Ενισχυτής για Μέταλ

Hughes & Kettner κοίταζα κι εγώ αλλά σίγουρα δεν δίνουν τόσο όγκο για Μέταλ και μου φαίνονται πιο γενικής χρήσης αλλά αρκερά καλοί. (και φουλ φορητοί)

REVV G20 και VICTORY KRAKEN θα κοίταζα γενικά αν έσκαγα χιλιάρικο... ίσως Kraken που είναι και παραπάνω Watt
Απο προσωπική πείρα επιβεβαιώνω το γενικής χρήσης για τους tubemeister (οχι για ολους τους Η&Κ), η deluxe σειρά έχει πολύ μπασο, επειδή είχαν παραπονεθεί για το πόσο πριμάτοι ήταν η πρώτη γενικά (18,36). Eχε υπόψην σου πως οι victory ενισχυτές γενικά έγιναν ξαφνικά γνωστοί λόγω anderton που τους προωθούσε τρελα, και τους έβαζε σε κάθε συγκριτικό ενώ αποκαλύφθηκε πως είναι η δική τους μάρκα. Νομίζω απέκτησαν ετσιθελικά μια φήμη ποιότητας - υπεροχής ενάντια στους άλλους που δεν νομίζω πως την πήραν δίκαια.
Όλοι οι lunchbox επειδή είναι τόσο κομπακτ το design, έχουν πολύ μικρούς μετασχηματιστές και ακούγονται ανεμικοί σε σχέση με τους μεγάλους ενώ είναι πιο θορυβώδης. Επίσης όσο πιο πολλά έξτρα έχει πάνω (digital καμπίνες, attenuator klp) τόσο πιο επιρρεπείς είναι να χαλάνε και πιο δύσκολα θα βρίσκεις κάποιον να τους φτιάχνει. Απλά κράτα το λίγο για την τελική σου απόφαση, με όλους κάτι δίνεις , κάτι παίρνεις.
Τέλος, για blackstar HT50, είχα τον 1ης γενιάς, ΗΤ σημαίνει hybrid technology, η προενίσχυση έχει 1 προενισχύτρια, 1 phase inverter και ενα τρανζίστορ που δίνει όλη την παραμόρφωση, ένα πετάλι ουσιαστικά . Αν σου αρέσει ο ήχος καλώς, απλά να το γνωρίζεις αν σε ενδιαφέρει να είναι φουλ λαμπάτος και οργανικος ο ήχος
 
Καταρχήν ο ίδιος είμαι, έκανα login από facebook απο το κινητο χτες!
Περί ορέξεος κολοκυθόπιτα εννοείται, απλά ανέφερα πως είχε ουσιαστικά 2 ήχους, υπερκαθαρό και high gain, τίποτα ενδιάμεσο. Εγώ το gain το έβαζα ως το 9 η ώρα, ήταν περισσότερο από το gain στο rectifier στο 2 η ώρα. Σαν ήχος είναι της σχολής 5150 , τώρα να είμαι ειλικρινής στο τόσο gain κάπου μοιάζουν όλοι μεταξύ τους. Οργανικός ήχος όμως, 6 προενισχύτριες, κανένα τρανζίστορ σε προενίσχυση, 6l6 τελικές, είχε ήχο μεγάλου ενισχυτή
Αυτή είναι μνια χρήσιμη πληροφορία γιατλι ναι μεν όπως είπε και ο @John Goumis το υπερκαθαρό είναι χρήσιμο στο γκάζι, από την άλλη το να φτάνεις τόσο νωρίς στο κόκκινο κανάλι του 5150 δεν είναι, εκτός αν παίζεις μόνο 80s thrash τύπου Kreator.
 
Καταρχήν ο ίδιος είμαι, έκανα login από facebook απο το κινητο χτες!
Περί ορέξεος κολοκυθόπιτα εννοείται, απλά ανέφερα πως είχε ουσιαστικά 2 ήχους, υπερκαθαρό και high gain, τίποτα ενδιάμεσο. Εγώ το gain το έβαζα ως το 9 η ώρα, ήταν περισσότερο από το gain στο rectifier στο 2 η ώρα. Σαν ήχος είναι της σχολής 5150 , τώρα να είμαι ειλικρινής στο τόσο gain κάπου μοιάζουν όλοι μεταξύ τους. Οργανικός ήχος όμως, 6 προενισχύτριες, κανένα τρανζίστορ σε προενίσχυση, 6l6 τελικές, είχε ήχο μεγάλου ενισχυτή
Αυτή είναι μια χρήσιμη πληροφορία γιατί ναι μεν όπως είπε και ο @John Goumis το υπερκαθαρό είναι χρήσιμο στο γκάζι, από την άλλη το να φτάνεις τόσο νωρίς στο κόκκινο κανάλι του 5150 δεν είναι, εκτός αν παίζεις 80s thrash τύπου Kreator.

Οι μικρότεροι μετασχηματιστές πηγαίνουν και με τις μικρότερες λάμπες, την μικρότερη ισχύ που έχουν αυτοί οι ενισχυτές. Δεν παίζουν ιδιαίτερο ρόλο οι μετασχηματιστες στο metal, αφού δεν πρόκειται να πάρεις το γκάζι απ τις τελικές. Επίσης οι μικρότεροι μετασχηματιστές το compression και το headroom στα πρίμα επηρρεάζουν. Δεν ενδιαφέρουν ιδιαίτερα αυτά στο μέταλ, ίσα ίσα το έξτρα compression μπορεί να είναι και βοηθητικό και το λιγότερο headroom στα πρίμα να βοηθάει να μην έχεις τζιτζίκια.
 
Απο προσωπική πείρα επιβεβαιώνω το γενικής χρήσης για τους tubemeister (οχι για ολους τους Η&Κ), η deluxe σειρά έχει πολύ μπασο, επειδή είχαν παραπονεθεί για το πόσο πριμάτοι ήταν η πρώτη γενικά (18,36). Eχε υπόψην σου πως οι victory ενισχυτές γενικά έγιναν ξαφνικά γνωστοί λόγω anderton που τους προωθούσε τρελα, και τους έβαζε σε κάθε συγκριτικό ενώ αποκαλύφθηκε πως είναι η δική τους μάρκα. Νομίζω απέκτησαν ετσιθελικά μια φήμη ποιότητας - υπεροχής ενάντια στους άλλους που δεν νομίζω πως την πήραν δίκαια.
Όλοι οι lunchbox επειδή είναι τόσο κομπακτ το design, έχουν πολύ μικρούς μετασχηματιστές και ακούγονται ανεμικοί σε σχέση με τους μεγάλους ενώ είναι πιο θορυβώδης. Επίσης όσο πιο πολλά έξτρα έχει πάνω (digital καμπίνες, attenuator klp) τόσο πιο επιρρεπείς είναι να χαλάνε και πιο δύσκολα θα βρίσκεις κάποιον να τους φτιάχνει. Απλά κράτα το λίγο για την τελική σου απόφαση, με όλους κάτι δίνεις , κάτι παίρνεις.
Τέλος, για blackstar HT50, είχα τον 1ης γενιάς, ΗΤ σημαίνει hybrid technology, η προενίσχυση έχει 1 προενισχύτρια, 1 phase inverter και ενα τρανζίστορ που δίνει όλη την παραμόρφωση, ένα πετάλι ουσιαστικά . Αν σου αρέσει ο ήχος καλώς, απλά να το γνωρίζεις αν σε ενδιαφέρει να είναι φουλ λαμπάτος και οργανικος ο ήχος

Βλέπω ότι ο Tubemeister έχει 2 προ + 2 τελικές λάμπες, ενώ ο PRS 6 + 4 αντίστοιχα.
Πιστεύω θα με καλύψει περισσότερο, αλλιώς θα βρω καπου να δοκιμάσω και H&K.

Για τον BLACKSTAR, ήταν μια χαρά και λίγο καλύτερος από τον Orange Rocker, δεν τον βάζω σαν υποψήφιο πλέον.

Για τους Victory δεν το ήξερα, πάντως παίζει όντως να είναι καλή ποιότητα. Τώρα αν αξίζει η τιμή τους, άλλη ιστορία... (όπως και με άλλους ενισχυτές).

**Με όλα τα παραπάνω καταλήγω στον PRS Mt15, για το καθαρό του (που έιναι καθαρό), για τον ογκώδη ήχο, επειδή από τους 15ρηδες ίσως είναι πιο δυνατός και λόγω λαμπων αλλά και ότι είναι μοντα από τον 50αρη όπως λένε...
+ποιότητα PRS με κάπως νορμάλ τιμή

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις 🤘

Υ.Γ: Μακάρι να μπορούσαμε όλοι να πάρουμε 2-3 ενισχυτές παραπάνω να κάνουμε δοκιμή και σύγκριση, αλλά ένας είναι αρκετός αν είναι καλός
 
Αυτή είναι μια χρήσιμη πληροφορία γιατί ναι μεν όπως είπε και ο @John Goumis το υπερκαθαρό είναι χρήσιμο στο γκάζι, από την άλλη το να φτάνεις τόσο νωρίς στο κόκκινο κανάλι του 5150 δεν είναι, εκτός αν παίζεις 80s thrash τύπου Kreator.

Οι μικρότεροι μετασχηματιστές πηγαίνουν και με τις μικρότερες λάμπες, την μικρότερη ισχύ που έχουν αυτοί οι ενισχυτές. Δεν παίζουν ιδιαίτερο ρόλο οι μετασχηματιστες στο metal, αφού δεν πρόκειται να πάρεις το γκάζι απ τις τελικές. Επίσης οι μικρότεροι μετασχηματιστές το compression και το headroom στα πρίμα επηρρεάζουν. Δεν ενδιαφέρουν ιδιαίτερα αυτά στο μέταλ, ίσα ίσα το έξτρα compression μπορεί να είναι και βοηθητικό και το λιγότερο headroom στα πρίμα να βοηθάει να μην έχεις τζιτζίκια.
εσύ λες για τους μετασχηματιστές εξόδου, που όντως κομπρεσσαρουν περισσότερο οταν ειναι μικροι αν και ακριβως στο μεταλ και στα 15w που θα είναι στα ορια του θα χάνει σε όγκο, πρώτα τα πρίμα βέβαια πέφτουνν αισθητα, αλλά όλος ο ήχος θα χάσει σε απόκριση, η μικρή μάζα του μετασχηματιστή δεν μπορει να δώσει τις χαμηλές συχνότητες στη φουλ ένταση. Τώρα αν το θέλει κάποιος πασο.
Εγώ πάντως πιο πολύ για το θόρυβο αναφέρομαι, στους μετασχηματιστές ισχύος, που στους μικρούς για λόγους μικρού χώρου μπαινουν πολύ κοντα στους μετασχηματιστες εξόδου και στο όλο κύκλωμα και κάνουν κατά συνεπεια περισσότερο θορυβο.
 
Βλέπω ότι ο Tubemeister έχει 2 προ + 2 τελικές λάμπες, ενώ ο PRS 6 + 4 αντίστοιχα.
Πιστεύω θα με καλύψει περισσότερο, αλλιώς θα βρω καπου να δοκιμάσω και H&K.

Για τον BLACKSTAR, ήταν μια χαρά και λίγο καλύτερος από τον Orange Rocker, δεν τον βάζω σαν υποψήφιο πλέον.

Για τους Victory δεν το ήξερα, πάντως παίζει όντως να είναι καλή ποιότητα. Τώρα αν αξίζει η τιμή τους, άλλη ιστορία... (όπως και με άλλους ενισχυτές).

**Με όλα τα παραπάνω καταλήγω στον PRS Mt15, για το καθαρό του (που έιναι καθαρό), για τον ογκώδη ήχο, επειδή από τους 15ρηδες ίσως είναι πιο δυνατός και λόγω λαμπων αλλά και ότι είναι μοντα από τον 50αρη όπως λένε...
+ποιότητα PRS με κάπως νορμάλ τιμή

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις 🤘

Υ.Γ: Μακάρι να μπορούσαμε όλοι να πάρουμε 2-3 ενισχυτές παραπάνω να κάνουμε δοκιμή και σύγκριση, αλλά ένας είναι αρκετός αν είναι καλός
ο tubemeister 20 έχει 2 pre και 2 τελικες, ο 40 3 pre και 4 τελικες (el84, δεν χωράνει el34 να είχε 2) ο prs 6 και 2 τελικες. απο αυτες η μία ειναι για το fx loop. Εχει κ η orange μοντελα για metal αλλά ο rocker, ε το λέει και το όνομα! Η ποιότητα όπως την εννοούμε οι περισσότεροι , να μην χαλάει εύκολα κλπ δυστυχώς είναι κάτι που πληρώνεται αδρά.
Γενικά θα σου πρότεινα να συγκρινεις, παίξεις με τον prs , το 5150 lbx και αν διαθέτεις το μπατζετ στον 5150 ΙΙΙ που είναι ο βασιλιας του είδους. αν πάς πανω απο 1000 έχεις και άλλα να δεις. τον iconic θα τον παράβλεπα. Για χαμηλό μπατζετ, τσέκαρε τον dsl20 μπορει να σε εκπλήξει ευχάριστα. Τέλος , δεν έχει "λάθος" επιλογή, σε όλα κάτι δίνεις, κάτι παίρνεις
 
λέω PRS ΜΤ15 ή Marshall DSL20 πιο Budget, αν και πιστεύω για αυτό που θέλω ο PRS πρέπει να ταιριάζει καλύτερα.
Παρόλα αυτά, και χωρίς να τον έχω ακούσει από κοντά, ο DSL μου κάνει εντύπωση που είναι σε τόσο χαμηλή τιμή

*αν έδινα 1000+ θα πήγαινα σε Orange, Revv G20, Victory Kraken
 
15w που θα είναι στα ορια του θα χάνει σε όγκο, πρώτα τα πρίμα βέβαια πέφτουνν αισθητα, αλλά όλος ο ήχος θα χάσει σε απόκριση, η μικρή μάζα του μετασχηματιστή δεν μπορει να δώσει τις χαμηλές συχνότητες στη φουλ ένταση
Γιατί να είναι στα όρια; Ένας ενισχυτής 15w έχει τα 2/3 της ισχύος σε db ενός ενισχυτή 100w.

(Για να είμαι απόλυτα ακριβής τα έχει αν είναι μετρημένοι με τον ίδιο τρόπο).

Επίσης λες ότι θα χάσει σε απόκριση, όταν οι περισσότεροι μεταλλάδες θα βάλουν μπροστά ένα tubescreamer ή κάποιο άλλο drive ακριβώς για να κομπρεσσάρουν τον ήχο και να μειώσουν τη συχνοτική του απόκριση, δίνοντας έμφαση στα μεσαία.

Τέλος για δέκατη φορά σε αυτό το νήμα: Ο όγκος βγαίνει κατά 95% απ την καμπίνα. Όχι απ τον ενισχυτή.
 
Last edited:
Γιατί να είναι στα όρια; Καταλαβαίνεις ότι ένας ενισχυτής 15w έχει τα 2/3 της ισχύος σε db ενός ενισχυτή 100w?

(Για να είμαι απόλυτα ακριβής τα έχει αν είναι μετρημένοι με τον ίδιο τρόπο).

Επίσης λες ότι θα χάσει σε απόκριση, όταν οι περισσότεροι μεταλλάδες θα βάλουν μπροστά ένα tubescreamer ή κάποιο άλλο drive ακριβώς για να κομπρεσσάρουν τον ήχο και να μειώσουν τη συχνοτική του απόκριση, δίνοντας έμφαση στα μεσαία.
 
Στα όρια γιατι θες να τον βαζεις δυνατα! Το οτι θα βάλει tubescreamer και κομπρεσσορα και active μαγνήτες και ότι θελει είναι γούστο του βεβαια, δεν αλλάζει το οτι ο μικρος μετασχηματιστης κομπρεσσσαρει πιο ευκολα. Οπως είπα, αυτο ειναι δικό μου γουστο. Εξαλλου το ποιντ μου ειναι πως ειναι πιο θορυβωδης.
Τώρα για τα db υπάρχει μια παρανόηση. Ειναι λογαριθμικό νούμερο, δεν ειναι σαν 5w διαφορα ισχύος. Ο 15w ενισχυτής με τον 100w, με ηχείο ευαισθησίας 100db στο 1μέτρο ειναι 111db
SPL=Speaker Sensitivity+10×log10(Power in Watts) , δλδ 100+10×log10(15)=100+10×1.18=100+11.8=111.8 dB
για τον 100w : 100+10×log10(100)=100+10×2=100+20=120 dB , δλδ μόλις 8% διαφορα , ουτε καν κοντα στα 2/3 που θα ήταν χαώδης η διαφορα
Aν ακούγεται λίγο τα κάτω απο 10db διαφορα,
Loudness ratio=10(10ΔdB) με ΔdB τη διαφορα στα decibel, εχουμε αποτέλεσμα 7.94 , δλδ τα 120db ειναι 7.94 σχεδον 8 φορες πιο δυνατα απο τα 110 db. Στο ανθρώπινο αυτί μεταφράζεται σαν σχεδόν σε διπλάσια πιο δυνατα
 
Από όσους γράφεις για μικρους φορητούς να σου πω κι εγώ για τον prs mt-15, είναι πάρα πολύ δυνατός, δεν είναι 15w , είναι κάτι σαν 30, είναι με διαφορά ο πιο δυνατός μικρός ενισχυτής, το πρόβλημα που είχα είναι πως κάνει μόνο για μέταλ , ενώ το καθαρό είναι πεντακάθαρο και μόνο. Υπόψην ο μόνος απο τους μικρούς με "μεγάλες" τελικές λάμπες

Πάντως και ο dsl20hr νομίζω ''μεγάλες'' λάμπες έχει :)

Αυτή είναι μια χρήσιμη πληροφορία γιατι ναι μεν όπως είπε και ο @John Goumis το υπερκαθαρό είναι χρήσιμο στο γκάζι, από την άλλη το να φτάνεις τόσο νωρίς στο κόκκινο κανάλι του 5150 δεν είναι, εκτός αν παίζεις μόνο 80s thrash τύπου Kreator.

Η αλήθεια είναι ότι εφόσον ισχύει αυτό που λέει ο @Paris K με το gain μόλις στο 9, το πρόβλημα είναι, επειδή το master volume είναι shared απ'ότι βλέπω, αν υπάρχει unity gain (ίδια ένταση καθαρού και lead καναλιού) σε τόσο χαμηλό gain..... ή αν για να το πετύχεις αυτη την ισορροπία καθαρού - βρώμικου θα πρέπει αναγκαστικά να έχεις το gain πχ στο 5 το οποίο ως αποτέλεσμα έχει στα λάιβ να ''παντρεύεσαι'' ήχο πιο βαρβάτο και από... Kreator :p

(έχω το ίδιο πρόβλημα με έναν fireball, πρώτης γενιάς 60ρη. Mε EMGs το gain μετά 9-10 ο'clock είναι αστεία πολύ. Αλλά ''ευτυχώς'' έχει δυο ξεχωριστά master volumes για να κάνεις assign το κάθε κανάλι και να ισορροπήσεις το καθαρό και το βρώμικο, ευκολία η οποία βέβαια καταστρέφεται από ένα τραγικά ηλίθιο σχεδιασμό 2 button footswitch το οποίο αλλάζει ή μόνο το κανάλι ή μονο το master στο οποίο είναι assign το κανάλι, καθιστώντας άχρηστο το να έχεις 2 μάστερ, με λίγα λόγια να πρέπει να πατήσεις ταυτόχρονα ΚΑΙ τα δυο buttons για να κάνεις την δουλειά σου σωστά.... είναι να χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο :ROFLMAO:)

Επίσης παίρνω πίσω το ότι ο MT-15 είναι πιο προσιτός στην τιμή, φαίνεται πως οι διάφοροι lunchbox EVH στις ίδιες τιμές κυμαίνονται.

λέω PRS ΜΤ15 ή Marshall DSL20 πιο Budget, αν και πιστεύω για αυτό που θέλω ο PRS πρέπει να ταιριάζει καλύτερα.
Παρόλα αυτά, και χωρίς να τον έχω ακούσει από κοντά, ο DSL μου κάνει εντύπωση που είναι σε τόσο χαμηλή τιμή

Και εγώ αυτό πιστεύω, μην ξεχνάμε πόσο συνδεδεμένο είχε το όνομά του ο Paul Reed Smith με όλα αυτά τα nu metal σχήματα που ανέφερες όπως linkin park, Staind κτλ ...δεν ξέρω αν υπήρχαν PRS ενισχυτές τότε, αλλά κατά γενική ομολογία ο Paul ''έσπρωχνε'' αρκετά το brand του σε αυτούς επειδή ήταν της μόδας (ασχετα αν μετά το τέλος της μόδας του nu metal έτρεχε να καθησυχάσει τον κόσμο ότι οι κιθάρες του είναι vintage προσανατολισμού) και ο mt-15, όντας signature του Mark Tremonti ''επισφραγίζει'' αυτή την nu metal εποχή του PRS brandname.

Το ιδανικό θα ήταν με βάση τα παραπάνω περί unity gain να δεις από κοντά και τον MT-15 και τους EVH και να δεις με βάση τις κιθάρες και τους μαγνήτες σου σε ποιον ενισχυτή παίρνεις το πιο ισορροπημένο αποτέλεσμα.

O DSL20 είναι πιο φθηνός γιατί είναι βιετναμέζικος, ενώ οι EVH είναι μεξικάνικοι (νομίζω, μιας και φτιάχνονται από την fender). O MT-15 δεν ξέρω. Παρεπιπτόντως ο DSL20 έχει όντως την επιλογή να ρυθμίσεις τα volumes του κάθε καναλιού ξεχωριστά, απλά, όπως είπα πριν, δεν ξέρω αν κάνει για το στυλ που θέλεις.

Για την ένταση μην σε νοιάζει, ένας 100ρης πέρα από ένταση και τα όσα πολύ χρήσιμα αναφέρονται σχετικά με τα db από τους συμφορουμίτες, έχει πιο πολύ thump από έναν 20αρη γιατί είναι απλά μεγαλύτερος ενισχυτής, αλλά παρόλα αυτά ΔΕΝ αξίζει το κουβάλημα και την ταλαιπωρία ειδικά στις μέρες μας που δεν υπάρχουν stages που να δικαιολογούν εύκολα 100w λαμπατο ενισχυτή. Να στο πω αλλιώς, μια στις εκατό που όντως θα εύχεσαι να είχες το 100w κεφάλι, θα κουβαλάς μια ζωή τα παραπάνω κιλά του ενώ θα μπορούσες τις υπόλοιπες 99 φορές να ήσουν μια χαρά με τον εικοσάρι...(τωρα, αν έχεις στις πρόβες -που δεν υπάρχει PA- έναν ΤΟΣΟ κάφρο ντράμμερ ή συν-κιθαρίστα που παίζουν τόσο δυνατά που μετά την πρόβα πίνουν αίμα παρθένας και κάνουν θυσία στον Odin να το συζητήσουμε)

Το θέμα της καμπίνας, όπως προαναφέρθηκε, είναι το ίδιο σημαντικό με τον ενισχυτή. Μπορεί να πάρεις ενισχυτάρα αλλά να μην το καταλάβεις λόγω λάθους καμπίνας ή λόγω λάθους μεγαφώνου ή και τα δυο.

Καλή τύχη και καλές αγορές!
 
Last edited:
Πάντως και ο dsl20hr νομίζω ''μεγάλες'' λάμπες έχει :)



Η αλήθεια είναι ότι εφόσον ισχύει αυτό που λέει ο @Paris K με το gain μόλις στο 9, το πρόβλημα είναι, επειδή το master volume είναι shared απ'ότι βλέπω, αν υπάρχει unity gain (ίδια ένταση καθαρού και lead καναλιού) σε τόσο χαμηλό gain..... ή αν για να το πετύχεις αυτη την ισορροπία καθαρού - βρώμικου θα πρέπει αναγκαστικά να έχεις το gain πχ στο 5 το οποίο ως αποτέλεσμα έχει στα λάιβ να ''παντρεύεσαι'' ήχο πιο βαρβάτο και από... Kreator :p

(έχω το ίδιο πρόβλημα με έναν fireball, πρώτης γενιάς 60ρη. Mε EMGs το gain μετά 9-10 ο'clock είναι αστεία πολύ. Αλλά ''ευτυχώς'' έχει δυο ξεχωριστά master volumes για να κάνεις assign το κάθε κανάλι και να ισορροπήσεις το καθαρό και το βρώμικο, ευκολία η οποία βέβαια καταστρέφεται από ένα τραγικά ηλίθιο σχεδιασμό 2 button footswitch το οποίο αλλάζει ή μόνο το κανάλι ή μονο το master στο οποίο είναι assign το κανάλι, καθιστώντας άχρηστο το να έχεις 2 μάστερ, με λίγα λόγια να πρέπει να πατήσεις ταυτόχρονα ΚΑΙ τα δυο buttons για να κάνεις την δουλειά σου σωστά.... είναι να χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο :ROFLMAO:)

Επίσης παίρνω πίσω το ότι ο MT-15 είναι πιο προσιτός στην τιμή, φαίνεται πως οι διάφοροι lunchbox EVH στις ίδιες τιμές κυμαίνονται.



Και εγώ αυτό πιστεύω, μην ξεχνάμε πόσο συνδεδεμένο είχε το όνομά του ο Paul Reed Smith με όλα αυτά τα nu metal σχήματα που ανέφερες όπως linkin park, Staind κτλ ...δεν ξέρω αν υπήρχαν PRS ενισχυτές τότε, αλλά κατά γενική ομολογία ο Paul ''έσπρωχνε'' αρκετά το brand του σε αυτούς επειδή ήταν της μόδας (ασχετα αν μετά το τέλος της μόδας του nu metal έτρεχε να καθησυχάσει τον κόσμο ότι οι κιθάρες του είναι vintage προσανατολισμού) και ο mt-15, όντας signature του Mark Tremonti ''επισφραγίζει'' αυτή την nu metal εποχή του PRS brandname.

Το ιδανικό θα ήταν με βάση τα παραπάνω περί unity gain να δεις από κοντά και τον MT-15 και τους EVH και να δεις με βάση τις κιθάρες και τους μαγνήτες σου σε ποιον ενισχυτή παίρνεις το πιο ισορροπημένο αποτέλεσμα.

O DSL20 είναι πιο φθηνός γιατί είναι βιετναμέζικος, ενώ οι EVH είναι μεξικάνικοι (νομίζω, μιας και φτιάχνονται από την fender). O MT-15 δεν ξέρω. Παρεπιπτόντως ο DSL20 έχει όντως την επιλογή να ρυθμίσεις τα volumes του κάθε καναλιού ξεχωριστά, απλά, όπως είπα πριν, δεν ξέρω αν κάνει για το στυλ που θέλεις.

Για την ένταση μην σε νοιάζει, ένας 100ρης πέρα από ένταση και τα όσα πολύ χρήσιμα αναφέρονται σχετικά με τα db από τους συμφορουμίτες, έχει πιο πολύ thump από έναν 20αρη γιατί είναι απλά μεγαλύτερος ενισχυτής, αλλά παρόλα αυτά ΔΕΝ αξίζει το κουβάλημα και την ταλαιπωρία ειδικά στις μέρες μας που δεν υπάρχουν stages που να δικαιολογούν εύκολα 100w λαμπατο ενισχυτή. Να στο πω αλλιώς, μια στις εκατό που όντως θα εύχεσαι να είχες το 100w κεφάλι, θα κουβαλάς μια ζωή τα παραπάνω κιλά του ενώ θα μπορούσες τις υπόλοιπες 99 φορές να ήσουν μια χαρά με τον εικοσάρι...(τωρα, αν έχεις στις πρόβες -που δεν υπάρχει PA- έναν ΤΟΣΟ κάφρο ντράμμερ ή συν-κιθαρίστα που παίζουν τόσο δυνατά που μετά την πρόβα πίνουν αίμα παρθένας και κάνουν θυσία στον Odin να το συζητήσουμε)

Το θέμα της καμπίνας, όπως προαναφέρθηκε, είναι το ίδιο σημαντικό με τον ενισχυτή. Μπορεί να πάρεις ενισχυτάρα αλλά να μην το καταλάβεις λόγω λάθους καμπίνας ή λόγω λάθους μεγαφώνου ή και τα δυο.

Καλή τύχη και καλές αγορές!
Για το unity, εχει το καθαρο καναλι boost, ειναι το treble του καθαρου push -pull, αλλιως ναι ειναι δυσκολο. Και σωστα el34 ειχε και ο dsl!

Με την καμπίνα συμφωνώ, καλύτερα χειρότερος ενισχυτής καλή καμπίνα παρα το αναποδο, οι 2χ12 ειναι ενας καλος συμβιβασμος
 
Στα όρια γιατι θες να τον βαζεις δυνατα! Το οτι θα βάλει tubescreamer και κομπρεσσορα και active μαγνήτες και ότι θελει είναι γούστο του βεβαια, δεν αλλάζει το οτι ο μικρος μετασχηματιστης κομπρεσσσαρει πιο ευκολα. Οπως είπα, αυτο ειναι δικό μου γουστο. Εξαλλου το ποιντ μου ειναι πως ειναι πιο θορυβωδης.
Τώρα για τα db υπάρχει μια παρανόηση. Ειναι λογαριθμικό νούμερο, δεν ειναι σαν 5w διαφορα ισχύος. Ο 15w ενισχυτής με τον 100w, με ηχείο ευαισθησίας 100db στο 1μέτρο ειναι 111db
SPL=Speaker Sensitivity+10×log10(Power in Watts) , δλδ 100+10×log10(15)=100+10×1.18=100+11.8=111.8 dB
για τον 100w : 100+10×log10(100)=100+10×2=100+20=120 dB , δλδ μόλις 8% διαφορα , ουτε καν κοντα στα 2/3 που θα ήταν χαώδης η διαφορα
Aν ακούγεται λίγο τα κάτω απο 10db διαφορα,
Loudness ratio=10(10ΔdB) με ΔdB τη διαφορα στα decibel, εχουμε αποτέλεσμα 7.94 , δλδ τα 120db ειναι 7.94 σχεδον 8 φορες πιο δυνατα απο τα 110 db. Στο ανθρώπινο αυτί μεταφράζεται σαν σχεδόν σε διπλάσια πιο δυνατα
Δεν υπάρχει κάποια παρανόηση. Όλα αυτά είναι γνωστά.

Αλλά ακριβώς επειδή το ανθρώπινο αυτί είναι το κριτήριο εδώ, ξαναπάμε απ' την αρχή:

Θα χρειαζόμασταν 10 db διαφορά για να ακούμε τον 15db στη μισή ένταση από τον 100αρη. Δεν έχουμε 10db διαφορά έχουμε 8db. Σε απλά Ελληνικά, ο 100άρης δεν πιάνει καν τη διπλάσια ένταση από τον 15άρη. Aυτό είπα, τώρα δεν έκατσα να κάνω ακριβείς υπολογισμούς πήρα ένα γενικό σενάριο. Δεν αλλάζει τίποτα.

Υπάρχουν πολλοί πιο σημαντικοί παράγοντες από την ισχύ:

1. Κάθε διπλασιασμός μεγαφώνων προσθέτει 6db. Δηλαδή σχεδόν καλύπτει τη διαφορά ισχύος μεταξύ 15w και 100w, μια καμπίνα 2x12 σε σχέση με μια 1x12.

