Ένα διαφορετικό shuffle

After_Hours

Νέο μέλος
Μηνύματα
149
Πόντοι
16
Από το Back At The Chicken Shack του Jimmy Smith.

Το ωραίο της υπόθεσης: οι τονισμοί στο hi-hat (με το πετάλι, foot-chick, όχι μπακέτα) στα σουινγκαρισμένα ''α'' (one a, two a, three a, four a) κάθε τέταρτου. Άπιαστη σύλληψη, εύκολη να τη καταλάβεις και να την αποδόσεις, δύσκολη στο να τη κάνεις να ''κουνήσει'' μεσ' το shuffle. Ιδεάρα!

Jimmy Smith - Back At The Chicken Shack

 
Μμμμ...Πολύ καλό και ιδιαίτερα πρωτότυπο.Τουλάχιστον για μένα!Thank you...

 
chrisvek είπε:
Μμμμ...Πολύ καλό και ιδιαίτερα πρωτότυπο.Τουλάχιστον για μένα!Thank you...
Κι εμένα πάντα με ενθουσίαζε, αλλά ποτέ δε το είχα παρατηρήσει προσεκτικά. Είναι ύπουλο! Θα είχε πιστεύω πολύ καλή εφαρμογή σε συνδυασμό με τρόπους μελέτης από το syncopation. Εάν κάποιος μελετάει αυτό το βιβλίο και χρησιμοποιεί κάποιους απ τους τρόπους του Allan Dawson ή του καθηγητή του (ή δικούς του ή οποιουδήποτε) ας δοκιμάσει κάτω απ' το jazz time στο πιάτο π.χ, να βάλει αυτό το Hat στις άρσεις σε κάθε ''α'' του τριήχου (one and a, two and a, three κτλ) αντί στο κλασσικό 2 και 4. Χρησιμότατο   

 
Θα τολμησω, παντως, να πω,χωρις να ειμαι απολυτως σιγουρος , πως αυτο το ''διαφορετικο'' shuffle με το foot-chick στο hihat το πρωτοεπαιξε ο τεραστιος master Steve Gadd.Εγω πάντως απο αυτον το πρωτοακουσα και επαθα πλακα! :o :o

 
trifonas96 είπε:
Θα τολμησω, παντως, να πω,χωρις να ειμαι απολυτως σιγουρος , πως αυτο το ''διαφορετικο'' shuffle με το foot-chick στο hihat το πρωτοεπαιξε ο τεραστιος master Steve Gadd.Εγω πάντως απο αυτον το πρωτοακουσα και επαθα πλακα! :o :o
Το κομμάτι του Jimmy Smith (με τον Donald Bailey στα τύμπανα) ηχογραφήθηκε το 1960. Τη χρονιά αυτή ο Gadd ήταn-δεν ηταν 15 χρονών και παρότι υπήρξε παιδί-θαύμα, ξεκίνησε να ηχογραφεί απο τα τέλη της δεκαετίας του '60 και μετά.  ;)

 
After_Hours είπε:
Το κομμάτι του Jimmy Smith (με τον Donald Bailey στα τύμπανα) ηχογραφήθηκε το 1960. Τη χρονιά αυτή ο Gadd ήταn-δεν ηταν 15 χρονών και παρότι υπήρξε παιδί-θαύμα, ξεκίνησε να ηχογραφεί απο τα τέλη της δεκαετίας του '60 και μετά.  ;)
Οκ τοτε δηλωνω απληροφορητος ;D .Παντως τρομερη ιδεα για shuffle και γκρουβαρει απιστευτα!Αυτο που εχω να παρατηρησω μετα λυπης μου, ομως,  ειναι πως στο θεμα groove οι παλιοι ηταν ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΜΠΡΟΣΤΑ απο τους καινουριους...Masters οπως ο Benny Greb, ο Stanton Moore κλπ κλπ ειναι οι εξαιρεσεις που επιβεβαιωνουν τον κανονα...
 
trifonas96 είπε:
Οκ τοτε δηλωνω απληροφορητος ;D .Παντως τρομερη ιδεα για shuffle και γκρουβαρει απιστευτα!Αυτο που εχω να παρατηρησω μετα λυπης μου, ομως,  ειναι πως στο θεμα groove οι παλιοι ηταν ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΜΠΡΟΣΤΑ απο τους καινουριους...Masters οπως ο Benny Greb, ο Stanton Moore κλπ κλπ ειναι οι εξαιρεσεις που επιβεβαιωνουν τον κανονα...
Κι εγώ αυτής της άποψης ήμουν. Αλλά τελικά ίσως και να μην ισχύει.

