Ενισχυτής για Μέταλ

Πιο μοντέρνο Μέταλ, γεμάτο ογκώδη ήχο
Εγώ θα πήγαινα σε Peavey ή EVH. Μάλλον σε EVH γιατί υπάρχουν περισσότερα μεταχειρισμένα , απλά είναι λίγο μπέρδεμα αυτές οι LBX εκδόσεις. Θα πρέπει να διαλέξεις ποιό βρώμικο σε ενδιαφέρει καλύτερα, το Blue ή το Red και αναλόγως να επιλέξεις. Αυτός είναι ο απόλυτος ήχος του μοντέρνου metal, έχει επισκιάσει και τα rectifiers. Όλοι με αυτόν παίζουν σε μια Mesa καμπίνα με V30s.

Αρα 15 watt είναι οκ για λαιβ με τις κατάλληλες καμπίνες;
Ακόμα μου φαίνεται ότι μπορεί να χάνει ένας ενισχυτής 15 ανοιγμενος σε μεγάλη ένταση και με δυνατά ντραμς κλπ
Είναι μια χαρά. Έτσι κι αλλιώς υπάρχουν δύο πιθανότητες:

1. Δε θα παίζεις σε μεγάλα stages ή τα stages θα έχουν επαρκές PA και άρα τα 15w φτάνουν και περισσεύουν.

2. Θα παίζεις σε μεγάλα stages και χωρίς καλό PA, άρα δε σου κάνει με τίποτα η 1x12, πρέπει να πας μεγαλύτερη καμπίνα τουλάχιστον σε 2x12, οπότε ο 15άρης θα ακούγεται στην ίδια ένταση που θα ακουγόταν αν ήταν 80άρης με το ίδιο μεγάφωνο σε 1x12.

(Ξέρω ότι είναι δύσκολο να χωρέσει στο κεφάλι γιατί σκεφτόμαστε ότι όλα είναι γραμμικά αλλά δεν ισχύει αυτό στη φύση).

Για 1x12 και μπάσα σε αυτήν την καμπίνα:

Και μέσα ένα Vintage 30, 8 Ohm από τα μεταχειρισμένα. ( Όχι 16 Ohm).
Πχ: https://noiz.gr/details.php?id=596308&search_id=7419784

Ενώ ο orange έχει ωραίο ήχο, ο blackstar μου φάνηκε πιο γεμάτος για μεταλ και δεν το περίμενα.
Ωραία, αφού σου άρεσε αυτός, ξέχνα όλα τα παραπάνω και πάρε αυτόν. Έτσι κι αλλιώς ο ήχος είναι μια ολόκληρη αλυσίδα. Μπορεί με την κιθάρα και τους μαγνήτες σου να ακούγεται φοβερά.
 
Κάποτε ο Tommy Iommi είχε πεί οτί δέν χρησιμοποίησε ποτέ fuzz,αλλά δέν έγινε και ιδιαίτερα πιστευτός.
Τελικά αργότερα αναφέρθηκε το treble booster με germanium transistors (rangermaster).
Λογικό.
Πιό φτηνό και βρετανικό,απο το διαδεδομένο στη αμερικη εκείνη την εποχή fuzz,που είχε περάσει απο την ιαπωνία.
Φαντάζομαι οτί ούτε λαμπάτες κεφαλές είχε,αν αναλογιστεί κάποιος οτί ήταν ένα παιδί που δούλευε σε εργοστάσιο,σε μιά βιομηχανική περιοχή όπως αυτή που μεγάλωσε,την στιγμή που υπήρχαν πιο οικονομικές λύσεις οπου έβρισκαν καταφύγιο οι νέοι της εποχής για να κουμπώσουν μιά κιθάρα,όπως κάτι τρανζιστοράτα pa mixers,η κεφαλές (dynacord) οπου περνούσαν εκεί από την ευρώπη σε αρκετά χαμηλές τιμές.

Αρκετές φορές μου έχει περάσει σαν σκέψη,οτί ίσως τελικά ο metal ηχος,εν την γενέσει,δέν περιλάμβανε λάμπες.
Πολύ πιθανών να κάνω λάθος.
Δηλαδή δεν ειχε LA100SM μαζι με rangemaster?
 
Και οι Peavey Vypyr είναι πολύ καλοι, με transtube ( solid state) παραμόρφωση, σε συνδυασμό με modeling, αν βρεις, δοκίμασε τους (& οικονομικοι, ελαφριοι ενισχυτές με εφέ ενσωματωμένα κτλ)

Από μικρούς λαμπατους, αν πετύχεις τον 6505 mh (25w), αξίζει επίσης.
 
Μονταρισμένο πως? ειχε κάνει τροποποιηση?

