E# = F and B# = C εναρμόνιες ?

STEFANOS604

Νέο μέλος
Μηνύματα
385
Πόντοι
16
Η χρωματική φυσαρμόνικα είναι σαν δύο διατονικές με διαφορά ενός ημιτονίου.

Πχ το κλειδί  C χρωματικής είναι σαν μία διατονική κλειδιού C και μία  C#.

Στο μέλλον θα αφιερώσω ειδικό κεφάλαιο για τις χρωματικές.

Στις χρωματικές λοιπόν υπάρχουν οι εναρμόνιες νότες E# = F και  B# = C.

Βλέπε ΕΔΩ:

http://www.box.net/shared/cqo3z0b5z0nz5fl09arn

Πριν ασχοληθώ με τη χρωματική ποτέ δεν είχα ακούσει γι αυτές.

Υπάρχουν στην πραγματικότητα, εννοώ χρησιμοποιούνται στις παρτιτούρες έστω και σπανίως??

 
Βεβαίως!

Παράδειγμα:

Στην κλίμακα Ντο# ο προσαγωγέας (η VII βαθμίδα) δεν είναι το ντο αλλά το Σι#.

Αυτό γιατί σε κάθε κλίμακα με 7 φθόγγους χρειαζόμαστε όλες οι νότες να έχουν διαφορετικό όνομα που δηλώνει και τα διαστήματα. Δηλαδή:

Ντο- Ντο# ταυτοφωνία αυξημένη (αδόκιμος όρος)

Σι#- Ντο# δευτέρας μικρό (δόκιμος όρος)

Και το διάστημα VII-I είναι αναγκαστικά δευτέρας μικρό (από τα καταστατικά της μουσικής!).

 
Μπάσσο και Ξερό ψωμί είπε:
Βεβαίως!

Παράδειγμα:

Στην κλίμακα Ντο# ο προσαγωγέας (η VII βαθμίδα) δεν είναι το ντο αλλά το Σι#.

Αυτό γιατί σε κάθε κλίμακα με 7 φθόγγους χρειαζόμαστε όλες οι νότες να έχουν διαφορετικό όνομα που δηλώνει και τα διαστήματα. Δηλαδή:

Ντο- Ντο# ταυτοφωνία αυξημένη (αδόκιμος όρος)

Σι#- Ντο# δευτέρας μικρό (δόκιμος όρος)

Και το διάστημα VII-I είναι αναγκαστικά δευτέρας μικρό (από τα καταστατικά της μουσικής!).
Δεν ειναι αναγκη να ανατρεξουμε σε φανταστικες κλιμακες

Μπορουμε να το δουμε πιο πρακτικα

π.χ:Οταν παιζουμε μια B lydian...η τεταρτη αυξημενη ειναι η E#

B C# D# E# F# G# A#

Το κλειδι ειναι να σκεφτομαστε διατονικα..

Φυσικα καποιος αλλος μπορεις να πει οτι η B lydian ειναι η F#ionian αρα η Gb ionian η οποια εχει αλλοιωσει Bb Eb Ab Db Gb Cb

Ετσι εχουμε το αλλο Cb Db Eb F Gb Ab Bb

Ειναι ακριβως το ιδιο πραγμα...αντι να εχουμε E# εχουμε Cb

οποτε το κλειδι ειναι η διατονικη σκεψη

Σε μια αλλη περιπτωση σε μια altered κλιμακα η superlocrian η αλλοιωμενη

Αν ξεκινησουμε απο B(Cμελωδικη) εχουμε

B C D D#(Eb) F G A

Τι διαλεγω τωρα εχοντας 2 τριτες?

Αυτο που με βολευει...η altered δινει ειτε dominant ακορντο με  b9 #9 b5 #5

η min7b5

Παντα...για να μην υπαρχει μπερδεμα πρεπει να σκεφτομαστε ΔΙΑΤΟΝΙΚΑ

 
ευχαριστώ.

Άρα το ίδιο θα μπορώ να πω όταν μια μελωδία είναι γραμμένη σε F# {F#, G#, A#, B, C#, D#, E#, F# } ότι στην παρτιτούρα της αντί για το σύμβολο F θα συναντώ το Ε# ??

Στέφανος

 
warwickplayer είπε:
Μπορουμε να το δουμε πιο πρακτικα
Μπραβο σου που διαθετεις χρονο να διαδιδεις γνωσεις.

(φυσικα εγω δεν ξερω απ'αυτα, αλλα το οτι ασχολεισαι και αφιερωνεις χρονο δειχνει ποσο σ'αρεσει να μεταδιδεις αυτα που εμαθες και αυτα που διδασκεις.)

