• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

DIY VoodooLab OD / OCD.

alderbody είπε:
για μενα η φαση DIY Pedals ειναι προτιμητεα οχι για το μειωμενο κοστος, οσο για το γεγονος οτι τα φτιαχνω "στα μετρα μου"...
Kαι να προσθέσω "περνάω δημιουργικά την ώρα μου και μαθαίνω και κάτι παραπάνω". Σημαντικά και τα δύο.

 
Babtua είπε:
Kαι να προσθέσω "περνάω δημιουργικά την ώρα μου και μαθαίνω και κάτι παραπάνω". Σημαντικά και τα δύο.
Αυτο ειναι αναποσπαστο κομματι της ολης διαδικασιας και ειναι συνυφασμενο με το "ψαξιμο"!

Αλλα "κολλαει" και στις περιπτωσεις απλων συναρμολογησεων (στυλ BYOC).

Ειναι η "ψυχη" του DIYing...  ;)

 
Jasemeister είπε:
Έτσι, είναι το "ταξίδι" που μετράει  ;)
Ειδικά αν σε περιμένει μια "όμορφη" Πηνελόπη στο τέλος του ταξιδιού! Το συναίσθημα όταν ολοκληρώνεις ένα πετάλι (συσκευή, ενισχυτή, οτιδήποτε) και το ακούς πρώτη φορά, είναι απερίγραπτο...

 
bravo φίλε alder body

  φαίνεται πως  το κατέχεις το άθλημα. Μακάρι όλοι μας να ασχολούμασταν τόσο όσο εσύ

με τα κυκλώματα και τις κατασκευές για να μην χρειαζόταν κάθε φορά να δίνουμε 100νταδες Ευρώωωω για χειροποίητες κατασκευές.

              keep on building and exploring

 
MC Jase και Babtua, σας βρισκω ποιητικους και δεν εχω παρα να συμφωνησω...   ;) 

...οντως, αυτη η στιγμη δεν συγκρινεται!    :)

πολυχρωμε Κιθαγορα, σ' ευχαριστω!

μην νομιζεις παντως οτι ασχολουμαι και ολη την ωρα...    ;)

Τα παντα γινονται στον (πολυ περιορισμενο) ελευθερο χρονο μου...  8)  τσικι τσικι, που λενε...

 
Λοιπον μετα απο αρκετο καιρο να μαστε παλι  εδω!!! Αφου πειραματιστηκα αρκετα νομιζω πως σε αυτην την μορφη θα το βαλω στο κουτακι πλεον ( εχω βαρεθει να παιζω με breadboard!!!) Το κυκλωμα οπως το παρουσιασε ο φιλος alderbody εχει ''κουρδιστει'' ελαφρως στα γουστα μιας Tokai LP . Εχει μπει ενα tonestack  big muff style στην εξοδο πριν το volume κ το gain pot εγινε 1Μ . Εγραψα κ ενα προχειρο βιντεακι για μια μικρη γευση οσο μπορει να περασει μεσα απο την cam. Η δοκιμη για blend με ενα Marshall BB κλωνο δεν ειχε καλο αποτελεσμα κ απορριφθηκε. ( ισως clean blend  να ηταν καλυτερα). Αντε alderbody ριξε καμμια ιδεα για επομενο project τωρα!!!

http://it.youtube.com/watch?v=m-mSfD3JmmU

 
Ωραία όλα αυτά ρε παιδιά δεν λέω αλλά...............δεν καταλαβαίνω τίποτα. ??? ??? ???  :'(

 
Πολυ καλος ο Μarillion λεμεεεε!....

εισαι γκαζιαρης παιχτης, εε?    ωραιος!  ;)

Εξυπνη η προσθηκη του muff Tonestack!  ;) ειναι ονομαστο για την ...αποτελεσματικοτητα του.

Κι εγω το δικο μου ειμαι ετοιμος να το "ξανακεντησω" στην πλακετα και να το βαλω στο κουτι, μιας και το  πρωτο ...χαλασε  >:( και το διελυσα αφαιροντας τα "κρισιμα" parts.

Εγω το εξελισσω με Strats και Tele και εχω βρει οτι μου κανουν μεγαλη διαφορα οι πυκνωτες στο clipping stage και στο Tonestack.

