- Μηνύματα
- 1,713
- Πόντοι
- 938
Sorry αλλά δεν έχω καταφέρει να παρακολουθήσω ολόκληρο το thread, oπότε αρκέστηκα σε αποσπασματική ανάγνωση.
Ευτυχώς, η εποχή που οι απανταχού μπουτικάδες, oργανοποιοί και εταιρείες, παραμύθιαζαν τον κόσμο περί 'μυθικών' ιδιοτήτων των ξύλων και ο κόσμος 'μασούσε' από τα holy grail tonewoods, έχει περάσει στην ιστορία εδώ και πολλά-πολλά χρόνια.
Ζητώ συγγνώμη εάν επαναλαμβάνομαι ή επαναλαμβάνω απόψεις κάποιων στο thread(όπως είπα, δεν το διάβασα όλο).
-Τα ακριβά ξύλα παράγουν καλύτερο ήχο=FALSE. H τιμή του ξύλου εξαρτάται από 3 παράγοντες: α) Σπανιότητα, β) Εμφάνιση, γ) ποσότητα χρήσης. Το α και το β νομίζω είναι κατανοητά. Το γ, σημαίνει ότι άλλη τιμή per cubic foot θα πληρώσει αυτός που θα προμηθευτεί 5.000 maple neck blanks, άλλη αυτός που θα πάρει 500 κι άλλη αυτός που θα πάρει 20. Σε μια ακριβή κιθάρα(μιλάω για ηλεκτρικά όργανα πάντα) ΔΕΝ πληρώνεις καλύτερο ήχο και όποιος πουλάει κάτι τέτοιο ή έχει άγνοια ή είναι καλός πωλητής. Επίσης όποιος αγοράζει κάτι τέτοιο ή έχει άγνοια ή είναι αφελής.
Ένα κομμάτι alder ή μαονιού δεν είναι και πολύ ακριβότερο από την αντίστοιχη ποσότητα ΜDF ή κόντρα πλακέ για παράδειγμα. Αν στο custom shop της Gibson παραγγείλει κανείς body από MDF, top από νοβοπάν, neck από κόντρα πλακέ, θα πληρώσει λιγότερα?
- Οι φθηνές κιθάρες φτιάχνονται από "κακά" ξύλα=FALSE. Δεν υπάρχει κακό ξύλο(ή υλικό). Υπάρχει κατάλληλο ή ακατατάλληλο για το σκοπό της κατασκευής. Υλικά τα οποία είναι εύθραυστα ή ασταθή ή με μεγάλο βαθμό ευκαμψίας, αποφεύγονται. Δεν θεωρώ ότι οποιαδήποτε εταιρεία θα ρίσκαρε να αποκτήσει μεγάλο αριθμό επιστροφών (άρα και κόστος) λόγω εσφαλμένης εκτίμισης του υλικού της.
Οι ταλαντώσεις που συμβαίνουν σε ένα ηλεκτρικό όργανο είναι απίστευτα πολλές, με ό,τι κι αν αυτό συνεπάγεται στον τρόπο ταλάντωσης της χορδής και κατ' επέκταση του τι 'διαβάζει' ο μαγνήτης και τι 'μεταφράζει' ο ενισχυτής. Είναι τουλάχιστον αφελές, να πιστέψουμε ότι το σύστημα που καθορίζει την ταλάντωση (neck-nut-body-bridge) δεν θα επηρεάσει, έστω και στο ελάχιστο, τον ήχο. Όχι τον ήχο που ακούμε υποκειμενικά, αλλά τον ορισμό του σε ένα μουσικό όργανο και τα στοιχεία που τον καθορίζουν (attack, swell, timbre, volume, sustain, overtones ).
-H κιθάρα δεν είναι απλά ένα προϊόν ή εργαλείο. Είναι αντικείμενο λατρείας ( το 'χω ξαναπεί, το ξέρω, sorry για την επανάληψη). Όπως μπορείς να λατρέψεις μια κιθάρα των 300 ευρώ από κόντρα πλακέ, έτσι μπορείς και μια από σκωροφαγωμένο spruce των 30.000$ του Benedetto. O Benedetto δεν είπε ποτέ ότι οι κιθάρες του είναι καλύτερες από Squier...