2. H επιλογή ενός πιο efficient μεγαφώνου μπορεί να κάνει επίσης τεράστια διαφορά. Ένα Greenback βγάζει 97db κι ένα Cannabis Rex 102db. Δηλαδή 5db διαφορά. Και πάλι έχουμε καλύψει ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα 8 db που έγραψες ότι έχουν διαφορά οι δύο ενισχυτές.

3. Καθώς η ανθρώπινη ακοή δεν είναι συχνοτικά γραμμική, θα ακούμε πολύ πιο δυνατά ένα μεγάφωνο που έχει τονισμένα πριμομεσαία, την περιοχή κοντά στα 3k. Άρα ένα Vintage 30 που είναι τονισμένο εκεί θα ακούγεται πολύ πιο δυνατά από ένα μεγάφωνο που δεν έχει αυτό το resonance.

Παρακάτω το διάγραμμα της ανθρώπινης ακοής:

FrequencyResponseOfHumanEar1-min.jpg

Αν κάνεις το αντίστοιχο search με χαρακτηριστικές μεγαφώνων θα διαπιστώσεις ότι οι υπολογισμοί σου στο προηγούμενο post αλλάζουν πολύ ανάλογα με την επιλογή.

Απλώς έχουμε συνηθίσει να ακούμε τους 100άρηδες σε 4x12 ή το λιγότερο σε 2x12 efficient καμπίνες γι αυτό μας ακούγονται πολύ πιο δυνατοί από τους 15άρηδες που πολλές φορές ακούμε από κάτι τόσες δα 1x12 καμπινούλες.

Και στον πραγματικό κόσμο όμως: Παίζω 30χρόνια. Πέρασα από μπάντες punk, noise rock & garage. Ποτέ σε εσωτερικό χώρο δεν χρειάστηκε κάτι παραπάνω από 15w. Ούτε για πρόβες, ούτε για gigs όπου φυσικά όλοι έβγαιναν από το PA και υπήρχαν και monitors μπροστά μας.

Σε ανοικτούς χωρους, έχω παίξει φεστιβάλ, όπου εκεί χρειάζεσαι μια 4x12 για να μην είσαι εξαφανιζόλ με το που θα κάνεις ένα βήμα παραπέρα στη σκηνή, αλλά φυσικά υπήρχαν έτοιμοι στημένοι ενισχυτές και όλες οι μπάντες έπαιζαν με αυτούς. Και επίσης οι ενισχυτές και πάλι δεν ήταν πολύ δυνατά. Έβγαινε από το PA κυρίως το πράγμα. Η 4x12 χρειαζόταν κυρίως για το dispersion. Και για την πόζα :)

Θα ρωτήσω λοιπόν: 'Εχει αντιμετωπίσει κάποιος κατάσταση που αισθάνθηκε ότι ο 15w ενισχυτής δε φτάνει, ότι ακούει τον μετασχηματιστή να του στενεύει τον ήχο ή κάτι τέτοιο; Και με τί καμπίνα έπαιζε, με τί μεγάφωνο. Ας δούμε μερικά σενάρια.
 
Last edited:
Δεν υπάρχει κάποια παρανόηση. Όλα αυτά είναι γνωστά.

Αλλά ακριβώς επειδή το ανθρώπινο αυτί είναι το κριτήριο εδώ, ξαναπάμε απ' την αρχή:

Θα χρειαζόμασταν 10 db διαφορά για να ακούμε τον 15db στη μισή ένταση από τον 100αρη. Δεν έχουμε 10db διαφορά έχουμε 8db. Σε απλά Ελληνικά, ο 100άρης δεν πιάνει καν τη διπλάσια ένταση από τον 15άρη. Aυτό είπα, τώρα δεν έκατσα να κάνω ακριβείς υπολογισμούς πήρα ένα γενικό σενάριο. Δεν αλλάζει τίποτα.

Υπάρχουν πολλοί πιο σημαντικοί παράγοντες από την ισχύ:

1. Κάθε διπλασιασμός μεγαφώνων προσθέτει 6db. Δηλαδή σχεδόν καλύπτει τη διαφορά ισχύος μεταξύ 15w και 100w, μια καμπίνα 2x12 σε σχέση με μια 1x12.

2. H επιλογή ενός πιο efficient μεγαφώνου μπορεί να κάνει επίσης τεράστια διαφορά. Ένα Greenback βγάζει 97db κι ένα Cannabis Rex 102db. Δηλαδή 5db διαφορά. Και πάλι έχουμε καλύψει ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα 8 db που έγραψες ότι έχουν διαφορά οι δύο ενισχυτές.

3. Καθώς η ανθρώπινη ακοή δεν είναι συχνοτικά γραμμική, θα ακούμε πολύ πιο δυνατά ένα μεγάφωνο που έχει τονισμένα πριμομεσαία, την περιοχή κοντά στα 3k. Άρα ένα Vintage 30 που είναι τονισμένο εκεί θα ακούγεται πολύ πιο δυνατά από ένα μεγάφωνο που δεν έχει αυτό το resonance.

Παρακάτω το διάγραμμα της ανθρώπινης ακοής:

Προβολή συνημμένου 50449
Αν κάνεις το αντίστοιχο search με χαρακτηριστικές μεγαφώνων θα διαπιστώσεις ότι οι υπολογισμοί σου στο προηγούμενο post αλλάζουν πολύ ανάλογα με την επιλογή.

Απλώς έχουμε συνηθίσει να ακούμε τους 100άρηδες σε 4x12 ή το λιγότερο σε 2x12 efficient καμπίνες γι αυτό μας ακούγονται πολύ πιο δυνατοί από τους 15άρηδες που πολλές φορές ακούμε από κάτι τόσες δα 1x12 καμπινούλες.

Και στον πραγματικό κόσμο όμως: Παίζω 30χρόνια. Πέρασα από μπάντες punk, noise rock & garage. Ποτέ σε εσωτερικό χώρο δεν χρειάστηκε κάτι παραπάνω από 15w. Ούτε για πρόβες, ούτε για gigs όπου φυσικά όλοι έβγαιναν από το PA και υπήρχαν και monitors μπροστά μας.