Εχω δοκιμασει πολυ πραμα και στις δυο θεσεις και ειδα τρομερες διαφορες στο ηχο.

Δοκιμασα και αρκετους σχηματισμους με τα mosfets στο clipping stage. Παντως και με το CS αποσυνδεδεμενο, το πεταλι βγαζει γκαζια... (Υπεροδηγειται το δευτερο μισο του TL082 απο το πρωτο)

Επειδη "μπουχτισα" απο τις δοκιμες, κατεληξα σ' ενα συγκεκριμενο "πακετο" και θα το υλοποιησω. Παντως ειναι πολυ "ευπλαστος" ο ηχος και χωραει πολλη ερευνα.

Συντομα ελπιζω να εχω το πεταλι ετοιμο (και να βρω ενα τροπο να το ηχογραφησω  :-[ ).

onarovatis είπε:
Ωραία όλα αυτά ρε παιδιά δεν λέω αλλά...............δεν καταλαβαίνω τίποτα. ??? ??? ???  :'(
...μα τι δεν καταλαβαινεις?....    ;D  ;D  ;D

 
Οχι οχι " σωμα μου φτειαγμενο απο σημυδα" (alderbody) , δεν ειμαι γκαζιαρης , το πεταλι σε παρακινει σε ακολασιες!!!!! ;D ;D

Επειδη κ εγω παρατηρησα διαφορες με αλλαγη πυκνωτων ( να φανταστεις εχω κατι 1000V για λαμπατους κ δεν διστασα να τους χρησιμοποιησω ;) ;) με πολυ καλα αποτελεσματα!!!) θα φτειαξω ενα δευτερο για την strat γιατι εχει μεγαλη διαφορα αν παιξεις με μονο η διπλο μαγνητη το ηχητικο αποτελεσμα. Μπορω να βαλω βεβαια κ επιλογεα η διακοπτακια αλλα θα παραστριμωχτει το πραγμα στο κουτι!

Παντως το γενικο συμπερασμα ειναι πως η επιλογη των mosfets στο CS εχει θετικοτατα αποτελεσματα στις δυναμικες κ στις αρμονικες του κλιπαρισμενου σηματος κ δινει εναν "λαμπατο " αερα στο σημα!

Οντως υπεροδηγει το πρωτο stage το τελικο buffer γι αυτο γκαζωνει αρκετα , ισως αν εμπαινε το CS στο feedback loop θα ειχαμε πιο clean καταστασεις αλλα.... τερμα ως εδω οι δοκιμες!!

Δοκιμασα κ active EQ μετα την εξοδο απο το 7 ποδαρακι αλλα μου αλλιωνε λιγο την χρεια κ για αυτο πηγα στο big muff style.

Αυτα αρχηγε μου , παντως αν καποιος εχει μια στοιχειωδη εξοικιωση με τα ηλεκτρονικα με πολυ μικρο κοστος θα εχει ανα πολυ καλο πεταλι. Ενοειται πως αν χρειαστει καποια βοηθεια εδω ειμαστε. ;) ;)

 
Οχι οχι " σωμα μου φτειαγμενο απο σημυδα" (alderbody)
 
Μια μικρη διορθωση. Σημυδα = Birch  Σκληθρο = alder ...  ;D

το πεταλι σε παρακινει σε ακολασιες
χεχε...  δικιο εχεις!...  Παντως εγω προσπαθω να το κανω οσο πιο clean γινεται...

παντως αν καποιος εχει μια στοιχειωδη εξοικιωση με τα ηλεκτρονικα με πολυ μικρο κοστος θα εχει ενα πολυ καλο πεταλι. Ενοειται πως αν χρειαστει καποια βοηθεια εδω ειμαστε. ;) ;)
Πολυ σωστα!

 
Ανασυροντας το θρεντ απο το ...αρχειο ευκαιριας δοθεισης απο τα κλιψ που σηκωσα, θα αναφερω τις αλλαγες που εκανα σε σχεση με το πρωτο πεταλι.

Δεν απεκλινα σχεδιαστικα σε κανενα σημειο, απλα πειραματιστηκα περισσοτερο με καποια υλικα και το "εχτισα" γυρω απο τη Strat που φαινεται στα βιντεακια.

Παλι χρησιμοποιησα ενα μιγμα απο carbon films, metal films και carbon comps σε αντιστασεις, silver mica πυκνωτες μεγεθους pF, τανταλιου και ηλεκτρολυτικους στα μεγαλα "κυβικα" και films στα πιο "κρισιμα" σημεια.

Αυτη τη φορα στο clipping stage δεν μπηκε ο Sprague NOS paper in oil, αλλα ενας Mallory 150.

O Hovland Musicap παρεμεινε ως input cap και ως output cap εβαλα παλι film και οχι ηλεκτρολυτικο (2.2μF).

Εκει που διαφερει σημαντικα το νεο κυκλωμα ειναι στο οτι δεν υπαρχει διοδος Ge στο clipping stage (προτιμηθηκε το απλο mosfet back to back κατοπιν εξαντλητικων δοκιμων...), και στο καθαυτο chip.

To TL082 επαιζε μια χαρα, αλλα κατι δεν μου πηγαινε καλα στο focus της νοτας. Ηταν λιγο θαμπο, λιγο ..."φλουταρισμενο", για να χρησιμοποιησω τον γραφιστικο ορο...  σωστα κε Marathon?  ;)

Οποτε κατοπιν δοκιμων διαφορων chip με αντιστοιχα χαρακτηριστικα, προτιμηθηκε το Texas Instruments RC 4558 (προσοχη, οχι JRC) το οποιο λεγεται οτι υπηρχε στα (πολυ) πρωτα ΤS808 και κατοπιν αντικατασταθηκε απο το JRC4558.

Αυτο εδωσε πολυ καλυτερα αποτελεσματα σε attack και καθαροτητα στη νοτα, σε καθαρα και βρωμικα.

Τελος, ως pulldown resistor ειπα να βαλω μεγαλυτερη τιμη απο 1Μ, αλλα κατι μου λεει οτι πρεπει να ξεχασα να την συνδεσω στη γη γιατι αν ακουσετε τα κλιπακια οταν ενεργοποιω το πεταλι κανει πολυ δυνατο pop!...  :-[

αυτα (για την ωρα...)  :)

 
Ο Fuller πρέπει να ήταν ο πρώτος (ή από τους πρώτους, εν πάσει περιπτώσει) που είχε σκεφτεί ένα κυκλωματάκι για να μην ακούγεται το pop στο άνοιξε-κλείσε του true bypass διακόπτη... αληθεύει; Έκανες το ίδιο;

Άλλη ερώτηση: ποια βελτίωση βλέπεις στην χρησιμοποίηση πυκνωτών που δεν χρησιμοποιούνται συνήθως σε πετάλια αλλά σε ηλεκτρικές κιθάρες;

Τέλος: το mosfet που έβαλες έχει μεγαλύτερο κομπρεσσάρισμα στον ήχο; Δοκίμασε να φτιάξεις το Fulltone Fat Boost II (για παντρειά αποκλειστικά με την στρατ και τον Twin όμως, όχι με humbuckers), σου το εγγυώμαι ότι θα ξετρελαθείς...  ;)

 
Το οποιο fat boost κατα τα λεγομενα πολλων στα σχετικα φορα του εξωτερικου ειναι αντιγραφη του AMZ mini-booster ( το  εχω στο breadboard κ ειναι καταπληκτικο ).

http://www.muzique.com/amz/mini.htm

 
bloody_sunday είπε:
Ο Fuller πρέπει να ήταν ο πρώτος (ή από τους πρώτους, εν πάσει περιπτώσει) που είχε σκεφτεί ένα κυκλωματάκι για να μην ακούγεται το pop στο άνοιξε-κλείσε του true bypass διακόπτη... αληθεύει; Έκανες το ίδιο;
να σου πω την αληθεια δεν γνωριζω κατι σχετικο. Απο την ενασχοληση μου με τις κατασκευες και απο οσο εχω "κυκλοφορησει" στην DIY community, το κλασσικο anti-pop ειναι οι pull-down resistors μπροστα απο τον input cap και μετα τον output, αν "χωραει"...  Αυτο που λες, αν υπαρχει, μου διαφευγει.

