξεκινα απο 20κ παλι, αλλα εχει χωρο μεχρι και τα 48k πλεον για να κανει την δουλεια του. πολυ πιο ανετα, πανω απο μια ολοκληρη οκταβα. και αυτο που ειπα ειναι μονο για το AD...
φαντασου το ολο αυτο τωρα x100 καναλια.
ελπιζω να βοηθησα, θελει λιγο υποβαθρο για να πιασει καποιος ακριβως ΓΙΑΤΙ χρειαζονται τα φιλτρα. η γρηγορη εξηγηση ειναι: για να αποφυγουμε το aliasing.
alex