Σε ανοικτούς χωρους, έχω παίξει φεστιβάλ, όπου εκεί χρειάζεσαι μια 4x12 για να μην είσαι εξαφανιζόλ με το που θα κάνεις ένα βήμα παραπέρα στη σκηνή, αλλά φυσικά υπήρχαν έτοιμοι στημένοι ενισχυτές και όλες οι μπάντες έπαιζαν με αυτούς. Και επίσης οι ενισχυτές και πάλι δεν ήταν πολύ δυνατά. Έβγαινε από το PA κυρίως το πράγμα. Η 4x12 χρειαζόταν κυρίως για το dispersion. Και για την πόζα :)

Θα ρωτήσω λοιπόν: 'Εχει αντιμετωπίσει κάποιος κατάσταση που αισθάνθηκε ότι ο 15w ενισχυτής δε φτάνει, ότι ακούει τον μετασχηματιστή να του στενεύει τον ήχο ή κάτι τέτοιο; Και με τί καμπίνα έπαιζε, με τί μεγάφωνο. Ας δούμε μερικά σενάρια.
Συμφωνώ σε αυτό, πριν ειχες γράψει πως ο 15 εχει τα 2/3 των db του 100, και είπα πως και τα 8 και 10db διαφορα΄ ειναι πολύ δεν ειναι κάτι λίγο. Για τις καμπίνες δεν διαφωνώ. Και σε μένα το συμπέρασμά μου ειναι πως είναι σημαντικότερο απο τον ενισχυτή, με την 1χ12 ογκο μεταλ κλπ δύσκολα, καλύτερα φτηνο ενισχυτάκι και μεγαλύτερη καμπίνα. Και πάλι δεν είναι το ένα απαίσιο και το άλλο τέλειο. Απλά το ένα αποδίδει καλύτερα από το άλλο. Η καμπίνα είναι συχνό φαινόμενο να ξενερώνει κάποιος που πηρε τον ενισχυτή, τα πετάλια , τους μαγνήτες και να μην καταλαβαίνει γιατί δεν έχει τον ήχο που ήθελε. Γενικά δεν πλασάρεται όπως θα έπρεπε.
Το αν σε φτάνει σε ένταση ο 15w επίσης δεν διαφωνω, και τα 10w φτάνουν. Για καθαρό όμως και μέταλ που να κρατάει τα σφιχτα μπάσα, το λεγόμενο headroom , είναι χαμηλό.
Αλλά ο ίδιος το λες πως όταν χρειάστηκε ενταση έμπαινε το pa. Άλλο οι ρεαλιστικές συνθήκες, άλλο με νούμερα τι διαφέρουν ένας ενισχυτής 15 με 100. Εγώ σε αυτό απάντησα.
Στις ρεαλιστικές, πλέον ούτε καν ενισχυτη δεν βάζουν,η τάση ειναι digital πεταλιέρες σε pa, και το σύγχρονο metal (djent) σε digital παίζεται
 
Αλλά ο ίδιος το λες πως όταν χρειάστηκε ενταση έμπαινε το pa
Όχι επειδή χρειαζόνταν ένταση. Ίσα ίσα, έπρεπε το stage να είναι χαμηλά για βγεί o ήχος σωστά στον χώρο απ' το PA και να ακούμε και όλοι από τα monitors χωρίς να χρειαζόμαστε in ears.
Συμφωνώ σε αυτό, πριν ειχες γράψει πως ο 15 εχει τα 2/3 των db του 100, και είπα πως και τα 8 και 10db διαφορα΄ ειναι πολύ δεν ειναι κάτι λίγο
Έχεις φυσικά δίκιο. Επειδή τα 150w αποδίδουν +10db, δηλαδή περίπου τη διπλάσια αντιληπτή ένταση από τα 15w, έκανα την πράξη γραμμικά. Παρόλα αυτά το main point ήταν ότι ένας ενισχυτής 100w δε φτάνει καν τη διπλάσια ένταση σε σχέση με έναν 15w. Aν ρωτήσεις όμως κάποιον αν χρειάζεται έναν ενισχυτή 100w, θα σου πει "είσαι τρελός;" ενώ αν του δώσεις έναν 15άρη θα σου πεί "τί να την κάνω αυτήν την σκατούλα" 😁
Η καμπίνα είναι συχνό φαινόμενο να ξενερώνει κάποιος που πηρε τον ενισχυτή, τα πετάλια , τους μαγνήτες και να μην καταλαβαίνει γιατί δεν έχει τον ήχο που ήθελε
Ακριβώς γι αυτό τα γράφω.

Παράδειγμα: Αγόρασα έναν Mesa Studio+. Ακουγόταν ψιλοχάλια στη δική του καμπίνα. Tον κούμπωσα σε μια oversized Avatar με ένα Eminence Red Fang. Επικός ενισχυτής. Σκέφτηκα: Θα πουλήσω την Avatar και τα πάρω ένα Celestion Gold που το πατάει κάτω το Eminence να το βάλω μές τον Mesa να μην έχω να κουβαλάω ξεχωριστά ενισχυτή-καμπίνα. Πούλησα την Avatar. Αγόρασα το Celestion. H μεγαλύτερη πατάτα που έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου. Μετά πούλησα και τον Mesa με το Celestion και τον ξαναγόρασα σε μορφή rack για να τον κουμπώνω σε όποια καμπίνα θέλω. Ήταν όμως ακριβό μάθημα.

Παράδειγμα 2ο. Έρχεται φίλος, κουμπώνει τον Peavey στην καμπίνα του Orange Τiny Τerror. Άλλος ενισχυτής. Τρελάθηκε, πάει αγοράζει το ίδιο μεγάφωνο (G12H Anniversary). Το βάζει στον Peavey. Τζίφος.
 
Last edited:
Όχι επειδή χρειαζόνταν ένταση. Ίσα ίσα, έπρεπε το stage να είναι χαμηλά για βγεί o ήχος σωστά στον χώρο απ' το PA και να ακούμε και όλοι από τα monitors χωρίς να χρειαζόμαστε in ears.

Έχεις φυσικά δίκιο. Επειδή τα 150w αποδίδουν +10db, δηλαδή περίπου τη διπλάσια αντιληπτή ένταση από τα 15w, έκανα την πράξη γραμμικά. Παρόλα αυτά το main point ήταν ότι ένας ενισχυτής 100w δε φτάνει καν τη διπλάσια ένταση σε σχέση με έναν 15w. Aν ρωτήσεις όμως κάποιον αν χρειάζεται έναν ενισχυτή 100w, θα σου πει "είσαι τρελός;" ενώ αν του δώσεις έναν 15άρη θα σου πεί "τί να την κάνω αυτήν την σκατούλα" 😁

Ακριβώς γι αυτό τα γράφω.