Ναι, είχε περισσότερο γκάζι και ήταν πιο σφιχτό στα μπάσα. Δεν είχε επίσης τόσο bandpass χαρακτήρα όσο το κλασικό RM. Είχε περισσότερα πρίμα.
 
Δηλαδή δεν ειχε LA100SM μαζι με rangemaster?
Αυτό υπάρχει σαν πληροφορία στο διαδυκτιο.
Την μισή σχεδόν οκτάβα κάτω,που υπήρχε στις ηχογραφήσεις του πρώτου τους άλμπουμ στις κιθάρες,εφ όσων το octavia δέν υπήρχε σε μαζική παραγωγή και ξεκίνησε περιορισμένα μετά τον θάνατο του Hendrix,μετά την κυκλοφορία του δίσκου,πώς την δημιούργησε?
Με τροποποιημένο treble booster?
Εφ όσων ο Kpeyos έχει ένα,που όπως αναφέρει είναι ακριβές αντίγραφο,μπορεί αν θέλει να μας επιβεβαιώσει αν έχει αυτήν την δυνατότητα.
 
kpeyos ευχαριστώ.
EVH έβλεπα λι εγώ αλλά δεν έχουν ακριβώς καθαρό ήχο λένε..
Ο Prs φαίνεται μια χαρά, αλλά αν δεν τα δοκιμάσω δεν θα καταλάβω μια χαρά
 
kpeyos ευχαριστώ.
EVH έβλεπα λι εγώ αλλά δεν έχουν ακριβώς καθαρό ήχο λένε..
Ο Prs φαίνεται μια χαρά, αλλά αν δεν τα δοκιμάσω δεν θα καταλάβω μια χαρά

O ένας έχει το καθαρό κανάλι. Τώρα αν θα σου αρέσει αυτό το καθαρό κανάλι, άλλο καπέλο.

Την μισή σχεδόν οκτάβα κάτω,που υπήρχε στις ηχογραφήσεις του πρώτου τους άλμπουμ στις κιθάρες,εφ όσων το octavia δέν υπήρχε σε μαζική παραγωγή

Αν και δεν καταλαβαίνω ακριβώς τί εννοείς, το Octavia παράγει οκτάβα προς τα πάνω, και υπό πολύ συγκεκριμένες συνθήκες (neck pickup, χαμηλώμα volume, κλείσιμο tone, 12o τάστο). Πάντως το BSM Metal ήταν σκέτο germanium booster.
 
Το rangermaster και η θεωρεία τροποποίησης που αυτό είχε δεχθεί,αφορά το εύρος συχνοτήτων (full range) για να δικαιολογηθεί η θεωρεία της παρουσίας απροσδιορίστου τόνου στην ουσία,χαμηλών συχνοτήτων.
Αν μπορούσε να το κάνει ιδιώτης,θα το έκανε ξανά,αν το είχε κάνει η ίδια εταιρεία παραγωγής του,θα μας είχε παρουσιάση η ίδια και όχι κάποια άλλη την πρώτη γεννήτρια παράλληλου υπερ/υπο τονισμού,pitch shifting κ.α

Αν και δεν καταλαβαίνω ακριβώς τί εννοείς, το Octavia παράγει οκτάβα προς τα πάνω, και υπό πολύ συγκεκριμένες συνθήκες (neck pickup, χαμηλώμα volume, κλείσιμο tone, 12o τάστο). Πάντως το BSM Metal ήταν σκέτο germanium booster.

Ειναι το πρώτο doubler/overtone και αν δέν κάνω λάθος,πάνω σε αυτό βασίστηκαν όλες οι doubler/undertones/overtones γεννητριες που γνωρίσαμε στην συνέχεια?!
Αυτό δέν υπάρχει,δέν έχει αντιγραφτεί και δέν έχει τροποποιηθεί απο κανέναν στην ευρώπη,τουλάχιστων μέχρι την χρονολογία που μιλάμε (1969).

Πως στο καλό ενας εγγλέζος,κατα προσωπική του ομολογία,χωρίς να κάνει double tracking κάνει εγγραφές με παρουσία,ας τα πούμε εν συντομία undertones,αφού ένα τέτοιο σχέδιο κυκλώματος δέν υπάρχει στην αγορά για να πείς οτί τροποποιήθηκε?

Ελαττωματικά mixers pa,η κεφαλές που βασίζονταν σε tranzistors,απο τα λίγα που είχαμε ψάξει σε μιά μικρή ερευνα,ενοχλώντας και λίγους παλιούς τεχνικούς (γερμανόφωνους),εμφάνιζαν αυτό το "σύμπτωμα" αλλά πάλι υπήρξε τοίχος μπροστά,γιατί το σύμπτωμα δέν ήταν σταθερό,συγκεκριμένο και δέν μπορούσες να το τυποποιήσεις ωστε να βγαίνει κάθε φορά ίδιο.

