Elixir 10-52

Σπύρος Χατζηαντωνίου

Jazzjoker

Ενωμοτάρχης
Μηνύματα
5,330
Πόντοι
363
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Είπα να δοκιμάσω αυτό το σετ της Elixir το οποίο έχει καντίνια (σολ-σι-μι) κλασικών 10 χορδών και μπάσες (ρε-λα-μι) από σετ 12 ας πούμε. Τα gauges είναι
10-13-17-32-42-52:

1733338888671.png

Αρχικά τις έβαλα στην τέλε και (όπως περίπου το περίμενα έχοντας παλαιότερα δοκιμάσει 11άρες) τα μπάσα της κιθάρας "μουγγάθηκαν". Χάθηκε εντελώς το twang του neck μαγνήτη ενώ και στον bridge τα πράγματα δεν ήταν πολύ καλύτερα. Η διαφορά δε μεταξύ των τριών τυλιχτών μπάσων χορδών και των καντινιών ήταν, ειδικά σε ηχογράφηση, στα όρια του ενοχλητικού καθώς οι μπάσες χορδές έχασαν, εκτός από λεπτομέρεια, και ένταση στον ήχο. Αποτυχία το πείραμα στις τέλε λοιπόν.

Στη στρατ τα πράγματα δεν ήταν τόσο εντυπωσιακά και δεν έχω καταλήξει σε ακριβές συμπέρασμα. Το σίγουρο είναι ότι οι τυλιχτές έχασαν σε κάποιο βαθμό definition αλλά πήραν αρκετό όγκο που μπορεί και να πηγαίνει τελικά σε αυτό τον τύπο κιθάρας (φυσικά και ανάλογα με το στυλ παίζει κανείς). Επίσης η διαφορά μεταξύ των τριών μπάσω και των τριών καντινιών δεν ήταν τόσο χτυπητή όπως στην τέλε.

Ακολουθεί ένα κλιπάκι με στρατ για τα δικά σας συμπεράσματα. Η ηχογράφηση είναι μετά από πολύ καιρό στον Deluxe Reverb μου και όχι σε amp sim.


 
Για κάποια χρόνια χρησιμοποιούσα τις Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottom που είναι σετ με την ιδια φιλοσοφία, 10, 13, 17, 30w, 42w, 52w. Υπήρχε ενα μπουμάρισμα στα μπάσα με την τελε το οποίο άλλες ώρες μου άρεσε και άλλες ώρες ήταν απλά μπελάς γιατί μπούκωνε τα πάντα. Αποφάσισα ότι εν τέλει με ενα "τυπικό" σετ 10 ειμαι οκ και ησύχασα.
 
  • Like
Reactions: Jazzjoker
Μπορείς να δοκιμάσεις και τις Optiweb της Elixir. Μου φαίνεται οτι διατηρουνε περισσότερο τα πρίμα σε σχέση με τις nanoweb και μου αρέσει περισσότερο η αίσθηση. Θυμίζουν "κανονικές" χορδες στον ήχο και την αίσθηση στα δάχτυλα, τουλάχιστον σε σχέση με άλλες coated χορδές που έχω δοκιμάσει
 
  • Like
Reactions: Jazzjoker
Μπορείς να δοκιμάσεις και τις Optiweb
Τις έχω δοκιμάσει και ηχητικά προτιμώ τις nanoweb. Σαν αίσθηση στο χέρι δεν καταλαβαίνω διαφορά μεταξύ των δύο. Στις elixir γενικά δεν καταλαβαίνω διαφορά κι από τις μη coated.
 
Οτιδηποτε πανω απο 46 (αντε βαρια βαρια 48 αν ειναι non coated & hex core) στην ΜΙ τυλιχτη σκοτωνει το TWANG στις τελε, εννοειται οτι οσο πιο βαρια ειναι η ΜΙ (και η ΛΑ) τοσο πιο γρηγορα πεθαινει το twang και θελουν αλλαγη. Στις περισσοτερες tele μου εχω 010-038 και τις αλλαζω καθε 6-7 ωρες πραγματικου παιξιματος, σε δυο εχω 011-048 και θελουν αλλαγη μετα απο το πολυ 4 ωρες πραγματικου παιξιματος (για να εχω twangy ηχο στη ΜΙ και στη Λα οπου και ΖΕΙ το Twang)
 
  • Like
Reactions: Jazzjoker
Είπα να δοκιμάσω αυτό το σετ της Elixir
Κύριε κύριε έχω απορίες:
-το δοκίμασες αλλά τί σόϊ set είναι το go-to, στις κιθάρες αυτές ή και πιο γενικά;
-τα σχόλια σου είναι πολύ ενδιαφέροντα μιας και αφήνουν να εννοηθεί ότι καταλαβαίνεις τί ακούς και είσαι σε θέση να πιάσεις και λεπτές διαφοροποιήσεις (σε αντίθεση με τα μας). Δεν κάνεις κανένα σχόλιο όμως για την αίσθηση στο χέρι. Δεν "δερνόσουν" με την κιθάρα δηλαδή για να παίξεις στις τυλιχτές σε αυτό το set;

Κι εγώ τις θέλω αφρατούλες τις μπάσες χορδές μου αλλά αυτό το σκαλοπάτι 10άρες→12άρες πάντα απότομο μου φαινόταν.
Το κλιπ το βρήκα θαυμάσιο αλλά εννοείται πως άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας. Ή τα αυτιά.
 