Οπως "λεει" και ο STEFANOS604,  η προσφορα  γινεται με μερακι. :)

 
STEFANOS604 είπε:
ευχαριστώ.

Άρα το ίδιο θα μπορώ να πω όταν μια μελωδία είναι γραμμένη σε F# {F#, G#, A#, B, C#, D#, E#, F# } ότι στην παρτιτούρα της αντί για το σύμβολο F θα συναντώ το Ε# ??

Στέφανος
ακριβως...το θεμα ομως ειναι γιατι αυτο...

στην πρωτη περιπτωση που εχουμε B λυδια η τονικη της ειναι η F# ιονικη..εχωντας F# λοιπον το #4 της λυδιας ειναι το 7 της ιονικης..ετσι δεν μπορουμε να εχουμε F στο 7ο σκαλι γιατι εχουμε F# τονικη...αρα περνουμε το E# για την 7..

Oμοιως και στο Gb

Μπραβο σου που διαθετεις χρονο να διαδιδεις γνωσεις.

(φυσικα εγω δεν ξερω απ'αυτα, αλλα το οτι ασχολεισαι και αφιερωνεις χρονο δειχνει ποσο σ'αρεσει να μεταδιδεις αυτα που εμαθες και αυτα που διδασκεις.)

Οπως "λεει" και ο STEFANOS604,  η προσφορα  γινεται με μερακι. :)
Ευχαριστω πολυ!!!

 
Αν λοιπόν το κατάλαβα καλά θα πρέπει:

Έστω η F Αρμονικό Μινόρε: F G Ab Bb C Db E F

Αν τη μετατρέψω σε F# Αρμονικό Μινόρε θα γίνει: F# G# A B C# D F F#

Επειδή όμως τώρα έχω 2 Φα (F# , F) στην ίδια κλίμακα το 2ο Φα θα πρέπει να γίνει E# ? 

Warwickplayer αν ο συνθέτης γράψει μια παρτιτούρα σε F# Αρμονικό Μινόρε σ΄αυτή τη παρτιτούρα θα συναντήσουμε:

1. Όλες τις Φα να γράφονται με το σύμβολο F ?

2. Όλες τις Φα να γράφονται με το σύμβολο E# ? ή

3. Όλες τις Φα να γράφονται αλλού με το σύμβολο F και αλλού με το σύμβολο Ε#?

Ευχαριστώ

Στέφανος

 
STEFANOS604 είπε:
Αν λοιπόν το κατάλαβα καλά θα πρέπει:

Έστω η F Αρμονικό Μινόρε: F G Ab Bb C Db E F

Αν τη μετατρέψω σε F# Αρμονικό Μινόρε θα γίνει: F# G# A B C# D F F#

Επειδή όμως τώρα έχω 2 Φα (F# , F) στην ίδια κλίμακα το 2ο Φα θα πρέπει να γίνει E# ?  
Οχι...το F# ειναι Βασικη συγχορδια ενω η E ειναι δευτερευουσα..ειναι λαθος να λεμε οτι ειναι F αλλα το λεμε E# επειδη υπαρχει κ αλλο F...ειναι αλλες βαθμιδες της κλιμακας και συμπεριφερονται εντελως διαφορετικα ειδικα σε μινορε αρμονια...

Για να παμε και στο επομενο...η F# σαν τονικη συγχορδια ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ σχεδον ποτε αρμονικη η μελωδικη μινορε αλλα ΑΙΟΛΙΚΟ

Η E τωρα θα παρει altered αλλα εκτος απο min7b5 μπορεις να παρει και dominant και μια συμμετρικη σκαλα η οποια ονομαζεται T-H...το γιατι και πως εχει σχεση με τα τριτονα και με αντικατασταση τριτονου

αν ο συνθέτης γράψει μια παρτιτούρα σε F# Αρμονικό Μινόρε σ΄αυτή τη παρτιτούρα θα συναντήσουμε:

1. Όλες τις Φα να γράφονται με το σύμβολο F ?

2. Όλες τις Φα να γράφονται με το σύμβολο E# ? ή

3. Όλες τις Φα να γράφονται αλλού με το σύμβολο F και αλλού με το σύμβολο Ε#?
Δεν θα γραψει ποτε σε αρμονικο μινορε...δεν υπαρχει αυτο το πραγμα σε μινορε αρμονια

Ολες οι νοτες θα γραφτουν συμφωνα με τον οπλισμο του κομματιου ΕΚΤΟΣ απο τον προσαγωγεα στον οποιο θα μπει μια διεση

Δηλαδη στην F#m η ΣΧΕΤΙΚΗ μαντζορε ειναι η A θα εχουμε E# χωρις να το εχουμε στο οπλισμο(F# C# G#)

 
warwickplayer είπε:
Δεν ειναι αναγκη να ανατρεξουμε σε φανταστικες κλιμακες

Μπορουμε να το δουμε πιο πρακτικα

π.χ:Οταν παιζουμε μια B lydian...η τεταρτη αυξημενη ειναι η E#

B C# D# E# F# G# A#

Το κλειδι ειναι να σκεφτομαστε διατονικα..

