Επεξεργασία Συνέντευξης ραδιοφωνικών εκπομπών

gmoukou

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,422
Πόντοι
438
Ακούω εδω και καιρό σε ένα ραδιοφωνικό κανάλι προ-ηχογραφημένες συνεντεύξεις οι οποίες έχουν υποστεί επεξεργασία ως προς τα κενά ανάμεσα στις λέξεις των προτάσεων.

Έχουν αφαιρεθεί δηλαδή πολλές παύσεις ή και τράβηγμα τελευταίων συλλαβών κλπ.

Φαντάζομαι για να εξοικονομηθεί χρόνος.

Όχι οτι με ενδιαφέρει, απλή απορία, αλλά, υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που κάνει αυτό το πράγμα αυτόματα ή γίνεται μόνο χειροκίνητα;

Φυσικά και γίνεται χειροκίνητα, το έχω δει σε στούντιο, απλά εχει τύχει να ακούσω συνέντευξη η οποία είχε συμπεριληφθεί στις ειδήσεις ακριβώς μετά  και θεώρησα αδύνατον να γίνει μια επεξεργασία τέτοιας διάρκειας τόσο γρήγορα (θα μου πεις αν ειναι πιστόλι ο άνθρωπος που το κάνει....)

 
Το πρώτο πράγμα που έκανε και λογικά κάνει ένας broadcast engineer (ηχολήπτης ραδιοφώνου) είναι να μάθει να μοντάρει συνεντευξεις. Να αφαιρεί τα κενά στην απλούστερη περίπτωση. 

Στην εποχή μου αυτο γινόταν στη μπομπίνα με rocking των reels μπρος πίσω μεχρι να ακουσεις κενό να το μετρήσεις να το σημειώσεις με μολύβι πανω στην ταινια και να την κόψεις με ξυραφάκι και να την κολήσεις με ταινία αυτοκόλλητη. Αυτη είναι μια τεχνη απο μονη της και μπορείς να γινεις πολύ γρήγορος και ως επι το πλήστον ήμασταν μιας και όλα που βγαινουν στον αερα βιάζονται αφου τα παντα μετρουν σελεπτα και δευτερόλεπτα στον ραδιοφωνικό χρόνο. Εστριβα τσιγάρο με το ενα χέρι και με το άλλο φόρτιζα διαφημίσεις σε λιγότερο απο 30 δεύτερα.

Υπήρχαν κάποια μικρά μπομπινόφωνα που λέγονταν μονταζιέρες με ενσωματωμένο μεγάφωνο για τους δημοσιογράφους.

Το σημερινό μοντάζ είναι αστείο στα  stereo DAW όπως το Audacity ή το Wavelab και το αποτελεσμα απέχει λιγότερο απο όσο χρειάζεται για ν ακούσεις το θέμα ολόκληρο μιας και το κενό φαινεται και οπτικά. Select & cut.

Ενας σοβαρός σταθμός δεν θα έβγαζε ποτε συνεντευξη απο αυτοματοποιημένη διαδικασια αν δεν την ακουγε πρώτα ανθρώπινο αυτί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πρέπει να υπάρχουν και αυτοματες διαδικασίες πάντως, τυχαίνει να ακούω αντίστοιχα αποσπάσματα και είναι ενοχλητικό γιατί εκεί που κανονικά θα είχε το (μεγαλο) κενό προφανώς το λογισμικό το αποκόπτει χωρίς να αφήσει καθόλου κενό (ενώ θα έπρεπε να αφήσει ένα στοιχειώδες). Έτσι το αποτέλεσμα είναι μη φυσικό, ακούγεται ο ομιλητής σαν να μην παίρνει ανάσα σε εκείνα τα σημεία...

 
Το κακό μονταζ θα είναι πάντα κακό. Ακομα και σε διαφημίσεις ακούγεται παρα τις ώρες που εχουν καταναλωθεί σε στούντιο για έγγραφή και μονταζ για μηνυμα 20 δευτερολέπτων. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εστριβα τσιγάρο με το ενα χέρι και με το άλλο φόρτιζα διαφημίσεις σε λιγότερο απο 30 δεύτερα.
 


Με τσάκισες. :classic_biggrin:

Και την μπύρα πώς την έπινες ταυτόχρονα?

 
Με τσάκισες. :classic_biggrin:

Και την μπύρα πώς την έπινες ταυτόχρονα?




baseball-fan-wearing-double-beer-hat-bettmann.jpg

 
Στην εποχή μου αυτο γινόταν στη μπομπίνα με rocking των reels μπρος πίσω μεχρι να ακουσεις κενό να το μετρήσεις να το σημειώσεις με μολύβι πανω στην ταινια και να την κόψεις με ξυραφάκι και να την κολήσεις με ταινία αυτοκόλλητη


Τι μου θύμισες... 30 χρόνια πίσω, στον FLASH... πάνω από ένα OTARI με υαλογράφο-ξυράφι-splicing block και γύρω μου κομματάκια ταινίας με post it πάνω τους για να ξέρω τι έχει μέσα το καθένα...

(και στις λέξεις που τελείωναν σε φωνήεν, το ξυράφι έμπαινε στο τελευταίο αυλακι του splicing block, για να μην κοπεί ο "αέρας" από το φωνήεν...) 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top