το δοκίμασες αλλά τί σόϊ set είναι το go-to, στις κιθάρες αυτές ή και πιο γενικά;
Δεν υπάρχει go-to από την άποψη ότι ο καθένας έχει το gauge που του αρέσει/τον βολεύει. Αν ρωτάς τις δικές μου προτιμήσεις, οι στρατ έχουν πάντα 11-49 (σε στάνταρ κούρδισμα), ένα σετ που, για μένα πάντα, έχει την απόλυτη ισορροπία ηχητικά αλλά και από την άποψη της τάσης χορδών που με βολεύει.

Στις τέλε όμως, όπως πολύ σωστά λέει κι ο ΣΦ παραπάνω, το πάχος σκοτώνει τον χαρακτήρα του οργάνου οπότε εκεί είμαι στο 10-46 που είναι το ανώτατο gauge το οποίο διατηρεί playable tension χωρίς να θυσιάζει τον ήχο του οργάνου.

Δεν "δερνόσουν" με την κιθάρα δηλαδή για να παίξεις στις τυλιχτές σε αυτό το set;

Καταλαβαίνω την απορία σου αλλά όπως αναφέρω και παραπάνω, προέρχομαι από 11αρες σε στρατ οπότε το 12 στις τυλιχτές δεν ήταν και τόσο εντυπωσιακή αλλαγή. Παρόλα αυτά, ναι το παίξιμο θέλει παραπάνω δύναμη για να βγει ο ήχος που έχεις σε χαμηλότερα gauges. Επίσης, αναγκάστηκα να ανεβάσω λίγο τον νεκ μαγνήτη από την πλευρά των μπάσων, γιατί ειδικά τα λεγκάτα στις μπάσες τα έφαγε η μαρμάγκα. Να προσθέσω βέβαια ότι το πολύ "ξύλο" σε gauges 12+ πέφτει στα καντίνια μια και εκεί είναι που έχεις να κάνεις τα πολλά σηκώματα και τα διάφορα ακροβατικά. Θυμάμαι όταν ανέβηκα από 10 σε 11 στις στρατ, υπήρξε περίοδος προσαρμογής με αρκετό πόνο και κούραση σε δάχτυλα και παλάμες.

Συμπερασματικά, να πω ότι τα πολύ βαριά gauges, θεωρώ ότι έχουν πιο πολύ πρακτικό ρόλο παρά ηχητικό. Δηλαδή αν κοπανάς τις χορδές σαν κανίβαλος (βλέπε SRV) και σε κάθε live σπας μία μι και δυο λα, ε τότε το 12+ είναι μάλλον μονόδρομος, αν θες να βγάζεις ένα σετ χωρίς να πρέπει να αλλάζεις χορδές/κιθάρα ανά 5 κομμάτια.
 
Το ότι προέρχεσαι από 11-49 εξηγεί την ψυχραιμία σου. :D
Εξακολουθώ να ατενίζω με θαυμασμό τις 12άρες τυλιχτές αν και εγώ με τέτοιες παίζω (αλλά όχι σε 25.5'' κλίμακα, ούτε σε τόσο "ρευστό" ύφος).

Συμπερασματικά, να πω ότι τα πολύ βαριά gauges, θεωρώ ότι έχουν πιο πολύ πρακτικό ρόλο παρά ηχητικό. Δηλαδή αν κοπανάς τις χορδές σαν κανίβαλος (βλέπε SRV) και σε κάθε live σπας μία μι και δυο λα, ε τότε το 12+ είναι μάλλον μονόδρομος, αν θες να βγάζεις ένα σετ χωρίς να πρέπει να αλλάζεις χορδές/κιθάρα ανά 5 κομμάτια.

Συμφωνώ. Σκέφτομαι όμως ότι μερικές φορές τέτοια, "περίεργα" σετ λειτουργούν χωρίς προφανή λόγο. Ή μπορεί τελικά ο καθένας μας να έχει το δικό του ballpark και λίγο ως πολύ να το μεταφέρει από όργανο σε όργανο... και εκ των υστέρων να αναζητούμε λογικοφανείς ερμηνείες.

Βρίσκομαι κι εγώ σε φεγγάρι χορδο-στοχασμού να πω την αλήθεια, απόλυτα ευπρόσδεκτα threads σαν κι αυτό, ευχαριστούμε και για την όλη ανάλυση του σκεπτικού και για το κλιπ!
 
  • Like
Reactions: Jazzjoker

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα