Ένας έμπειρος πωλητής μιλάει για Gibson LPs

Ναι ρε συ SF, αλλά μήπως είναι λιγάκι ακριβές για αυτό που προσφέρουν?

Πάντως ο τύπος στη συνέντευξη λέει "ωμά" κάποια πράγματα που κάποιοι τα έχουν "τούμπανο" και κάποοι άλλοι κρυφό καμάρι.

Μη βαράτε οι Gibsonάκηδες, ;D

Κάποια πράγματα να λέγονται. ;D

 
πολυ ενδιαφερον αρθρο!

θα ζυγισω την gibson μου .. η οποια παρεπιπτοντως, αν δεν ειναι στο 2% ειναι στο 50% που δεν ειναι χαλια (dog).

αυτο που μου εκανε εξισου μεγαλη εντυπωση ειναι περι intonation και τοποθετηση ταστων μετα το 15ο! ειναι μια περιοχη που μαλλον αποφευγω στην les paul μου και ειχα την αισθηση οτι οταν παιζω εκει κατι δεν μου παει και τοσο καλα. λες να μην φταιω εγω τελικα?

επισης μου αρεσε το κριτηριο που χρησιμοποιει για τον καλο ηχο

 
Το πρώτο που μου χτύπησε άσχημα ήταν η εισαγωγή και το Mr. X. To έργο το έχω ξαναδιαβάσει και για τις PRS - όπως και για μερικές άλλες μάρκες (ναι, ακόμα και Fender).

Το απόσταγμα της υπόθεσης (για μένα) ήταν ότι φέρεται να μας μιλά ενας τύπος ο οποίος δηλώνει να έχει δοκιμάσει ΧΙΛΙΑΔΕΣ Gibson και αυτές που να του έκαναν κλικ ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Σχολιάζει τις πρακτικές κατασκευής της Gibson.

Σχολιάζει τις πρακτικές διανομής της Gibson.

Καταλήγει παροτρύνοντας να δοκιμάζουμε όσο το δυνατόν περισσότερες κιθάρες και ότι μπορούμε να βρούμε κιθάρες ανώτερες ποιοτικά και ηχητικά από τις Gibson από άλλους κατασκευαστές.

Για μένα περισσότερο είναι λίβελος προς την Gibson σαν εταιρία υπό την κάλυψη της "συνέντευξης" και της "συμβουλής". Στην τελική αυτό που (θα έπρεπε να) μας ενδιαφέρει είναι να μας κάνει κλικ μια κιθάρα. Αν έχει weight relief holes, short tennon, είναι του '59 ή του '09 λίγη σημασία έχει. Νομίζω οι πρακτικές διανομής (σαν καταναλωτές) μας είναι αδιάφορες σε επίπεδο επιλογής κιθάρας. Ορισμένα γεγονότα που εντοπίζει είναι σωστά (αρκετοί θα θυμούνται το άλμα στις τιμές της Gibson γύρω στο 2000 και το γεγονός ότι πολλά καταστήματα ανά την Ευρώπη σταμάτησαν για κάποιο καιρό ή ακόμα και τελείως να συνεργάζονται με τη Gibson λόγω της αλλαγής στα stock quantities και τις εκπτώσεις), αλλά είναι προφανές ότι τα παραθέτει μέσα από τη σκοπιά του θιγόμενου. Τι σημασία έχουν τα χαρακτηριστικά κατασκευής αν εμάς μας κάνει κλικ και αυτό το κλικ δικαιολογεί την τιμή που καλούμαστε να πληρώσουμε; Αν πάλι δεν θέλουμε να διαθέσουμε τόσα, οπωσδήποτε υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές (και πολύ καλές μάλιστα όπως ήδη γνωρίζουμε), αλλά δε νομίζω ότι χρειάζεται να περάσεις 20-30 χρόνια δουλεύοντας σε κατάστημα μουσικών οργάνων και να τσεκάρεις ΧΙΛΙΑΔΕΣ κιθάρες για να αρχίσεις να αποκτάς άποψη, ούτε χρειάζεται να βλέπουμε με "κακό" μάτι μια εταιρία  ;)

Όπως είπε και ο Παρμεζάνας:

"If the shit fits, wear it!"

υ.γ. εδώ που τα λέμε, για να φτάσεις να χαρακτηρίσεις τη μισή γραμμή παραγωγής της Gibson (ή οποιασδήποτε άλλης εταιρίας) "σκυλιά', μάλλον κάτι λάθος συμβαίνει και δε νομίζω ότι είναι η γραμμή παραγωγής...μήπως βρίσκει πρόβλημα και στις ταστιέρες που βγαίνουν απ'το Pleck που έχει βάλει η Gibson?