(Βασικά και συγχρονα dj mixers μπορούν να σου παρουσιάσουν παρόμοιο συμπτωμα σήμερα σε pa systems,με συνέπεια και σταθερότητα,τα λεγομενα sidekicks στις χαμηλές συχνότητες,αλλά ας μην μπούμε σε αυτό το κομμάτι).

Και άν κάποιος στο νησί μπόρεσε?

Μην ξεχνάμε οτί αυτο που ακούμε είναι εγγραφή σε ταινία,η οποία κάνει τα πράγματα πιό ομαλά.
Αν η ηχογράφηση ήταν ψηφιακή,θα μπορούσαμε να καταλάβουμε καλύτερα αν αυτά τα clicks που ακούγονται με την βοήθεια του reverb η το μπάσο που εμφανίζεται και εξαφανίζεται επίσης,οχι στο κέντρο,αλλά αριστερά η δεξιά αναλόγος το panning της κιθάρας,οφείλεται σε spring reverb,σε τεχνικές παραγωγής,σε λάμπες η απλά σε ενα σκατομίξερ που αποτυγχάνει 🙃

Οπως και να έχει,συμπέρασμα ευκολα δέν βγαίνει,αλλά σίγουρα μπορούμε να ακούσουμε αυτήν την σημαντική στιγμή της ιστορίας,ακόμη μιά φορά.
 
Ο Prs φαίνεται μια χαρά
Συμφωνώ. Θα έβαζα στην κουβέντα έτσι για να υπάρχουν και τους Hughes & Kettner TubeMeister Deluxe στα 20 ή 40w στα 5 + 8 κιλά αντίστοιχα

O 20αρης βγαίνει και σε
πακέτο με καμπίνα με Celestion V30. 5 +14 κιλά

O Revv G20 είναι καλή περίπτωση αλλά μάλλον ξεφεύγει απ' το μπάτζετ σου που υποθέτω είναι κάτω του 1000ρικου
 
Συμφωνώ. Θα έβαζα στην κουβέντα έτσι για να υπάρχουν και τους Hughes & Kettner TubeMeister Deluxe στα 20 ή 40w στα 5 + 8 κιλά αντίστοιχα

O 20αρης βγαίνει και σε
πακέτο με καμπίνα με Celestion V30. 5 +14 κιλά

O Revv G20 είναι καλή περίπτωση αλλά μάλλον ξεφεύγει απ' το μπάτζετ σου που υποθέτω είναι κάτω του 1000ρικου
Screenshot_20250303_215132_Chrome.jpg


Γιατί εμφανίζει το μήνυμα έτσι;
 
για να δικαιολογηθεί η θεωρεία της παρουσίας απροσδιορίστου τόνου στην ουσία,χαμηλών συχνοτήτων.
Δεν καταλαβαίνω τί σημαίνει αυτό. Μια χαρά προσδιορισμένο τόνο είχε ο Ιommi.
Την μισή σχεδόν οκτάβα κάτω,που υπήρχε στις ηχογραφήσεις του πρώτου τους άλμπουμ στις κιθάρες,εφ όσων το octavia δέν υπήρχε σε μαζική παραγωγή και ξεκίνησε περιορισμένα μετά τον θάνατο του Hendrix,μετά την κυκλοφορία του δίσκου,πώς την δημιούργησε?
Ποιά μισή οκτάβα; Μπορείς να γίνεις λίγο πιο σαφής; Επίσης δεν το καταλαβαίνω.

Γενικά έχεις γράψει πάρα πολλά, αλλά κάποια νομίζω ότι δεν ισχύουν. Διατηρώ βέβαια μια επιφύλαξη γιατί δεν τα πολυκαταλαβαίνω.

Όπως και να χει, ορίστε η περιγραφή της BSM για το πετάλι του Iommi:
"...new edition, now issued under the name RM from BSM, includes the same OC44 germanium transistors as the the original 1965 version. The RM Metal is a modified '69er RM model like Mr. Iommi's unit, which he has used on his second Black Sabbath records and later...."

Δεν ξέρω αν έχεις παρακολουθήσει καθόλου την εταιρεία, αλλά ο τύπος ήταν μονομανής με τα treble boosters, έκανε τρελή έρευνα και αναπαρήγαγε σχεδόν όλα τα διάσημα μοντέλα, με ιδιαίτερη έμφαση στον Blackmore.
 