Η μουσική αλλάζει, η τεχνολογία αλλάζει, το drumming εξελίσσεται, επόμενο είναι το groove να πάρει διαφορετική τροπή απ' την αρχική του. Όσο κι αν είναι ''λυπητερό'' το ότι δεν ξαναβγαίνουν πια grooves αντίστοιχα με αυτά που γράφτηκαν στη Stax Records (βλέπε Al Jackson Jr κ.α), στη Motown, τα grooves του Modeliste απο τους Meters, σχεδόν όλα τα κομμάτια του James Brown και πάει λέγοντας, θα ήταν μονότονο να ακουγόντουσαν μόνο αυτά τα τελευταία 50 χρόνια.

Είναι πασιφανές και το δηλώνουν και οι ίδιοι οι μεγάλοι drummers της εποχής μας οτι πάτησαν πάνω σε όλους αυτούς τους πρωτομάστορες του λεγόμενου groove για να δημιουργήσουν τη δική τους σχολή. Που είναι όντως (και τελικά ευτυχώς) αρκετά διαφορετική από τη παλιά, αλλά εξίσου εφευρετική! Ας τους ψάξουμε λοιπόν ;D

 
After_Hours είπε:
Κι εγώ αυτής της άποψης ήμουν. Αλλά τελικά ίσως και να μην ισχύει.

Η μουσική αλλάζει, η τεχνολογία αλλάζει, το drumming εξελίσσεται, επόμενο είναι το groove να πάρει διαφορετική τροπή απ' την αρχική του. Όσο κι αν είναι ''λυπητερό'' το ότι δεν ξαναβγαίνουν πια grooves αντίστοιχα με αυτά που γράφτηκαν στη Stax Records (βλέπε Al Jackson Jr κ.α), στη Motown, τα grooves του Modeliste απο τους Meters, σχεδόν όλα τα κομμάτια του James Brown και πάει λέγοντας, θα ήταν μονότονο να ακουγόντουσαν μόνο αυτά τα τελευταία 50 χρόνια.

Είναι πασιφανές και το δηλώνουν και οι ίδιοι οι μεγάλοι drummers της εποχής μας οτι πάτησαν πάνω σε όλους αυτούς τους πρωτομάστορες του λεγόμενου groove για να δημιουργήσουν τη δική τους σχολή. Που είναι όντως (και τελικά ευτυχώς) αρκετά διαφορετική από τη παλιά, αλλά εξίσου εφευρετική! Ας τους ψάξουμε λοιπόν ;D
Ισως να εχετε και δικαιο αλλα ας το σκεφτουμε κ λιγο διαφορετικα...Η σημερινη συγχρονη μουσικη δεν ειναι αυτο που λεμε groove-oriented,δεν βασιζεται δηλαδη στο groove...Πατενταρισμενα beats και ηλεκτρονικη μουσικη με κομματια που μοιαζουν ολα copy-paste δινουν κ παιρνουν...Σιγουρα η μουσικη προοδευει και πρεπει να προοδευει, αλλα η εξελιξη της ειναι λιγο αποθαρρυντικη, ως προς την ποιοτητα των καινουριων κομματιων...Σιγουρα θα υπαρχουν και αρκετα μικρα διαμαντακια, αλλα θα πρεπει κανεις να ψαξει παρα πολυ για να τα βρει!Το ιδιο ακριβως συμβαινει και με τους drummers...Την ωρα που υπαρχουν παιχταραδες που παιζουν τρομερα πραγματα, τα ειδωλα της γενιας μου ειναι ο Travis Barker και ο Joey Jordison!Και φυσικα ο BIEBER! :-X Και το παιξιμο τους μονο εφευρετικο δεν ειναι...

