Ξεκινάς μια μεγάλη συζήτηση μιας και χρειάζεται να έχεις κατανοήσει αρκετά πράγματα για το setup της κιθάρας.Σαν πρώτο βήμα θα σου πρότεινα να διαβάσεις το άρθρο για το setup και ότι υπάρχει στο φόρουμ σχετικά. Τι ισχύει τώρα όταν αλλάζουμε τελείως κούρδισμα όπως αυτό που ανέφερες
Καταρχήν κάποια κουρδίσματα επιτυγχάνονται μόνο με αλλάγη μεγέθους χορδής πχ δεν κουρδίζεται εύκολα η Σολ σε μι με λειτουργικά αποτελέσματα.
Οπότε κάτι που ίσως δεν έχεις σκεφτεί είναι ότι πρέπει βάζοντας μεγαλύτερη χορδή πρέπει να πειράξεις το nut και τα sandles στην γέφυρά σου και εφόσον αλλάζεις πολύ την τάση και να ρυθμίσεις το truss rod. Επιπλέον δεν συμπεριφέρονται ισορροπημένα κάποιοι μαγνήτες όπως της strat και γενικά τα strat τρέμολα.
Δεν υπάρχει λοιπόν πρόβλημα εφόσον μάθεις να ρυθμίσεις καλά το όργανό σου. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορείς να αλλάζεις κατά βούληση κούρδισμα και ειδικά ζωντανά είναι ακατόρθωτο. Κάποτε έπαιζα με το γκρουπ μου και σε μία συναυλία που παίξαμε support άλλαξα 3 κουρδίσματα σε 6 κομμάτια με ολέθρια αποτελέσματα (ξεκούρδισμα

). Μετα από αυτή την συναυλία άρχισα να ψάχνω πως μπορείς να πετύχεις καλό αποτέλεσμα και δυστυχώς αν διαφέρουν σημαντικά τα κουρδίσματα η λύση είναι παραπάνω από μία κιθάρες (κλωνίστηκε και η punk rock φιλοσοφία μου ότι είναι καραγκιόζηδες όσοι έχουν παραπάνω από μία κιθάρα -εφηβεία

). Βέβαια εξακουλουθώ να πιστέυω ότι είσαι καραγκιόζης με παραπάνω από μηδεν strat στην κατοχή σου
Πρακτικά μπορείς να έχεις για κάθε χορδή περιθώριο 3 ημιτόνια προς τα κάτω και 2 προς τα πάνω από προσωπική πείρα ώστε να πετύχεις ισορροπία και να μπορείς να χρησιμοποιείς μια κιθαρα για παρόμοια κουρδίσματα αλλάζοντας μια δύο χορδές όπως σου είπα παραπάνω.
Θα σου πρότεινα να αφιερώσεις πολύ χρόνο και στο παίξιμο και στο πείραμα πριν αλλάξεις ένα όργανο σε κάτι άλλο. Αν έχεις κάποιο καλό όργανο μην το πειράξεις αλλά ψάξε για όσο πιο φτηνές κιθάρες και πειραματίσου πάνω σε αυτές κάνωντας καλή δουλειά έτσι θα μάθεις πολλά για να τις ρυθμίζεις και να παίζεις.
Τέλος μετά από χρόνια πείρας μπορεί να φτάσεις να κουρδίζεις με τη βοήθεια ενός Peterson σε μόρια πανω κάτω ανάλογα με την συμπεριφορά του οργάνου ανα περιοχή. Αν δεν έχεις ακούσει ani di franco κάντο ο τεχνικός της κάνει τα απίστευτα σε επιπεδο λεπτομέρειας.
Γράφω όλα τα παραπάνω για προσωπικά έχω κάνει ζημιά σε όργανα μου πάνω στον ενθουσιασμό να πετύχω ήχους ή να παίξω κάποια διασκευή σε πχ ddddde (iris goo goo dols ) και δεν θα ήθελα να την πατήσει κάποιος από ενθουσιασμό...
Προσωπικά θεωρώ όσο καραγκιόζηδες είναι οι επίδοξοι κλώνοι του malmsteen , gilmour άλλα τόσο καραγκιόζηδες είναι αυτοί που το παίζουν απλά alternative. Τα πειράματα με τα κουρδίσματα γίνονται σαν ενορχηστρωτικό εργαλείο και σαν μια αναζήτηση πραγματων πέρα από τις δυνατότητες ενός συμβατικού οργάνου και όχι για επίδειξη.(παρεπτιπτώντος εκτός από τους sonic youth που έχουν στηρίξει την τραγουδοποία τους στις ενορχηστρωτικές ιδιατερότητες των διαφορετικών κουρδισμάτων στην country μουσική υπάρχουν άπειρα αντίστοιχα παραδείγματα).
Αν τραγουδάς ψάξε την έκτασή σου και μπορεί να στηρίξεις ένα τραγούδι σε κούρδισμα και περιοχή που να κολλακεύει και τη φωνή σου.
Μετά από όλα αυτά να σου πω ότι τον τελευταίο καιρό παίζω κατα 90% σε κανονικό κούρδισμα αλλά ο πειραματισμός με βοήθησε πολύ να ανοίξει το μυαλό μου και να βρω στοιχεία και συγχορδίες ή σημεία σε τρόπους που μου αρέσουν πολύ
Ελπίζω να σε βοήθησα με τις σκέψεις μου...
Υ.Γ Μην ακούς κανένα καθυστερημένο κιθαρίστα όταν πρόκειται για την μουσική σου αναζήτηση άστους να ψάχνονται με τα λευκά blues :?
Απλά να εφαρμόζεις τις βασικές αρχές του πως ένα όργανο είναι σωστά ρυθμισμένο.
Υ.Γ.1 Θα χρειαστεί και μεγάλη υπομονή με τα πετάλια μιας και με ίδιου τόνου χόρδές έχεις φυσικό chorus και γίνεται χαμός.θέλει ψάξιμο και νομίζω ότι και εδώ η απλότητα είναι το μέσο.
Υ.Γ.2 Flipper αν έφτασες να διαβάζεις ως εδώ (χλωμό) δεν προσφέρει τίποτα να μιλάς έτσι σε κάποιον που ψάχνει δημιουργική διέξοδο.Εκφράζεις σιωπηρά τα ποιο συντηρητικά αισθήματα και απογοητεύεις τον άλλο που είναι σε κάποια ανάγκη για πληροφόρηση.