Φυσικα καποιος αλλος μπορεις να πει οτι η B lydian ειναι η F#ionian αρα η Gb ionian η οποια εχει αλλοιωσει Bb Eb Ab Db Gb Cb

Ετσι εχουμε το αλλο Cb Db Eb F Gb Ab Bb

Ειναι ακριβως το ιδιο πραγμα...αντι να εχουμε E# εχουμε Cb

οποτε το κλειδι ειναι η διατονικη σκεψη
Για να μην υπαρχει μπερδεμα αυτο ειναι μαντζορε αρμονια

και αυτο

Σε μια αλλη περιπτωση σε μια altered κλιμακα η superlocrian η αλλοιωμενη

Αν ξεκινησουμε απο B(Cμελωδικη) εχουμε

B C D D#(Eb) F G A

Τι διαλεγω τωρα εχοντας 2 τριτες?

Αυτο που με βολευει...η altered δινει ειτε dominant ακορντο με  b9 #9 b5 #5

η min7b5

Παντα...για να μην υπαρχει μπερδεμα πρεπει να σκεφτομαστε ΔΙΑΤΟΝΙΚΑ
Μινορε

 
warwickplayer είπε:
Δεν θα γραψει ποτε σε αρμονικο μινορε...δεν υπαρχει αυτο το πραγμα σε μινορε αρμονια
Πραγματικά δεν το καταλαβαίνω.

Παρακαλώ αν μπορείς κάπως πιο πρακτικά {Στο παράδειγμα που έδωσα} να αναλύσεις ξανά την προηγούμενη μου ερώτηση υπ\ αριθμ' 6

 
Εγώ ξεκίνησα το θέμα μ' αυτές τις 2 εναρμόνιες επειδή έχουν μεγάλη σπουδαιότητα στη χρωματική φυσαρμόνικα.

Παρατηρώντας μια χρωματική των 12 οπών (3 οκτάβες) παρακάτω βλέπουμε ότι:

http://www.box.net/shared/cqo3z0b5z0nz5fl09arn

η νότα F    παίζεται στη 2η οπή με ρούφηγμα με τον μοχλό (slide)  προς τα έξω (out)

η νότα E#  παίζεται στη 2η οπή με φύσημα με τον μοχλό (slide)  προς τα μέσα (in).

Αυτό μας δίνει τη ευχέρεια να ανταλλάζουμε αναπνοή (ξεκούραση) αλλά και σε μερικά κλειδιά να επιτυγχάνουμε τέλειο Legato.

Αν κάποιος ξέρει να μας πεί αν κάτι παρόμοιο συμβαίνει και σε άλλο μουσικό πνευστό όργανο.

Ανέφερα επίσης ότι δεν είχα ξανασυναντήσει , πριν ασχοληθώ με τη χρωματική φυσαρμόνικα, αυτές τις εναρμόνιες γιατί σε καμιά απ' τις φωτογραφίες πιάνου που έχω δεν αναφέρονται ως Ε# και Β#.

Στέφανος

 
STEFANOS604 είπε:
Πραγματικά δεν το καταλαβαίνω.

Παρακαλώ αν μπορείς κάπως πιο πρακτικά {Στο παράδειγμα που έδωσα} να αναλύσεις ξανά την προηγούμενη μου ερώτηση υπ\ αριθμ' 6
Αυτο ειναι μεγαλο θεμα...Θα σας γραψω αλλα αργοτερα...

Σας ειπα...αν ειμαστε σε F#m εχουμε αλλοιωσεις F# C# G# D#,

F#,G#,A,B,C#,D#,E οι νοτες της ΣΧΕΤΙΚΗΣ μαντζορε (Α)

Οπως βλεπεται υπαρχει E και οχι E#...To E# προκειπτει απο τον 5ο τροπο της αρμονικης μινορε που σε μια μινορε αρμονια δρα ως ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ(αρμονια χωρις Δεσποζουσα δεν ειναι αρμονια εκτως και αν ειναι τροπικη)οποτε για να εχει δεσποζουσα η F#m αυτοματα το C#m(φρυγιος τροπος) γινεται C#7(mix b9b17)Αυτο το 3 μεγαλο που εχουμε για να μετατραπει ο φρυγιος σε μιξολυδιο ειναι το 7(E# της αρμονικης)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top