 
trifonas96 είπε:
Πατενταρισμενα beats και ηλεκτρονικη μουσικη με κομματια που μοιαζουν ολα copy-paste δινουν κ παιρνουν...Σιγουρα η μουσικη προοδευει και πρεπει να προοδευει, αλλα η εξελιξη της ειναι λιγο αποθαρρυντικη, ως προς την ποιοτητα των καινουριων κομματιων...
Σα να με ακούω μερικά χρόνια πριν :)

Όσον αφορά το κύριο ρεύμα της σημερινής μουσικής που ακούγεται στα ραδιόφωνα, τηλεοραση, youtube κτλ συμφωνώ στο οτι έχουμε χάσει τη μπάλα.

Σιγουρα θα υπαρχουν και αρκετα μικρα διαμαντακια, αλλα θα πρεπει κανεις να ψαξει παρα πολυ για να τα βρει!Το ιδιο ακριβως συμβαινει και με τους drummers...Την ωρα που υπαρχουν παιχταραδες που παιζουν τρομερα πραγματα, τα ειδωλα της γενιας μου ειναι ο Travis Barker και ο Joey Jordison!Και φυσικα ο BIEBER! :-X Και το παιξιμο τους μονο εφευρετικο δεν ειναι...
Εδώ είμαστε. Αρχικά ένα μεγάλο μπράβο. Κάθε νέος που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να αποδοκιμάζει τα (ψεύτικα;) είδωλα της γενιάς του  ;D

Αλλά όπως είπες και μόνος σου διαμάντια υπάρχουν πολλά αρκεί να ψάξεις. Ιντερνετ υπάρχει, χρόνος να υπάρχει και θέληση κι όλα γίνονται φίλε μου Τρύφωνα. Και δεν είναι και όλα τους τόσο κρυμμένα (Keith Carlock, Steve Jordan, Questlove, Billy Martin κ.α, είναι μερικοί μουσικοί ντράμμερς και όχι drum machines, που προωθούνται σχετικά αρκετά στη ντραμιστικη βιομηχανία)

Στο χέρι σου είναι να τους βρεις και θα τους βρεις. Αν το 96 του username σου παραπέμπει στην χρονολογία γέννησης σου τότε είσαι σε πολύ καλό δρόμο. 

Ισως να εχετε και δικαιο αλλα ας το σκεφτουμε κ λιγο διαφορετικα...
Δεν είμαι και πολύ μεγαλύτερος σου, ας αφήσουμε στην άκρη τον πληθυντικό :P

 
Offtopic mode ON

trifonas96 είπε:
Η σημερινη συγχρονη μουσικη δεν ειναι αυτο που λεμε groove-oriented,δεν βασιζεται δηλαδη στο groove...Πατενταρισμενα beats και ηλεκτρονικη μουσικη με κομματια που μοιαζουν ολα copy-paste δινουν κ παιρνουν...Σιγουρα η μουσικη προοδευει και πρεπει να προοδευει, αλλα η εξελιξη της ειναι λιγο αποθαρρυντικη, ως προς την ποιοτητα των καινουριων κομματιων...
Η τεχνολογική πρόοδος των τελευταίων χρόνων έκανε δυνατό για τον καθένα να φτίαχνει μουσική γρήγορα, εύκολα και με πολύ μικρό κόστος. Αυτό λογικό είναι να φέρει και πολλή σαβούρα στο πιάτο μας. Παλιότερα πιστεύω οτι οι δισκογραφικές έκαναν κάποιας μορφής ''ξεσκαρτάρισμα'' στο τί θα κυκλοφορήσουν, τουλάχιστον λόγω μεγάλης αρχικής ''επένδυσης''.

