Holystone είπε:
Εγω θα σου προτεινα να μην κανεις περεταιρω compression. (αφενος, γιατι ειναι ηδη μαστεραρισμενα οπως ειπες, και αφετερου γιατι ετσι μπορει να καταστρεψεις τις δυναμικες και αρα και το τραγουδι
η
μόνη λύση λοιπόν σε αυτό είναι να χρησιμοποιήσεις απλό "
volume" που θα αφήσει ανεπηρέαστο τον "
χαρακτήρα" τους...
από την στιγμή που το έκανες (ακούγοντας με "ξεκούραστα αυτιά" από τα monitor σε
σταθερή αλλά σχετικά υψηλή στάθμη) και δεν περιορίστηκες στο "ανέβασμα" των χαμηλότερων αλλά "κατέβασες" και τα πολύ δυνατότερα σε ένα μέσο όρο,
έφτασες τελικά στις "
συχνοτικές και δυναμικές ιδιαιτερότητες" τους που καθορίζουν και τον "
ΗΧΗΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ" τους που ορίζει και τις διαφορές στην
αντίληψη σου περί έντασης...
περαιτέρω, παίρνεις λοιπόν την απόφαση και "
επεμβαίνεις" αναγκαστικά σε αυτόν (με ότι αυτό συνεπάγεται) χρησιμοποιώντας τους τρόπους που σου πρότειναν οι φίλοι μας παραπάνω...
μόνο να θυμάσαι ότι το
RMS τους είναι
ενδεικτικό και "σημείο εκκίνησης" ειδικά για διαφορετικού είδους παραγωγές... έτσι κάλλιστα, ένα αργό άδειο κομμάτι με πιάνο, κιθάρα, φωνή με έμφαση στην μεσαία περιοχή που παίζει "σταθερά" και μετρήθηκε ας πούμε στα
-12, μπορεί (παράξενο έ?) να σου φανεί
δυνατότερο από ένα "καλογυαλισμένο" μπιτάτο πήχτρα στα συνθετικά όργανα με loudness έμφαση στα άκρα και μερικά χαμηλά περάσματα, παρότι η τιμή στο RMS θα είναι ακριβώς η ίδια...
η ένδειξη της "μέσης στάθμης" (ο εγκέφαλος δεν αλλάζει αίσθηση περί έντασης από σύντομες αραιές "κορυφές" στην πορεία του χρόνου και σε αυτό στηρίζεται ως αρχή) έχει μια σχετικά "αντικειμενική" αξία ως "αυτάρκες" κριτήριο,
μόνο αν μιλάμε για κομμάτια με
κοντινή σε γενικές γραμμές
συχνοτική και δυναμική συμπεριφορά...
πάλι λοιπόν στα "αυτιά" σου θα καταλήξεις για το balance...
εν κατακλείδι (κατά κανόνα και ανάλογα την περίπτωση) το να καταφέρεις να εξαλείψεις αυτό το "αλλά πιστεύω κάτι λείπει" που ανέφερες στο αρχικό σου ερώτημα, είναι από
δύσκολο έως αδύνατο...