 
το συμπερασμα μου μετα το περας της αναγνωσης του αρθρου ειναι 1 και λιγο πολυ ολοι το ξερουμε. Για δεδομενο (αν και ολο επιθυμουν να αυξανεται) κερδος της εταιριας : When quantity goes up , quality falls

when we want high quality we drop quantity  8)

Thats marketing shit

 
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο, αν και μπαίνει πάλι στη λογική των ξύλων που δεν την χωνεύω καθόλου. Αυτά τα δυο όμως μπορεί να μου τα εξηγήσει κάποιος;

The polyurethane is a harder finish. So you may get a little more sustain because it's resisting absorption. Your string will sustain longer, but resonance decreases. Sustain is not resonance. It's not even frequency response. It's just dumb sustain. So the urethane made a difference.

You'd have bad sounding finishes next to good sounding finishes.
Α, και το πώς καταλαβαίνει την προέλευση του ξύλου (μήπως κάνει την κιθάρα κομμάτια και την περνάει από χημικές αναλύσεις και μικροσκόπια STEM?):

The Ace had DiMarzios and a killer top, clean inlay with the lightning bolts, but it also had the heavy, cheap African mahogany body.
Όσο για την ίδια την Gibson και τις δικτατορικές πολιτικές της σήμερα έναντι των αντιπροσώπων, έχω ακούσει κι εγώ my fair share of ιστορίες φρίκης...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Master of Ceremonies συμφωνώ μαζί σου,οταν μια κιθάρα μου κάνει αυτό το (κλίκ) θα την αγοράσω άσχετα με το τι μάρκα είναι.

Το Θεμα ομως είναι για να σου κάνει μια κιθάρα κλίκ πρέπει να ακούσεις αρκκετές,

για να μπορείς να καταλάβεις την διαφορά.

 
Ενα παράδειγμα.

Εχω μια PRS single Cut Gold Top 20th ann.

αγόρασα απο τον φίλο μου Τάσο, μια  Custom 22 gold top 20th ann..

Δεν την ακουσα την κιθάρα,ειπα  τι σκ@τα... Custom 22 20th anniversary θα είναι καλή.

Οταν την έβαλα δίπλα στην Single cut και τις άκουσα μαζί ...κατάλαβα πάσο μεγάλη διαφορά ειχανε, η μια πήγαινε προς φεντερ μερια, και η Single cut πρός Gibson.

Δεν θα αγόραζα μια κιθάρα 2000 για να εχω ήχο φεντερ.

Μεγάλη διαφορά στο βάρος η single cut έχει το διπλάσιο σχεδόν βάρος.

Eυτυχώς την πούλησα όσο την πήρα.

Τώρα ο φίλος που την πήρε, ειναι τρελαμένος με την κιθάρα.

 
Μάκη  +1.

Για μένα η συνέντευξη απευθύνεται σ'αυτούς που τους αρέσει "μυθοποιούν" (όπως πρόσωπα, καταστάσεις, εταιρείες, κιθάρες, αυτοκίνητα κτλ κτλ).

Κοινώς τους κολλημένους. Αυτούς που προσπαθούν να επιβάλουν στον οποιονδήποτε το ότι "επειδή γράφει Gibson είναι εγγύηση", καθώς και αυτούς που τους πιστεύουν. Μιλάω για τις Gibson γιατί περι αυτών αναφέρεται η συνέντευξη.

bloody_sunday είπε:
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο, αν και μπαίνει πάλι στη λογική των ξύλων που δεν την χωνεύω καθόλου. Αυτά τα δυο όμως μπορεί να μου τα εξηγήσει κάποιος;

Α, και το πώς καταλαβαίνει την προέλευση του ξύλου (μήπως κάνει την κιθάρα κομμάτια και την περνάει από χημικές αναλύσεις και μικροσκόπια STEM?):

Όσο για την ίδια την Gibson και τις δικτατορικές πολιτικές της σήμερα έναντι των αντιπροσώπων, έχω ακούσει κι εγώ my fair share of ιστορίες φρίκης...
Εγώ φιλε bloody sunday σου λέω ότι ο τύπος είναι άσχετος, συκοφάντης και πληρωμένος απο τη Fender ;D να δυσφημήζει τη Gibson. ;D ;D ;D

Απο την άλλη ένας σωστός επαγγελματίας με πολυετή πείρα στο αντικείμενο της δουλειάς του, μόλις δει κάτι το στραβό μπορεί και το "ακτινογραφεί" χωρίς να το στείλει για ανάλυση.

 
We at the Dinosaur Rock Guitar would like to thank Mr. X for taking the time to answer our questions. Copyright ©2002 All rights reserved.

Επερώτηση του άσχετου κουλού και ατάλαντου.