Παράδειγμα: Αγόρασα έναν Mesa Studio+. Ακουγόταν ψιλοχάλια στη δική του καμπίνα. Tον κούμπωσα σε μια oversized Avatar με ένα Eminence Red Fang. Επικός ενισχυτής. Σκέφτηκα: Θα πουλήσω την Avatar και τα πάρω ένα Celestion Gold που το πατάει κάτω το Eminence να το βάλω μές τον Mesa να μην έχω να κουβαλάω ξεχωριστά ενισχυτή-καμπίνα. Πούλησα την Avatar. Αγόρασα το Celestion. H μεγαλύτερη πατάτα που έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου. Μετά πούλησα και τον Mesa με το Celestion και τον ξαναγόρασα σε μορφή rack για να τον κουμπώνω σε όποια καμπίνα θέλω. Ήταν όμως ακριβό μάθημα.

Παράδειγμα 2ο. Έρχεται φίλος, κουμπώνει τον Peavey στην καμπίνα του Orange Τiny Τerror. Άλλος ενισχυτής. Τρελάθηκε, πάει αγοράζει το ίδιο μεγάφωνο (G12H Anniversary). Το βάζει στον Peavey. Τζίφος.
Παρομοίως σε μαπα ενισχυτή, ο mesa είναι καλος, σε peavey studio pro, τρανσιστορ του 94. Αλλαξα το μεγαφωνο σε v30 μετα απο δοκιμη σε 4χ12. Ιδιο και χειρότερο, με είχαν πεισει πως ειναι το μεγαφωνο η διαφορα, δεν ειχα καταλάβει την εννοια καμπινα, ενα κουτί νομιζα είναι για να στερεώνει το μεγαφωνο. Τι ενα τι δυο τι τεσσερα, ο ήχος ειναι το μεγάφωνο, ετσι ήξερα
 
ο mesa είναι καλος
Ναι αλλά σκέψου όταν τον έχεις αγοράσει ως "ότι κοντινότερο σε Mark II" (έχει την ίδια προενίσχυση) και τον βάζεις και στην δική του καμπίνα ακούγεται λίγο καλύτερα από Valvestate των 100 ευρώ 😅
 
Παράδειγμα: Αγόρασα έναν Mesa Studio+. Ακουγόταν ψιλοχάλια στη δική του καμπίνα. Tον κούμπωσα σε μια oversized Avatar με ένα Eminence Red Fang. Επικός ενισχυτής. Σκέφτηκα: Θα πουλήσω την Avatar και τα πάρω ένα Celestion Gold που το πατάει κάτω το Eminence να το βάλω μές τον Mesa να μην έχω να κουβαλάω ξεχωριστά ενισχυτή-καμπίνα. Πούλησα την Avatar. Αγόρασα το Celestion. H μεγαλύτερη πατάτα που έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου. Μετά πούλησα και τον Mesa με το Celestion και τον ξαναγόρασα σε μορφή rack για να τον κουμπώνω σε όποια καμπίνα θέλω. Ήταν όμως ακριβό μάθημα.

Ειδικά ο συγκεκριμένος, όπως και οι Mark και άλλοι, έχει μικροσκοπική καμπίνα ακόμα και για 1x12 combo.

'Οταν είχα πάρει τον δικό μου, μου είχε ξεμείνει στο σπίτι μια καμπίνα Εpiphone 1x12, αυτή με το Lady Luck που πήγαινε πακέτο με τον Valve Junior, που ήθελα να την ξεφορτωθώ. Μικρή καμπίνα, συγκρίσιμη με τον Studio σε μέγεθος.

Κουμπώνω μια μέρα τον Studio πάνω στην Epi απο περιέργεια, παίρνει ξαφνικά εναν αέρα, ενα sparkle στα καθαρά, καμιά σχέση λέμε. "Ωπα διαφορά το Lady Luck!" λεω, γιατί οι καμπίνες σιγά τα ωα σκεφτομουν, 1x12 η μια 1x12 η αλλη, "να το κρατήσω!". Κάνω την τράμπα με το Black Shadow όλος χαρά, βάζω μπρος το combo και...μπομπολια. Να'χαμε να λέγαμε, πήγε και ο αέρας και το sparkle απο εκει που ήρθανε, oπότε ξαναμπήκε το Lady Luck στην καμπίνα του για πούλημα και απο 'δω παν και οι αλλοι...
 
Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω. Άπειρα τα λεφτά που έχουν χαθεί και άπειρες συζητήσεις και φαιά ουσία, ιντερνετικό μελάνι και εργατοωρες σε φόρουμ που συζητάνε τι μεγάφωνο να βάλουν στον κόμπο τους και ενώ στην αρχή δηλώνουν ενθουσιασμένοι λόγω του αρχικού "σοκ" λογω διαφορετικού μεγαφώνου μετά από καιρό λένε τελικά τον πούλησα. Αν είχαμε γλυτώσει από όλα αυτά θα είχαμε 0,8% παραπάνω ανάπτυξη με τόση ώρα και χρημα που έχουμε φάει για αυτό αν ήμουν πρωθυπουργός θα καταργούσα τους κόμπο με προεδρικό διάταγμα 😁


Αστειεύομαι αλλά αν βρείτε τον ενισχυτή που σας αρέσει γνώμη μου είναι να ΜΗΝ πάρετε την combo έκδοση του, κεφαλή μόνο. Αν και φαινομενικά το μεγάφωνο παίζει τεράστιο ρόλο, άλλο τόσο παίζει και η καμπίνα, και δεν μιλάμε για καμπίνες διαφορετικού αριθμού μεγαφώνων αλλά ακόμα και σε κόμπο με 1 12 δεν χρειάζεται να πας σε 4 12 για να δεις διαφορά, καθως όπως προαναφέρθηκε με μια πχ oversized closed back 1 12 καμπίνα με το ίδιο μεγάφωνο υπάρχει τεράστια διαφορά... Πολλοί κόμπο για λόγους εργονομίας έχουν μικρές καμπίνες που δεν κολακεύουν τον ενισχυτή συνολικά. Είναι δηλαδή και θέμα υλικού κατασκευής καμπίνας, διαστάσεων κτλ που παίζουν τεράστιο ρόλο...
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top