Ευτυχώς, η εποχή που οι απανταχού μπουτικάδες, oργανοποιοί και εταιρείες, παραμύθιαζαν τον κόσμο περί 'μυθικών' ιδιοτήτων των ξύλων και ο κόσμος 'μασούσε' από τα holy grail tonewoods, έχει περάσει στην ιστορία εδώ και πολλά-πολλά χρόνια.
Ζητώ συγγνώμη εάν επαναλαμβάνομαι ή επαναλαμβάνω απόψεις κάποιων στο thread(όπως είπα, δεν το διάβασα όλο).
-Τα ακριβά ξύλα παράγουν καλύτερο ήχο=FALSE. H τιμή του ξύλου εξαρτάται από 3 παράγοντες: α) Σπανιότητα, β) Εμφάνιση, γ) ποσότητα χρήσης. Το α και το β νομίζω είναι κατανοητά. Το γ, σημαίνει ότι άλλη τιμή per cubic foot θα πληρώσει αυτός που θα προμηθευτεί 5.000 maple neck blanks, άλλη αυτός που θα πάρει 500 κι άλλη αυτός που θα πάρει 20. Σε μια ακριβή κιθάρα(μιλάω για ηλεκτρικά όργανα πάντα) ΔΕΝ πληρώνεις καλύτερο ήχο και όποιος πουλάει κάτι τέτοιο ή έχει άγνοια ή είναι καλός πωλητής. Επίσης όποιος αγοράζει κάτι τέτοιο ή έχει άγνοια ή είναι αφελής.
Ένα κομμάτι alder ή μαονιού δεν είναι και πολύ ακριβότερο από την αντίστοιχη ποσότητα ΜDF ή κόντρα πλακέ για παράδειγμα. Αν στο custom shop της Gibson παραγγείλει κανείς body από MDF, top από νοβοπάν, neck από κόντρα πλακέ, θα πληρώσει λιγότερα?
- Οι φθηνές κιθάρες φτιάχνονται από "κακά" ξύλα=FALSE. Δεν υπάρχει κακό ξύλο(ή υλικό). Υπάρχει κατάλληλο ή ακατατάλληλο για το σκοπό της κατασκευής. Υλικά τα οποία είναι εύθραυστα ή ασταθή ή με μεγάλο βαθμό ευκαμψίας, αποφεύγονται. Δεν θεωρώ ότι οποιαδήποτε εταιρεία θα ρίσκαρε να αποκτήσει μεγάλο αριθμό επιστροφών (άρα και κόστος) λόγω εσφαλμένης εκτίμισης του υλικού της.
Οι ταλαντώσεις που συμβαίνουν σε ένα ηλεκτρικό όργανο είναι απίστευτα πολλές, με ό,τι κι αν αυτό συνεπάγεται στον τρόπο ταλάντωσης της χορδής και κατ' επέκταση του τι 'διαβάζει' ο μαγνήτης και τι 'μεταφράζει' ο ενισχυτής. Είναι τουλάχιστον αφελές, να πιστέψουμε ότι το σύστημα που καθορίζει την ταλάντωση (neck-nut-body-bridge) δεν θα επηρεάσει, έστω και στο ελάχιστο, τον ήχο. Όχι τον ήχο που ακούμε υποκειμενικά, αλλά τον ορισμό του σε ένα μουσικό όργανο και τα στοιχεία που τον καθορίζουν (attack, swell, timbre, volume, sustain, overtones ).
-H κιθάρα δεν είναι απλά ένα προϊόν ή εργαλείο. Είναι αντικείμενο λατρείας ( το 'χω ξαναπεί, το ξέρω, sorry για την επανάληψη). Όπως μπορείς να λατρέψεις μια κιθάρα των 300 ευρώ από κόντρα πλακέ, έτσι μπορείς και μια από σκωροφαγωμένο spruce των 30.000$ του Benedetto. O Benedetto δεν είπε ποτέ ότι οι κιθάρες του είναι καλύτερες από Squier...