Από το 2002 έχουν περάσει 7 χρόνια. Τι έχει αλλάξει, σε ποιότητα, δίκτυο διανομής, τιμές ....

Θα μου πεις από κτήσεως Gibson έχουν περάσει περισσότερα....

 
Superfunk είπε:
ευτυχως απο το 2002 η Γκιμπσον  εχει βαλει μυαλο και φτιαχνει ξανα πραγματικες κιθαρες,τις V.O.S :)
Δηλαδή οι υπόλοιπες κιθάρες συμπεριλαμβανομένων και όλων των Custom Shop Historic Series και πολλές άλλες, δεν είναι πραγματικές κιθάρες?? Ψεύτικες είναι. Ακόμη και η σειράς οι Standard και οι Studio κ δεν είναι πραγματικές κιθάρες?

 
Νομίζω ότι είσαι σε θέση να αντιληφθείς το χιούμορ του SF - δεν είναι ανάγκη να διαρρηγνύεις τα ιμάτιά σου (πςςςςς...!!  ;D) ότι θίχτηκαν οι LP Standard και Studio. Αυτό που εννοεί και που έχει ξαναγράψει στο παρελθόν είναι ότι οι VOS είναι στην πλειοψηφία τους πολύ αξιόλογες και προσεγμένες, και πολύ πιο consistent στην ποιότητά τους και στον ήχο τους από τις Standard (για τις... Studio δεν το συζητάμε καν).

 
Regent είπε:
Εγώ φιλε bloody sunday σου λέω ότι ο τύπος είναι άσχετος, συκοφάντης και πληρωμένος απο τη Fender ;D να δυσφημήζει τη Gibson. ;D ;D ;D

Απο την άλλη ένας σωστός επαγγελματίας με πολυετή πείρα στο αντικείμενο της δουλειάς του, μόλις δει κάτι το στραβό μπορεί και το "ακτινογραφεί" χωρίς να το στείλει για ανάλυση.
Δεν θα το έλεγα ότι είναι συκοφάντης και... πληρωμένος!  ;D Αντιθέτως, μου φαίνεται ειλικρινής και τον πιστεύω ότι πράγματι έχει τεράστια πείρα. Όμως το bullshitting (ή μαλλον η απουσία του) δυστυχώς είναι θέμα ικανότητας του μυαλού να βλέπει τα πράγματα πιο σφαιρικά και αντικειμενικά, και δεν έχει άμεση σχέση με την παρουσία πείρας: ένας άπειρος που προσπαθεί να κρύψει την αμάθειά του θα είναι το ίδιο επικίνδυνος με κάποιον που αν κι έχει τεράστια πείρα, θα έχει συνάμα και κακή αντικειμενική ματιά που θα την θολώνει ακριβώς η επίγνωση της εμπειρίας του.

Πχ. ο ίδιος τύπος της συνέντευξης δεν είπε πως αν πάρει κάποιος το ξύλο από την κορυφή ενός δέντρου θα είναι περισσότερο πορώδες (κι επομένως λιγότερο βαρύ) από το ξύλο της βάσης του κορμού, επειδή ακριβώς το δεύτερο πιέζεται από το βάρος του κορμού που υποστηρίζει; Άρα και τα δυο κομμάτια ξύλου θα έχουν διαφορετικό βάρος και πυκνότητα - εκείνος πώς είναι τόσο σίγουρος ότι το ένα είναι...αφρικάνικο και το άλλο όχι; Mόνο από το βάρος ή μήπως το... ρώτησε;  :D

 
bloody_sunday είπε:
Νομίζω ότι είσαι σε θέση να αντιληφθείς το χιούμορ του SF - δεν είναι ανάγκη να διαρρηγνύεις τα ιμάτιά σου (πςςςςς...!!  ;D) ότι θίχτηκαν οι LP Standard και Studio. Αυτό που εννοεί και που έχει ξαναγράψει στο παρελθόν είναι ότι οι VOS είναι στην πλειοψηφία τους πολύ αξιόλογες και προσεγμένες, και πολύ πιο consistent στην ποιότητά τους και στον ήχο τους από τις Standard (για τις... Studio δεν το συζητάμε καν).
δε κατάλαβα οτι ηταν χιουμορ.