Όσο για την ποιότητα όπως είπατε απ όλα έχει ο μπαξές... Όποιος ψάχνει βρίσκει, και όντως δεν είναι και τόσο καλά κρυμμένα!  ;D

Την ωρα που υπαρχουν παιχταραδες που παιζουν τρομερα πραγματα, τα ειδωλα της γενιας μου ειναι ο Travis Barker και ο Joey Jordison!Και φυσικα ο BIEBER! :-X Και το παιξιμο τους μονο εφευρετικο δεν ειναι...
Οταν κάποιοι κρεμιούνται ανάποδα και περιστρέφονται ενώ χτυπιούνται σα να μην υπάρχει αύριο, αναμενόμενο να εντυπωσιάσουν το τρυφερό κοινό της εφηβέιας/προ-εφηβείας. Ικανή ώθηση για κάποιον να ανακαλύψει το όργανο σε πρώτη φάση, απαράδεκτο να μην πας παρακάτω... Είναι σα να μείνεις μια ζωή στο νηπιαγωγείο.

Offtopic mode OFF

After_Hours, Μιλάμε για jazz 8α (δήλ το 1ο και 3ο απο ενα 3ηχο) όπου το 1ο είναι με μπαγγέτα ενώ το 3ο είναι με πετάλι? Κατάλαβα σωστά?

 
After_Hours είπε:
Το κομμάτι του Jimmy Smith (με τον Donald Bailey στα τύμπανα) ηχογραφήθηκε το 1960. Τη χρονιά αυτή ο Gadd ήταn-δεν ηταν 15 χρονών και παρότι υπήρξε παιδί-θαύμα, ξεκίνησε να ηχογραφεί απο τα τέλη της δεκαετίας του '60 και μετά.  ;)
Παντως το shuffle με μποτα και hi hat και εγω ως Stevve Gadd shuffle το ηξερα.After_Hours μου προξενησες το ενδιαφερον να ακουσω ολοκληρο τον δισκο  ;D ;D ;D ;D

 
ippex είπε:
Offtopic mode ON

After_Hours, Μιλάμε για jazz 8α (δήλ το 1ο και 3ο απο ενα 3ηχο) όπου το 1ο είναι με μπαγγέτα ενώ το 3ο είναι με πετάλι? Κατάλαβα σωστά?
Μποτα και hi hat(με μπαγκετα σε ολα τα 4α.Στις αρσεις του τριτου τριηχου μεσα σε καθε τεταρτο foot chick και κλασικο backbeat στο ταμπουρο.

 
Nordic είπε:
Παντως το shuffle με μποτα και hi hat και εγω ως Stevve Gadd shuffle το ηξερα.After_Hours μου προξενησες το ενδιαφερον να ακουσω ολοκληρο τον δισκο  ;D ;D ;D ;D
Πρέπει, είναι must :P

After_Hours, Μιλάμε για jazz 8α (δήλ το 1ο και 3ο απο ενα 3ηχο) όπου το 1ο είναι με μπαγγέτα ενώ το 3ο είναι με πετάλι? Κατάλαβα σωστά?
Εντελώς πρόχειρα το έγραψα στο παρακάτω πεντάγραμμο. Έτσι όπως εμένα μου ακούγεται στο κεφάλι μου τουλαχιστον ;)

scan0002df.jpg


Η μπότα δεν ακούγεται, μπορεί να υπάρχει πολύ σιγά και στα τέσσερα τέταρτα ή και σε κανένα. Θεώρησα οτι υπάρχει μια στην αρχή κάθε μέτρου. Οι αξίες πάνω απ το 5γραμμο είναι ride ενώ οι κάτω foot chick. Όλα πάνω στο τρίηχο. Υπάρχει και το τομάκι μετά το ταμπουρο. Αυτά :)

Υ.Γ 1 Υπάρχουν κατά διαστήματα και compings στο ταμπούρο, ghost notes πολύ σιγανές. Η ''παρτιτούρα'' περιλαμβάνει μόνο το βασικό ρυθμο.

Υ.Γ 2 Συγχώρεσε τα ορνιθοσκαλίσματα :)

 
Ok, όλοι καταλάβαμε το ίδιο πράγμα απλά το 'παμε με άλλα λόγια.  Ευχαριστούμε!  :D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top