Από όσους γράφεις για μικρους φορητούς να σου πω κι εγώ για τον prs mt-15, είναι πάρα πολύ δυνατός, δεν είναι 15w , είναι κάτι σαν 30, είναι με διαφορά ο πιο δυνατός μικρός ενισχυτής, το πρόβλημα που είχα είναι πως κάνει μόνο για μέταλ , ενώ το καθαρό είναι πεντακάθαρο και μόνο. Υπόψην ο μόνος απο τους μικρούς με "μεγάλες" τελικές λάμπες
Ο evh 5150 lbx είναι πιο του γούστου μου ενισχυτής γιατί ακριβώς μπορεί να παίξει και άλλα πράγματα. Ο marshall dsl 20 για την τιμή του είναι πολύ τίμιος, στο lead κανάλι σίγουρα παίζει μέταλ -δεν εννοω κλασσικ μεταλ 1985 αλλά σύγχρονο, εκτός αν παίζεις με μονόπηνους.
Τώρα στην ουσία, με ένα δυο πετάλια όλοι όσοι ανέφερες σχεδόν μπορούν. Σπίτι έχω ακόμα τον tubemeister 40, το lead έχει εξωφρενικά πολύ gain αλλά όπως και ο marshall jubillee έχει transistor στο input transistor buffer για να φτάνει εκεί. Στα πλεονεκτήματα του πως έχει ενσωμετωμένο load box, attenuator, line με αξιοπρεπή προσομοίωση καμπίνας (συνήθως είναι είναι χάλια εκτός από τον ironball που είναι ir και καλύτερος), 3 κάναλος με πολλούς ήχους, πολύ κομπακτ και ελαφρύς για 40w.
Τώρα για να μην στα πολυλογώ, από όλους αυτούς για μέταλ, ξαναλέω προτείνω τον prs mt-15
 
Ποιά μισή οκτάβα; Μπορείς να γίνεις λίγο πιο σαφής; Επίσης δεν το καταλαβαίνω.
Υπάρχει παρουσία υπόηχου,undertone,ghost tone,στην εγγραφή της κιθάρας,η οποία μοιάζει,αλλά δέν είναι μια οκτάβα κάτω.
Πιστεύω να βοήθησα.
Επίσης στο μέταλ το γκάζι έρχεται από τις προενισχύτριες, οι τελικές σπάνια ζορίζονται
Σωστός.
Το μόνο που δέν είχε ο Tommi Iommi ξέρεις τι ήταν.
Γκάζι,Gain.
Μια και μόνη περιπτωση υπάρχει,ο ιδιαίτερος αυτός ήχος να προήλθε από ένα Laney κεφάλι και αυτή είναι,στον χώρο της προενίσχυσης να μην υπήρχαν λάμπες,αλλά κάποιου είδους transformers?,με όλα στο 11 και τις τελικές απλά να υπερτονίζουν την ηχητική πληροφορία που λάμβαναν.

Ειναι μία εκδοχή,μια σκέψη,δέν υποστηρίζω σίγουρα τίποτα επ αυτού,όντως η προσέγγιση μπορεί να είναι λάθος.

Sorry για το offtopic,το κλείνω εδώ.
 
Υπάρχει παρουσία υπόηχου,undertone,ghost tone,στην εγγραφή της κιθάρας,η οποία μοιάζει,αλλά δέν είναι μια οκτάβα κάτω.
Πιστεύω να βοήθησα.

Σωστός.
Το μόνο που δέν είχε ο Tommi Iommi ξέρεις τι ήταν.
Γκάζι,Gain.
Μια και μόνη περιπτωση υπάρχει,ο ιδιαίτερος αυτός ήχος να προήλθε από ένα Laney κεφάλι και αυτή είναι,στον χώρο της προενίσχυσης να μην υπήρχαν λάμπες,αλλά κάποιου είδους transformers?,με όλα στο 11 και τις τελικές απλά να υπερτονίζουν την ηχητική πληροφορία που λάμβαναν.

Ειναι μία εκδοχή,μια σκέψη,δέν υποστηρίζω σίγουρα τίποτα επ αυτού,όντως η προσέγγιση μπορεί να είναι λάθος.

Sorry για το offtopic,το κλείνω εδώ.

Τα μπάσα έρχονται από την καμπίνα. Μετά παίζουν ρόλο τα μεγάφωνα.

Ο ενισχυτής έρχεται πολύ πιο μετά. Πάρε όποιον ενισχυτή θες, κούμπωσε τον σε διαφορετικές καμπίνες και η διαφορά στο bass response θα είναι πολύ μεγαλύτερη από οτιδήποτε μπορείς να καταφέρεις με λάμπες, μετασχηματιστές κλπ.

Δε νομίζω ότι υπήρχε κάτι άλλο, κάποιο κρυφό effect. Βέβαια μιλάω για την πρώτη περίοδο με Ozzy. Μετά δεν τους ξέρω τους κυρίους...
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top