 
Πάντως να πω κάτι; Από καμπόσα βιβλία που έχω διαβάσει (πχ http://www.stewmac.com/shop/Books,_plans/Electronics/Guitar_Electronics_For_Musicians.html

http://www.stewmac.com/shop/Books,_plans/Building_and_repair:_Guitar,_electric/Guitar_Player_Repair_Guide.html  για τους όποιους ενδιαφερόμενους να πάρουν μια αρχή)

έχω διαβάσει πολλά πολλά περίεργα που κατά καιρούς συνέβησαν και πλέον θεωρούνται mumbo jumbo. Από την κλασική ιστορία του πως ο leo πέρασε από το maple στο rosewood στην ταστιέρα και τα αλλού για αλλού σώματα και λαιμούς, ως και με το πως πρωτοβγήκαν οι zebra από την gibson, κάποιοι τους θεωρούν κατώτερους ενώ οι ίδιες οι holy grail κιθάρες τους όταν ανοίχτηκαν αυτούς φόραγαν.

Για να μην πω για την ανεμελιά των hot rodded, που περάσαμε στο υπερπροσεγμένα όργανα και πλέον αρκετοί και παλιοί, αλλά και καινούριοι κατασκευαστές, αρχίζουν να τα ξαναφέρνουν στο προσκήνιο.

Το όλο θέμα είναι ότι όσο πιο πολύ διαβάζω, καταλαβαίνω ότι αυτές ήταν εποχές που για διάφορους λόγους οι κατασκευαστές πειραματίζονταν, είτε αναζητώντας μια διέξοδο σε ένα πρόβλημα (humbs) είτε για τελείως κουφούς λόγους (όταν ξέμεινε ο προμηθευτής της gibson από μαύρες πομπίνες και τους έστειλε τις κρεμ, με αποτέλεσμα το εργοστάσιο να τα πετάει όπως του ερχόταν και να προκύψουν και οι zebra μανγήτες), είτε για μείωση του κόστους και της ταχύτητας παραγωγής (όπως η μέθοδος σφηνώματος των τάστων από τη φεντερ, που τελικά την παράτησαν, λόγω ανωμαλιών στην τοποθέτηση των τάστων), είτε ,είτε, είτε...

Πιστεύω ότι αυτοί είναι λόγοι που διάφοροι (νομίζω και ο προβοκάτορας ο sf) θεωρούν ότι η σημερινή εποχή, είναι ίσως η καλύτερη όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής των οργάνων, καθώς ακόμη και τα φθηνά όργανα είναι πολύ ποιοτικά σε σχέση με του τι ίσχυε παλιότερα.

Και επειδή λέω πολλά ανούσια, καταλήγω ότι η συνέντευξη του πωλητή, δεν μου λέει τίποτε νεώτερο απ' όσα έχουν κατά καιρούς γραφτεί για όλους τους μεγάλους παίχτες και απλά μου δίνει ένα ακόμη πάτημα να μη με νοιάζει το τι γράφει το headstock, αλλά για το αν η κιθάρα λέει, αλλιώς δεν....  :)

Βέβαια μια gibson V ολόλευκη του 67 εξακολουθεί αν είναι το δικό μου holy grail. Κάποια στιγμή θα την πάρω, που θα μου πάει  ;D

 
(Τι λεει αυτός ρε παιδιά;??? ???

ότι το ξύλο της κιθάρας παίζει ρόλο στον ήχο;???

καλά χαζός είναι; τι one piece μαονι, τι με σφήνα στη μέση maple; τι διαφορά έχει;

αφου μονο οι μαγνήτες και η γέφυρα παίζουν ρόλο..... ;D ;D

και τι λεει;

δεν μπορούσε να "σώσει" τον ηχο μιας κιθάρας με ό,τι μαγνήτες και αν έβαζε;

για πες τε του να περάσει απο τι νοιζ να του μαθουμε εμεις οι "φωστήρες" τι σημαίνει κιθαρα ρεεεεεεεε... ;D ;D ;D )

Πέρα απο τη πλακίτσα, πολύ καλό το άρθρο, δείχνει την ουσία της υπόθεσης δηλ οτι οι mass production κιθαρες είναι λαχνός ανεξάρτητα απο το όνομα..... έχω παιξει mexico strat που ήταν ένα απο τα καλύτερα όργανα που εχω ακουμπήσει...και βέβαια απο την άλλη "custom shop" κιθαρες που ήταν μάπα....

 
Σαν custom shop να φανταστώ ότι εννοείς τα περίφημα customs των εργοστασίων, που επί της ουσίας είναι προσεγμένα ετοιματζόδικα και όχι custom με τον ακριβή ορισμό του έτσι;

 
boukas είπε:
Σαν custom shop να φανταστώ ότι εννοείς τα περίφημα customs των εργοστασίων, που επί της ουσίας είναι προσεγμένα ετοιματζόδικα και όχι custom με τον ακριβή ορισμό του έτσι;
αυτο ακριβως!!!!

και τις πουλανε για χρυσάφι τα λαμόγια!!!!!

για το "προσεγμένα" ψιλοδιαφωνώ αλλά τέλος πάντων

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top