Μηπως εννοεις το millenium bypass? (αυτο σιγουρα δεν ειναι του Fuller)

anyway...  :-\

Άλλη ερώτηση: ποια βελτίωση βλέπεις στην χρησιμοποίηση πυκνωτών που δεν χρησιμοποιούνται συνήθως σε πετάλια αλλά σε ηλεκτρικές κιθάρες;
Θα το ελεγα καλυτερα, πυκνωτες που χρησιμοποιουνται σε ...ενισχυτες.

Λοιπον αυτο που βλεπω ειναι "καλυτερη" ποιοτητα ηχου. Και εννοω καλυτερη για τα δικα μου αυτια. Αυτο βεβαια δεν προκυπτει απο default θεωρηση, αλλα απο "εξαντλητικα" πολλες φορες Α/Β(/C/D...) tests. Και αυτο που μετραει για μενα ειναι ο καθαυτο ηχος και οχι οι ταμπελες. Δηλαδη θα βαλω στο κυκλωμα αυτο που μου ακουγεται καλα και οχι αυτο που ειναι πιο "εξωτικο" η ακριβο. Εχει τυχει πολλες φορες πανακριβα υλικα να μενουν στο κουτι και τη θεση τους να παιρνουν ευτελη ταπεινα υλικα απο την τοπικη αγορα...

Αλλα οπως και να το κανουμε, μερικα πραματα ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΑ. Θα μου πειτε γιατι δεν τα βαζουν οι κατασκευαστες στα δικα τους πεταλια;

Σκεφτειτε ομως και το κοστος. Αλλο ειναι π.χ. ενας πυκνωτης να κοστιζει καποια λεπτα και αλλο ειναι να κοστιζει 15 και 20 ευρω το κομματι...  :o

Επισης υπαρχει και η ειδοποιος κατ' εμε διαφορα. Τα δικα μου πεταλια τα φτιαχνω εγω για τις δικες μου ηχητικες απαιτησεις. Ειναι κατι σχετικο με τα απλα κουστουμια του εμποριου και τα Τailored  8) που φτιαχνουν οι μαστορες της Saville row... Τα μεν ειναι φτιαγμενα για να ικανοποιουν οσο το δυνατον περισσοτερους, τα δε ειναι φτιαγμενα για εναν!...  ;)

Καποιοι θα πουν (ευλογα ισως) "κουστουμι το ενα, κουστουμι και τ'αλλο"...  :)

Αλλοι ομως εκτιμουν τη διαφορετικοτητηα και την προσαρμογη στις ιδιαιτεροτητες του καθενος. Ειναι θεμα αξιολογησης της λεπτομερειας. Καποιοι την ασπαζονται και την αναζητουν και καποιοι την προσπερνουν, χωρις να σημαινει οτι η μια ή η αλλη ομαδα εχει απολυτο δικιο ή αδικο...

Τέλος: το mosfet που έβαλες έχει μεγαλύτερο κομπρεσσάρισμα στον ήχο; Δοκίμασε να φτιάξεις το Fulltone Fat Boost II (για παντρειά αποκλειστικά με την στρατ και τον Twin όμως, όχι με humbuckers), σου το εγγυώμαι ότι θα ξετρελαθείς...  ;)
Τα Mosfets ειναι συνδεδεμενα με τετοιο τροπο που να λειτουργουν ως διοδοι. Αυτο που τα διαχωριζει απο τις "κοινες" διοδους ειναι το πιο "γλυκο" κατωφλι. Η πιο ομαλη μεταβαση απο την κατασταση αποκοπης στην κατασταση αγωγης.

Κατι τετοιο στα αυτια μας ηχει ως κλιπαρισμα αντιστοιχο με αυτο των λυχνιων, γι' αυτο και αρκετοι τα προτιμουν.

Βεβαια υπαρχουν διαφοροι τροποι να συνδεθουν τα mosfets για να λειτουργησουν ως διοδοι και γενικως να υλοποιησουν ενα clipping section. Αν θελετε μπορω να τα αναλυσω για future reference...

Οσον αφορα στο fatboost, εχω ηδη φτιαξει το πεταλι πανω στο οποιο βασιστηκε ο fuller για να κανει το δικο του.

Ειναι ενα ωραιοτατο boost (κτηνωδες θα ελεγα) που βαζει και λιγο "χρωμα" στον ηχο. Ειναι σχετικα ευκολο να γινει.

 
Marillion είπε:
Το οποιο fat boost κατα τα λεγομενα πολλων στα σχετικα φορα του εξωτερικου ειναι αντιγραφη του AMZ mini-booster ( το  εχω στο breadboard κ ειναι καταπληκτικο ).

http://www.muzique.com/amz/mini.htm
να, με προλαβε ο marillion...  ;)

 
Όχι παιδιά, όπως είπα και προηγουμένως (προσέξτε με λίγο, ντε) δεν μιλάω για το Fat Boost I αλλά για το ΙΙ. Η ιστορία με το ΑΜΖ ανήκει πια στα pedal history trivia μιας και το Ι δεν βγαίνει πια. Με το ΙΙ έχω παίξει εδώ και πολύ καιρό με στρατ σε Deluxe Reverb και σε Twin και είχα ξετρελαθεί. Νόου ριλέισιονσιπ με τον ήχο του Ι.

Πίσω στο θέμα: τα caps που χρησιμοποιείς, από τα λίγα που καταλαβαίνω (όχι λόγω εσού αλλά λόγω εμού), δίνουν έναν πιο hi fi ήχο στο πετάλι αλλά δυστυχώς (ή μάλλον ευτυχώς γιατί κρατάει και το κόστος πιο χαμηλά) αυτό δεν το επιθυμούμε πάντα...

 
bloody_sunday είπε:
Όχι παιδιά, όπως είπα και προηγουμένως (προσέξτε με λίγο, ντε) δεν μιλάω για το Fat Boost I αλλά για το ΙΙ. Η ιστορία με το ΑΜΖ ανήκει πια στα pedal history trivia μιας και το Ι δεν βγαίνει πια. Με το ΙΙ έχω παίξει εδώ και πολύ καιρό με στρατ σε Deluxe Reverb και σε Twin και είχα ξετρελαθεί. Νόου ριλέισιονσιπ με τον ήχο του Ι.
χμμμ... θα το ερευνησω! ;)

Πίσω στο θέμα: τα caps που χρησιμοποιείς, από τα λίγα που καταλαβαίνω (όχι λόγω εσού αλλά λόγω εμού), δίνουν έναν πιο hi fi ήχο στο πετάλι αλλά δυστυχώς (ή μάλλον ευτυχώς γιατί κρατάει και το κόστος πιο χαμηλά) αυτό δεν το επιθυμούμε πάντα...
Κι ομως! Το Hi-Fi_λικι (με τη γνωστη εννοια) το αποφευγουμε οπως ο σατανας το λιβανι!...  ;D

Hi-Fi και κιθαριστικος κοσμος δεν (πρεπει) να πηγαινουν μαζι.

Αυτο που κυνηγαω με τα "διαφορετικα" υλικα (οχι μονο πυκνωτες) ειναι διαμορφωση χροιων και συνηθως οσο το δυνατον λιγοτερο "μονοδιαστατους" και "στεγνους" ηχους. (...μηπως θα κολλουσε καταχρηστικα ο ορος Hi-end?)

Αυτο που θελω κυριως να "κανει" ενα OD ειναι να βγαινουν οι ηχητικες ιδιαιτεροτητες του καθε οργανου και οχι οτι του συνδεσεις να ακουγεται το ιδιο.

Να σου αναφερω για παραδειγμα οτι καποτε επινα νερο στο ονομα του FD-II αλλα πλεον εχοντας "καλομαθει" τα αυτια μου οταν το ενεργοποιω πολλες φορες μου ακουγεται ...στεγνο  :o

Ισως βεβαια να φταιει και η ιδια η φυση του. Δηλαδη ως Screamer που ειναι, εχει αρκετα κομπρεσσαρισμενο ηχο κατι το οποιο δεν το αναζητω (πλεον) απο ενα OD. Αλλα ομως και το Sparkle Drive που εφτιαξα (και που ανηκει στην "οικογενεια") εχει πολυ πιο 3D ηχο...

Για να εξηγουμαστε, δεν προσπαθω να πω οτι ξαναεφηυρα τον τροχο, απλα τα πεταλια που κανω για μενα τυγχανει να με ικανοποιουν ηχητικα (γιαυτο αλλωστε και τα κανω και δεν τα αγοραζω).

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top